Guest Ercan Toprako?lu 30 Ocak 2009 Paylaş 30 Ocak 2009 arkadaşlar sizinle bir sorunumu paylaşmak istiyorum. dik denilebilecek bir yokuştra aracı 1. vitese alarak stop edip el freni çekmeden kendi haline bıraktığımda araç bikaç saniye sonra hareket ediyor. çok az hareketten sonra duruyor ve bikaç saniye sora tekrar kendini salıyor.bu sürekli devam ediyor. aracın önü yada arkası yokuşa verlidiğinde her halukarda bunu yapıyor. ben baskı balatadan şüphelendim. zaten biraz yukarda kavrıyordu. sorunumun sebebi nedir acaba, bana ne kadar masraf çıkarır. şimdiden teşekkürler. Yorum bağlantısı
Osman Bala 30 Ocak 2009 Paylaş 30 Ocak 2009 Normaldir. Çok dik yokuşlarda her arabada olur. Telaşlanmayın. Yorum bağlantısı
Guest Ercan Toprako?lu 30 Ocak 2009 Paylaş 30 Ocak 2009 bende çok araç geçmişi olan bir sürücü değilim. ama aracın viteste kendisini salması bana normal gelmedi aslında. çünkü el freni arızalı biçok araç viteste bırakılarak yokuşta park edilebiliyor. umarım dediğiniz gibidir. çünkü araç kısa kısa kendisini sürekli salıyor yokuşta. el freni çekmeden park edemiycez anlaşılan.tşkr... Yorum bağlantısı
Fatih Sevgi 30 Ocak 2009 Paylaş 30 Ocak 2009 Ne kadar şanlısınız ben onuda yapamıyorum benim arabam hiç hareket bile edemiyor Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 30 Ocak 2009 Paylaş 30 Ocak 2009 Aracı bu şekilde konumlandırınca, lastiklerden gelen hareket etme isteği, şanzımandan kranka aktarılıyor, ordan pistonlar dönmeye zorlanıyor, her piston üst ölü noktadan dönerken durup tekrar gitme isteğini gözlemliyorsunuz, piston-segman-ekzantrik mili-krank-şanzıman dişlileri için, çalışmayan yağlanmayan bir ortamda tam bir işkence yani. Her araçta aynı fiziksel olay gerçekleşir ve tekrar yapmayın, el frenini çekin. Yorum bağlantısı
Guest Ercan Toprako?lu 30 Ocak 2009 Paylaş 30 Ocak 2009 teşekkür ederim Çağlar abi...bende biraz tedirgin olmuştum açıkçası... Yorum bağlantısı
Osman Bala 30 Ocak 2009 Paylaş 30 Ocak 2009 Osman Bala yazdı: Normaldir. Çok dik yokuşlarda her arabada olur. Telaşlanmayın. Bu normal insan cevabı. Çağlar Bayur yazdı: Aracı bu şekilde konumlandırınca, lastiklerden gelen hareket etme isteği, şanzımandan kranka aktarılıyor, ordan pistonlar dönmeye zorlanıyor, her piston üst ölü noktadan dönerken durup tekrar gitme isteğini gözlemliyorsunuz, piston-segman-ekzantrik mili-krank-şanzıman dişlileri için, çalışmayan yağlanmayan bir ortamda tam bir işkence yani. Her araçta aynı fiziksel olay gerçekleşir ve tekrar yapmayın, el frenini çekin. Bu da teknik insan cevabı. Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 30 Ocak 2009 Paylaş 30 Ocak 2009 Zaten dikkat ederseniz el freni çekmeyenler veya el frenine güvenmeyenler mutlaka taş koyarlar.Eski model araçlarda değil hala günümüz araçlarında bile lastiğe taş koyan çok kişi gördüm. Yorum bağlantısı
Kıvanç Palamutlu 30 Ocak 2009 Paylaş 30 Ocak 2009 el freninin neden çekilmediğini anlayamadım Yorum bağlantısı
Can Karacaer 30 Ocak 2009 Paylaş 30 Ocak 2009 Kıvanç Palamutlu yazdı: el freninin neden çekilmediğini anlayamadım Kışın geceleri balata yapışmasın diye genellikle el freni çekilmez... Yorum bağlantısı
Engin Karadayan 30 Ocak 2009 Paylaş 30 Ocak 2009 Bunu geri viteste yapıyor mu acaba? Yorum bağlantısı
İbrahim Fındıklı 6 Şubat 2009 Paylaş 6 Şubat 2009 Kıvanç Palamutlu yazdı: el freninin neden çekilmediğini anlayamadım bende Yorum bağlantısı
Engin Özarı 6 Şubat 2009 Paylaş 6 Şubat 2009 Çağlar Bayur yazdı: Aracı bu şekilde konumlandırınca, lastiklerden gelen hareket etme isteği, şanzımandan kranka aktarılıyor, ordan pistonlar dönmeye zorlanıyor, her piston üst ölü noktadan dönerken durup tekrar gitme isteğini gözlemliyorsunuz, piston-segman-ekzantrik mili-krank-şanzıman dişlileri için, çalışmayan yağlanmayan bir ortamda tam bir işkence yani. Her araçta aynı fiziksel olay gerçekleşir ve tekrar yapmayın, el frenini çekin. Çağlar Bey, Bu nedenlere bağlı olarak Debriyaj kaçırıyor deyebilirmiyiz. Normal Bir durum bence... Yorum bağlantısı
Hasan Aksüt 7 Şubat 2009 Paylaş 7 Şubat 2009 Yokuşdan kasıtın ne oldunu da anlamak lazım belki. Çok dik yokuşta her zaman ön tekeri kaldırıma hedeflemek eskiden bana öğretilen bir konuydu. Nedenini hep vites'den çıkarsa diye algılamıştım. Bu amcamın Anadol'unda olurdu. Yine de çok sayıda araç kullandım hiç kaçırdığını ya da kaldırıma yaslanmış bulduğumu hatırlamam. Bence bir problem olmalı. Çok eskiden bir şahin için gözlemlemiştim. Kompresör kaçırıyor demişlerdi. Ne demek olduğunu bilemem. Yorum bağlantısı
Osman Dumanlı 7 Şubat 2009 Paylaş 7 Şubat 2009 Engin Özarı yazdı: Çağlar Bey,Bu nedenlere bağlı olarak Debriyaj kaçırıyor deyebilirmiyiz. Normal Bir durum bence... Hayır hiç alakası yok.. vitesteki aracı tutan sadece silindirlerde sıkışmış havadır... kompresyonu düşük bir araç rampada daha çok kaçırır.. Veya aracın bujilerini sökün takın vitese, sıkışacak kompresyon olmayacağı için, motor bilya gibi dönecektir..Bu şekilde bırakılan bir araç bırakın atlayarak kaçırmayı, rampa aşşağı sürat kazanır...Olay tamamen kompresyon gücüne dayalıdır... Yorum bağlantısı
Sami Aktaş 7 Şubat 2009 Paylaş 7 Şubat 2009 Bu olay olmasaydı iterek arabayı çalıştırmak da mümkün olmazdı...Özetle motor tekerleği çevireceğine teker motoru çeviriyor... Geçenlerde benim başıma da şöyle bir olay geldi:Hafif yokuşta yerler biraz karlı arka tekerler karın üzerinde kalmış halde durdum...Motoru durdurmadan aşağı inip tekrar bineceğim için sadece el frenini çektim...Aşağı adımımı atar atmaz araba yürümeye başladı...Frene basıp durdurdum ama biraz uzaklaşsam belki de peşinden el sallamam gerekebilirdi... Yorum bağlantısı
Sinan Arıkan 8 Şubat 2009 Paylaş 8 Şubat 2009 Merhaba arkadaşlar.Bu bahsi geçen konu bugün benimde başıma geldi.Çok dik sayılamayacak kadar eğimli bir yolda el frenini çekmeden birinci viteste arabayı durdurdum.Bir ara araba kayıyor gibi hissettim.Beklemeye başladım.araba ara ara kendini salıyor.Bende bunun sebebini çok merak ediyorum.Daha önce konuşanlardan bunun arabanın kompresyon yönünden bir sorun olabileceğini duymuştum ama doğruluk payı nedir bilmiyorum.Bu konuda sağlam kaynaktan bilgisi olan bir arkadaşımız varsa bu konuya tam açıklık getirirse sevinirim. Yorum bağlantısı
Yücel Aydoğan 3 Ekim 2009 Paylaş 3 Ekim 2009 Alıntı vitesteki aracı tutan sadece silindirlerde sıkışmış havadır... kompresyonu düşük bir araç rampada daha çok kaçırır.. osman usta olayı yeteri kadar anlatmış kompresörü yüksek bir araç kaçırma yapmaz .veya çok az yapar ama eger kompresyon yoksa araçta ki bu aracın çekişinden de belli olur ustamın dedigi gibi kaçırma yapması normaldir .bu zaten 10 yaşını doldurmuş bir çok araçta görülebilir Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 3 Ekim 2009 Paylaş 3 Ekim 2009 Peki bu şekilde kaçırmayacak bir araç bulmak mümkün mü? Yani teknik olarak soruyorum..Az çok her araç kaçırır mı yoksa hiç kaçırmayanda olur mu? Yorum bağlantısı
Ömer Aydogan 3 Ekim 2009 Paylaş 3 Ekim 2009 yokuş aşağı aracı park ettiğimizde geri vitese taksak, yokuş yukarı park edildiğinde de 1. vitese taksak yine aynı kaçırma olurmu acaba. Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 3 Ekim 2009 Paylaş 3 Ekim 2009 Ömer Aydogan yazdı: yokuş aşağı aracı park ettiğimizde geri vitese taksak, yokuş yukarı park edildiğinde de 1. vitese taksak yine aynı kaçırma olurmu acaba. Evet el freni çekilmediği sürece değişen bişey olmaz.. Yorum bağlantısı
Anıl Aslan 16 Kasım 2013 Paylaş 16 Kasım 2013 Aynısını Ben de Denedim. 2010 Civic de de Oluyor 2013 Linea da da. İlk Başta Çok Telaşlanmıştım. Aslında Telaşımın Sebebi Yanlış Bilgi İmiş. Ben Hep Araç Bu Şekilde Kaçırırsa Baskı Balata Bitik ve Motor Kompresyonu Kötü Yani Motor Bitik Diye Biliyordum Yorum bağlantısı
Recommended Posts