İçeriğe Yönlendir

Bu araç ne model?


Mehmet Göktürk

Recommended Posts

H.Cenk Bayrakçı

Ford Puma. Bir ara Ford Türkiye ralli takımı bunu kullanıyordu.

Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik

Escort'un güneşte kalıp erimiş modeli. :lol: Altyapısı escortla aynı olan fiesta yerine alternatif arkadaş puma.

Yorum bağlantısı
Mustafa Yazkan

opelin eski tigrasına çok benziyor.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Sahibinden com da bi tane vardı satılık ama sınıfına göre yüksek fiyatlı idi.

Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
Aytaç Gümüşay

1997 Ford Puma Teknik Özellikleri

Marka Ford

Model Puma

Yıl 1997

Ülke UK

Kasa ve Boyutlar

Kasa tipi 2+2 FHC

Kapı sayısı 2

Hava sürtünme katsayısı 0.34

Ön-arka tekerlek mesafesi 2446 mm 96.3 in

Ön iz genişliği 1450 mm 57.1 in

Arka iz genişliği 1411 mm 55.6 in

Uzunluk 3984 mm 156.9 in

Genişlik 1344 mm 52.9 in

Yükseklik 1674 mm 65.9 in

Yerden yükseklik

Ağırlık 1039 kg 2288.5 lb

Ağırlık dağılımı % 63 ön % 37 arka

Yakıt deposu 42 litre 9.2 Imp gal 11.1 US gal

Performans

0 - 80 km/h 6.6 s

0 - 60 mph 8.6 s

0 - 100 km/h 9.2 s

0 - 160 km/h 25.6 s

50 - 70 mph (son viteste) 10 s

0 - 400 m hızlanma 16.7 s

0 - 1000 m hızlanma 30.8 s

Son sürat 198 km/h 123.1 mph

Motor Özellikleri

Motor üreticisi Ford

Motor yeri Önde

Motor yerleşimi Enlemesine

Çap 80 mm 3.15 in

Strok 83.5 mm 3.287 in

Silindir adedi ve yerleşimi 4-S

Egsantrik DOHC

Silindir başına subap adedi 4 ( toplam 16 adet )

Motor hacmi 1679 cc 102.459 cu in

Krank ana yatak sayısı 5

Sıkıştırma oranı 10.3:1

Yakıt beslemesi Ford SFi

Hava beslemesi Normal

Kompresör türü

İntercooler Yok

Katalitik konvertör Var

Maximum güç 123 HP 91.72 kW

Maximum güç devri 6300 d/d

Maximum güç devrinde tork 139 N.m ( 6300 d/d )

Maximum tork 157 N.m 115.87 lb.ft 16.01 kg.m

Maximum tork devri 4500 d/d

Ölçü sistemi DIN

Güç / ağırlık oranı 118.38 HP/ton 88.28 W/kg

Güç / motor hacmi oranı 73.26 HP/litre 54.63 kW/litre

Direksiyon

Soldan sağa turu 2.9

Dönüş çapı 10 m 32.8 ft

Süspansiyon

Ön süspansiyon I.MS.CS.ARB.

Arka süspansiyon SI.TwBeam.CS.ARB.

Frenler

Fren türü ( ön / arka ) VeDi/Dr-S-ABS

Fren alanı

Şanzıman ve Aktarma

Şanzıman türü 5 ileri

Son vites dişlisi oranı 0.88:1

Son dişli oranı 3.82:1

Son viteste 1000d/d’daki sürat 32.3 km/h 20.1 mph

Aktarma Önden çekiş

Çekiş tekerleklerindeki ağırlık 654.6 kg

Yorum bağlantısı
  • 1 yıl sonra...
Gökhan Uçak

bildiğim kadarıyla yaklaşık %80 civarında Fiesta ile ortak parça kullanarak geliştirilen ve Fiesta şasisi kullanan bir araç. ben de Ankara da bir tane görmüştüm. ilk çıktığı yıl Almanya da tigra satışlarını %50 den fazla düşürdüğünü Auto Show da okumuştum. Karşılaştırmalı testinde Tigrayı yerlere sermişti resmen. hatta testte şöyle bir yorum vardı. Puma nın yanında "Tigra yı sportif olarak tanımlamak sadece bir reklam aldatmacasından başka birşey değil" bu aracın motor sesi akustiği bile birçok potansiyel müşteri ve fabrika çalışanlarının beğenisine göre egzos sistemi üzerinde çalışılarak elde edilmişti ve 6 silindir gibi sesi olduğu yazıyordu. son sürati Tigra ile yakın olmasına rağmen hem ilk hızlanma hem de ara hızlanmalarda Tigra yı darma dağın ediyordu.

Yorum bağlantısı
  • 10 ay sonra...
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...