Özkan Pehlivan 4 Kasım 2008 Paylaş 4 Kasım 2008 Arkadaşlar 2001 model focus ghia arabam 4.viteste özellikle(5.Viteste daha az oluyor) 100 km.hızla giderken bir silkelenme oluyor.Ustamla beraber çıktık yola denedik bana akslardan kaynaklandıgını söyledi, yenisi 400+400 YTL civarı dedi, ya da akslara balans 50+50 YTL gibi bir fiyat istedi. Fikirlerinizi almak istiyorum bu işte bir hinlik var mı? Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 4 Kasım 2008 Paylaş 4 Kasım 2008 Silkeme tabiri motor için kullanılır, yani 4. viteste giderken sanki gaz ver-bırak gibi bir durum mu var? Böyle ise akslar ile olan ilgisi, korna ile olan ilgisi kadar olacaktır Araç kaç binde? yakınlarda buji değişti mi? Yorum bağlantısı
Bayram Köksal 4 Kasım 2008 Paylaş 4 Kasım 2008 Titreme deseniz balans diyecektim (aracımda bu hızlarda titreme problemi vardı balans yapılınca geçti) ama silkelenme konusunu yaşamadım. Umarım en kısa zamanda çözersiniz. Yorum bağlantısı
Özkan Pehlivan 4 Kasım 2008 Yazar Paylaş 4 Kasım 2008 Silkelemeden kastım titreme aslında, arabanın çekişiyle ilgili bir sıkıntı yok Çağlar Bey. Yorum bağlantısı
Melih Uyar 4 Kasım 2008 Paylaş 4 Kasım 2008 bu arada benim focusda aynı durumda herhalde bizim banttan çıkan focusların akslarında üretim hatası vardı yoksa bu km lerde aks ın aşınması enteresan Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 4 Kasım 2008 Paylaş 4 Kasım 2008 İlk etapta lastik-jant kontrol edilmeli derim. 800 ytl masraf karşılığında arıza giderilmez ise, ustanız bu masrafı hediye edecek mi? Yorum bağlantısı
Özkan Pehlivan 4 Kasım 2008 Yazar Paylaş 4 Kasım 2008 Olabilir Melih Bey, ustam bunun araç icin sıkıntı olmayacağını soyledi ama kullanırken rahatsız ediyor açıkcası.Ben de 400+400=800YTL yi çok uçuk buldum.Torna yaptırsak acaba verim alabilir miyiz? İlk etapta lastik-jant kontrol edilmeli derim. 800 ytl masraf karşılığında arıza giderilmez ise, ustanız bu masrafı hediye edecek mi? Çağlar Bey ayağımı gazdan çekince titreme kesiliyor hem defalarca rot balansa soktum Yorum bağlantısı
İlker Demir 4 Kasım 2008 Paylaş 4 Kasım 2008 (düzenlendi) Akslarda sorun olsa sürekli silkelenmesi gerekir. Düşük hızlarda az , hız arttıkça artan bir titreme olur. Öyle vitese göre , gaza göre artma yada azalma olmaması gerekir. 4 Kasım 2008 tarihinde ?lker Demir tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Melih Uyar 4 Kasım 2008 Paylaş 4 Kasım 2008 benim lastikde sağlam jantda bu akslar gerçekten sorunlu çünkü 90 km den 110 km ye hızlanmak için gaza bastığınızda aracın kasasını titretiyor Yorum bağlantısı
Özkan Pehlivan 4 Kasım 2008 Yazar Paylaş 4 Kasım 2008 benim lastikde sağlam jantda bu akslar gerçekten sorunlu çünkü 90 km den 110 km ye hızlanmak için gaza bastığınızda aracın kasasını titretiyor Evet Melih Bey sizinle problemimiz aynı, 110Km/h dan sonrada hic bir problem yok özellikle 5.Viteste Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 4 Kasım 2008 Paylaş 4 Kasım 2008 Tamam şimdi aydınlanıyor. İvmelenme sürecinde titreme yapıyor ve ayak gazdan çekiliyor ise akslar sorunlu demektir. Ama hangisinin sorunlu olduğunu bulmak masrafı yarıya indirecektir. İkisinin birden balans yapma ihtimali çok düşük. Aksları tornacıda balans yapıyorlar ama şahsen hiç o işleme bulaşmadım. Bu arada jantlarınız orjinal mi? Yorum bağlantısı
Özkan Pehlivan 4 Kasım 2008 Yazar Paylaş 4 Kasım 2008 Arabanın ikinci sahibiyim Çağlar Bey, ama büyük ihtimalle orjinal çünkü çoğu aynı model focusta aynı jantı görüyorum Yorum bağlantısı
Mustafa Yılmaz 5 Kasım 2008 Paylaş 5 Kasım 2008 iyi bir tamirci lifte kaldırdığında aks'larda boşluk olup olmadığını anlar.lak lak ses yapar giderken(kalkışta) sizin başka bir sorununu olabilir.(lastik,jant) Yorum bağlantısı
Melih Uyar 5 Kasım 2008 Paylaş 5 Kasım 2008 yok abi aks poryalarından değil bizzat aks ın kendisinden o kafalar aşınıyor ordan yapıyor Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 5 Kasım 2008 Paylaş 5 Kasım 2008 Sorun aksda değil poryolardadır... Poryonun içi aşınıyor... 3. viteste daha belirgin yapar.. bu arıza tork yüksek olduğu zaman hissedilir... Araç önden komple titrer... Balans gibi değildir... iyi bir usta çok basit anlar ve kararını verir... Değişim pahalıdır... Bir tamirci 50 liraya her iki tarafı da söker.. bir tornacı 50 liraya her iki tarafıda tamir eder... Yorum bağlantısı
Melih Uyar 5 Kasım 2008 Paylaş 5 Kasım 2008 abi ben poryayı değiştirdim sorun daha devam ediyor sıfırını taktım devam ediyor Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 5 Kasım 2008 Paylaş 5 Kasım 2008 İstisnalar kaideyi bozmaz... Ama genelde bozulan poryodur.. Senin aks bozulmuş olabilir.. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 5 Kasım 2008 Paylaş 5 Kasım 2008 Poryanın içinde bilya vardır. Servislerde önden uğultu gelince komple değişirler, o yüzden pahalıdır, özel servislerde içindeki bilyayı pres yardımı ile değişirler, ucuzdur. Ancak porya arızası genelde uğultu şeklinde kendini belli eder. Titreşim problemleri genelde aks kafasından kaynaklanır. Kaynak yardımı ile doldururlar ama ben pek haz etmem o işlemden. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 5 Kasım 2008 Paylaş 5 Kasım 2008 Poryanın içinde bilya vardır. O bilyanın sürtündüğü yerler aşınıyor zaten... Yorum bağlantısı
Rıdvan Bakkal 5 Kasım 2008 Paylaş 5 Kasım 2008 (düzenlendi) Tesadüf ya benim aracım da 2001 Ghia ve bende de aynı sorun var!!? Poryanın içinde bilya vardır. Servislerde önden uğultu gelince komple değişirler, o yüzden pahalıdır, özel servislerde içindeki bilyayı pres yardımı ile değişirler, ucuzdur. Ancak porya arızası genelde uğultu şeklinde kendini belli eder. Titreşim problemleri genelde aks kafasından kaynaklanır. Kaynak yardımı ile doldururlar ama ben pek haz etmem o işlemden. Çağlar Bey bu bahsettiğiniz iç aks kafası mı yoksa dış aks kafası mı? 5 Kasım 2008 tarihinde M.R?dvan Bakkal tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Özkan Pehlivan 6 Kasım 2008 Yazar Paylaş 6 Kasım 2008 (düzenlendi) Peki fazla masrafa girmeden yapmam gereken nedir? ya da aksları degiştirsek bile fiyatı nedir? 6 Kasım 2008 tarihinde Misafir tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Özkan Pehlivan 8 Kasım 2008 Yazar Paylaş 8 Kasım 2008 Poryanın içinde bilya vardır. Servislerde önden uğultu gelince komple değişirler, o yüzden pahalıdır, özel servislerde içindeki bilyayı pres yardımı ile değişirler, ucuzdur. Ancak porya arızası genelde uğultu şeklinde kendini belli eder. Titreşim problemleri genelde aks kafasından kaynaklanır. Kaynak yardımı ile doldururlar ama ben pek haz etmem o işlemden. Çağlar abi aks kafalarından olması yüksek ihtimal demek ki.Peki benim usta neden direk aks takımı değişimini teklif ediyor üstelik söküp bakmadan.Ustalığı iyi olmasa bırakacam da piyasada iyi usta sıkıntısı da var! Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 8 Kasım 2008 Paylaş 8 Kasım 2008 Çağlar abi aks kafalarından olması yüksek ihtimal demek ki.Peki benim usta neden direk aks takımı değişimini teklif ediyor üstelik söküp bakmadan.Ustalığı iyi olmasa bırakacam da piyasada iyi usta sıkıntısı da var! Bence söküp bakmalıydı... Yorum bağlantısı
Zafer Ofli 8 Kasım 2008 Paylaş 8 Kasım 2008 Aşınan kısma tornacılar dolgu yapıyor galiba . Benim önceki aracımda da benzer sorun vardı hatta uğultu yapıyordu.gazdan ayağımı çekince ise kesiyordu.aks kafalarına dolgu yaptırıp ardındanda frezede dişlerini açtılar ve sorun kalmadı Yorum bağlantısı
Recommended Posts