İçeriğe Yönlendir

Vurdurarak çalıştırmanın zararı var mıdır?


İlker Kadılar

Recommended Posts

İlker Kadılar

foruma baktım vurarak çalıştırma hakkında bir bilgiye rastlamadım..2004 focus 1,kulanıcısıyım (manuel vites) vurdurarak çalıştırma hakkında hiç olumlu şeyler duymadım.. tam olarak bilgisahibi ve emin olmak için bilenlerden yanıt bekliyorum..müşterimin arkadaşı yakın zaman da 2009 model focusu vurdurarak çalıştırmayı deniyor ve araç sibopları eymiş dendi, sizce bu doğrumudur olabilirmi?..şimdiye kadar hiç vurdurarak araç çalıştırmadım ama çok çok mecbur kalsam vurdurarak çalıştırmayı tavsiye edermisiniz....

Yorum bağlantısı
Bahadır Akdemir

Vurdurmaktan başka çare kalmadıysa, zararı olsada vurdurulur.. :D

Yorum bağlantısı
Barkın Kayaoğlu

Zaten kim gerekmedikçe vurdurarak çalıştırır? Aküden şüpheleniliyorsa takviye yapmak daha mantıklıdır.

Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

+1

Ayrıca eskiden di o vurdurma olayları diye düşünüyorum ( Brodway,kuş serisi vb..) varsayalım aracımız otomatik !

Yorum bağlantısı
Serkan Toker

Çalıştığım şirkette 220k km. kartal kullandım.Tasarruf tedbiri diye arabanın ölmüş aküsünü 3 ay değiştirmediler.Çalışır durumda bırakıp müşteriye gittiğim zamanlar oldu yokuş bulamadığımda.Belki 100 kez öyle çalıştırdım, hiçbir şey olmadı.Ama imkan varken yapılmamalı tabiki...

Yorum bağlantısı
Engin Özarı

Hafızalı Motorlarda motor yönetim sistemi , motorun çalışma düzenini karıştırıyor diye biliyorum. Ayrıca katalogda kesinlikle bu yöntem önerilmemektedir. şeklinde dip not düşülmüş...

Yorum bağlantısı
İlker Kadılar
Çalıştığım şirkette 220k km. kartal kullandım.Tasarruf tedbiri diye arabanın ölmüş aküsünü 3 ay değiştirmediler.Çalışır durumda bırakıp müşteriye gittiğim zamanlar oldu yokuş bulamadığımda.Belki 100 kez öyle çalıştırdım, hiçbir şey olmadı.Ama imkan varken yapılmamalı tabiki...

serkan ben iyi güzelde bahsetdiğiniz araçlar karadüzen arabalar... yukarıda 2009 focusun örneğini verdim zaten..şimdiki yeni nesil arabalar hassas araçlar biliyorsunuz herşeyi deneyemiyorsunuz ve yapamıyorsunuz..bir kuş serisi arabayı ,dünya markası bir araçla kıyaslamanız ne derece doğru olur merak ediyorum..çünkü motor olarak herşeyi her düzeni çok farklı, çok değişik sistemde ve donanımda araçlar..

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Çok teknik olarak:

Kata yanmamış benzin gider

Ana kol yatak, piston kolu zorlanır

Ama 2 yılda 1 kez olmuş olmamış zararı yok saymak lazım, patinajla kalkmak daha zararlı.

Yorum bağlantısı
Ertuğrul Büber

Birde katalogda ''sıcak iken çalıştırılması hiç tavsiye edilmiyor,ancak soğuk iken mecbur kalınırsa çalıştırılabilinir''yazıyordu

Yorum bağlantısı
Burak Karadeniz
Çalıştığım şirkette 220k km. kartal kullandım.Tasarruf tedbiri diye arabanın ölmüş aküsünü 3 ay değiştirmediler.Çalışır durumda bırakıp müşteriye gittiğim zamanlar oldu yokuş bulamadığımda.Belki 100 kez öyle çalıştırdım, hiçbir şey olmadı.Ama imkan varken yapılmamalı tabiki...

onların kontak anahtarı ile kapı anahtarları farklıydı dimi :tease3:

bende diyodum neden böyle yapmışlar, bak abi seni düşünüp de yapmışlar :seytan:

Yorum bağlantısı
Serkan Toker
serkan ben iyi güzelde bahsetdiğiniz araçlar karadüzen arabalar... yukarıda 2009 focusun örneğini verdim zaten..şimdiki yeni nesil arabalar hassas araçlar biliyorsunuz herşeyi deneyemiyorsunuz ve yapamıyorsunuz..bir kuş serisi arabayı ,dünya markası bir araçla kıyaslamanız ne derece doğru olur merak ediyorum..çünkü motor olarak herşeyi her düzeni çok farklı, çok değişik sistemde ve donanımda araçlar..
onların kontak anahtarı ile kapı anahtarları farklıydı dimi :tease3:

bende diyodum neden böyle yapmışlar, bak abi seni düşünüp de yapmışlar :seytan:

Ben o cevabı triger olan araçlara istinaden vermiştim.Ama yine de söylüyorum günümüz arabalarını böyle uzay mekiği gibi görmeyin...Mantık aynı, en zor şartlara göre üretiliyorlar. :rolleyes:

Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik

Otomatik vites araçların bazıları da geri viteste(geri geri tabiki) hareket ederse çalışır.

Geçen kış 10-11 kez aracı vurdurarak çalıştırdım,birinde olmasa birinde bi sıkıntı çıkarması gerekirdi.

Yorum bağlantısı
  • 2 yıl sonra...
Sadi Orkut

Focus1 kullamna kılavuzunda motor soğukken vurdurulabileceği yazıyor.Sıcakken bu işlemin yapılmaması öneriliyor.

Yorum bağlantısı
İ.Göksel Yaman
Hiç birşey olmaz, olanı duymadım....

ben abi :nazar: 3 gün nasıl gezdiğimi bir ben bilirim gerçi herhangi gibi bir müdahale kalmadan araç kendi kendini tamir etti

Yorum bağlantısı
Hasan Aksüt

3-5 yıl önce polo için denemiştik. Sonra servis geldiğinde enjektörlü arabaların vurdurularak çalışıtırılmaması gerektiğini söylemişti.

Yorum bağlantısı
Sinan Yalçın Durmuş
Çok teknik olarak:

Kata yanmamış benzin gider

Ana kol yatak, piston kolu zorlanır

Ama 2 yılda 1 kez olmuş olmamış zararı yok saymak lazım, patinajla kalkmak daha zararlı.

Çağlar abi patinajla kalkmanın lastik, ve baskı balatadan başka neye zararı var?

Yorum bağlantısı
Engin Özarı

Vurdurmaya zorlanan aracım ECU beyni , gelen mucizevi Türk icadı göremiyor. Ve motora saçma sapan yönetim bilgileri göndermeye başlıyor. Olayı anlayasıya kadar siz zaten gideceğiniz yere varıyorsunuz.

Yorum bağlantısı
Mehmet Kazancıoğlu

konu hortlamış birkaç bir şeyde ben yazayım nacizane;

iterek yani vurdurarak araç çalıştırmak;

1. triger kayışına,

triger kayışının kopması ve aşınması söz konusudur.

2. eksantrik miline,

eksantrik milinin yamulması, subapların eğilmesi, aracın avasa ayarının bozulmasına hatta avans ayarının ayar tutmamasına neden olur.

3. debriyaj balatasına,

debriyaj balatrasının erken aşınmasına neden olur.

4. volanta zarar verir.

tekerlekteti hareket ani olarak volanta debriyajın basması ile iletileceği için volantın yamulmasına sebep verebilir.

5. elekronik sisteme zarar verir.

elektornik beyin ve sensörlerin zarar görmesi muhtemeldir.

ayrıca akü takviyesininde elektronik beyinli ve göstergeli araçlarda yapılması tercih edilmemelidir.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...