İçeriğe Yönlendir

K2 Belgesi


Çağlar Bayur

Recommended Posts

Erkan Baydemir

Hep aynı,hep aynı.

Yorumlara katılmamak elde değil,ticari amaç,vergi,şu bu,belli bir düzenin olması gibi...

Ben hep şuna kızarım;

Yahu kardeşim,sen bu aracın üretimine,ithalatına vergilendirme sistemine bişey demiyosun,her şekilde en baştan olur veriyosun ve diyosunki,tamam sıkıntı yok alın kardeşim falan,göz yumuyosun.

Sonrada çıkıp,yooo olmaz AB yasası var falan diyip,insanları sövüşlüyorsun.

Önce bi kafese kokıyosun,sonrada başlıyosun ufak ufak yolmaya,durum tam olarak bu.

Ayıp,valla ayıp ama.

Tekrar ediyorum,ticari amaçla kullanılması,ticari mal taşınması,vergi,irsaliye gibi konularda kesinlile hem fikirim.

Ama böyle yapmak hiçte şık değil

Yorum bağlantısı
Uğur Aksoy

mehmet bey

bu combi tabir edilen araçları o kadar çok kişi almış bulunuyorki , mesela apt hizmetlisi adam kalkmış 2 el hususi kayıtlı combi almış , malum çoluk çocuk çok , başka araca sığamıyor.

ne vergi kaydı var nede işyeri , bu vatandaşımız ne yapacak , ailesini pazar günü mangal yapmaya pikniğe götürüyor.

satacakmı : ))

Yorum bağlantısı
Uğur Aksoy
(düzenlendi)

YETKİ BELGESİ TALEP EDENLER İÇİN BİLGİ NOTU:

K türü yetki belgesi talep edenler, 30.04.2005 tarihine kadar yetki belgelerini %89 oranında, 25.08.2005 tarihine kadar %87 indirimli olarak alabilirler. Ayrıca, 30/4/2005 tarihine kadar başvurarak yetki belgesi ücretinin 1/10'ini (onda birini) 25/2/2005 ila 30/4/2005 tarihleri arasında, kalanını ise; 2005 yılının Mayıs, Haziran, Temmuz ayları içinde ve 25 Ağustos'a kadar toplam belge ücretinin her ay %15'inin üzerinde taksitler halinde ödemeleri kaydıyla %89 indirimden yararlanırlar.

K2 yetki belgesi talep edenlerin, Cumhuriyet Savcılığından alınmış Adli Sicil Kayıt Belgesi ibraz etmeleri zorunlu değildir.

Kendi esas iştigal konusu ile ilgili olmak kaydıyla, il sınırları dahilinde yapılan eşya taşımaları ile belediye sınırları ile mücavir alanı içinde yapılan şehir içi eşya taşımalarında kullanılan ve toplam yüklü ağırlığı 3,5 tonu geçmeyen taşıtlarla yapılan taşımalar için 25.02.2007 tarihine kadar yetki belgesi almak zorunlu değildir.

K1 yetki belgesi talep eden adi ortaklıklar, 25.08.2005 tarihine kadar müracaat etmeleri ve diğer şartları sağlamaları halinde K1 yetki belgesi alabilecek, ancak durumlarını yetki belgesi aldıkları tarihten itibaren 2 yıl içerisinde Karayolu Taşıma Yönetmeliğine uygun hale getireceklerdir.

K2 yetki belgesi talep eden adi ortaklıklar, Karayolu Taşıma Yönetmeliği'ndeki diğer şartları sağlamaları halinde K2 yetki belgesi alabileceklerdir.

K2 yetki belgesi talep edenlerin sadece kendi iştigal konularında vergi mükellefi olmaları ve bunu belgelemeleri yeterli görülmektedir.

K1 yetki belgesi talep eden bireysel taşımacıların tebligat adresi olarak bir adres beyan etmeleri ve bununla ilgili belgeleri ibraz etmeleri yeterli olmaktadır. ( Örneğin ev adresi ve bununla ilgili kira kontratı/tapu fotokopisi, ikametgah ilmühaberi veya vergi levhasında belirtilen adresten herhangi biri)

Karayolu Taşıma Yönetmeliği yürürlüğe girmeden önce nakliye sektöründe faaliyette bulunduğunu herhangi bir belge ile belgeleyenlerden, meslek odalarından birine kayır şartı 25.08.2005 tarihine kadar aranmamaktadır.

K2 yetki belgesi talep eden gerçek veya tüzel kişilerden “nakliye sektöründe” faaliyette bulunma şartı değil, “ticari faaliyette” bulunma şartı aranır

NOT: Müracaatlar Ulaştırma Bölge Müdürlüklerine / Yetkilendirilen Ticaret Odalarına yapılacaktır.

T.C. ULAŞTIRMA BAKANLI

tarihinde U?ur Aksoy tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ferit Selek

Selamlar

Uğur beyin mesajından da anlıyoruz ki, K2 Belgesinin Ulaştırma Bakanlığınca istenmesinde amaç, nakliye sektörünü düzene sokmaktır. Yani bu sektörden kimler ekmek kazanıyor, kimler bu sektörde olmadığı halde bunların ekmeğini bölüşüyor, bunu ayırt etmek amaçlanıyor. Dolayısıyla bizlerin bir çoğunun, Connect vb. araçları hususi olarak kullandığımız, herhangi bir ticari faaliyetimizin olmadığı veya taşımacılıkla ilgili olmadığımız göz önüne alındığında, devletin bizden talep edecek K Belgesi falan olmadığını düşünüyorum. Oradan fazla birşey tutturamazlar, çünkü bu kanunun amacı ve konusu taşımacılık sektörü ve sorunlarını düzenlemektir. Esas olan bizim vergilendirmede ticari sınıftan nerede nasıl ayrılacağımızdır. Ticaret erbabının kullanacağı panelvan ile keyif erbabının kullanacağı (jip hevesliliğinin) combinin ayrımını ve vergilendirmesine kafa yorulmalıdır.

Bu iş bu günlerde hızlanmaya başladı, yumurta geliyormu ne!

Yorum bağlantısı
Uğur Aksoy

ferit bey

aracımı aldığım trafik muamelecisi bana dediği , hususi yazılı aracınızla ticari herhangibi bir yük taşımıyorsanız sorun çıkaramazlar dedi,

aslında burada yetkili ağız ulaştırma bakanlığı.

sen camlı 4 +1 kişi kapasiteli aracı kamyonet sınıfına koy , üstüne hususi kullanım için kayıtı uygun gör,

benim gibi emekli olmuş , ticari hiçbir faliyeti olmayan kişiden bu belgeleri temin etmemi iste, eğer böyle bir uygulama varsa , neden önceden ticari faliyet sahibi kişiler kullanabilir, belgeye sahip olabilir denseydi.

herşeyimiz ters ve yanlış

Yorum bağlantısı
Erkan Baydemir
Erkan baba.. Hiiç kaçarı yok Kangoya K2 alacan... :)

yahu tamam abi,almamız gerekiyosa tabiki alalım,alalımda;

Benim kafam karıştı,şimdi bu tonaj falan yazılmış,3,5 ton falan.

ben net net bişey sorucam şimdi.

kangoo,sonuçta kamyonet görünüyor eyvallah,almak zorunlumu değilmi,bu tonaj meselesi ne?

Yani belli bir tonajın altındakiler alıyomu almıyomu,iyice kafam karıştı.

yahu en iyisi ben yarın ilgili kuruma bi telefon ediyim yaa,karıştı kafam :)

Yada şöye sorıyım,ilgili kurumun adı nedir?

Yorum bağlantısı
Uğur Aksoy

erkan bey 3.5 ton üzerindekiler zaten çoktan bu belgeyi almışlar , 3.5 ton altı ticari kayıtlı araçlar bu belgeyi alma süresi 25 şubat 2008 tarihine kadar uzatıldı.

siz kango aracınızla hususi kayıtlıda olsa ticari eşyayı nakil ettiğiniz için bu belgeyi almanız gerekiyor.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Abi tonajla alaka yok... Bu 3,5 ton olayı ile Kamyon kamyonet ayrılıyor...

Kamyon varsa işin içinde o zaman nakliyecilik ve K1 devreye giriyor...

Benim görüşüm.. senin kango şirkette kayıtlı ve onunla lastik götürüyorsan alacaksın...

Benim kango adıma kayıtlı maliye kaydım yok keyfi geziyorum... Bişey almayacağım...

Sadece şahsi görüşüm...

Ki birde 90 kilometre uygulaması var...

Kanun ilk çıktığında K2 için 90 kilometre sınırını aşmayanlar, zorunlu değil deniyordu...

Bunu da bi sormak lazım...

Yorum bağlantısı
Uğur Aksoy

gülüyorum : )))))

nedenmi ?. bizim gibi binlerce kişi mevcut aracı kamyonet olup hususi sınıfına dahil ve ticari kayıt sahibi olmayan..( ununu elemiş ipe dizmiş )

interneti taradım , bu durum ile ilgili hiç bir yetkili makamın gerçek olan açıklaması yok, hep afaki , yok antalya sebzeciler odası yok konya gıda taşımacıları odası beyanat vermiş.

kendisine tam güvenemediğim trafik muamelecisin sözüne hee deyip umursamazsak , 25 nden sonra güzel bir kazık bekliyor.

bu konuda ciddi kurumdan ( ulaştırma bakanlığı , danıştay ) haber alan varsa bir zahmet bilgilenelim

Yorum bağlantısı
Erkan Baydemir

Tamam anlaşıldı.

Yok,tabiki ticari amaçla alındı bu araç,ve gerekiyorsa alınacak tabiki :)

Yorum bağlantısı
Ömer Yüce

Şimdi ben anlamadım ya herkes ayrı bişey söylüyor. Bende Tourneo connect var şirketin üzerine kayıtlı ve kamyonet olarak ruhsata işli. Şimdi ben hem K hemde SRC belgesi mi alacam :)

Yorum bağlantısı
Erdal Kopmaz

simdi bu k belgesi araca mı sürücüyemi veriliyor almamız gerekiyorsa neden resmi bi açıklama neden yapılıp da halkı bilgilendirmiyorlar ????

Yorum bağlantısı
Mehmet Barın
(düzenlendi)
simdi bu k belgesi araca mı sürücüyemi veriliyor almamız gerekiyorsa neden resmi bi açıklama neden yapılıp da halkı bilgilendirmiyorlar ????

orasını daha kanun koyucular bile bilmiyor,zaten bu kanunun neden niçin çıktığını nerden icap ettiğini de bilen yok ya

size alın deniyor alın(bize al deniyor yani alacaz)

tarihinde Mehmet Emin Bar?n tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Bülent Okan

sevgili arkadaşlar

ulaştırma bakanlığının sitesinde e-bilgilendirme formu var onu doldurup gönderelim ben az önce gönderdim.

ayrıca bu tarz aracı olanlar araç firmalarınada e-posta göndermelerini tavsiye ediyorum.

çünkü 2005 mayıs ayındaki vergi sorununda çok bastırmışlardı.

Yorum bağlantısı
Uğur Aksoy

bu gün yeni bir trafik müşaviri ile görüştüm , araçınız ticari kayıtlı ise bu belgeyi alacaksınız, aracınız hususi ise ticari mal taşımıyorsanız gerek yok.

bu belge araç için çıkıyor sanırım , yani yeni bir araç aldığınızda bu parayı ama hangi miktarı ? çünkü 25 şubattan sonra yaklaşık 5000 ytl olacak .

işin kısacası şu hükümete para lazım , yolunacak kaz olarak yine esnafı gördü, vursun bakalım ..

özellikle 2 nci el ticari satışlarında inanılmaz düşüş bekliyorum, esnaf zaten kan ağlıyor , birde aldığı araç için 5000 ytl verecek : )))

mertol beyin söylediklerine katılmıyorum, çünkü bu araçları biz vergi muhafiyeti nedeniyle satın almadık ,zaten ucuz bir araçta değil, sağlam ve kalabalık aileler için ideal olduğu için aldık, sanki vergi yüzsüzüymüşüz gibi tüm esnafı ve ihtiyaçtan bu araçları satın alanları suçlaması yanlış diye düşünüyorum.

asıl şirketler bu araçları şirket üzerine kayıt ettirerek tüm masraflarını devletten vergi ödememek için düşüyor, vergi ödeyeceğine araçlarını değiştirerek ülkeye yeterince zarar veriyorlar.

almanyada yaşıyan bir arkadaşım , sahip olduğu şirketlerine mercedes araba almak istemişler, tabi türk aklı amaç şirket üzerinden araç alıp işi ucuza getirmek .

alman adaleti ağır basmış ve demişlerki , sizin ödediğiniz vergi miktarı ile şirketinizin genel müdürü adına bu pahalı aracı almanız uygun değil.

işte türkiyedeki şirketlerde araçlarını her 2 yılda bir değiştirirek ve harcadığı benzinden yağına , servisine kadar her şeyi masraf gösterip türkiye cumhuriyetine zarar verirler.

sonra devlet baba sesi çıkmayan esnafa beline kazmayı vurur.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Şirketlerdeki gibi aracı işletmeye kaydetme işi esnaflıkta da var... Onlarda kaydetsin onlarda masraflarını gider yazsın.. Tabi gider yazacak kadar matrahı varsa..

Çoğu esnafın vergi matrahı arabanın 15 binlik bakımını yapmaya yetmez..

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Abi olay yük olayı.. Üstünde ticari bir yükle polise veya jandarmaya yakalanmadıkça kimse belge soramaz..

Hiç kimse de piknik malzemesini yükten sayamaz...

Bir kamyonetin ruhsatında ticari yazarsa maliyeye bir şekilde nakliyeci olarak kaydolması zorunludur..

Bu sebeple şirketin işlerinde kullanılan bir aracın ruhsatında ticari yazılması yanlıştır..

Kısaca bu belge alınması gereken araçlar;

Çiçekçinin çiçek taşıdığı panelvanı

Yoğurtçunun bakkallara yoğurt dağıttığı kapalı kasa kamyoneti

Pazarcının eşyasını yükleyip, pazara mal götürdüğü kamyoneti...

Yorum bağlantısı
Uğur Aksoy
(düzenlendi)
Şirketlerdeki gibi aracı işletmeye kaydetme işi esnaflıkta da var... Onlarda kaydetsin onlarda masraflarını gider yazsın.. Tabi gider yazacak kadar matrahı varsa..

Çoğu esnafın vergi matrahı arabanın 15 binlik bakımını yapmaya yetmez..

mehmet bey , bu iş maliyecilere düşüyor, sen kaç para vergi verdinde bu aracı alıyorsun demeli, nerden buldun yasası onlarca yıldır çıkmıyor, nedenmi , çünkü çıkartracak olanlar kendi bindiği dalı kesmekten korkuyor.

şirketler bu kadarda temiz değil , lütfen gerçekci olalım, onlar vergi kaçırdımı amudu ile götürür.

bu forumda yeri değil ama ben şirketlerin muhasebesini iyi bilirim :)

tarihinde Mehmet tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
şirketler bu kadarda temiz değil , lütfen gerçekci olalım, onlar vergi kaçırdımı amudu ile götürür.

Bende iyi bilirim... :rolleyes: Herkes götürebildiği kadar götürüyor...

Yorum bağlantısı
Oğuz Altınada

şimdi bizim iş yerinde eşya taşımak için değilde sağa sola gitmek için doblo var ve ruhsatta kamyonet yazıyor.. şimdi buna k2 belgesi alıcamıyız..?

Yorum bağlantısı
Erkan Baydemir

Yine vergi muhabbetine girdik :rolleyes:

Çıkamayız işin içinden arkadaşlar,sistem meselesi bu,neyse.

Konumuza dönelim; :D

1-valla geçmiş mesajlarda aramaktan üşendiğim için

Bu belgenin nerden ve nasıl alınacağına dair net bilgi.

2-Aklıma takıldı;

Ben diyelimki şu andaki aracımı seneye sattım ve farkını vererek yeni modelini aldım,yada atıyorum işte Ford aldım.

Araç yine ticari.Bu durumda şimdi almış olduğum K2 yi kullanmaya devammı ediyoruz,yoksa 5000 YTL verip yenisinimi alıyorum,nasıl olucak araç değişiminde?

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Erkan,

1-İl ticaret odaları yetkili.. Direk Ulaştırma bakanlığı'ndan da alınabilir..

2-Araç değişiminde yeniden almayacaksın.. yeni aldığın araç için sana yeni kart verilecek ücreti 57 lira...

Önemli bilgi..

Bu belge il sınırları içinde kullanacağını beyan edenler için 25/02'ye kadar indirimli ve 850 lira gibi bir masrafı var..

Maliye kaydı olmayanlar hiç kasmasın.. Bu belgeyi istesede alamıyor..

Bu belgeyi alabilmek için maliye veya ziraat odası kaydı şart...

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...