Tuna Aksu 28 Temmuz 2009 Paylaş 28 Temmuz 2009 2010 model focus trend aldım. lpg taktırırsam ne gibi dezavantajı olur. Düşüncelerinizi bekliyorum. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 28 Temmuz 2009 Paylaş 28 Temmuz 2009 Yetkili ford servisleri kıllık yapar.. Ayrıca aracın 5-6 bin km bi yol yapsın, çıkabilecek arızalar olacaksa bu arada çıksın.. Motor rodajını tamamlasın... Yorum bağlantısı
Tuna Aksu 29 Temmuz 2009 Yazar Paylaş 29 Temmuz 2009 Yetkili ford servisleri kıllık yapar..Ayrıca aracın 5-6 bin km bi yol yapsın, çıkabilecek arızalar olacaksa bu arada çıksın.. Motor rodajını tamamlasın... teşekkürler mehmet bey Yorum bağlantısı
Ahmet Kiriş 19 Ekim 2009 Paylaş 19 Ekim 2009 teşekkürler mehmet bey Araç garanti dışı kalır diye biliyorum ama yanlış da bilgilendirmeyeyim. Yorum bağlantısı
Mehmet Dinç 19 Ekim 2009 Paylaş 19 Ekim 2009 Aracın yakıtla ilgili parçaları garanti dışı kalıyor galiba. Yanlız onları da garanti eden lpg markaları var. Servislerin ne diyeceği belli olmaz dikkatli olunmalı iyice araştırılmalı bence. Yorum bağlantısı
Özdemir Erten 19 Ekim 2009 Paylaş 19 Ekim 2009 Aracın yakıtla ilgili parçaları garanti dışı kalıyor galiba. Yanlız onları da garanti eden lpg markaları var.Servislerin ne diyeceği belli olmaz dikkatli olunmalı iyice araştırılmalı bence. +06.bence garantinin bozulması çok büyük bir risk.kul yapısı sonuçta ve ucuzda değil.fabrikasyondan kaynaklanan bir hata olsa bile size kalır. Yorum bağlantısı
Gökhun Lekesiz 19 Ekim 2009 Paylaş 19 Ekim 2009 Yetkili ford servisleri kıllık yapar..Ayrıca aracın 5-6 bin km bi yol yapsın, çıkabilecek arızalar olacaksa bu arada çıksın.. Motor rodajını tamamlasın... Mehmet beye aynen katılıyorum. Hatta bence en az 10 bin km'yi devirin. Herşey tam otursun. Fabrikasyon hatalı çıkabilecek herşey kendini göstersin. Ondan sonra lpg dönüşümüne geçin. Yorum bağlantısı
Sadettin Çelik 20 Ekim 2009 Paylaş 20 Ekim 2009 2010 model focus trend aldım. lpg taktırırsam ne gibi dezavantajı olur. Düşüncelerinizi bekliyorum. sakın bir delilik yapma bir yıl sonra elektronik sistemlerde arızalar başlar Yorum bağlantısı
Guest Mertol Kip 20 Ekim 2009 Paylaş 20 Ekim 2009 Bunu dayandırdığınız mantıklı bir gerekçe varmı yoksa sadece işkembemi? Yorum bağlantısı
Sadettin Çelik 20 Ekim 2009 Paylaş 20 Ekim 2009 Bunu dayandırdığınız mantıklı bir gerekçe varmı yoksa sadece işkembemi? kesinlikle işkembe değil kendi aracım ve bir arkadaşım, ayrıca ford kullanıcıların başına gelen buji, buji kablosu ve bobin yakması ve ayrıca lpg nin kendi elektronik sistemine zarar vermesi Yorum bağlantısı
Cihan Yetişken2 20 Ekim 2009 Paylaş 20 Ekim 2009 kesinlikle işkembe değil kendi aracım ve bir arkadaşım, ayrıca ford kullanıcıların başına gelen buji, buji kablosu ve bobin yakması ve ayrıca lpg nin kendi elektronik sistemine zarar vermesi Arkadaşınız istisna olmuş sanırım. Ford kullanıcıları derken burada nerdeyse hepimiz ford kullanıcısıyız. Elektronik sisteme bu şekilde gelen zararlar çok nadir. Bobin arızalansa ne olacak hepi topu 70-80 TL. Lpg'nin kendi sistemine zarar vermesi diye bir şey ilk defa duydum.. Yorum bağlantısı
Çağdaş İbiş 20 Ekim 2009 Paylaş 20 Ekim 2009 sakın bir delilik yapma bir yıl sonra elektronik sistemlerde arızalar başlar Ankarada taksilerin çoğunluğu Focus çatır çatır LPG ile geziyorlar, ki ben 330.000 km'de olanına bindim, sizin mantığınıza göre bu taksilerin sanayiden çıkmaması lazım. Tabi benimde, çünkü iki buçuk senedir 2006 Focusta bende kullanıyorum. İstemeyen taktırmasın ama "vay motoru kucağına alırsın", "araban çatır çatır yanar", "ooo yürümez araba, bin pişman olursun" gibi farazi şeyler de söylemesin. Yorum bağlantısı
Sadettin Çelik 20 Ekim 2009 Paylaş 20 Ekim 2009 lpg illetinden zarar görmüş bir ben değilim forumda bir çok kişinin sorunlar yaşadığı ortada nerede bobin 60 70 tl eylül 08 de serviste 250 tl ye değiştirdiler motorcraft marka buji kablosu motorcraft takımı 250 - 300 tl serviste ayrıca benim bobini yakarken lavato sıralı sistemin enjektör takozunuda yakmış oda elektronik parça 400 tl yenisi dediler bende lpg yi söktürdüm Yorum bağlantısı
Cihan Yetişken2 20 Ekim 2009 Paylaş 20 Ekim 2009 lpg illetinden zarar görmüş bir ben değilim forumda bir çok kişinin sorunlar yaşadığı ortadanerede bobin 60 70 tl eylül 08 de serviste 250 tl ye değiştirdiler motorcraft marka buji kablosu motorcraft takımı 250 - 300 tl serviste ayrıca benim bobini yakarken lavato sıralı sistemin enjektör takozunuda yakmış oda elektronik parça 400 tl yenisi dediler bende lpg yi söktürdüm Motorcraft bobin sadece serviste satılmıyor ki? Daha yeni değiştirdim 80 TL'ye. Lpg taktıralı 2 yılı geçti ve kendini çoktan amorti etti. Bir sürü de kar ettirdi. 80 TL bobine gitmiş çok değil. Lpg işinde montaj yaptırdığınız yer önemli. Marka ne olursa olsun eğer düzgün montaj ve kalibrasyon yapılmazsa sorunlarla karşılaşma ihtimaliniz artar. Yorum bağlantısı
Guest Mertol Kip 20 Ekim 2009 Paylaş 20 Ekim 2009 LPG kötü birşey taktırmayın. Patlıyormuş. Yorum bağlantısı
Sadettin Çelik 20 Ekim 2009 Paylaş 20 Ekim 2009 bu forumda sorunlar ve çözümler diye birşeyler hatırlıyorum arkadaş lpg takdıracağım dezavantajları neler diye sormuş bir şeyin ekonomik yönü var ise zararlı yönleride var arkadaşa kendi aracımda oluşan zararları belirttim sayın arkadaşım benden bu kadar sen birde lpg nin faydalı yönlerini dinle Yorum bağlantısı
Hakan Aydin 22 Ekim 2009 Paylaş 22 Ekim 2009 Arkadaşlar, farz edelim bütün araçlar öteden beri lpg li üretile gelsin. Ve benzin diye daha ucuz alternatif bir yakıt çıksın, o zaman da bu tartışmalar aracıma benzin sistemi taktırsam zararlı olur mu? olmaz mı? şeklinde olacaktı. Yani nihayetinde ikisi de yakıt ve ikisinin de avantajları ve dezavantajları var. Araçlarımız benzine göre üretildiği için tabiki benzinde performans daha yüksek ve üretici o şekilde ürettiği için garantiyi de benzinli sisteme veriyor. Fakat benzin de çok çok pahalı ve sürekli olarak pahalanmaya devam ediyor. Lpg ise yakıt ekonomisi sağlaması yönüyle zaten benzine alternatif oluyor. Uzun lafın kısası çok gezeyim az para ödeyeyim, pertol şirketlerine çalışmakla geçmesin ömrüm diyorsanız, kaliteli bir kiti seçeceksiniz, kaliteli hizmet alacağınız bir firmaya da taktırıp bineceksiniz. Gerisi de biraz şans ve nasip. Yani bir de hep dediğim gibi, başkası temiz araca binecek diye bu kadar titizlenmenin bir anlamı yok. Nihayetinde ben de arabamı 0 km. aldım ve Allah nasip ederse 5-6-7 yıl binip, değiştireceğim. Ben kendimi paralayacağım, aman yeni gibi kalsın diye hiç bir değişiklik yapmayacağım, çok yakmasın sineye çekip az gezeceğim. Niye? İkinci sahibi alıp, gönül rahatlığıyla LPG taktırıp binsin diye. Elbetteki , esirgeyip özeneceğiz, tomarla para saydık ama, LPG konusunda değil. Kasko reklamında da söylenen gibi "bir otomobil, eşittir bir mide ülseri" olmamalı. Rahat olun, taktırın gitsin. Ben taktırdım çok memnunum şeytan kulağına kurşun Maşallah ı var. Ayrıca makine mühendisi arkadaşlar var araçları LPG li ve sorana da tavsiye ediyorlar. Bence bu LPG zararlı sloganının arkasında benzinin karının daha fazla olması var heralde. Yorum bağlantısı
Guest Bahad?r 22 Ekim 2009 Paylaş 22 Ekim 2009 Lpg de sorun yaşayan biri tabiki taktırma der.Ama kesinlikle taktirılmalı.Trafikte 2009 Focusun arka camında LPG stickerini görünce adamcağızı durdurdum.Araç lpg li nasıl memnunmusun diye sordum.Adamcağız biri sorsda lpg yi övsem diyemi düşünüyormuş nedir?15 bin km oldu tık yok dedi.Şehir içi 170 şehir arası 120 bin yakıyor dedi.Kitin ne dedim ATİKER dedi. Ben şunu çıkarıyorum sonuç olarak.Kasmaya gerek yok.Garantiyi beklesekmi beklemesekmi diye.Peki bitince ne olacak o zaman lpg takınca araç bozulursa ne yapacağız? Yorum bağlantısı
Hakan Aydin 23 Ekim 2009 Paylaş 23 Ekim 2009 Benim camda sticker yok, yapıştırmayı unutuyorum hep. Ama aracımın Lpg li olduğunu anlayabilene bravo derim. Açıp kaputu baksa bile çoğu anlayamaz, dolum ağzını iyi gizlemişler ve simit depoda görünmezlik açısından önemli, Tunalı nın harika işçiliği sayesinde. Ama tabiki ruhsata işlendi LPG. Ayrıca şehir içi ölçüm sonucumu da söyleyeyim, depo dolduruldu (tabancanın ilk atışında kesilmek suratiyle), 490 km. de sesli ikaz geldi (bunun 110 km.si uzun yol sayılır, kalanı ise iş-ev arası gidiş geliş 9-10 km. bazen 15-20 km. çok yoğun olmayan ve dur kalkın az olduğu, sıkıştırmadan kullanım). Depoyu tekrar doldurdum tabancanın ilk atışıyla 39 lt. gaz aldı. Yani tüketim 8 lt/ 100km. LPG + 1lt./100km. benzin (bu arada tahmini 15 tl. lik benzin harcanmış). Hesap ortada. Yorum bağlantısı
Recommended Posts