İçeriğe Yönlendir

Enjeksiyon temizliği


Guest Ahmet Ya?c?

Recommended Posts

Guest Ahmet Ya?c?

slm arkadaşlar.

2001 ford fiesta ghia aracım var.geçen hafta sizlerede sprmuştum .lpg taktırayım mı diye.16 nisan da takdırdım.problem yaşamadım.gayet iyi.umduğumdan iyi oldu.20 yl.gaz ile 160 km.gittim.atiker marka .benim sormak istediğim enjeksiyon temizliği yaptıran varmı.ben hiç yaptırmadım.enjeksiyon temizleyici koydum depoya 2 kere.kaç km.yaptırmak gerekir.klavuzda yazmıyor.

Yorum bağlantısı
Guest Ahmet Ya?c?

yakıt tasarrufuna katkısı varmı.periyodik olarak yaptırmak gerekirmi..2001 fiesta ghia arabadan arkadaşım da da var.120000km.araba yaptırdı.çok farketti.diyor.100 tl.yaptırdı.fiyat normalmi.araca faydası varmı.kaç km.yaptırmak gerekir.

Yorum bağlantısı
Erim Gülaçtı

ben de 10-12 gün önce carbon clean denen temizliği yapttırdım. öncei ve sonrası arasında cidden bariz bi fark oldu. yakıt tüketimi azaldı, çekiş ve sürüş performansı arttı. ama carbon clean sadece enjektör temizliği değil. motorda yanma işleminin gerçekleştiği her yeri temizliyor:silindirleri, enjektörleri, pistonları. o yüzden yaptıracaksanız carbon clean yaptırmanızı tavsiye ederim. bosch car service'lerde yapıyorlar. 70 tl.

Yorum bağlantısı
Fazlı Özdemir
(düzenlendi)

Carbon Clean yaptırmak mantıklı mı?

Suzuki Grand Vitara 1.9 Dizel araç sahibiyim. Ülkemizde kullanılan Euro dizel yakıtların araçta yarattığı kurumlanma yüzünden zaman zaman Carbon Clean işlemiyle temizlenmesi gerektiğini bazı dergilerde okuduğum için biliyorum. Ancak geçmişte sizin bir yazınızda Carbon Clean işleminin turbo arızasına neden olduğunu yazdığınızı hatırlıyorum. Bu doğru mudur? O zaman ne yapmak gerekir? Carbon Clean işlemi yaptırmak turbo arızasına yol acıyorsa hangi işlem mantıklı olur?

-

Dizel motorların yakıtı olan motorin yani mazot bünyesinde ihtiva ettiği kükürt ve diğer kimyasallar nedeni ile kurum yapma özelliğine sahiptir.

Bu kurumlanma ise bilhassa supap yuvalarında birikmekte ve motorun gerek hava almasında, gerek egzoz gazlarını dışarı atmasında zamanla zorlamalara neden olarak hem motorun performansı düşmekte, hem de tüketim artmaktadır.

Son yıllarda geliştirilen özel Eurodizel özelliklerinde yakıtlarda ise kükürt miktarı oldukça az olmasına rağmen, kurumlanma sadece daha az ve uzun vadede olmakla beraber sorunu kökünden giderememiştir.

Bu nedenle de ortalama 40-50 bin km'de bir Carbon Clean veya benzeri temizleme araçları ile bu kurumların temizlenmesi gerekmektedir.

Carbon Clean'ın sık sık ve bilinçsizce ve bilhassa benzinli yaşlı motorlarda uygulanması ise hem motorun faydalı kurumlarını yakmakla, hem de bu kurumların bertaraf edilmesi de yağ yakma gibi sonuçlan üretmektedir. Ancak bu sadece benzinli motorlar için geçerlidir./Onno USTA

kaynak: arabam.com

tarihinde Fazl? tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • 3 yıl sonra...
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...