İçeriğe Yönlendir

Porsche Cayenne.. LPG... Nasıl olur sizce?


Can Karacaer

Recommended Posts

Can Karacaer

o arabaya bugün takılmasa, 3 sene sonra yeni sahibi takacak LPG'yi...

Bkz: 4-5 yaşın üstündeki tüm Grand Cherokee ve Range Rover'lar...

Yorum bağlantısı
Can Karacaer

Cayenne vb. arabaya LPG takılır mı mantığına karşı dedim onu, yoksa teknik özelliğini bilmem tabii... Ama bir süre sonra tüm lüks arabalar gibi komik paralara satılacak ve alanlar LPG takacak. Olduğu kadar olur artık :D

Yorum bağlantısı
Can Karacaer
Hiç sanmıyorum be Can. Keşke olsa.. Tabi kime göre komik birde o var.. :D

Mesela şunun sıfırı bana yıldızlar kadar uzak ama bunu istesem yarın alabilirim. Şeytan da dürtmüyor değil :p

Dersen ki, Cayenne Porsche'dir, klasik olur böyle sürünmez, o da bir ihtimal tabii...

Yorum bağlantısı
Uğur Aksoy

adı üstünde porsche

kalıkıp 200 - 300 bin eu verip porsche alan bir insan benzini hesap etmemeli, yıllık vergisi kullanılmış iyi bir araç parası kadar neredeyse.

orasını burasını deldirip orijinalliğini kaybedecek bir arabayı ben şahsım olarak almam.

çünkü porsche demek performans demek statü demek.herkesin sahip olabileceği bir araç değil.

benzin harcamasından şikayetci olan biri porscheye ferrariye ,aston martin'e, bugattiye vs vs binmez.

200 - 300 bin eu veren adam bu durumları dert etmez, aylık geliri 30 - 50 bin eu adam biner, benzin onun içinde çerez parasıdır.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

60-70k ytl ye Cayenne görmüştüm. Ülkemiz şartlarında ayağa düşeceğini sanıyorum. Ama Mertol un Lpg konusundaki bilgisi doğrultusunda doğru dürüst çalışacak şekilde lpg takılabileceğini sanmam.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Ok gomtan :D Yazın bir galeride görmüştüm, geri dönüp detay bakmak fırsatım da olamamıştı. 45k ytl de Lacivert S-max var. Titanium+cam tavan+deri koltuk. Pazarlıkta 40k ytl desek üzerimize kalır valla :p

Yorum bağlantısı
Özgür Karasüleymanoğlu

Uğur beye katılıyorum.Her araç lpg takılınca prim yapar ve kazançlı çıkılır ama cayennenin bence lpgde yaptığı tasarruf ikinci elde değer kaybını karşılamaz bile gazla boşuna uğraşılmış olur.Mutlaka araç gözden düşünce lpg takılabilir ama ben şu an cayenne i gazcı ustalara asla teslim etmem.Cayenne alacaksam da gazlı olması şu an için benim gözümde aracın değerini düşürür.

Yorum bağlantısı
Ali Emre Öksüz

Bi Türk Ferrariye LPG taktırmaya çalışmış mı taktırmış mı diye bi haber vardı doğrumuydu o haber doğruysa bu aracada takarlar herhalde....

Yorum bağlantısı
Ergin Şendağ
Ok gomtan :) Yazın bir galeride görmüştüm, geri dönüp detay bakmak fırsatım da olamamıştı. 45k ytl de Lacivert S-max var. Titanium+cam tavan+deri koltuk. Pazarlıkta 40k ytl desek üzerimize kalır valla :)

çağlar abi o s-max nerede?

internette mi yoksa tanış galeride mi?

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Teşekkürler ilginiz için.. Bu tür cevaplar gelsin mümkünse diye rica etmiştim :)

Hani parası olan, benzini düşünmez tarzında cevapları zaten her yerde gördüğümüz için..

Neyse, sonuç olarak mevcut halin devamı..

Teşekkürler :)

Bence boşuna konuşuyoruz. Arkadaşınız gelsin buraya yazsın kendisi, ona fikrimizi söyleyebiliriz.

Bence hemen taktırsın, "daha az vergi öder" dolayısı ile iyi yapmış olur.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Mahmutbeyde Çetaş yanındaki Automarket de. Yalnız araç Titanium du ama jantları St jantı, iç aksam ve kaportada sorun göremedim ama ön tampon alt plastikleri yok. Yani detaylı incelemedim. O fiyata biraz mazisi olabilir.

Yorum bağlantısı
Ahmet Ertugay

Geçen yıl İzmir'de yapılan tuning fuarına katılan lpg montaj firmasının standında lpg takılmış bir cayenne vardı.

Yorum bağlantısı
Misafir

Tunalı'nın sahibi Veli Bey ile konuşurken, Cayenne marka araca daha önce takılmış olan atiker marka kiti söküp (hiç memnun değilmişler), teleflex taktıklarını ve çok iyi sonuç aldıklarından bahsetmişti.

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Sami Aktaş

Kusura bakmayın teknik cevapların hepsi verilmiş...Öncelikle bir güleyim... :D Burada LPG takılmasındaki amaç ekonomik...Bu araçların Türkiye ye gelenlerinin MTV si en uygun olanı 3,2 motorlu ve 2003 te gelenler...Eğer onlardansa yıllık vergisi yaklaşık 4500ytl, daha yeni ve büyük motorlu ise 12,500ytl civarı...Bu yüzden güldüm... :)

Güldüm ama yine de tasarruf yapmak isteyenler için de kabaca bir hesap yaptım...

Eğer Murat Bey in söylediği benzinle 20litre yakma hesabı doğruysa LPG ye geçtiğinde her kilometrede yaklaşık 15-20YKR avantaj sağlar...Bu da yılda ortalama 15.000km yapan biri için 2500-3000ytl kar demektir...

Yani LPG takılırsa benim şu anda arabamda yaptığım tasarrufun iki katı tasarruf yapılmış oluyor...Ve o oranda çevre daha az kirletilmiş oluyor...Üstelik 4500YTL lik verginin 3000YTL si cepte kalmış oluyor... :)

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Cayenne de dizel seçeneği olmadıkça, Lpg takmayı planlamanın garip bir tarafı yoktur. Çan çin çon tasarımını andıran X3 - X5 lere binmeyi de istemeyen bir kullanıcı iseniz...

Yorum bağlantısı
Uğur Aksoy

nasıl olur sizce denmiş ,forum üyeleride kendi görüşlerini belirtmiş ,anlayıp anlamamaktan değil, herkesin şahsi düşüncesi.

ben lpg li araç almam , lpg ye çevirmemde.

hemde porsche gibi araça .ben porscheyi sanayideki herhangibir ustaya el bile değdirtmem.porsche bir statüdür,porsche bir performans makinasıdır ( ben cayenne 'de almam ) en kötü tasarım..

mercedes s 500 sahibi yapıyorsa o onun kendi tasarrufu ,satarkende aynı düşüncede birine satar

kimi iyi yapmışsın der ,kimide satın alırken orijinalliğini bozmuşsun der.

bunca forumlarda lpg problemlerini okuduktan sonra başıma silah dayasalar yaptırtmam :)

Yorum bağlantısı
Uğur Aksoy

çevreye duyarlı arkadaşlarada bisiklete binmeyi öneririm,toplumumuzda bisiklete binmek karizmayı çizdirmekle eşdeğer bence ,birde bayansa ..

çevreden gem vurup daha sonra,2 sokak aşşağıdaki markete arabası ile giden veya 90 km üstüne çıkan arkadaşlar ,her çıktığı km için havaya ne kadar karbonmonoksit veya kükürt bıraktıklarının farkında değiller.

bende gülüyorum...

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Başıboş kopek sorunu ve maganda sorunu olduğu sürece büyük kentlerde bisiklet zor. (ki ben eskiden istanbulun her yerine bisikletle giderdim).

Yorum bağlantısı
Uğur Aksoy

Mehmet bey maganda ve köpek konusunda hemfikirim.

geçen yıl bir arkadaşımı arabayla sıkıştırıp bıçak çekip 1700 eu bisikletini gasp etmişler ,gündüz gözü ..

gece ve sabah erken saatleride köpeklerin terör estirdikleri vakitler.

Yorum bağlantısı
Misafir

Porsche için LPG kiti tartışılırken konu dönmüş dolaşmış LPG'nin ilk çıktığı yıllardaki tartışmalara gelmiş.

Benim başlıktan anladığım kadarı ile araç sahibi yakıt tüketimini düşürmeyi kafasına koymuş, performans konusunda endişesi var. Bunu da iyi bir kitle aşmaya çalışıyor.

Kişisel tasarrufla ilgili bir konu hakkında yapılan yorumlar biraz sert üsluplu olmuş. Yapılmak istenen dönüşüm bu ülkede yaygın olarak yapılmakta olan bir işlem sonuçta. Porsche Cayenne'nin spor model porsclerle bir tutulmaması gerek. Marka porsche olsa da yolda sık karşılaşabiliyorsunuz. Sonuçta nadir olan ilgi çeker, Cayenne X5, ML, Lexus, Lincoln, Chevrolet, gibi araçların SUV modelleri ile rekabet etsin diye çıkmış bir araç. Performans aracı değil. Ancak 450bg'lik olanı belki sınırı zorlar. Hedef kitlesi de prestij sahibi kullanıcılar değil, aynı sınıfta araçlara sahip olabilecek kadar parası olanları bu markaya çekmek.

bunca forumlarda lpg problemlerini okuduktan sonra başıma silah dayasalar yaptırtmam smile.gif

Sizin kararınız saygı duymak gerek. Yukarıdaki cümlenizden hareket edersek muadil araçlara göre %40 fazla yakıt harcıyorsunuz. Ancak Piyasada bu işi sorunsuz yapan servisler ve kaliteli kitler de var. LPG dönüşümünde her zaman problem yaşanacak kaidesi yok.

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Uğur Aksoy
Porsche için LPG kiti tartışılırken konu dönmüş dolaşmış LPG'nin ilk çıktığı yıllardaki tartışmalara gelmiş.

Benim başlıktan anladığım kadarı ile araç sahibi yakıt tüketimini düşürmeyi kafasına koymuş, performans konusunda endişesi var. Bunu da iyi bir kitle aşmaya çalışıyor.

Kişisel tasarrufla ilgili bir konu hakkında yapılan yorumlar biraz sert üsluplu olmuş. Yapılmak istenen dönüşüm bu ülkede yaygın olarak yapılmakta olan bir işlem sonuçta. Porsche Cayenne'nin spor model porsclerle bir tutulmaması gerek. Marka porsche olsa da yolda sık karşılaşabiliyorsunuz. Sonuçta nadir olan ilgi çeker, Cayenne X5, ML, Lexus, Lincoln, Chevrolet, gibi araçların SUV modelleri ile rekabet etsin diye çıkmış bir araç. Performans aracı değil. Ancak 450bg'lik olanı belki sınırı zorlar. Hedef kitlesi de prestij sahibi kullanıcılar değil, aynı sınıfta araçlara sahip olabilecek kadar parası olanları bu markaya çekmek.

Sizin kararınız saygı duymak gerek. Yukarıdaki cümlenizden hareket edersek muadil araçlara göre %40 fazla yakıt harcıyorsunuz. Ancak Piyasada bu işi sorunsuz yapan servisler ve kaliteli kitler de var. LPG dönüşümünde her zaman problem yaşanacak kaidesi yok.

Saygılarımla.

Evren bey ,bu benim yorumum, kimseye nasıl yaptırtma diyemiyeceğime göre, benim doğrularımda bu

arkadaş bir hata yapmış :D nasıl olur sizce demiş,her kafadan ayrı ses çıkmış

bu forumlarda fikir danışmak zaten daha beter kafa karışmasına sebep oluyor,çünkü herkes doğru bildiğini yazıyor,veya dalgasını geçiyor..

200-300 küsür bin eu verdiğim araça koyduğum yakıtı dert etmem,edeceksemde almam,alırsam lpg takarım diyede düşünmem.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...