Veysel Haktan 28 Mart 2009 Paylaş 28 Mart 2009 kaputtaki taş izlerini gidermek için illa boyamak mı gerekir....başka bir yolu var mı acaba....teşekkürler............ Yorum bağlantısı
Serkan Toker 28 Mart 2009 Paylaş 28 Mart 2009 Rötuş boyaları ve içlerinden tinerli bez çıkıyor.Kullandıktan sonra tinerli ( bence tinerli, olmayabilirde ) bezle silip o bölgeyi boyanın tam olarak taşın oluşturduğu oyuğa dolmasını ve etrafındaki asıl boya ile karışmasını sağlıyor.Ama bence iyi bir yöntem değil, boyacılarda elle yada küçük fırça ile boya damlatıyorlar. Yorum bağlantısı
Caner Kırmızı 28 Mart 2009 Paylaş 28 Mart 2009 bizimkindede var taş izleri rutuş yapılmıs bazı yerlere ama yinede belli oluyor.boyatmak dısında çözümü yok sanırım Yorum bağlantısı
Nuri Güngör 28 Mart 2009 Paylaş 28 Mart 2009 (düzenlendi) bir sekilde rötuş yaptırmak lazım degilse zamanla paslanıyor ama çok yol yapıyorsanız ve özellikle sehirler arası yolsa maalesef tekrardan olusuyor 28 Mart 2009 tarihinde Nuri G tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 28 Mart 2009 Paylaş 28 Mart 2009 Daha delikanlı gözükür, benim hoşuma bile gidiyor. Yorum bağlantısı
Anıl Aslan 1 Ağustos 2010 Paylaş 1 Ağustos 2010 çizik kalemi diye bir kalem satılıyor her renk aracada uyuyor çizik olan yerin yada taş izinin üserine sürüp biraz bekleyip sürdükten sonra hiç bir iz kalmıyor fark bile edilmiyor biyatı yaklaşık 70 lira civarı Yorum bağlantısı
Adnan Salcı 1 Ağustos 2010 Paylaş 1 Ağustos 2010 aslında en güzeli kaputta iz yokken kaput filmi çektirmek, taş gelse bile zarar vermiyor yada daha az zarar veriyor yoksa kaputu boyatmak lazım malesef Yorum bağlantısı
Mesut Tarhan 8 Ağustos 2010 Paylaş 8 Ağustos 2010 çizik kalemi diye bir kalem satılıyor her renk aracada uyuyor çizik olan yerin yada taş izinin üserine sürüp biraz bekleyip sürdükten sonra hiç bir iz kalmıyor fark bile edilmiyor biyatı yaklaşık 70 lira civarı kesin çözümmü o?bende diodum ki yahu aracın kaputundaki küçük küçük lekeler neyden dolayı demek taştan dolayı beni çok rahatsız ediyor görüntüsü ya belli olmuyor ama yakından bakıncada göze çarpıyor Yorum bağlantısı
Metehan Şahin 8 Ağustos 2010 Paylaş 8 Ağustos 2010 Daha delikanlı gözükür, benim hoşuma bile gidiyor. Benimde Yorum bağlantısı
Aziz Türkmen 9 Ağustos 2010 Paylaş 9 Ağustos 2010 (düzenlendi) aslında en güzeli kaputta iz yokken kaput filmi çektirmek, taş gelse bile zarar vermiyor yada daha az zarar veriyor yoksa kaputu boyatmak lazım malesef bakınca kaput filmi taş izlerinden daha çok belli oluyor, daha çirkin duruyor... Zamanla boyada ton farkı oluşmasına neden oluyor... Bence gereksiz bir uygulama. 9 Ağustos 2010 tarihinde Aziz T tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Fahrettin Karakoç 9 Ağustos 2010 Paylaş 9 Ağustos 2010 çizik kalemi diye bir kalem satılıyor her renk aracada uyuyor çizik olan yerin yada taş izinin üserine sürüp biraz bekleyip sürdükten sonra hiç bir iz kalmıyor fark bile edilmiyor biyatı yaklaşık 70 lira civarı Tv de reklamı vardı. Bir alana bir tane bedava + temizleme spreyi 69 tl. taksitli. Yorum bağlantısı
Misafir 7 Şubat 2012 Paylaş 7 Şubat 2012 İnternette karıştırıken buldum arkadaşlar. Aramızda ingilizcesi iyi olan arkadaşlar çevirebilir. Yapan oldumu bilgim yok ama sonuç baya güzel görünüyor. http://www.detailingworld.co.uk/forum/showthread.php?t=153965 Yorum bağlantısı
Ertan Çabuk 7 Şubat 2012 Paylaş 7 Şubat 2012 Her aracın Faça' ya ihtiyacı vardır; nazarlık niyetine.... Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 7 Şubat 2012 Paylaş 7 Şubat 2012 Görüldüğü üzre kullanılan Wax Turtle Wax platinum, meg falan değil, bu konudada TW platinum en baba wax lardandır diye yıllardır söylerim ama millet hala meguiars a takmış durumda, kardeşim farkı hiç yok, olsa olsa farkı, me 6 ay dayanırsa bu 5 ay dayanır, işte o kadar. Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 7 Şubat 2012 Paylaş 7 Şubat 2012 Cesarete gerek yok, zararsız işlem zaten, inceltilmiş boyayı yayıyorsun, kuruduktan sonra ince pasta çekip verniğin üstünü kaplayan kısmı aşındırıp sadece taş izlerini bırakmış oluyrsun, sonrada wax. Diğer yolsa benim yolum rötüş boyası alınır, kürdanla taş izine sürülür, boya damla şeklinde kabarık olarak sürülür, sonra 2-3 gün bırakın kurusun, damla iyice sertleşsin, sonra sıfır bir jilet alınır, kaputa konup fazla boya hafiften kesilir, fazla boya atılınca rötüş orjinal boya ile aynı hizaya iner, sonra 1 gün daha beklenir ve sadece o kısma ince pasta ve wax uygulanır, rötüş çok zor görünür hale gelir, risk sıfırdır, sonuç tatmin edicidir. 1 Yorum bağlantısı
Misafir 7 Şubat 2012 Paylaş 7 Şubat 2012 yüzey iyice temizlenir bir miktar araç renginde emaye boya ile çakmak gazı karıştırılır bir bez veya sünger yardımıyla iyice sürülür bunu yarım saat arayla 3 kez uygulayın büyük taş yaralarına kürdan yardımıyla boya sürülür bir kaç gün boyanın kuruması için beklenir makina cilası ve balmumu ile parlatılır %80-%90 yaralar kaybolur tabi ki koruyucu eldiveni unutmayalım teşekkürler. Ercan hocam. Çakmak gazının ne gibi bir özelliği var?Boyayımı inceltiyor Yorum bağlantısı
Ertan Çabuk 7 Şubat 2012 Paylaş 7 Şubat 2012 Gaz dan kasıt çakmak benzini olsa gerek. Boyaya karışmadan uçar gider öbür türlü sanırsam Paylaşım için teşekkürle Ercan Bey.. Yorum bağlantısı
Misafir 7 Şubat 2012 Paylaş 7 Şubat 2012 İlk okuduğumda anlamadım nasıl gazla nasıl yapılıyor felan Ercan hocam sağolsun çevirisinden anladığım kadarıyla gaz değil sizin de dediğiniz gibi zippo benzini Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 7 Şubat 2012 Paylaş 7 Şubat 2012 Yalnız unuttuğunuz birşey var, bizim arabaların boyaları su bazlıdır, yani benzinle falan karışmaz, bu boyayı küçük bir kaba koyup azıcık sulandırın ve süngerle uygulayın, 3 kat sürün ama iyice kurusun her kat yoksa her sürüşünüzde boya sulanır, iyice kuruyacak, pasta atmadan minimum 24 saat geçmeli ve asla su temas etmemeli, sonra pasta ve wax atın. Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 7 Şubat 2012 Paylaş 7 Şubat 2012 Taş izlerini şu şekilde halledilebilir. Arabanızın rengine rötuş boyası temin edip taş izlerinin hepsinin içini ince fırça veya kürdan ile doldurun. Doldurduğunuz boya biraz yüksek kalsın. Kuruduğunda hacmi küçülür. Bir kafta kuruması için bekleyin. Daha küp veya dikdörtken şeklindeki bir takoza önce 2000 kum zımpara sarıp rötuş çıkıntısını dikkatlice zımparalayın. Ardından 3000 kum zımpra ile aynı işlemi yapıp pasta ile matlığı giderin. Rötuş boyası tam olarak kurumadan yün ped veya sünger ile düzeltmeye çalışırsanız rötuşu sökebilr. Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 7 Şubat 2012 Paylaş 7 Şubat 2012 Sonuç olarak aynı şey yazmışsın ya Ayhan yalnız kabarık boyayı zımpara ile alma uzun sürer, rötüş iyice kuruduktan sonra jiletle al sonra pasta çek, hiç zımpara sürme, etraftaki verniğide zedelememiş olursun hem. 1 Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 7 Şubat 2012 Paylaş 7 Şubat 2012 Çok derin çiziklerde doldurularak düzeltilebilr. Dikkatli bakılmadığı sürece anlaşılması çok zordur. O parçayı boyatmaktan çok daha iyi bir çözümdür. Zımpra takozu rötuş boyasının aracın boyası ile aynı seviyede olmasını sağlar. Ne fazla bırakır, nere boşaldır. Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 7 Şubat 2012 Paylaş 7 Şubat 2012 Bu rötüş işi çok iyi, yoksa habire kaporta boya ile uğraşıp dururduk, hem yapmasıda zevkli Yorum bağlantısı
Misafir 7 Şubat 2012 Paylaş 7 Şubat 2012 Jilet isi biraz daha kolay gibi. Zimpara diyince korkuyorum normal olan yere zarar veririm diye. Yorum bağlantısı
Recommended Posts