İçeriğe Yönlendir

Focus oksijen sensörü değişimi sonrası


Mete Gürer

Recommended Posts

Çağlar Bayur

Hegonun tam olarak durumunu anlamak için test cihazında anlık sinyallere bakılır. 100.000 li km lerde henüz gerek olacağını da sanmam. Arızalı hego arıza lambası yakar, doğrudur, ama yaşlanmış hego lamba yakmasa da, sağlıklı veri sağlamayabilir. Problem yaratmaz ama.

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Peki bu hego katalitik konvertor olmayan araçlarda da görev yapmaya devam ediyor mu ki? Bende katalik konvertör yok.Tek hego olduğu içinde zaten katalitiğin önünde olduğundan arıza ışığı falanda yakmıyor. Acaba katalitik konvertör olmadığından tamamen devredışı kalmışmıdır?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Kat mekanik bir süzgeçtir (kimyasal reaksiyon), hego egzosdaki yanmamış gaz kitlesini ölçen elektronik parçadır, yani ayrı işlevler, yalnız kat iptal ise yerine ne takıldı? Ara hızlanmalarda kayıp oluşmuş olmalı?

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Çağlar abi kat'ın yerinde düz bir boru vardı ancak ben onu söktürüp yerine kat şeklinde ama o kadar kaliteli değil tabiiki bir susturucu taktırdım.Eskisine göre çok daha sessiz oldu ve ara viteslerde ivmelenmesi fark etti.

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

ayhan abi arızal lambası yanması yakıdrı benden demesi :p bu hegonun üstüne çok düşüyorsun araç içinde bir iki cümle kur ''hegosuda bozulmuştur bunun'' gibi lamba yanar :D

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran
ayhan abi arızal lambası yanması yakıdrı benden demesi :p bu hegonun üstüne çok düşüyorsun araç içinde bir iki cümle kur ''hegosuda bozulmuştur bunun'' gibi lamba yanar :D

:) Sanırım Hego deyince anlamıyor..Oksijen sensörü yada lambda sensörü desem kesin yakar :p

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

ben araç içinde oksijen bile demiyorum alınır diye :p

Yorum bağlantısı
  • 5 ay sonra...
Hasan Basri Bayraktar

P 0171 kodlu hata , lambda sensörü arızasımıdır...Karşılığında ise 1. piston fakir karışım yazıyor...

Yorum bağlantısı
Hüseyin Aydın

selamlar değerli arkadaşlarım.

nasıl oluyorda tam benim aradığım konuya değiniyorsunuz sizleri tebrik etmekten başka ne yapabilirimki hani bir söz vardı AGA BÜYÜKSÜN ..büyüksünüz sayın fordcluptr üyeleri.

benim aracım 149500 km de 2002 conford.

50 tl lik benzin ortalama 100 km yol yapıyor yani 100km de 13 litre yakıt yakıyor sormadığım kişi kalmadı ama maalesef bir elealınırbir sebep bulamadılar şimdi sizlerinde dediği gibi bu oksijen sensörüyle ilgilenme vakti geldi. hatırladığım kadarıyla konvektörün önünde ve arkasında iki adet sensör var sanırım ikisininde değiştirilmesi gerekiyor .

fiyatını öğreneyimde uygun zamanda değiştirmek doğru olacak tır.

herkese bol selamlar ve sevgiler sunarım.

hüseyin

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
P 0171 kodlu hata , lambda sensörü arızasımıdır...Karşılığında ise 1. piston fakir karışım yazıyor...

Yook.. kalibrasyon hatasıdır..

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Vesile ile: arıza göstermese bile, TR şartındaki yakıtlarla, oksijen sensörlerini 100.000km sonrasında değişmek, tüketimi azaltır.

Yorum bağlantısı
Engin Karadayan

Fiesta da 65 binde oksijen sesörü pert oldu.Şu zamana kadar aldığım benzinin %90 ı hep aynı benzinlikten alındı.Ama bence carbon clean işlemi bozulmasını hızlandırdı.CC den sonra yaklaşık 2000 km sonra arıza verdi.

Yorum bağlantısı
Mete Gürer
selamlar değerli arkadaşlarım.

nasıl oluyorda tam benim aradığım konuya değiniyorsunuz sizleri tebrik etmekten başka ne yapabilirimki hani bir söz vardı AGA BÜYÜKSÜN ..büyüksünüz sayın fordcluptr üyeleri.

benim aracım 149500 km de 2002 conford.

50 tl lik benzin ortalama 100 km yol yapıyor yani 100km de 13 litre yakıt yakıyor sormadığım kişi kalmadı ama maalesef bir elealınırbir sebep bulamadılar şimdi sizlerinde dediği gibi bu oksijen sensörüyle ilgilenme vakti geldi. hatırladığım kadarıyla konvektörün önünde ve arkasında iki adet sensör var sanırım ikisininde değiştirilmesi gerekiyor .

fiyatını öğreneyimde uygun zamanda değiştirmek doğru olacak tır.

herkese bol selamlar ve sevgiler sunarım.

hüseyin

ARacaınızın HEGO sensörü yanında, MAP veya MAF, PCV (KArter havalandırma hortumu), Emmo manifoltu hava alıyormu-çatlak varmı?, Egzost manifoldu lambda öncesi kaçak çatlak varmı ? Bu tip parça ve sensörlerin genel kontrolü'de faydalı olabilir ? Hemen HEGO değişmeyin kök sebebi bulun derim. Ama benim aracım olsaydı herşey normal olsa bile kat öncesi hego'yu değiştiridim mutlaka...

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

LPG li araçlarda da hego sensörü birebir benzinde yaptığı görevi üstleniyor mu?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

CC sonrası veya öncesi hego arızası bazı durumlarda yanlış da tespit edilebiliyor. Sebebi: herhangi bir enjektör açık veya kapalı kalıyor ise, zengin-fakir bilgisi yanlış oknuyor (beyn algısı), yani lambayı yaksa bile, hego diyagramı garip gözükse bile, teknisyenin, enjektör püskürtme diyagramına da bakması tavsiye ediliyor.

Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...

aracımın manifoltu aldıgımda çatlakmış kaynak yapılmış.ve kat vardı .manifolt bulamadık ve düz taktık kat iptal oldu mecburen.bu yazıları okuduktan sonra aracımın fazla yakmasının bundan olabilecegini düşünmeye başladım.bu iptalden sonra degişecek başka parça varmıdır bilmiyorum ama hego sensörünü etkileyebilirmi acaba.ve gazlı araçlarda bu oksijen sensörünün faydası ne kadar etkili veya varmı.gecen gün farkettim aracı stop ettikten sonra egsoz çıkışından sıvı gibi bişiler aktıgını gördüm sogukta normal ama bu havalarda hala olmalımı yoksa başka sorunmu var acaba.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Katalitik konvertör iptalinin yakıt tüketimine olumsuz bir etkisi olmaz...

Araç oksijen sensörünün gönderdiği sinyallere göre, egzoz gazının içindeki oksijen miktarını ölçerek, karışımın ne durumda olduğunu görüyor ve yeni karışımı hazırlarken nasıl bir karışım hazırlayacağına karar veriyor...

Okijen sensörü düzgün çalışamıyor ve hatalı sinyal gönderiyorsa, aracın zengin yada fakir karışımda şalısması ihtimaller arasındadır.. Bu da performans kaybı yada yakıt tüketiminde artış olarak yorumlanabilir...

Yorum bağlantısı
(düzenlendi)

anlıyorum.bir an önce bu senserü degiştmem gerekiyor bu kesin.ve en kısa süredede carbonclean yapğtırmam lazım.diger degişmesi gerekenlerde zaten degişmişti.ama buji kablom motorcraft degil bujiler motorcraft.bu içimde skıntı ama bakalım sırayla.hepsi.

tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • 11 ay sonra...
Özkan Pehlivan

Lambda sensörünün yakıt tüketimine etkisi %30 civarı diye duymuştum. Benim araba uzun yolda ortalama 6-6,5 litre yakardı. Şu anda 7.5-8 litre arası yakıyor. Hiç bir sorun tespit edemedik. Acaba sensörler mi yoksa başka yerde mi aramalıyım sorunu. Arabam 151.000 km'de.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

lambda sensörünün bi voltaj değeri mi, oksijen değeri mi ne vardı. bilgisayara onu okutunca durumu ortaya çıkıyordu en son hatırladığımda.

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

aracınızda tek sensör varsa 100 lira bir şey sensör. 100bin kmyi geçen arabada değişmek kayıp denemez ama sensörün durumuna bilgisayara bağlayınca bakılabiliyor.

Yorum bağlantısı
Özkan Pehlivan

İki adet sensör var Mustafa Bey. Acaba ikiside mi değişiyor. Bağcılardaki BoschCar servise götürmeyi düşünüyorum. Herhalde önce ölçüp ona göre siparişi veriyorlar. Ellerinde yokmuş sensör. Fakat benim merak ettiğim; yakıt sarfiyatının çok çok artması gerekmez mi sensör arızasından şüphelenmek için.

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Hımm çift sensörlü olması sıkıntı. ön sensör 100 liraya parçacılarda orjinal oalrak var. bosch sensör üniversal tip ise onla değişmek pek istemem zaten orjinal iyeterince ucuz boschunki ne kadarmış fiyat verdiler. arka sensör mavi ve yan orjinali biraz tuzluydu öndeki yeşil sensöre göre. Ben hiç bir araıza vs olmadığı halde bendekini değişmiştim içim rahat etsin kaybolan 1-2 beygiri yakalayayım diye. Lpg kalibrasyonu yaparken farkı hissettik. lpg ayarı daha iyi olmuştu.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...