Mehmet Akın 26 Haziran 2009 Paylaş 26 Haziran 2009 dün arabamı iki kez kullandım ikisinde de çalıştırıp yola çıkınca kapıları kilitledi,arabamda alarmda yok ilk kez böyle bişiy yaptı,önceden kısık bi şık diye ses geliyodu ama kilitlemiyodu,dün iki seferde kilitledi, kendi kendine özellik kazandı ya da benim merkezi kilit sistemi çöküyor, fikri olan var mı?? Yorum bağlantısı
Murat Dere 26 Haziran 2009 Paylaş 26 Haziran 2009 bu özelliği bilmeyerek etkinleştirmiş olabilir misin acaba? Yorum bağlantısı
İlker Kadılar 26 Haziran 2009 Paylaş 26 Haziran 2009 bence aracın bir özelliği ve kumandayla istemeden tesadüf olarak proğramlanmış olmalı Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 26 Haziran 2009 Paylaş 26 Haziran 2009 bu otomatik kitleme makyaj öncesi yoktu hani ben mi yanlış hatırlıyorum Yorum bağlantısı
Murat Dere 26 Haziran 2009 Paylaş 26 Haziran 2009 bence aracın bir özelliği ve kumandayla istemeden tesadüf olarak proğramlanmış olmalı ben ne dedim? Böyle bir özellik var zaten. Sadece programlama gerekiyor. ben ne dedim? +1903 ben ne dedim? bu otomatik kitleme makyaj öncesi yoktu hani ben mi yanlış hatırlıyorum ben böyle bir şey dedim mi?... hmm, demedim... Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 26 Haziran 2009 Paylaş 26 Haziran 2009 bu otomatik kitleme makyaj öncesi yoktu hani ben mi yanlış hatırlıyorum Evet banada olmadığı söylendi bende kurcalamadım.Varsa eğer kurcalayalım olmaz böyle ayıp oluyooo Yorum bağlantısı
Mehmet Akın 26 Haziran 2009 Yazar Paylaş 26 Haziran 2009 arabaya lpg montajı yapıldıktan sonra oluştu bu,iyi mi oldu kötümü anlayamadım Yorum bağlantısı
Vedat Çakır 26 Haziran 2009 Paylaş 26 Haziran 2009 (düzenlendi) Merkezi kilit motorunun swithlerinden biri ya da bir kaçı yıkama suyu, toz, nem vs. dolayısı ile bozuluyor. Özellikle de kış aylarında ve kasis geçişlerinde benzer şekilde önce tık tık ederek yoklama çekiyor, sonra da şak diye kilitliyor. Çözüm; ya merkezi kilit motoru (hangi tarafınki ise) değişir ya da ehil bir usta mevcut merkezi kilit motorunun switchlerini değiştirebilir. Benim önceki aracım da 2000 model focustu. Aynı sorunu sadece switch değiştirerek halletmiştim. Çünkü merkezi kilit motoru bana biraz pahalı (göreceli olarak) gelmişti. 26 Haziran 2009 tarihinde Vedat tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mehmet Akın 26 Haziran 2009 Yazar Paylaş 26 Haziran 2009 herhangi bi tarafın kilidi değil bütün arabayı kilitliyor, yani olan şey kötü bişiy değil,bazı arabalardaki yola çıkınca kapıları kilitleme sistemiyle aynı,ben bi kaç kere daha deneyim bakalım ne olacak Yorum bağlantısı
Vedat Çakır 26 Haziran 2009 Paylaş 26 Haziran 2009 Zaten bir kilit motoru arızalı ise komple kapıları kilitler. Aracınız çalışır durumda iken siz dışarıda iseniz ve kapılar bu şekilde kilitlenir ise bir de yedek anahtar yanınızda değilse ne demek istediğimi anlarsınız. Benim başıma gelmişti. Ama sizinki dediğiniz gibi bir arıza olmayabilir. Siz en iyisi işinin ehli bir ustaya gösterin. Yorum bağlantısı
Cemil Çınar 26 Haziran 2009 Paylaş 26 Haziran 2009 ben böyle bir şey dedim mi?... tongue.gif hmm, demedim... demedi deme Yorum bağlantısı
Mehmet Akın 26 Haziran 2009 Yazar Paylaş 26 Haziran 2009 evet haklısın o dışarıda kalma olayını eski arabamda bende yaşamıştım.Allah'tan yanımda arkadaşımın arabasıda vardı,araba çalışır vaziyette kaldı ve biz dikmenden yenimahalleye gidip yedek anahtarı getirdik.bu böyle devam ederse gidip bi gösterecem artık Yorum bağlantısı
Erkan Aslan 27 Haziran 2009 Paylaş 27 Haziran 2009 (düzenlendi) benim arabada hareket ettikten sonra ilk frene basışta otomotik kapıları kilitliyor. 27 Haziran 2009 tarihinde Erkan Aslan tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
İsa Tuncer 27 Haziran 2009 Paylaş 27 Haziran 2009 benim arabada hareket ettikten sonra ilk frene basışta otomotik kapıları kilitliyor. ne ne ne frene mi benimde ilk zamanlar gaza basınca olmuştu hala devam ediyor 10 km çıkınca Yorum bağlantısı
Ali Tütün 28 Haziran 2009 Paylaş 28 Haziran 2009 Böyle bir özellik var zaten. Sadece programlama gerekiyor. nasıl programlanıyor Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 28 Haziran 2009 Paylaş 28 Haziran 2009 makyaj öncesi yani 2002 öncesinde olmuyor diye biliyorum Yorum bağlantısı
Cüneyt Şahan 28 Haziran 2009 Paylaş 28 Haziran 2009 dün arabamı iki kez kullandım ikisinde de çalıştırıp yola çıkınca kapıları kilitledi,arabamda alarmda yok ilk kez böyle bişiy yaptı,önceden kısık bi şık diye ses geliyodu ama kilitlemiyodu,dün iki seferde kilitledi, kendi kendine özellik kazandı ya da benim merkezi kilit sistemi çöküyor, fikri olan var mı?? FOCUS GİZLİ KALMIŞ ÖZELLİKLER Kapıların otomatik Kilitlenmesi Araca binilip kapılar kapatılır, Kontak anahtarı tüm kontrol ışıkları yanana kadar çevrilir, motor çalıştırılmaz!, Kapı kilit düğmesinden üç defa üst üste kilitleme uygulanır, kapa-aç-kapa-aç-kapa-aç.. Kontak anahtarı çevrilerek kapatma konumuna getirilir. Kilitten aynı işlem tekrarlanır: Kapa-aç-kapa-aç-kapa-aç. Kontak anahtarı tekrar ışıkların yandığı konuma getirilir, kısa bir düdük sesi duyulur (bunu duymazsanız olmayacak demektir), Kilitten aynı işlem tekrar edilir: Kapa-aç-kapa-aç-kapa-aç. Uzun bir düdük sesi duyulur, programlama tamamlanmıştır. Başarılı olmuşsa yaklaşık 10 km/saat hızda kapılar otomatik kilitlenecektir, içeriden manuel olarak açılırsa, söz gelimi yolcu indirme-bindirme, yeniden hareketinizde otomatik kilitleme olmayacaktır. Camların otomatik kapanması ve açılması Anahtar üzerindeki buton ile kapıları kilitledikten sonra, kilitleme tuşuna 3-5 saniye basılı tutun açık camlar kapanacaktır. Buna global kapama adı verilmektedir. Aynı işlemi, kilidi açtıktan sonra da yapabilirsiniz. Kilidi açtıktan sonra açma tuşuna 3-5 saniye basılı tutun. 4 camın tümü açılacaktır. Buda global açmadır. Ancak kapama tüm ghia'larda olmasına rağmen açma işlemi makyaj öncesi focuslarda bulunmamaktadır. Tek Dokunuşta 3 kez otomatik sinyal Sinyal kolunu sola dönecekmiş gibi çekin ama kilitlemeyin yani sinyal yanma seviyesine kadar çekin ve bırakın, Otomatik olarak 3 kez sinyal verecektir. Bu özellik Makyaj sonrası ghialarda bulunmaktadır. Cam hafıza programlama Her hangi bir sebeple camlarınız saçmalarsa tek dokunuşta inmesinde veya çıkmasında sorun yaşarsanız, camları yeniden programlayın.. Ayrıca herhangi bir sebeple akünün sökülmesi de bu hafızaların bozulmasına sebep olur. Yeniden programlamak için: Araç çalışır iken, açma veya kapama yönüne basın ve cam kapandıktan sonra 5 saniye kadar daha basmaya devam edin.. Bu sayede cam programlanmış olacaktır. Bu işlemi her cam için uygulayın. Teyp şifresi girme Kutup başının veya teybin sökülmesi neticesinde teybiniz yeniden şifre girilmesini isteyecektir. Şifrenizi biliyorsanız bunu siz girebilirsiniz Girmeniz gereken 4 rakamlı bir koddur. Teybinizi açın, 1 rakamı girmek 1 tuşunu 2 rakamı girmek için 2. tuşu diğer rakamlar için 3 ve 4 numaralı tuşları kullanacaksınız. Örnek; ilk girmeniz gereken şifre 7 ise 1 nolu tuşa 7 kez basıp ekranda 7 rakamını görüp 2. rakama geçeceksiniz. 4 rakamı da girdikten sonra 5 tuşuna basar işlemi onaylarsınız. Sadece sürücü kapısının kilidinin açılması Uzaktan kumandanın kilitleme ve açma butonlarına 5 saniye boyunca aynı anda basılı tutun, arabanın sinyalleri yanacaktır bu işlem sonucunda aktif hale gelen özelliğe göre; Açma düğmesine bir kez basarsanız sadece sürücü kapısının kilidi açılacak,iki kere basarsanız tüm kapılarınki açılacaktır. Gauge ( Gage ) Menü Kontak 0 konumunda iken günlük kilometre sıfırlama düğmesine basılı tutarak kontağı açtığımızda veya motoru çalıştırdığımızda göstergedeki lcd ekranda bazı verilere ulaşırız. Bu konu ile ilgili doküman ektedir. İndirmek için burayı ziyaret edin: ( http://www.ozyurek.org/gizli_kod/Focus_Gage_Menu.pdf ) Yukarda saydığım tüm özelliklerin çalışması aracınızın donanımı ile bağlantılıdır. Aracınızda bu özellikler varsa bunları kullanabilirsiniz.. Yorum bağlantısı
Mehmet Akın 29 Haziran 2009 Yazar Paylaş 29 Haziran 2009 (düzenlendi) FOCUS GİZLİ KALMIŞ ÖZELLİKLERKapıların otomatik Kilitlenmesi Araca binilip kapılar kapatılır, Kontak anahtarı tüm kontrol ışıkları yanana kadar çevrilir, motor çalıştırılmaz!, Kapı kilit düğmesinden üç defa üst üste kilitleme uygulanır, kapa-aç-kapa-aç-kapa-aç.. Kontak anahtarı çevrilerek kapatma konumuna getirilir. Kilitten aynı işlem tekrarlanır: Kapa-aç-kapa-aç-kapa-aç. Kontak anahtarı tekrar ışıkların yandığı konuma getirilir, kısa bir düdük sesi duyulur (bunu duymazsanız olmayacak demektir), Kilitten aynı işlem tekrar edilir: Kapa-aç-kapa-aç-kapa-aç. Uzun bir düdük sesi duyulur, programlama tamamlanmıştır. Başarılı olmuşsa yaklaşık 10 km/saat hızda kapılar otomatik kilitlenecektir, içeriden manuel olarak açılırsa, söz gelimi yolcu indirme-bindirme, yeniden hareketinizde otomatik kilitleme olmayacaktır. Camların otomatik kapanması ve açılması Anahtar üzerindeki buton ile kapıları kilitledikten sonra, kilitleme tuşuna 3-5 saniye basılı tutun açık camlar kapanacaktır. Buna global kapama adı verilmektedir. Aynı işlemi, kilidi açtıktan sonra da yapabilirsiniz. Kilidi açtıktan sonra açma tuşuna 3-5 saniye basılı tutun. 4 camın tümü açılacaktır. Buda global açmadır. Ancak kapama tüm ghia'larda olmasına rağmen açma işlemi makyaj öncesi focuslarda bulunmamaktadır. Tek Dokunuşta 3 kez otomatik sinyal Sinyal kolunu sola dönecekmiş gibi çekin ama kilitlemeyin yani sinyal yanma seviyesine kadar çekin ve bırakın, Otomatik olarak 3 kez sinyal verecektir. Bu özellik Makyaj sonrası ghialarda bulunmaktadır. Cam hafıza programlama Her hangi bir sebeple camlarınız saçmalarsa tek dokunuşta inmesinde veya çıkmasında sorun yaşarsanız, camları yeniden programlayın.. Ayrıca herhangi bir sebeple akünün sökülmesi de bu hafızaların bozulmasına sebep olur. Yeniden programlamak için: Araç çalışır iken, açma veya kapama yönüne basın ve cam kapandıktan sonra 5 saniye kadar daha basmaya devam edin.. Bu sayede cam programlanmış olacaktır. Bu işlemi her cam için uygulayın. Teyp şifresi girme Kutup başının veya teybin sökülmesi neticesinde teybiniz yeniden şifre girilmesini isteyecektir. Şifrenizi biliyorsanız bunu siz girebilirsiniz Girmeniz gereken 4 rakamlı bir koddur. Teybinizi açın, 1 rakamı girmek 1 tuşunu 2 rakamı girmek için 2. tuşu diğer rakamlar için 3 ve 4 numaralı tuşları kullanacaksınız. Örnek; ilk girmeniz gereken şifre 7 ise 1 nolu tuşa 7 kez basıp ekranda 7 rakamını görüp 2. rakama geçeceksiniz. 4 rakamı da girdikten sonra 5 tuşuna basar işlemi onaylarsınız. Sadece sürücü kapısının kilidinin açılması Uzaktan kumandanın kilitleme ve açma butonlarına 5 saniye boyunca aynı anda basılı tutun, arabanın sinyalleri yanacaktır bu işlem sonucunda aktif hale gelen özelliğe göre; Açma düğmesine bir kez basarsanız sadece sürücü kapısının kilidi açılacak,iki kere basarsanız tüm kapılarınki açılacaktır. Gauge ( Gage ) Menü Kontak 0 konumunda iken günlük kilometre sıfırlama düğmesine basılı tutarak kontağı açtığımızda veya motoru çalıştırdığımızda göstergedeki lcd ekranda bazı verilere ulaşırız. Bu konu ile ilgili doküman ektedir. İndirmek için burayı ziyaret edin: ( http://www.ozyurek.org/gizli_kod/Focus_Gage_Menu.pdf ) Yukarda saydığım tüm özelliklerin çalışması aracınızın donanımı ile bağlantılıdır. Aracınızda bu özellikler varsa bunları kullanabilirsiniz.. Çok güzel bi açıklama olmuş teşekkür ederim. ya benim otomatik cam kapama çalışmıyor yani aracı kitledikten sonra tekrar kitleme tuşuna basılı tutuyoru ama camlar kapanmıyor..onun da tekrar programlanması gibi birşey var mı,yardımcı olursanız sevinirim. 29 Haziran 2009 tarihinde Mehmet Ak?n tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
İlker Anıl 29 Haziran 2009 Paylaş 29 Haziran 2009 bence kendiniz aktive etmiş gibi düşünüp deaktive edin eğer çok sinir bozuyorsa. şöyle bişey var allah göstermesin bir kaza anında arabaya dışarıdan erişim tehlikeye giriyor.. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 29 Haziran 2009 Paylaş 29 Haziran 2009 ya benim otomatik cam kapama çalışmıyor yani aracı kitledikten sonra tekrar kitleme tuşuna basılı tutuyoru ama camlar kapanmıyor..onun da tekrar programlanması gibi birşey var mı,yardımcı olursanız sevinirim. 2000 2,0 Ghiada bu özellik var... Alıntı yaptığınız bölümde bu anlatılıyor... Yorum bağlantısı
Mehmet Akın 29 Haziran 2009 Yazar Paylaş 29 Haziran 2009 2000 2,0 Ghiada bu özellik var... Alıntı yaptığınız bölümde bu anlatılıyor... kumanda ile cam kapatmanın nasıl olduğu anlatılıyor,nasıl programlanacağını değil, benimkide kapatıyodu ama şimdi kapatmıyor Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 29 Haziran 2009 Paylaş 29 Haziran 2009 Cam hafıza programlama bölümünü okuyun... Yorum bağlantısı
Mehmet Akın 30 Haziran 2009 Yazar Paylaş 30 Haziran 2009 Cam hafıza programlama bölümünü okuyun... evet ben onu kapıdaki cam düğmesine basılı tutmadan kapanması için gerekli ayar zannetmiştim ama dün denedim, şu an anahtardanda camlarım kapanıyor,çok teşekkür ederim Yorum bağlantısı
Recommended Posts