İçeriğe Yönlendir

İlk çalışmada devir problemi


Ahmet Kalkan

Recommended Posts

Ahmet Kalkan

Slm iki gündür aracımda ilk çalışmada devir ibresi aşağı yukarı oynayıp duruyor.Havalar soğuk ta değil bu aralar.İlk 30 sn yapıyor sonra düzeliyor.Daha önce hiç yapmamıştı .Neden olabilir acaba ?

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Nuri Güngör

aynı sıkıntı bende de mevcut sabah ilk calıştırmada devir saati sürekli oynuyor belli ısıya gelene kadar bu sekilde oluyor ancak sadece sabahları ilk calıştırmada gün içinde araç 5-6 saat çalışmasa da bu sıkıntı olmuyor size hiç cevap gelmemiş ama bu konuda bilgisi olan var mı acaba?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Rölanti kontrol valfini temizletin. Genelde balata temizleme spreyi ile içine sıkılarak temizleniyor.

Yorum bağlantısı
Ahmet Kalkan

Ben plug & drive programını yüklettikten sonra problem çıkmadı.

Yorum bağlantısı
Muhsin Küçüktuna

Arkadaşlar benim aracımda da devir göstergesi dalgalanması oluyor. motor soğukken ilk çalıştırma esnasında 3-4 dakikalık bir süre içerisinde bu böyle devam ediyor ve gaz pedalına hafif dokunmam esnasında da motor titreme yapıyor ve bazen stop ediyor. (Benzinden LPGye geçiş aralığında) bu bahsetmiş olduğunuz plug&drive programının yüklenmesi bu sorunu ortadan kaldırırmı dersiniz. birde geçenlerde ilk kez oldu. Rampada durdum. kalkış yapmak istediğimde araç stop etti. bu ancak 3-4 kez deneme sonrasında normale döndü.

Yorum bağlantısı
Ömer Gürgen
  Muhsin Küçüktuna yazdı:
Arkadaşlar benim aracımda da devir göstergesi dalgalanması oluyor. motor soğukken ilk çalıştırma esnasında 3-4 dakikalık bir süre içerisinde bu böyle devam ediyor ve gaz pedalına hafif dokunmam esnasında da motor titreme yapıyor ve bazen stop ediyor. (Benzinden LPGye geçiş aralığında) bu bahsetmiş olduğunuz plug&drive programının yüklenmesi bu sorunu ortadan kaldırırmı dersiniz. birde geçenlerde ilk kez oldu. Rampada durdum. kalkış yapmak istediğimde araç stop etti. bu ancak 3-4 kez deneme sonrasında normale döndü.

kitiniz my07 ise pluq&drive yüklenebilir. my07 ise şansınızı bir deneyin yüklenerek düzelebilir belki.

Yorum bağlantısı
  • 1 yıl sonra...
Gökhan Uçak
(düzenlendi)

rölanti dalgalanması problemi benim aracımda da oluyordu (motor soğukken ilk 40 - 50 saniye) ve derdimi bir türlü anlatamıyordum ustalara. problem lpg takıldıktan sonra başladı ama araç lpg ye geçene kadar ısındığı için problem benzinle çalışırken oluyordu ve lpg ciyi inandıramamıştım bir türlü. servise gidip karter havalandırma hortumu konrtolü, boğaz kelebeği ve rölanti motoru mu valfi mi her neyse onun temizliği ve çözüm olmayınce 180 tl vererek rölanti valfi değişimi yaptırmıştım. bu arada servise her gidişimde araç bilgisayara bağlanarak olan hatasıfırlanıyordu. arqacı benzinle çalıştırıp 4 gün denedim ve sorun çıkmadı. ne zaman lpg kullanmaya başladım problem yeniden başgösterdi. aracımda motor arıza lambasını yakan hata kodu ise fdakir karışımdı.

bunun üzerine servisteki usta ile yorumlar yapmaya başladık ve vardığımız sonuç lpg nin aracı fakir karışımla çalıştırması sonucu aracın beynine kaydolan ortalama çalışma tüketim değerleri bozuluyor ve araç ilk çalıştırdığımda motor lpg deki bu değerlere göre benzin püskürttüğü için bu problemin yaşandığı idi. buna istinaden ustanın tavsiyesiyle son bir deneme olarak hata kodunu sildirip araçımı 5 gün benzinle kullandım ve ardından lpg taktırdığım yere giderek bu çalışma sonundaki değerlere göre tekrar lpg kalibrasyonu yaptırdım.

sonuç;

bu işlemden sonra araç 4 gün (950km) kullanıldı ve şu an için problem tekrarlamadı ve şimdilik motor arıza lambası da yanmıyor (umarım hiç yanmaz.) .

Yani anlayacağınız aracınızda büyük ihtimalle mekanik bir sorun yok. yaptırmanız gereken serviste motoru bilgisayara bağlatıp hata kodunu okuyup (fakir karışım mı yoksa zengin karışım mı diye) kod silindikten sonra 5 - 7 gün arası benzinde kullandıktan ve araç standart çalışma düzenini benzine göre kaydettikten sonra lpg cinize gidip tekrar kalibrasyon yaptırmak.

umarım çok uzun olduğu için kafa karıştırmamışımdır ve bu işlemler hepinize çözüm olur.

plug&drive benzin değerlerine göre kendisini en doğru şekilde adapte edebildiği için bildiğim kadarıyla plu&drive yüklenebilen araçlarda bu sorun olmuyor.

tarihinde G tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Gökhan Bey, tespitiniz çok doğru... Bunu çoğu lpg'ci kabul etmiyor...

Yorum bağlantısı
Gökhan Uçak
  Mehmet Özyürek yazdı:
Gökhan Bey, tespitiniz çok doğru... Bunu çoğu lpg'ci kabul etmiyor...

evet ben de çözümü geceler boyu internetten araştırarak buldum ama bulduktan sonra ustalara kabul ettirmek daha bir zor oluyor. neyse ki gittiğim özel servis kendini sürekli yenileyen ve hem gelişime açık hem de sizin araştırıp söylediğiniz her yeni şeyi dinleyerek yorum yapıyor ve akla yatkın bir şey ise olabilir deneyelim diyor. benim bu problemimle özellikle ilgilendi ve beni yolda yürürken bile gördüğünde durarak sorun devam ediyor mu diye sordu. eğer böyle hallolursa bizim içinde iyi olur ve dedi.

keşke her usta böyle olsa. birçoğuna ben şunu okudum ya da ben bunu duydum dediğinizde bilmişlik tasladığınızı düşünüp bildiklerini okuyorlar. Benim servistekiler kendileri de internetten birçok şeyi takip ettiklerini söylüyorlar eğer burayı da okuyorlarsa servis personelime buradan da teşekkür ederim.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Hidrolik direksiyon pompası motordan güç alan bir pompadır... anlık harekete geçmesi güç çekmesi demektir.. Boşta çalışan motora güç binmektedir..

Normaldir..

Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
Selçuk Ulusoy
  Gökhan Uçak yazdı:
rölanti dalgalanması problemi benim aracımda da oluyordu (motor soğukken ilk 40 - 50 saniye) ve derdimi bir türlü anlatamıyordum ustalara. problem lpg takıldıktan sonra başladı ama araç lpg ye geçene kadar ısındığı için problem benzinle çalışırken oluyordu ve lpg ciyi inandıramamıştım bir türlü. servise gidip karter havalandırma hortumu konrtolü, boğaz kelebeği ve rölanti motoru mu valfi mi her neyse onun temizliği ve çözüm olmayınce 180 tl vererek rölanti valfi değişimi yaptırmıştım. bu arada servise her gidişimde araç bilgisayara bağlanarak olan hatasıfırlanıyordu. arqacı benzinle çalıştırıp 4 gün denedim ve sorun çıkmadı. ne zaman lpg kullanmaya başladım problem yeniden başgösterdi. aracımda motor arıza lambasını yakan hata kodu ise fdakir karışımdı.

bunun üzerine servisteki usta ile yorumlar yapmaya başladık ve vardığımız sonuç lpg nin aracı fakir karışımla çalıştırması sonucu aracın beynine kaydolan ortalama çalışma tüketim değerleri bozuluyor ve araç ilk çalıştırdığımda motor lpg deki bu değerlere göre benzin püskürttüğü için bu problemin yaşandığı idi. buna istinaden ustanın tavsiyesiyle son bir deneme olarak hata kodunu sildirip araçımı 5 gün benzinle kullandım ve ardından lpg taktırdığım yere giderek bu çalışma sonundaki değerlere göre tekrar lpg kalibrasyonu yaptırdım.

sonuç;

bu işlemden sonra araç 4 gün (950km) kullanıldı ve şu an için problem tekrarlamadı ve şimdilik motor arıza lambası da yanmıyor (umarım hiç yanmaz.) .

Yani anlayacağınız aracınızda büyük ihtimalle mekanik bir sorun yok. yaptırmanız gereken serviste motoru bilgisayara bağlatıp hata kodunu okuyup (fakir karışım mı yoksa zengin karışım mı diye) kod silindikten sonra 5 - 7 gün arası benzinde kullandıktan ve araç standart çalışma düzenini benzine göre kaydettikten sonra lpg cinize gidip tekrar kalibrasyon yaptırmak.

umarım çok uzun olduğu için kafa karıştırmamışımdır ve bu işlemler hepinize çözüm olur.

plug&drive benzin değerlerine göre kendisini en doğru şekilde adapte edebildiği için bildiğim kadarıyla plu&drive yüklenebilen araçlarda bu sorun olmuyor.

Aynı tür problemi, arkadaşın dediği gibi benzinde 50-60 km kullanarak giderdim. Aradabir benzinde 50 km gidip aracın ecu sundaki ort benzin tüketim değerlerini artırmak gerek..(Tabii bujiler, kablolar sağlamsa)

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Bende bugün LPG ayarlarını yaptırdım.Benim araçta sente sorunu olmuştu onu düzeltmişlerdi.Daha sonra 150-200 km benzinle dolaş yoksa ayar olmaz dediler.Ben ısrarcı oldum yapın bi ayar gelmeyim diye.Atiker ısrarla ayar yapmadı 200 km gez gel sonra dedi.Şimdi bugun gittim.Motora baktı 10 numara çalışıyor dedi.Bi güzelde LPG ayarı yaptı.Şimdi hiç bir sorun yok..

Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
Guest Sabahattin K

Benim arabamda da

* devir dalgalanması

* ilk marşta çalışmama gibi sorunlar var.

şimdi de benzinde gaz yemiyor vites değiştirdikten sonra yığılıyor ve sonradan gazı kavrıyor. Usta benzin pompasını değiştirdi, enjeksiyonları temizledi 2 gün düzeldi.. üçüncü gün Lpg ye geçince sorun devam etti... Hala ediyor. Ve son olarak usta dedi ki lpg ye geçince beyne hata veriyor dedi. Hata kaynağını anlayamadı. Lpg ciyi aradım arabayı 4-5 gün benzinde kullan düzelir dedi. Yalnız şuan araba benzinde gitmiyor. Yarın servise gidip hatayı sildirip benzinde kullanmaya devam edeceğim inş. düzelir. çok canımı sıkıyor bu durum. Bu konuda fikri olan arkadaşlar varsa memnun olurum.

Yorum bağlantısı
Burak Mert Kaplan

Selamlar...aynı proglemler benim aracımdada var.sabahları devir dalgalanması olunca stop edip tekrardan çalıştırıyorum düzeliyor.aracımda zavolli lpg sistemi mevcut ve forumda bir programdan bahsediliyor.benim aracım için uygunmudur?şimdiden teşekkür ederim...

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
  Mert Burak yazdı:
Selamlar...aynı proglemler benim aracımdada var.sabahları devir dalgalanması olunca stop edip tekrardan çalıştırıyorum düzeliyor.aracımda zavolli lpg sistemi mevcut ve forumda bir programdan bahsediliyor.benim aracım için uygunmudur?şimdiden teşekkür ederim...

Muhtemelen lpg kaynaklıdır..

Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
Talip Eren

LPG li araçlarda sabahları ilk çalışmada zorluk veya devir düzensizliğinin sebebi lpg ayarlarının düzgün olmamasından kaynaklanır,yine aynı şekilde lpg den benzine geçildiğinde arabada yığılma olup sonradan açılıyorsa lpg ayarsızdır.örneğin lpg enj.ayarları yüksek,normaldeki benzin enj.ayarları ecu tarafından direk dönüştürüldüğünde zengin karışımda kalıyor(örn.benzin enj.süresi 2,5 ms ve lpg ecusu bunu dönüştürüp 4 ms yapıyor,ama bu 4 ms fazla geliyor),o zaman motorun ecusu lambda sinyaline göre kendi enj.sürelerini azaltmaya başlıyor,ta ki optimum değeri yakalayana kadar(belki 1 ms ye kadar düşürüyor,yani gerekenin yarısından da az),ve bu süreleri hafızaya kaydediyor.siz akşam aracın motorunu durdurduğunuzda hafızada son enj.süreleri kayıtlı,sabah marşa bastığınızda normalde 2,5 ms püskürtmesi gereken enj.son çalışma düzenindeki kayıttan dolayı 1 ms püskürtüyor ve tabi araç çalışmıyor,3-5 marş sonra ancak yeterli düzeye çıkarıyor,zar zor çalışıyor,lpg ye geçtikten sonra yine süreleri düşürüp kaydediyor,bu döngü hergün devam ediyor,aynı durumdaki araçda normal kullanım sırasında da lpg den benzine geçilirse yığılma,gaz yememe,sonradan açılma gibi durumlar oluyor,çünkü motor benzinde aşırı fakirde kalıyor,ancak full load konumunda aniden açılıyor,oda haritadan çalışmaya başladığı an oluyor veya düşük devirlerde gaz yemiyor(çoğu araç 4000 devirden sonra haritadan çalışır,buradaki enj.süreleri sabit olduğundan bu devirin üzerine çıkldığında düzelir).böyle bir durumda hemen parça değiştirmeyin bi süre benzinde kullanın,motorun ecu su kısa sürede yeni zamanlamaları tesbit edip normale gelecektir(benimkinde 10-15 km de düzeliyor) ve lpg ye geçmeden yeniden lpg kalibrasyonu yaptırın.lpg li çalışma sırasında fakirde kalan araçlarda genelde devir dalgalanması olur,yine kalibrasyon gerekir.verdiğim enj.süreleri tahminidir ama mantık aynıdır.saygılar...

Yorum bağlantısı
Cemal Arslan

burada bahsedilen rölanti dalgalanma titreme stop etme falan...lpg ayarının iyi olmamasından kaynaklanıyor...

siz siz olun lpg yapılan yeri iyi seçin...

Yorum bağlantısı
Fazlı Özdemir

Bence aşağıdaki bu iki yorum da LPG kullanıcılarına rehberlik edecek cinsten. Kendim bu çözümleri aracımda deneyeceğim ve sorunumun hallolacağını düşünüyorum. Sağolun varolun arkadaşlar.

  Gökhan Uçak yazdı:
rölanti dalgalanması problemi benim aracımda da oluyordu (motor soğukken ilk 40 - 50 saniye) ve derdimi bir türlü anlatamıyordum ustalara. problem lpg takıldıktan sonra başladı ama araç lpg ye geçene kadar ısındığı için problem benzinle çalışırken oluyordu ve lpg ciyi inandıramamıştım bir türlü. servise gidip karter havalandırma hortumu konrtolü, boğaz kelebeği ve rölanti motoru mu valfi mi her neyse onun temizliği ve çözüm olmayınce 180 tl vererek rölanti valfi değişimi yaptırmıştım. bu arada servise her gidişimde araç bilgisayara bağlanarak olan hatasıfırlanıyordu. arqacı benzinle çalıştırıp 4 gün denedim ve sorun çıkmadı. ne zaman lpg kullanmaya başladım problem yeniden başgösterdi. aracımda motor arıza lambasını yakan hata kodu ise fdakir karışımdı.

bunun üzerine servisteki usta ile yorumlar yapmaya başladık ve vardığımız sonuç lpg nin aracı fakir karışımla çalıştırması sonucu aracın beynine kaydolan ortalama çalışma tüketim değerleri bozuluyor ve araç ilk çalıştırdığımda motor lpg deki bu değerlere göre benzin püskürttüğü için bu problemin yaşandığı idi. buna istinaden ustanın tavsiyesiyle son bir deneme olarak hata kodunu sildirip araçımı 5 gün benzinle kullandım ve ardından lpg taktırdığım yere giderek bu çalışma sonundaki değerlere göre tekrar lpg kalibrasyonu yaptırdım.

sonuç;

bu işlemden sonra araç 4 gün (950km) kullanıldı ve şu an için problem tekrarlamadı ve şimdilik motor arıza lambası da yanmıyor (umarım hiç yanmaz.) .

Yani anlayacağınız aracınızda büyük ihtimalle mekanik bir sorun yok. yaptırmanız gereken serviste motoru bilgisayara bağlatıp hata kodunu okuyup (fakir karışım mı yoksa zengin karışım mı diye) kod silindikten sonra 5 - 7 gün arası benzinde kullandıktan ve araç standart çalışma düzenini benzine göre kaydettikten sonra lpg cinize gidip tekrar kalibrasyon yaptırmak.

umarım çok uzun olduğu için kafa karıştırmamışımdır ve bu işlemler hepinize çözüm olur.

plug&drive benzin değerlerine göre kendisini en doğru şekilde adapte edebildiği için bildiğim kadarıyla plu&drive yüklenebilen araçlarda bu sorun olmuyor.

  Talip Eren yazdı:
LPG li araçlarda sabahları ilk çalışmada zorluk veya devir düzensizliğinin sebebi lpg ayarlarının düzgün olmamasından kaynaklanır,yine aynı şekilde lpg den benzine geçildiğinde arabada yığılma olup sonradan açılıyorsa lpg ayarsızdır.örneğin lpg enj.ayarları yüksek,normaldeki benzin enj.ayarları ecu tarafından direk dönüştürüldüğünde zengin karışımda kalıyor(örn.benzin enj.süresi 2,5 ms ve lpg ecusu bunu dönüştürüp 4 ms yapıyor,ama bu 4 ms fazla geliyor),o zaman motorun ecusu lambda sinyaline göre kendi enj.sürelerini azaltmaya başlıyor,ta ki optimum değeri yakalayana kadar(belki 1 ms ye kadar düşürüyor,yani gerekenin yarısından da az),ve bu süreleri hafızaya kaydediyor.siz akşam aracın motorunu durdurduğunuzda hafızada son enj.süreleri kayıtlı,sabah marşa bastığınızda normalde 2,5 ms püskürtmesi gereken enj.son çalışma düzenindeki kayıttan dolayı 1 ms püskürtüyor ve tabi araç çalışmıyor,3-5 marş sonra ancak yeterli düzeye çıkarıyor,zar zor çalışıyor,lpg ye geçtikten sonra yine süreleri düşürüp kaydediyor,bu döngü hergün devam ediyor,aynı durumdaki araçda normal kullanım sırasında da lpg den benzine geçilirse yığılma,gaz yememe,sonradan açılma gibi durumlar oluyor,çünkü motor benzinde aşırı fakirde kalıyor,ancak full load konumunda aniden açılıyor,oda haritadan çalışmaya başladığı an oluyor veya düşük devirlerde gaz yemiyor(çoğu araç 4000 devirden sonra haritadan çalışır,buradaki enj.süreleri sabit olduğundan bu devirin üzerine çıkldığında düzelir).böyle bir durumda hemen parça değiştirmeyin bi süre benzinde kullanın,motorun ecu su kısa sürede yeni zamanlamaları tesbit edip normale gelecektir(benimkinde 10-15 km de düzeliyor) ve lpg ye geçmeden yeniden lpg kalibrasyonu yaptırın.lpg li çalışma sırasında fakirde kalan araçlarda genelde devir dalgalanması olur,yine kalibrasyon gerekir.verdiğim enj.süreleri tahminidir ama mantık aynıdır.saygılar...
Yorum bağlantısı
Fazlı Özdemir
  Gökhan Uçak yazdı:
bu işlemden sonra araç 4 gün (950km) kullanıldı ve şu an için problem tekrarlamadı ve şimdilik motor arıza lambası da yanmıyor (umarım hiç yanmaz.) .

Peki arkadaşlar sizce bu sorunun düzelmesi için aracı tekrar uzun süre benzinde kullanmak yerine, serviste ecunun nominal değerlerini yeniden yükletmek çözüm olur mu?

Yorum bağlantısı
Talip Eren
  Fazlı Özdemir yazdı:
Peki arkadaşlar sizce bu sorunun düzelmesi için aracı tekrar uzun süre benzinde kullanmak yerine, serviste ecunun nominal değerlerini yeniden yükletmek çözüm olur mu?

akü kutup başını sökün 5-10 dakika bekleyip takın,beyin resetleyip normal ayarına dönecektir hemen.(teybiniz orjinal ise ve kodunu bilmiyorsanız yapmayın).

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
  Talip Eren yazdı:
akü kutup başını sökün 5-10 dakika bekleyip takın,beyin resetleyip normal ayarına dönecektir hemen.

+1

Kutup başlarını söküp 5 dakka bekleyin. Ecunun ezberleri silinecek, orjinaline dönecektir..

Ancak sorun geçici olarak çözülecektir..

Araç lpg'li ise ve lpg fakir karışımda çalışıyorsa, araç dengeyi sağlamak için enjektör açık kalma sürelerini uzatacağından ve bunu da kaydedeceğinden tekrar aynı sorun gündeme gelecektir..

Lpg'li araç sahibi olup bu sorunu yaşayanlar, kalibrasyon için lpg'ciye gitmeden önce ya uzun süre (200 km civarı) benzinde kullanıp gitsinler yada kutup başlarını söküp bekleyip daha sonra kalibrasyon kopyası değil, araç üstünde kalibrasyon yaptırsınlar..

Sorun düzelecektir..

Yorum bağlantısı
  • 7 ay sonra...
Mehmet Ozyurek

Mustafa Bey... Mesajınızı editleyim.. küçük harfe çevirin lütfen.. Aksi takdirde silinecektir... Kurallarımıza da göz atın lütfen...

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...