Guest Mustafa Bozkurt 21 Ocak 2011 Paylaş 21 Ocak 2011 sayin arkadasim turbolu benzinli motorlar var örnek vw passatlarda 1.8 T 150 pies auidi 1.8 T piesini bilmiyorum mercedes C 180 T ama dedigin markanin varmi bilmiyorum tabi Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 23 Mart 2011 Paylaş 23 Mart 2011 TDCI monde EGR valfi ve çalışması. Rolantide EGR aktif fakat gaza basıldığında otomatik olarak devreden çıkıyor. TDCI fiestalarda da bu şekilde. Arabayı çalıştırdığınızda rolantide çalışırken EGR borusunu ellerseniz egsoz gazıyla yavaş yavaş ısındığını farkedersiniz. Gaza basıldığı an devreden çıkıyor ve 3100 devirden sonra tekrar devreye giriyor. 3100 devir geçişindeki güç değişimide zaten net hissediliyor. Tam gaz durumlarında ise devreden çıkıyor olması lazım. Yorum bağlantısı
Ahmet Taşkın 23 Nisan 2011 Paylaş 23 Nisan 2011 Genelde düşük devirlerde fiestamı kullanıyorum. Yüksek devirlerde motor silkeler gibi ivmelendiği, ve tıkanık olduğunu düşündüğüm için Egr yi iptal ettim. Aracım bambaşka oldu çekişi gidişi. Düşük devirler de bile çok bariz bir tatlılık geldi. Yalnız kafama bir iki soru takıldı. Egr yanmış gazı tekrar sokarak (genelde yanlış biliniyor) yanma odasında yanmayarak, yanma odasını soğuk tutmaya da yarıyor. Şimdi nolucak? Ayrıca NOx gibi gazların salınımının artması zaten 135binde ömrünü tamamlamış katelitiğimi daha da çok tıkayacak mı? Yorum bağlantısı
Fatih Türk_27 25 Nisan 2011 Paylaş 25 Nisan 2011 konu çok güzel ve faydalı..bizim c max tdci araçlarda bu egr iptali oluyormu...oluyorsa nasıl yapılacak...bizim yapabileceğimiz bir durum mu...bizim araçlarda bu egr tam olarak nerde acaba... Yorum bağlantısı
Fatih Türk_27 25 Nisan 2011 Paylaş 25 Nisan 2011 Malesef geleneksel yöntemlerle iptal edilemiyor. Edilse de arıza lambası yanıyor. Yalnızca özel yazılım ile yapabiliyorlar İstanbul'da. Yaklaşık maliyeti 150 TL civarı idi en son sorduğumda. Teşekkür ederim Mustafa Bey...aracım ortalama şehir içi ölçümlerim sonucu (devamlı aynı pompa, v-power) bir depo ile 600 km (45 lt mazot) yol gidiyorum... bilgisayara bağlattım hiç bir bölümünde arıza kodu vermedi...bütün sensörler düzgün çalışıyor gibi...buna rağmen bu bu lt ye bu km normalmi acaba... Birde yazılımsal olarak egr iptali bizim araçlarda ilerleyen zamanlarda problem yaratırmı...yaptıran forum üyelrei varmıdır acaba...şimdidden teşekkürler... Yorum bağlantısı
Ahmet Taşkın 27 Nisan 2011 Paylaş 27 Nisan 2011 Egr yanmış gazı tekrar sokarak (genelde yanlış biliniyor) yanma odasında yanmayarak, yanma odasını soğuk tutmaya da yarıyor. Şimdi nolucak?Ayrıca NOx gibi gazların salınımının artması zaten 135binde ömrünü tamamlamış katelitiğimi daha da çok tıkayacak mı? Okulda bu konuyu hocama sordum şimdi Egr bilindiği üzere yanma odasını soğutuyor ve bu sayede NOx gibi gazların oluşumu azalıyordu. Ancak termodinamikte olduğu gibi düşününce sıcaklığın azalması verimi ve işi etkilediğinden motor açısından olumsuz bir durum ortaya çıkıyordu. Egrnin iptali cevre açısından kötü ancak motor açısından bakınca iyi. Elde sayısal bir veri olmadığından tam net konuşmak mümkün olmasa da aracın soğutma sistemi egr ye göre ayarlandığından soğutma sistemi yetersiz gelebilirmiş ancak kendi düşüncem olarak bunun böyle bir duruma sebep olabileceğini hiç düşünmüyorum. Katalitikle de ilgili olarak katalitik karbonlu bileşikleri tutuyormuş o yüzden sakıncası yok. Yorum bağlantısı
Burak Sarıkaya 27 Nisan 2011 Paylaş 27 Nisan 2011 bu işleri yapmaya pek cesaretim yok da ankara da yaptırabileceğim bir usta tavsiye edebilirmisiniz teşekkürler Yorum bağlantısı
Aytaç Göksu 14 Mayıs 2011 Paylaş 14 Mayıs 2011 (düzenlendi) bende bu şekilde iptal ettim egr yi. fakat resimde kırmızı daire içine aldığım yeride çıkarıp körlemek gerekiyormu? bende resimdeki gibi iki ucuna vida sıkıstırdım fakat kırmızı yuvarlağın ordanmu hortumu cıkrtmamız gerekiyor bi türlü anlamadım yok mu dogrusunu bilen arkadaslar!!!!!!! 14 Mayıs 2011 tarihinde Ayta tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ahmet Taşkın 15 Mayıs 2011 Paylaş 15 Mayıs 2011 Aytaç Bey ha ordan körlemişsiniz ha resimdeki gibi körlemişsiniz birşey değişmez hatta akünün ordakinden yapmak daha kolay Yorum bağlantısı
Aytaç Göksu 30 Mayıs 2011 Paylaş 30 Mayıs 2011 öncelikle bende aynı resimdeki gibi o iki boruyu tıkamıştım fakat sarı yuvarlagın oldugu boru araç rolantideyken hafif vakum yapıyor, bende ordaki tıkadığım şeyi çıkarttım ki motora temiz hava vakum çeksin böylece daha fazla oksijen ve daha fazla yanma elde edebileyim diiye sizce bu düşüncem doğru mudur? Yorum bağlantısı
Aytaç Göksu 31 Mayıs 2011 Paylaş 31 Mayıs 2011 öncelikle bende aynı üstteki resimdeki gibi o iki boruyu tıkamıştım fakat sarı yuvarlagın oldugu boru araç rolantideyken hafif vakum yapıyor, bende ordaki tıkadığım şeyi çıkarttım ki motora temiz hava vakum çeksin böylece daha fazla oksijen ve daha fazla yanma elde edebileyim diiye sizce bu düşüncem doğru mudur? Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 31 Mayıs 2011 Yazar Paylaş 31 Mayıs 2011 öncelikle bende aynı üstteki resimdeki gibi o iki boruyu tıkamıştım fakat sarı yuvarlagın oldugu boru araç rolantideyken hafif vakum yapıyor, bende ordaki tıkadığım şeyi çıkarttım ki motora temiz hava vakum çeksin böylece daha fazla oksijen ve daha fazla yanma elde edebileyim diiye sizce bu düşüncem doğru mudur? Yanlıştır, ordan emilen hava motora gitmez zaten, o hava aynı zamanda westinghause un vakumudur, açık bırakırsan frenlerde hafif güç kaybı olabilir, yani sertleşir, o yüzden tamamen tıka, hava emmesin. Yorum bağlantısı
Guest Hakan Tar?m 10 Temmuz 2011 Paylaş 10 Temmuz 2011 Benim Maf'ı temizlemek için sprey ararken buldum. Fiyatı da satış yapılan diğer sitelere göre ucuz. http://www.724odeal.com/product.php?id_product=565 Yarın sipariş veririm büyük bir ihtimalle. Yorum bağlantısı
Ersin Esirtgener 9 Ağustos 2011 Paylaş 9 Ağustos 2011 2010 dizel yeni fiestada egr iptali nasıl yapılıyor arkadaslar? resim koyabilirseniz cok iyi olur. Yorum bağlantısı
Ahmet Taşkın 9 Ağustos 2011 Paylaş 9 Ağustos 2011 aynı olması lazım bu şekilde. Vida sokup elektrik bantı sararak yaptım bende. Konu açılmışken tekrar yazayım benim aracımda düşük devirde de hissedilir fark ortaya çıktı teorik olarak yakıtın da düşmesi gerekirken yakıt değerlerinde pek değişiklik olmadığı kanısındayım ama belkide egr tıkanık olduğu için ben de çok büyük fark yaşandı oysaki fark yaşanacağını düşünürek iptal etmemiştim. Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya 16 Ağustos 2011 Paylaş 16 Ağustos 2011 Arkadaşlar konu biraz soğumuş ama ben bir soru sormak istiyorum. Bizm mondeolarda MAF sensörü nerde? Motorla hava filitresi arasında göremedim.Temizletmeyi düşünüyorum. Teşekkürler. Yorum bağlantısı
Tunç Tunçdemir 17 Ağustos 2011 Paylaş 17 Ağustos 2011 Arkadaşlar konu biraz soğumuş ama ben bir soru sormak istiyorum. Bizm mondeolarda MAF sensörü nerde? Motorla hava filitresi arasında göremedim.Temizletmeyi düşünüyorum.Teşekkürler. Mehmet bey, mk3 benzinli mondeo maf sensörü biraz farklıdır. Hatta maf sensörü yoktur, onun yerine emme manifoldunun içinde aşağı tarafta basınç müşürü vardır. temizliğe ihtiyaç duymaz. Alttaki resimdeki 6 nolu sensör Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya 17 Ağustos 2011 Paylaş 17 Ağustos 2011 Tunç Bey benim ustada bugün bana aynısını söyledi. MAF yok dedi bunda farklı bir parça var dedi. Olsaydı Hava giren yolda olmalıydı dedi. Az önce 10 dakika önce konuştuk. Teşekkürler Tunç Bey. Saygılarımla. Yorum bağlantısı
Tunç Tunçdemir 17 Ağustos 2011 Paylaş 17 Ağustos 2011 2006 benzinli (tüplü )fiestada temizlenecek sensör varmı _? fiesta da maf var. Yorum bağlantısı
Cem Işık 17 Ağustos 2011 Paylaş 17 Ağustos 2011 Mehmet bey, mk3 benzinli mondeo maf sensörü biraz farklıdır. Hatta maf sensörü yoktur, onun yerine emme manifoldunun içinde aşağı tarafta basınç müşürü vardır. temizliğe ihtiyaç duymaz.Alttaki resimdeki 6 nolu sensör Bu resimdeki parçalar arasında EGR var mı? egr'nin yerini çözemedim de benzinli mk3 mondeo'da. Yorum bağlantısı
Tunç Tunçdemir 17 Ağustos 2011 Paylaş 17 Ağustos 2011 Bu resimdeki parçalar arasında EGR var mı? egr'nin yerini çözemedim de benzinli mk3 mondeo'da. yukardaki resimde yok. ancak yeri 2 nolu parçanın yanında , ve egr nin kendi resmi de aşağıdakidir. Yorum bağlantısı
Orçun Dikayak 8 Eylül 2011 Paylaş 8 Eylül 2011 Çok teşekkür ediyorum konuyu açan ve buraya kadar getiren arkadaşlara, 2008 model 1.4tdci fiesta'm var ve dediğiniz gibi boruyu söküp körledim fark çok açık ortada düşük devirlerde araç silkelenme yapıyordu, birde benim motor kulakçığında sorun varmış resmen göğüslük titriyordu.Pazartesi günü bir ustaya gidip egr'deki kurumu v.s temizleticem dediğim gibi motor kulakçığını değiştirticem sonrasında yine boru sökük bi şekilde kullanıcam vizeye gitmeden 1 gün önce boruyu tekrar bağlayıp gidicem ki emisyon değerlerinde bir problem oluşmasın.Tüm arkadaşlar korkmadan uygulayın konuyu komple okursanız faydalı olacağını anlarsınız.Özellikle Ayhan Şentürk arkadaşımıza çok teşekkür ediyorum detaylı incelemeleri ve resimli anlatımları için. Yorum bağlantısı
Ersin Esirtgener 30 Eylül 2011 Paylaş 30 Eylül 2011 2010 model yeni fiestada bir turlu bulamadım egr nasıl iptaledilecek arkadaslar. motorun resimlerini koyuyorum bana resimden gosterebilirmisiniz acaba? Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Yorum bağlantısı
Recommended Posts