İçeriğe Yönlendir

Lpg Şamandıra Gösterge Sorunlarına Çözüm


Ruhi Gökhan

Recommended Posts

Ruhi Gökhan
(düzenlendi)

Araç içindeki tank seviye gösterge ışıkları çoğu kişide olduğu gibi bendede düzgün çalışmıyordu, depoyu tam doldursamda 4 yeşil ışığı ya görmüyordum, yada 4-5 km sonra 3 ışığa inip hızla kırmızıya düşüyor ve kırmızıdan sonra 200 Km kadar gidiyordu. Depolardaki göstergelerde sorun olduğunu bildiğim için Km saate bakarak tahmini hareket ediyordum. Geçen hafta servise gittiğimde durumu anlattım ve usta basit bir yöntemle sorunu çözüme kavuşturdu. Burda sizinle paylaşmak istedim, yapılacak işlem Deponun üzerindeki analog gösterge saatinin ayarlanması, şamandırayla filan oynanmıyor. Uyarıda bulunmadanda geçemeyeceğim, bu işlemi ya servisinize yaptırın yada yaparken azami gayret gösterin. Resimleri işlem sırasında çekemedim, yapılmış hali üzerinden anlatmaya çalışacağım. Bize ek olarak Japon yapıştırıcı gerekli, ama şu silindirik tüplerde olanlar dandik, mümkünse tüpler içinde olanlardan temin edin, yanlış hatırlamıyorsam Alpego gibi bir ismi vardı, Patex de olur. Ve deponuzda seviyesini iyi bildiğiniz bir konumda dolu olsunki ayar yaparken ona göre ayar yapacağız. En kolay yolu Yarım depo veya Tam dolu olmasında yarar görüyorum.

1- Öncelikle Analog saat üzerindeki içerdeki beyine giden resimdeki kabloyu jakını dikkatlice çıkarıp söküyoruz.

52129176xe7.jpg

2- Analog saatin yanlarındaki vidaları söküyoruz, iki vidayıda söktükten sonra analog saat yerinden çıkacak, saatin alt tarafında ve montaj yerinin altında herhangi bir tesbit yeri yok. Analog saat temas ettiği yerin altından manyetik etkiyle hareket ediyor.

74664011oo3.jpg

3- Japon yapıştırıcıyla yapıştırma işlemine başlamadan önce el ile kalibrasyon yaparak denemenizde fayda var. O nedenle önce Analog gösterge üzerindeki kabloyu yerine takın, Sonra dikkatlice saati eski yerine oturtun, bundan sonra göstergeyi saatin tersi istikametinde altındaki yörüngeden sapmadan yavaşca sola doğru döndürün. İbrenin yükseldiğini göreceksiniz, bu şekildeyken aracı çalıştırın ve birisi size yardımcı olarak gelip araç içindeki ekrana baksın. Üzerine taktığımız kablo sayaçın içindeki analog hareketi, içerdeki göstergeye ileterek elektronik olarak işleyip ledleri yakıyor. Sanırım Analog saatin içindeki potansiyometre yardımıyla oluyor bu. Analog saat manyetik olarak ölçüyor, yani saatin montaj yapılan tabanında herhangi bir şey yok, şamandıra içinde sanırım mıknatıs var, mıknatıs hareket ettikçe analog saatde ona uygun olarak dönüyor.

70839265pi0.jpg

4- Depo içindeki miktar ile, analog göstergedeki miktarın tuttuğuna emin olduktan sonra asetat kalemle veya işaretleyici ile saat ve depo üzerine işaret koyarak saati yine yerinden çıkarın. Saatin tabanına yapıştırıcıyı sürdükten sonra yeniden işaretli yerler denk gelecek şekilde yerine dikkatlice oturtacaksınız. Demir ile plastiğin birleştiği ve aşağıdaki resimde kırmızı gördüğünüz alanada dışarıdan yapıştırıcı sürün. Elinizle bir müddet donmasını bekledikten sonra yavaşca bırakıp kabloyu yerine takıp depo üst kapağını kapatabilirsiniz.

16273697en2.jpg

Biraz karmaşık gibi görünsede pratik ve kolay bir yöntem, yaptığımız işlem saati aynı ekseni içinde sola doğru döndürmek. Kalibrasyonu tam yapılmadığı için ben saati yerinden tekrar çıkarıp bir kezde ben yapıştırmıştım. Şu an hem doğru ölçüyor, hemde sağlam . Yardımcı olmuşumdur inşallah :kutlama:

tarihinde Ruhi G tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Güzel konu güzel anlatım.. Eline sağlık...

Ben de depo bittikten sonra 300 km yapıyordum.. yarın bi kurcalayım bakiim.. :kutlama:

Yorum bağlantısı
Ruhi Gökhan

Emmi sen bir zahmet sendeki depoyu yapmadan vidalı halinin resmini çekip en başa koyarsan daha anlaşılır olcak.

Yorum bağlantısı
Serkan Toker

Eline sağlık Ruhi abi.Tüp kullanmıyorum ama bir yerlerde dursun aklımda.Yaşasın dizel.

Yorum bağlantısı
Sami Aktaş

Güzel bir yöntem...Benim gösterge zaten tam dolu gösteriyor ama kısa sürede 3/4 e düşüyor.Analog saati sola çevirdikçe digital olan gösterge yükseliyor o zaman depo tam dolu olduğunda ışıkların hepsi yanacak kadar çevirmek lazım.Ama dediğim gibi benim arabadaki ışıklı gösterge zaten full gösteriyor..Bunu çözmenin yolu tam yarım depodayken ayarlamakla olur herhalde...

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Bence benim şamandra benim depoya göre değil de 25-30 litrelik depoya göreymiş gibi geliyor bana...

Çünkü; Doldurunca ışıkların hepsi yanıyor.. periyodik olarak 200 kilometre içinde hepsi sönüp gaz bitti şeklini alıyor.. Ben bundan sonra 300 km daha gidiyorum...

  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Saygın Can Oğuz

Ben bir depo ile toplam 350 km, ışık yanıp sönmeye başladıktan sonra 100 km yapıyorum. Normal galiba.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Emmiiiii. Bundan yapsana işte.

Şamandra yanlış okuyorsa bu da yanlış yazar Hakan...

Yorum bağlantısı
Hasan Basri Bayraktar

Ben şimdiye kadar şamandırası adam gibi çalışanına rastlamadım.

Yorum bağlantısı
Zafer Ofli

bendede benzer problemler oluyor daha geçen gün analogu değiştirmek zorunda kaldım çünkü Brc de (zannedersem) çevrilecek bir şey yok ancak analog saatten ledlere giden kabloda problem çıkıyor

Yorum bağlantısı
Ruhi Gökhan

Konuda düzeltme yaptım. Usta yaparken uzaktan baktığım için yanlış görmüşüm arkadaşlar. Analog saatin depo üzerinde yapıştığı yerde ibreyi hareket ettirmek için herhangi bir bağlantı parçası yokmuş, bugün tekrar kalibrasyon yapmak için tamamen sökünce farkına vardım. Analog saat yapıştığı yüzey ile tamamen manyetik olarak haberleşiyor. Yani yapıştığı yüzeyin altında büyük olasılıkla mıknatıs var, mıknatıs depo seviyesine göre hareket edince, ibrede manyetik olarak ona uyum sağlayıp oda hareket ediyor. Yukarıda düzeltme yaptığım yerleri bold yazdım. Yanlış yönlendirdiğim için özür dilerim.

Yorum bağlantısı
Ruhi Gökhan

Düzeliyor, bu sefer gaz tam bittikten sonra ayarladım, şamandıra dipteydi.

Yorum bağlantısı
  • 7 ay sonra...
Faruk Yener
Ben şimdiye kadar şamandırası adam gibi çalışanına rastlamadım.

Bu şamandıra olayı hakkaten can sıkıcı simit tüp taktık 45 lt dediler bizim tüp 35lt de doluyo şamandırada sorun varmış galiba :lol2:

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

45 litremim %80-85 i dolar tamamı dolmaz sizin depo 36-38 arası alır tam boş ken ama tamamen boşalmıyor bizimki anca uzun yolda stabil şekilde giderken boşaltabiliyoz

Yorum bağlantısı
Faruk Yener
45 litremim %80-85 i dolar tamamı dolmaz sizin depo 36-38 arası alır tam boş ken ama tamamen boşalmıyor bizimki anca uzun yolda stabil şekilde giderken boşaltabiliyoz

yani bu durumda şamadıra normal midir :) max. 37 lt aldığını biliyorum

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

istasyon basıncı normal ise dediğim değerler doğru bizim depo 41 litre 32 litre yi geçmedi daha istasyondaki pompada talimatlarda %85 e kadar doldurun yazıyor depoda %80 diyor 41 litrenin %80 33 litre gibi :D

Yorum bağlantısı
  • 4 yıl sonra...
Rasim Bolat

40 lt olan lpg tankım %80 32 litre yakıt alması gerekirken 25 litre almaya başladı gösterge tam boş gösterdiği zaman aynı yerden aynı pompadan yakıt alınca 25 litreden fazla almıyor sebebi ne olabilir. 

Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış

40 lt olan lpg tankım %80 32 litre yakıt alması gerekirken 25 litre almaya başladı gösterge tam boş gösterdiği zaman aynı yerden aynı pompadan yakıt alınca 25 litreden fazla almıyor sebebi ne olabilir. 

iki ihtimal var,

1. şamandıra göstergeniz bozulmuş olabilir, değişim veya kontrol edilecek,

2. eğer araca yeni ses sistemi bağladınız veya hoparlör eklemesi yaptıysanız ve bu hoparlör deponun üzerine geldiyse yanlış gösteriyor olabilir, hoparlör varsa sökün kontrol edin.

Yorum bağlantısı
Rasim Bolat

hoparlör ekledim ama baya bir zaman geçti şimdiye kadar olmuyor du son iki depo da olmaya başladı muhtemelen şamandıra bozuk ama 7 litre eksik alıyor diye üstelemiyorum

Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış

hoparlör ekledim ama baya bir zaman geçti şimdiye kadar olmuyor du son iki depo da olmaya başladı muhtemelen şamandıra bozuk ama 7 litre eksik alıyor diye üstelemiyorum

hoparlördeki mıknatıs yanlış göstermesine veya bozulmasına sebep oluyor, eğer bozuksa bozulmasında bunun etkisi vardır.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...