İçeriğe Yönlendir

Benim Corolla


Mehmet Ozyurek

Recommended Posts

Okyay Pay

ABİ hevesini kırmak istemem ama bu bağımsız süsp. değil

yol tutuşu focus gibi zaten olamaz (maddenin fiziğine aykırı)

bu bağımsız taklidi yapıyor sadece :(

Yorum bağlantısı
Yaşar Demirci

bagımsız süspansiyon, her türlü araca uygulana bilir cinsinden..

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Yani;

Focus ve diğerleri vardır.. bu da diğerlerinden biridir.. mi diyorsunuz...

Ama sümbül gibi değil ya...

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Bağımsız suspansiyon dur Corolla daki de. Bağlantı eleman çeşitleri farklı gibi gözüksede sadece görsel farktır. Hatta Corolla da arka da da ayar vardır resimde arka taraftaki çubukta görülüyor. Crx in alt yapısına benzer ve yol tutuşu oldukça da başarılıdır. Yiğidi öldür hakkını yeme. Corolladaki sistemin tek dezavantajı geri geri sert kaldırma çıkmalarda yamulma-ayar kaçma olasılığı olmasıdır.

Yorum bağlantısı
Okyay Pay

fark bariz ortada zaten

bağımsız falan değil corolladaki

zaten c segmentte bağımsız arka süspansiyonu ilk kullanmaya başlayanlar civicle focus oldu ama hangisi önce başladı bilemiyorum.

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Oğuzhan Demir

Eskiden okuduğum bir yazıya göre ilk bağımsız süspansiyon focuslardadır.

bildiğim kadarıyla focusun ilk çıkışı 99 o halde bu araçta bağımsız süspansiyon olamaz

bi kaç sene önce bir Corolla denemiştim 1.6 110hp yol tutuşu o zamana kadar sürdüğüm

arabalar içinde bir numaraydı. 2. vitese atarken beni arkaya bi itişi vardı şaşırıp kalmıştım

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
bi kaç sene önce bir Corolla denemiştim 1.6 110hp yol tutuşu o zamana kadar sürdüğüm

arabalar içinde bir numaraydı. 2. vitese atarken beni arkaya bi itişi vardı şaşırıp kalmıştım

Bu anlattığın corolla ise benim ki corolla değil... Benim inip itesim geliyor.. :selo:

Şaka bir yana...

Büyük motora alışmışım...

Bu araba çok zorluyor beni... Rampaya geldimmi; 5-4-3 düşüp geliyor bu... Yüksek devir kullanamaya da ben kıyamıyorum...

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Capon motoru yüksek devri sever bence kıyınız. Ben bu segmentte ilk Crx te kullanıldı biliyordum bağımsız arka süsp. Gerçi virajlarda oldukça yola bağımlı gidilirdi.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Capon motoru yüksek devri sever bence kıyınız.

Abi eminim bu meret sevecek yüksek deviri de... Her ne kadar petrolcü müşteri de olsa.. senedi bir hesap yaparken... Ortaktan iki kat fazla benzin yakmış olmak zoruma gidiyor yahu...

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Tamamen şehir içi, tamamen tüp ile 9-10 litre arasında tüp yakıyor...

Biraz basayım bakalım... :seytan: Ne yakacak...

Yorum bağlantısı
Mert Can Üzger

3 sene kahrımızı çekti Corolla. 1.3 XL 98 modeldi. İlk bakımını 48.000 km de yaptırmıştık :seytan: 46 bin km de araç otobanda 200 km sürati gördü. Bakımsız haliyle basmanın sonucunda İstanbul- İzmit arası 3/4 depo benzin yakmıştı. Kalkışları iyidir. Motor sesi adamı cezbeder. Rahat arabalardır. 1.6 motorlu olanlarının keyfi başkadır. Ben çok beğenirim hala o kasaları. Kazasız belasız kullanın Mehmet Bey...

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Sağlamlığına lafım yok şükür...

Ayda bir gidiyorum tamirciye... Lifte kaldırıp, "Usta gel şuna bi bak.. bişey varmı yapacak" diyorum...

Usta kızıyor...

"Ford'mu bu.. Ne çıkıp duruyorsun lifte" diyor...

Triger değişeli 50 bin km olmuş... Bunun trigeri kaç binde değişir ki bilen var mı ?

Yorum bağlantısı
Utku Çay
(düzenlendi)

Mehmet abi 100.000 kmde bir değişir triger kayışı

(Emin olmak için akşam kitapcığına bakayım yinede, 1.3lerin farklı olabilir)

bi de aklıma gelmişken 1.6larda triger kopunca motorda bir zarar meydana gelmiyor ama 1.3lerde geliyormuş

tarihinde Utku tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Trigger 1.3 lerde 150bin kmde bir degismesi gerekir diye biliyorum.

1.3 olanlar SOHC ve 12 valve. 2 emme 1 egsoz subabi.

Ben 150bin yerine 100binde degistirtmistim. 105bin km de tek bozulan parcasi su devirdaim pompasi idi.

1 takim lastik bitirmisti ve 1 takim ön fren balatasi.

55 binde ve 105 binde değişmiş... Motorun bir kenarında etiket yapıştırmışlar.. şimdi 158 binde...

Aklım karıştı... :D

Mehmet ağbi arabayı satmaktan vazmı geçtin? Buradan birisi senin arabadan istiyor?

11'i veren alır Galip..

10 bin lirayı bir kaç kişi verdi vermedim...

Takas teklifi çok aşırı geldi... Özellikle ne hikmetse Mondeo ve Marea takası çok teklif edildi.. Girmedim... Sonunda ilanı sildim...

Yorum bağlantısı
Utku Çay
Trigger 1.3 lerde 150bin kmde bir degismesi gerekir diye biliyorum.

1.3 olanlar SOHC ve 12 valve. 2 emme 1 egsoz subabi.

Ben 150bin yerine 100binde degistirtmistim. 105bin km de tek bozulan parcasi su devirdaim pompasi idi.

1 takim lastik bitirmisti ve 1 takim ön fren balatasi.

bu kasaların su devirdaim tek bozulan parçası galiba, toyotaclub forumunda bu sorunla karşılaşan kişiiler görmüştüm

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Kilometreyi yanlış yazmışım düzelttim... Şimdi 158 binde...

Utku bi baksın bakalım.. kitaba.. olmazsa servise sorayım...

Yorum bağlantısı
Utku Çay
1.3 icin mi 100bin diyor?

1.6 100bin olmasi lazim.

kitapcığın arkasına tablo yapmışlar. tablo her iki motor tipi için yapılmış. Eğer iki motordan biri için farklı bir durum olursa ayrıca belirtiliyor. Triger kısmında 100 bin kmde değiştirin yazmış ve 1.3 için ayrı bişey belirtilmemiş

yani 1.6 ve 1.3 için 100 bin km geçerli

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...