İçeriğe Yönlendir

Hararet göstergesi tavan yapıyor.. :)


Melih Uyar

Recommended Posts

Melih Uyar

bizim focusta hararet dibe vuruyor yani max. lpg de de yapıyor benzindede yapıyor termostatı değiştirdik gene aynı sizce nedeni ne olabilir su kanallarıda açık tıkanıklık yok

Yorum bağlantısı
Melih Uyar

pardon abi araç ısınmıyor demişim başlığı düzeltirmisin. evet araç hararet yapıyor hatta korumaya alıp tek silindire düşüyor

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Düzelttim.. :)

Conta yakmışsındır... termostat bozuktur.. Fan açmıyordur...

Yorum bağlantısı
Halil Gümüş

Su eksiltiyorsa,radyatör delinmiş veya hortumlar sızdırıyordur.

Yorum bağlantısı
Melih Uyar

termostat değişti conta yaksam yağ suya veya su yağa karışmazmı her ikiside yok artı fan açıyor

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Termostatı tekrar kontrol et...

Sistem hava yapmıştır... Araba hararet yapmıyor ama üst kapağa hava geliyordur..

Yorum bağlantısı
Melih Uyar

abi termostat sağlam bundan eminim peki sistemin havasını nasıl alacam başerde de yapmışlardı ama genede olmamıştı

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Bunu sürekli mi yapıyor...

Yani arasıra ibre normale dönüyor mu...

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Bunun hakkında teknik servis bülteni var...

Sorun üst kapakta hava birikmesi.. Malesef makyaj öncesi focuslarda biraz kronik...

Çözümü: Serviste bir kit takılacak...

Yorum bağlantısı
Erkan Çopur

hava alma olayı klasik olarak aracını çalıştır,su tahliye bidonunun kapagını aç ve fan açana kadar bekle tabi gözün hararette olsun hararet yaptırma fan düzenli olarak açıyosa suyunu kontrol et ve kapagını kapat işte bu kadar bide sorum kaç derece termostat taktırdın 88 mi 60 mı?

Yorum bağlantısı
Zafer Ofli

gittiğim usta bana focuslarda hava alma işleminin oldukça zor olduğunu çünkü tesisat çok dolandığı için havanın kolay kolay atılamadığını hatta kimi zaman bir saate yakın erkan beyin dediği şekilde aracı çalıştırma ihtiyacı hissettiğini söylemişti.

Yorum bağlantısı
Melih Uyar
(düzenlendi)

aracın su pompası değişmedi triger değişti trigerde 78000 de değişti birde serviste nasıl bir kit takılıyor biraz acarmısın

tarihinde Melih Uyar tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Tahmin ettiğim şeyse olay farklı arkadaşlar...

Servis otosanın gönderdiği bir kiti takıyor... Hava almayla falan uğraşmıyor...

Ben ortağımın focusa yaptırmıştım...

Yaşar Usta yapmıştı...

aracın su pompası değişmedi triger değişti trigerde 78000 de değişti birde serviste nasıl bir kit takılıyor biraz acarmısın

Yaşar anlatsın.. yanlış anlatabilirim...

Benim tahminim, üst kapaktaki çıkışı termostatın oralara bi yere bağlıyorlar...

Melih serviste değilmisin...

Sıkıştır ustaları, karıştırsınlar TSB'lerini...

Yorum bağlantısı
Erkan Çopur

kendin yapıcan sandım zaten hava varsa fan düzensiz açıyo hissediyosun ama servise gidcem kit dersen bilmiyorum geçen termostatımı degiştirdim bende yasadım çünkü

Yorum bağlantısı
Yaşar Demirci

lpgden önce varmıydı böyle bir problem. yoksa havasını almayı denemelisiniz. sonuç vermezse termostat degişimi kit takmak gibi bir kaç işlem var. aracınıza yapılacak

Yorum bağlantısı
Yaşar Demirci

aklıma gelmşken termostadı 82 likti sanırım taktırın birde genleşme deposunun kapak kısmını kontrol edin yara varsa hararetin yükselmesine sebep olur. gerekirse yenisini takın

benim telefonum sende vardı. 7/24 açık

Yorum bağlantısı
  • 3 yıl sonra...
Aziz Göktan Başaran

Eski bir konu ancak benim araçta ( 99 Fiesta 1,25 Zetec S ) güncelliğini koruyor malesef :D

Bu soğuklarda bile , hararet göstergesinde NORMAL yazısının L kısmındayım sürekli. Fan açtığında biraz düşüyor, kaloriferi de açarsam M kısmına geliyor ibre. Ustaların hepsi durumun normal olduğunu söylüyor ancak yazın bu şekilde çalışır mı araba bilemiyorum, gözüm sürekli hararet göstergesinde.

Bu hava alma meselesini anlamadım pek. Fiesta için nereden nasıl sistemdeki havayı alabiliriz?

Yorum bağlantısı
Kenan Yılmaz

Üstatlardan özür dileyerek ve haddim olmayarakdan bu konuda yaşadıklarımı anlatayım.

Benim 2000 model focusda da aynı sorun oldu. Termostat değişti. Devirdaim değişti, hava alma işlemi kaç kez yapıldı. Bir türlü çözüm olmadı. En son conta yakmıştır motor inecek dediler. Tamam dedim. Bir gün aracı götürdüler fakat karbüratör tıkalıymış açtık diyerek aracı teslim ettiler. Ertesi gün yine hararet tavan yaptı. Bu kit takma olayını bana da söylemişlerdi. Ustanın bi tanesi termostata matkapla küçük bir delik açtı. Yani motor suyu ısınınca açılması gereken termostatı sürekli olarak bu küçük delikten su akışı sağlandı. Sorun ortadan kalktı. Yaz tatilinde ısının 40 dereceyi vurduğu günlerde aynı gün 1100 km yol yaptım bana mısın demedi. Gördüğüm kadarıyla şöyle birşey oluyor. Önceden motor suyu ısınına kadar hararet hep sıfırda duruyordu. Bir anda ortaya kadar yükseliyordu. Şimdi ise suyun ısısına göre ağır ağır hararet göstergesi ortaya kadar geliyor. O günden beri ne hararet yaptı, ne hava yaptı ne de başka birşey.

Yorum bağlantısı
Özay Uçar

mehmet abinin tabiri ile sorunun üzerini örtmüşsünüz... termostat deldirmek çözüm değildir. bu şekilde motorunuz çok geç ısınacak, soğuk çalıştığı için daha çok zarar görecek, yakıt sarfiyatınız artacak ve kışın arabanız çoook geç ısınacaktır. sorunun kaynağını bularak sıkıntıyı gidermelisiniz..

Yorum bağlantısı
İsmail Çolman

benim aractada aynı sorun vardı lpg montajından sonra oldu hararet tavan yapıyor ama su kaynatmıyordu özellikle uzun yolda arabayı sıkıstırınca oluyodu sivasta çetinkaya isimli özel ford servisine gittim hararet musurunu sokup altına bi conta koydu yanılmıyosam sorun kalmadı.

Yorum bağlantısı
Aziz Göktan Başaran
benim aractada aynı sorun vardı lpg montajından sonra oldu hararet tavan yapıyor ama su kaynatmıyordu özellikle uzun yolda arabayı sıkıstırınca oluyodu sivasta çetinkaya isimli özel ford servisine gittim hararet musurunu sokup altına bi conta koydu yanılmıyosam sorun kalmadı.

'Müşir altına contadır', 'termostata delik açmadır' pek tavsiye edilmiyor gördüğüm kadarıyla ve anladığım kadarıyla ustaların en çok zorlandıkları konu hareret sorunu.

Hareret sorununu gidermek için ortak ve en çok yazılanlar şunlar:

1-Termostat değişimi

2-Hararet müşiri değişimi (Fan müşiri ile aynı mı bilmiyorum)

3-Radyatör tıkanıklığı ve açma işlemi

4-Conta değişimi

5-Devirdaim değişimi

Benim aracın (99 Fiesta) en verimli çalışma sıcaklığını arıyorum. Yaza kadar sorunu mutlaka çözmem gerekli yoksa bittiğim resmidir :nazar:

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...