İçeriğe Yönlendir

99 mondeo abs+tcs+el freni ikaz ışığı yanma arızası ve ç&#246zümü


Mahmut Yıldız

Recommended Posts

Mahmut Yıldız

Aracım 99 mondeo ghia. Aracımda abs+tcs+el freni lambalarının aynı anda yandığı bir arıza vardı. Biraz uğraştıktan sonra çok ilginç bir şekilde çözüldü. Yazı biraz uzun ama benzer sorunlar yaşayanlar mutlaka okusun.

Araç benzinli olarak 200.000 km'de (Ocak 2009) İstanbul’dan alındı. Aracı alırken yapılan kontrolde (bilgisayara bağlama) bir kere abs hata verdi. Baktırdığım yer kodu silelim, deneme sürüşü yapalım, abs çalışıyor mu anlarız dedi. Deneme sürüşünde gerçekten de abs devreye girdi. Bilgisayara 2 kere daha bağladık, bu bağlamalarda bir hata vermedi. Biz de aracı aldık ve Kayseri'ye geldik.

Burada kontak kapatıp açtıktan sonra ara ara abs+tcs+el freni ışığı yanmaya başladı. Kontak kapa aç yaptıktan sonra genelde tüm ışıklar sönüyor, bazen bu üç ışık yanmaya devam ediyordu.Işıklar yandıktan (yanıp kaldıktan) sonra kendiliğinden sönmüyordu. Sönmesi için kontak kapamak gerekiyordu. ama kontak sonrası yanma % 20'yi geçmediği için pek önemsemedim. Işıklar yandığı sürece abs devreye girmiyor, araç kayıyor, ışıkların yanmadığı zamanlarda abs devreye giriyordu.

Bu arada araca sıralı lpg takıldı.

Zaman geçtikçe ışıkların yanıp kalması sıklaşmaya başladı. Hatta daha önce başka bir yerde de yazmıştım, ışıklar sönük olarak yola çıkıyorum, düz giderken sorun yok ama (mesela bir yerden dönerken) aracı yavaşlatıp vitesi değiştirip tekrar gaz verince araç sanki güçten düşmüş gibi oluyordu ve ışıklar yanıyordu. Bu güçten düşme dediğim olayın benden kaynaklandığını, gaza yeterince ve zamanında basamadığımı düşünüyordum. (Araç ilk aracım ve ilk sürücülük deneyimim.) Bu güçten düşmeyi sorduğum kişiler, ki aralarında motor ustası olanlar da var, bunun normal olduğunu söylüyorlardı. Ben de bunu yapmamaya dikkat ederek (sürücü teklemeyi nasıl engeller bilmiyorum) kullanıyordum.

Sanırım şubat ayıydı, yağışlar artınca bu ışıklar hiç sönmemeye başladı. Her kontaktan sonra mutlaka yanıyordu. Bu sebebten sanayiye götürüp bilgisayara bağlattım ve aldığım cevap abs beyninin değişmesi gerektiği oldu. Parça fiyatı sorduğum biri çıkmasına 600 tl demişti ve ben bu beynin (modulün) ghia modülü (abs+tcs) olduğunu bile bilmiyorum.

İnternette yaptığım araştırmalarda bu gibi arızaların çok farklı, hatta çok basit sebeplerden kaynaklandığını gördüm ve beyin değiştirmeye yanaşmadım.

Tabii araca ufak ufak bir şeyler yapalım diye bu arada trigeri değiştirdim. Trigeri değiştiren usta “aracın sıcak motorla çalıştığında, yani gaza hemen geçerek çalıştığında patlama yapıyor, benzinle çalışırken sorun yok, buji kablonu değiştir” dedi. Hemen bir yerden alıp değiştirelim dedim ama sorduğum yerde orijinal kablo olmayınca “Ulan dedim sıralı lpgde patlama mı olur” ve bir şey yapmadım ama hep aklımda durdu. Beklediğim iyi bir usta bulmaktı.

Bu ışıkların yanması ve buji kablosu yetmezmiş gibi bir de rölantide devir oynama başladı. Işıklarda falan durduğumda devir 500'ün altına düşüyordu. Kayseride ford ustası ararken bir tanıdık "bu usta sebebiyle forddan başka araba alamıyorum" dediği ustaya gittik. Sonradan aynı usta için “fordun ustası x ustadır” diyenler de oldu (ismini yazmıyorum). Aracı tanıdıkla beraber ona götürdük. Abs için bir elektrikçi tarif etti gittim, sonuç yine beyin. Neyse dedik, araç abssiz de gidiyor bari rölantiyi halledelim (böyle diyorum ama içim gidiyor. Rahat, sağlam, güvenlik ön planda olan araç aradık, aldık ama abs yine yok.)

Usta aracı çalıştırdı, gaz verdi (gaza birden sonuna kadar basıyor sonra bazen rölantiye inince bir daha basıyor, bazen 3500-4000 devirdeyken bir daha basıyor. Bujileri söküp baktı, hava filtresine baktı, hava tuttu (bunlar araç 202 binde yapıldı. Aracın son bakımı 195 binde yapılmıştı. Servis bakımlı ve periyod 15000 km).

Aslında cevabını başında anlamıştım, daha hiç bakmadan “tüp var mı?” diye sormuştu. Sorunun kaynağı olarak da bunu gösterdi ve “aracında bir şey yok, aldığın gazı değiştir.” Dedi ama sanki “hem tüp takıyon hem de beni uğraştıyon, çek git” der gibiydi.

Dediğini yaptım. Gazı değiştim. Zaten her marka gazdan belli miktar alıp denemeler yapıyordum ki devamlı alacağım gaza karar verecektim. O sırada araçta aygaz vardı, sonra bp aldım, rölanti oynaması azaldı, totale geçince hemen hemen bitti. Sadece arada sırada ilk durduğum yerde yapıyordu, sonrasında 900-1000 devir arasında sabitleniyordu. Hem aygazda tüketim diğer ikisine göre % 20 fazla çıktı.

Rölantiyi de sözde çözünce doğruca yetkili ford servisin yolunu tuttum. Işıkları göstermeye gittim. Usta yaklaşık 1,5 saat uğraştı. İçerilere falan girdi, sürüş yaptı, yanına varıp ne yaptığına bakamadım ama sonuç yine aynıydı: beyin. Ustaya “ben beyni hemen değiştirmem, hata başka yerden çıkabilir “ deyince değiştirme, şimdi git biraz kullan sonra bir daha bakalım dedi. (Not: servisler genelde kazık olur ama eksoz muayenesi de yaptırmıştım, ona 21 tl verdim abs arızasına bakmalarına para almadılar).

Aracı kullanmaya devam ettik. Gözlemlediğim yağışlı günlerde ışıklar hiç sönmüyordu, yolların kuru olduğu günlerde bazen sönüyordu, ama araç tekleme yapınca, ki bunun tekleme olduğunu bilmiyordum, ışıklar yanıyordu. (Burada şunu söylemek istiyorum, cahillik çok kötü bir şey. Araçta sorun var(mış), ama bana bir şey yok diyorlar ve arabaya başkaları bindiğinde bu teklemedeki hafif sarsıntı sanki bendenmiş gibi mahçup oluyordum.)

Bu arada başka bir forumda daha önceden açılmış abs+tcs+el freni ışık yanması arızası başlıklı bir konuya benim durumda aynı diye yazmıştım. (Trigerin değiştiği sıralar.) Kayseri Oto Deva’dan Yaşar usta getir bir bakalım dedi. Aradım, aracı bağladıkları cihaz istanbul’daymış. Aracı bağlayamayız diye hemen götürmedim. Aslında benim düşüncem ışıkların yağışlı havalarda hiç sönmemesi, kuru havalarda sönmesi nedeniyle havaların kurumasını beklemek ve sonucu görmekti.

1 Mayısta tatil olunca Yaşar Ustayı aradım ve aracı getireceğimi söyledim. Zaten havalar biraz ısındığından kontak açmalardan sonra ışıklar bazen yanmıyordu.

Bence en önemli sorun ışıklardı, bilgisayara bağlamaya gerek yoktu, çünkü sonuç aynıydı. Abs beyin soketlerine baktırmak, temizlemek varsa korozyonu gidermek istiyordum.

Aracı götürdüm, Yaşar usta başka işi olduğundan benim araca Erdal Usta baktı. Ustaya şikayetimi anlattım ve ıslak yoldaki durumu söyledim. Soketi söktü, temizledi, olmaması gerektiğini söylediği bir açıklıp bulup onu kapattı ve tekrar taktı. Sorun geçmedi ama iyileşme oldu. Bu arada trigerci ustanın dediği buji kablosunu da söyledim Erdal ustaya, tamam bakarız dedi. Öğle oldu ve Cuma namazına gittik. (Cumada dua edip düzelttik demiyecem). Giderken Erdal ustaya “sen sür, sana bir şey soracam” dedim. Araçta bir şey yok, normal dedikleri şeye “tekleme var” dedi. Dönüşte bir deneme sürüşüne çıktık, kontaktan kapa-açtan sonra ışık sönüyor ama tekleme ile tekrar yanıyordu. Erdal usta “en iyisi önce biz bu teklemeyi halledelim, nasıl bilmiyorum ama ışık yanması ile bir ilgis var. Teklemeden sonra ışığa yine bakarız” dedi. Buji kablolarını ve ateşleme bobinini değiştirdi, bujilere bakıp iyiye benziyor değişmeyelim dedi. Parçaları değiştirdikten sonra ışık daha çok sönmeye başladı. Ama tekleme bitmemişti ve her teklemede ışık yine yanıyordu. Bu arada usta “bujilere iyi dedik ama onu da değişip deneyelim “ diyerek bujileri de değişti, ışık yanması iyice azaldı. Ama tekleme bitmemişti ve tekleme ışığı yine yakıyordu. Hava filtresinin olduğu siyah plastik parçayı söküp altında boğaz kelebeğine (adı buydu herhalde) baktı, iyiye benziyor by-pass valfine bakalım derken boğaz kelebeğinin arkasına takılan üç tane hortum var. Bunlardan yolcu koltuğu tarafındakinin çıkık olduğunu fark etti, hortumu yerine takıp motoru çalıştırdık. O da ne motor gaza basmazsan hemen stop ediyor.

Onu tak bunu sök derken vakit çabucak geçti. Ayrıca herkes benim gibi tatil diye geldiğinden usta “bir şeyler bulduk ama bugün biraz yoğun, buna uğraşmak lazım, o zaman hallederim. Hafta içi birgün bırak, tüm her şeye bakıyım” deyince tamam dedik, aracımıza eski parçalarımızı taktık, hortumu tekrar çektik. (ışıklar hemen yanmaya başladı). Erdal usta “aracı getirdiğim gün bujiler kesinlikle olmakla beraber, buji kabloları ateşleme bobini değişip bakarım. By-pass valfini temizlerim, olmazsa çıkma ile değiştiririm, büyük ihtimalle sorun biter. Bitmezse elektrik tesisatını kontrol ederim, hatta bu işin aracın beynine kadar yolu var.” Dedi. Ben de “bana hem aracın hem de abs beyni dersen aracı satarım deyince. “beyin çok düşük bir ihtimal ama ben ihtimalleri söyleyim, gerisi sana kalmış ama karamsar olma, ona kalmadan hallederiz” dedi. Bugün borcum nedir diye sorunca “bugün bir şey yapmadık, hafta içi çözelim bakarız” dediler. (Ya ben hep böylelere denk geldim ya da tüm ustalar böyle.)

Hafta içi yani 5 mayısta ben işte olduğum için aracı kardeşim Oto devaya bıraktı. Birkaç kez aradım, ama sanırım çok yoğundular o gün pek bakamamışlar. Ertesi gün öğleye doğru aradım. Yaşar usta Erdal ustanın işini bitirdiğini, deneme sürüşüne çıkacağını söyledi ve akşama gelirsem aracı alabileceğimi söyledi.

Akşam gittim, ışıklar yanmıyordu, kontak kapatıp açınca yanmıyordu (ilk yarım kontaktaki kontrol anında yanıyor onda sorun yok). Birkaç defa sürüş yaptığını, olduğu yerde gidip geldikçe çalıştırarak kontrol ettiğini ve hiç yanmadığını söylediler. Borcumuzu ödedik, bakım dışında görüşmek istemeğimizi! Bildirdik. Olur mu çay içmeye bekleriz yanıtını alınca da mutlaka geliriz diyerek ayrıldık. Hava yağışlı olduğundan direk eve gittim, hem saat erken olduğundan boş yol yoktu hemde yağmur çok yağıyordu birz çekindim. Ama yağmur bittikten sonra saat 22:00 gibi boş bir yola çıkıp 70 km ile falan giderken sert frenler yaptım. Galiba 70 km az geldi çünkü birkaçında absye gerek kalmadan araç durdu (kızaklamadan). Diğerlerinde araç kızaklamadan abs devreye girdi.

Zaten yapılması gerekenleri yaparak (aracın 195000 bakımı dahil tüm faturaları vardı ve oradan parça değişim zamanlarına bakarak yapılması gerekenler diyorum) abs+tcs+el freni ışığı yanma problemimiz de çözüldü. Hem de beyin meyin almadan.

Bana maliyeti 350 tl oldu:

(Bu işlemler 204 binde yapıldı)

Ateşleme bobini (motorcraft): 80 tl (daha önce hiç değişmemiş)

Buji kablo takımı (yan sanayi): 50 tl (parçacılarında orijinal yokmuş Erdal usta bu yüzden takmış. Bakım faturalarında 105 binde sadece 3 nolu kablo değişmiş gözüküyor)

Bujiler (orijinal-platinium değil): 20 tl (en son 180 bin bakımında değişmiş)

By-pass valfi (çıkma): 100 tl (hortum söküldüğüne göre değişmemiş, böyle Bir bilgi de yok)

İşçilik (toplam iki sefer uğraştı): 100 tl

Bundan da anlaşılacağı gibi yapılması gerekenleri yaparak diğer problemi çözdük. Servise ve diğer ustalara inansaydık beyne boşa 600 tl vermiş olacaktık.

Bu arada araç biraz kardeşimle kasabada kaldı. İşe de servisle gittim geldim ama yine de 700 km’den fazla yol yaptım. Hala ışık hiç yanmadı. Çok büyük hevesle aldığım araçtan soğumuştum ama artık tekrar ilk aldığım gibiyim. Teklemeyi kestikten sonra aracın karakteri değişti. Önce bazen çok uyuz oluyordum ama şimdi gayet güzel.

Biraz (tamam çok uzun) oldu ama böyle bir sorunu olan başkaları da varsa belki aynı şekilde çözerler. Gerçi benimkine de çözüldü demek için erken olabilir. Zaten bu yazıyı yazmak için ondan bu kadar bekledim. Emin olmak istedim. İnşallah bir daha yanmaz.

Erdal ustaya ve oto devaya teşekkürler.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız
(düzenlendi)

Öncelikle özür dilerim. Yıllarca hayalini kurarak ve büyük bir hevesle aldığım arabadaki sorunlar canımı çok sıkıyordu ve sorun çözülünce çok mutlu olmuştum. O heyecanla da süreci bir solukta yazdım ancak abartmışım. Ben olsam ben de böyle bir konuyu okumazdım.Özetlersem:

Araçta abs+tcs+el freni ışıkları yanıyordu. Bir kaç yere götürdüm ve hep beyin dediler. Ayrıca tekleme ve rölantide oynama vardı. Buna da ya birşey yok dediler ya da lpgyi suçladılar. En son Oto Devada Erdal Usta, tekleme ile ışıkların yanması arasında bağ olduğunu farketti ve teklemeyi halledip, bir de abs soketini temizleyerek sorunu çözdü.

Not:Aslında ilk mesajı değiştirecektim ama nasıl değiştireceğimi bulamadım.

tarihinde Mahmut Y?ld?z tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Salim İmamoğlu

Evet baya uzunmuş sorun zannetmiştim ama çözülmüş güle güle kullanın.

Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız

Ford Club Türkiye > Modeller > Sorunlar ve Çözümleri > Mondeo I-II

altında açılan

99 mondeo abs+tcs+el freni ikaz ışığı yanma arızası ve çözümü

başlıklı konuda nasıl çözüldüğünü yazdım. Heyacanıma ve sevincime verin uzun yazdım. Ancak konuyu işi yerinden açmıştım. Evden girdiğimde açtığım konuyu değiştiremiyorum. Aslında özetliyecektim. Sonra forumdan çıkış yapıp tekrar girdim, şimdi hiçbir mesajımı değiştiremiyorum. Nasıl yapacağımı bilirsem (bilen biri söylerse) ilk mesajı kısaltacağım.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Okudum... Okuduktan sonra neden bu kadar uzun yazdığınızı da anladım...

Haklıymışsınız...

Arka sağdan gelen sesi çözdünüz mü... ?

Yorum bağlantısı
Serkan Toker
Ford Club Türkiye > Modeller > Sorunlar ve Çözümleri > Mondeo I-II

altında açılan

99 mondeo abs+tcs+el freni ikaz ışığı yanma arızası ve çözümü

başlıklı konuda nasıl çözüldüğünü yazdım. Heyacanıma ve sevincime verin uzun yazdım. Ancak konuyu işi yerinden açmıştım. Evden girdiğimde açtığım konuyu değiştiremiyorum. Aslında özetliyecektim. Sonra forumdan çıkış yapıp tekrar girdim, şimdi hiçbir mesajımı değiştiremiyorum. Nasıl yapacağımı bilirsem (bilen biri söylerse) ilk mesajı kısaltacağım.

Bilen biri olarak söylüyorum konunun bütünlüğü açısında ilk mesajınızı düzeltmeye gerek yok, biraz uzun olmuş doğru ama bence gerek yok...İlk 6 dakika içinde mesajlarınızı değiştirebilirsiniz, sonra değiştiremezsiniz...Kural dışı olmadıkça bizden biride değiştirmez...Geçmiş olsun, aracınızı güle güle kullanın... :yes:

Yorum bağlantısı
Yaşar Demirci

Bu tip haberleri duydukça bizde cok seviniyoruz. ayrıca bizde size teşekkür ederiz.

Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız

Mehmet Bey, arka sağdan gelen sesi çözdünüz mü demişsiniz. Arkadan gelen sesler var, sol tarafta emniyet kemerinden geliyor, hatcback olduğu için (cam büyük) cam kenarı plastiklerden gelen sesler var, arka amortisörler patlak ancak ses yapmıyor. Arka sağdan gelen ses derken daha önce bahsi geçen bir şeyden bahsediyorsunuz galiba ama ben hatırlayamadım.

Yorum bağlantısı
Birol Yılmaz-2

el freni ışığı neden yanar bende direk yamaya başladı hirolik tamam,balatalar yeni,el freni soketinide söktüm yanıyooo nedir bu garip garip şeyler çıkmaya başladı bu aralar bu araçta

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Mehmet Bey, arka sağdan gelen sesi çözdünüz mü demişsiniz. Arkadan gelen sesler var, sol tarafta emniyet kemerinden geliyor, hatcback olduğu için (cam büyük) cam kenarı plastiklerden gelen sesler var, arka amortisörler patlak ancak ses yapmıyor. Arka sağdan gelen ses derken daha önce bahsi geçen bir şeyden bahsediyorsunuz galiba ama ben hatırlayamadım.

Hımm... Yanlış 99 o zaman...

Yaşar'ın aynı günlerde 99 bir mondeo ile uğraştığını duymuştum da.. Siz değildiniz demekki...

Yorum bağlantısı
Guest U?ur Demir
(Bu işlemler 204 binde yapıldı)

Ateşleme bobini (motorcraft): 80 tl (daha önce hiç değişmemiş)

Buji kablo takımı (yan sanayi): 50 tl (parçacılarında orijinal yokmuş Erdal usta bu yüzden takmış. Bakım faturalarında 105 binde sadece 3 nolu kablo değişmiş gözüküyor)

Bujiler (orijinal-platinium değil): 20 tl (en son 180 bin bakımında değişmiş)

By-pass valfi (çıkma): 100 tl (hortum söküldüğüne göre değişmemiş, böyle Bir bilgi de yok)

İşçilik (toplam iki sefer uğraştı): 100 tl

geçmiş olsun fakat anlamadığım bir şey abs tcs ışıklarıyla bu değiştirilen parçaların ne alakası olduğu

daha öncede konu açmıştım abs+tcs ışığı bendede yanıyor. bu sebepten değil fakat bende ağır bakımlarını yaptırırken

bujiler

buji kabloları

ateşleme bobinini orjinalleriyle değiştirmiştim

ama ne yazıkki benim sorunum çözülmedi halen devam ediyor. abs ışığı yanıyor ve ustalar beyinden diyorlar

bende inatla beyini değiştirmek istemiyorum bana görede sorun başka yerde gibi bunlar elektrikle ilgili ama

by-pass valfinin ne alakası var anlamadım.

Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız

Uğur kardeş, zaten daha önce açılmış başlıklar olduğu halde yeni başlık açmamın ve arızayla ilgili herşeyi adım adım yazmamın (uzun olmasının bir sebebi de budur) sebebi de aslında senin sorunda gizli: Hiç bir alakası yok. Ancak yazıyı okuyabildiyseniz, ışıkların kontak sonrası söndüğü durumlarda, motor tekleme yaptığı anda ışıklar tekrar yanıyordu. Belki ateşleme sisteminin diğer elemanlarında, elektrik tesisatında sorun vardı. Bir de bunlara benim araçta değişen eskimiş parçaların verdiği sıkıntı ilave olunca ışıklar yanıyordu. Bu yüzden sorunun hallolduğu gün yazmadım bunları, 3 hafta bekledim. Aslında daha da beklemek gerekiyor.

Ayrıca bu arızanın kodunu da bilmek gerekiyor. Bendeki arızanın koduna Erdal usta 1342 demişti ama kodun başında iki harflik bir kod olması gerekiyor. O da herhalde abs ile ilgili arızaların ana kodu gibi birşeydir.

Şunu da ilave edeyim, abs arızalarında usta tarafından direk beyin denmesi ama araç sahiplerinin buna hemen yanaşmaması, bu gibi forumlar ile bilgi paylaşımının artmasının bir sonucu olsa gerek. Tabi ustalar da kafadan beyin demiyorlar, ellerinde bulunan cihaz ne derse onu söylüyorlar. Ama ustalık burada başlıyor olsa gerek.

Eski işyerinde sıfır dokuma tezgahları almıştık. (Bilenler için yazıyorum, hava jetli olduğundan birçok şey mekanik değil elektronik idi.) Montajdan sonra ucuza kaçıp eğitime göndermediler (Dünyanın parasını ver sıfır tezgah al ama içeridekiler tezgahı bilmesin). Çok fazla elektrik-elektronik arıza verirdi. Eşşek gibi arıza katoloğu vardı ama hiç bir arızayı orada yazan yerden gidermedik, yazılanlar denendi ama başka şey çıktı. (yine tekstili bilenler için yazıyorum. dokuma tezgahında çözgü gerilim sıfırlama ayarı ile iki gün hiç bir şekilde giderilemeyen yarım atkı hatasını giderdim ve benzer hataları başka tezgahlarda da aynı şekilde giderdim kimse inanmadı.) Firmanın teknik elemanlarına söyledim onlar da inanmadı.

Demek istediğim benimki bujiden falan çıktı ama belki sizinki de bambaşka bir yerden çıkacak. Önemli olan nerden ve orayı kim tespit edecek. Benim araçtaki 20 günlük sonuca bakarsam ben şanslıydım.

Yorum bağlantısı
Guest U?ur Demir

evet haklısınız

yine aynı noktaya geliyoruz

işin ehli usta bulmak çoooook zor en azından benim için öyle

sırf usta bulamamak yüzünden arabamdan soğudum abs yi yaptırıp satacağım

oysaki çok isteyerek aldım fakat bir sıkıntı olunca usta olmadığından sorun oluyor.

Yorum bağlantısı
Murat Karahan
geçmiş olsun fakat anlamadığım bir şey abs tcs ışıklarıyla bu değiştirilen parçaların ne alakası olduğu

daha öncede konu açmıştım abs+tcs ışığı bendede yanıyor. bu sebepten değil fakat bende ağır bakımlarını yaptırırken

bujiler

buji kabloları

ateşleme bobinini orjinalleriyle değiştirmiştim

ama ne yazıkki benim sorunum çözülmedi halen devam ediyor. abs ışığı yanıyor ve ustalar beyinden diyorlar

bende inatla beyini değiştirmek istemiyorum bana görede sorun başka yerde gibi bunlar elektrikle ilgili ama

by-pass valfinin ne alakası var anlamadım.

Bende de aynı sorun vardı.abs sensörü arızalı idi.sensör değişince sorunum düzeldi.bilginize...

Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız
Bende de aynı sorun vardı.abs sensörü arızalı idi.sensör değişince sorunum düzeldi.bilginize...

zannedersem sizin aracı bilgisayara bağlayınca hangi sensörün arızalı olduğunu göstermiştir. onu değiştirince de düzelmiştir. Ben de hiç sensör demedi ve zaten bilgisayara bağlanında tekerleri birer birer kriko yerden teması kesip çeviriyorlar ve sensörün çalışıp çalışmadığına bakıyorlar.

Yorum bağlantısı
Murat Karahan

Evet bilgisayara bağlayınca hangi sensörün arızalı olduğunu söyledi.bende ona göre değiştirdim.Soruum halloldu.

Yorum bağlantısı
Guest U?ur Demir
zannedersem sizin aracı bilgisayara bağlayınca hangi sensörün arızalı olduğunu göstermiştir. onu değiştirince de düzelmiştir. Ben de hiç sensör demedi ve zaten bilgisayara bağlanında tekerleri birer birer kriko yerden teması kesip çeviriyorlar ve sensörün çalışıp çalışmadığına bakıyorlar.

benimki bilgisayarda hiç gözükmüyor

abs ışığı led miş oda yanmış abs ışığıda yanmıyordu

değiştirdik çalıştı fakat abs devreye girince kesiyordu onu hallettik artık direkt yanıyor fakat ledi kesiyor

acayip bir durum yani

Yorum bağlantısı
  • 1 yıl sonra...
Cengiz Çoban

forumda arayınca benimle aynı sorun olduğunu gördüm.. fakat benimkinde kayan tekerlek işığı ve ön paneldeki tcs yi devteden çıkartmea ışığı yanıyor,abs işığı yanmıyor ve abs sorunsuz devreye giriyor.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
forumda arayınca benimle aynı sorun olduğunu gördüm.. fakat benimkinde kayan tekerlek işığı ve ön paneldeki tcs yi devteden çıkartmea ışığı yanıyor,abs işığı yanmıyor ve abs sorunsuz devreye giriyor.

muhtemelen tcs motorunda veya gaz telinde sorun var.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

tcs motoru ile gaz teline :D , 2 adet gaz teli var, sıkışııklık var mı bakılmalı.

Yorum bağlantısı
Cengiz Çoban

evet iki adet gaz teli var, bakmıştım biliyorum sabah ilk işim sıkışıklık var mı ona bakmak olacak..

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...