Yakup Başaran 19 Ağustos 2009 Paylaş 19 Ağustos 2009 (düzenlendi) Selam, Benim araçta 100 km/h i geçince direksiyonda bir titremedir başlıyor. Eskiden 150-160 km/h hıza çıkınca, arabanın km göstergesine bakmazsam hızı anlamazdım. Şimdi 100 yaptığımda tamam diyorum araç şu hızda Direksiyon sağa sola gezinmeye başlıyor. Kontrolü zorlaştı. Birde Sola doğru bir çekiş var araçta. Rot - Balans baktırdım, balansta biraz kaçıklık varmış düzeltildi, rot ayarında bir problem bulamadılar. Araç aynı şekilde davranmaya devam ediyor. Araç sola doğru düşük hızlarda rahat dönerken sağa dönüşlerde direksiyona uyguladığınız kuvveti biraz artırmak gerekiyor. Bir anormallik var ama ? 19 Ağustos 2009 tarihinde Yakup Ba?aran tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 19 Ağustos 2009 Paylaş 19 Ağustos 2009 1. Lastik taban yapmış olabilir 2. Salıncak rotlarında boşluk kontrol. 3. Amortisörler de sorunlu olabilir, yani eski lastik+sorunlu amortisör birleşmiştir? Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 19 Ağustos 2009 Paylaş 19 Ağustos 2009 Çağlar'a +1 Rot balansçı işini aşmış bu iş.. İyi bir tamirci.. Yorum bağlantısı
Yakup Başaran 19 Ağustos 2009 Yazar Paylaş 19 Ağustos 2009 Direksiyondaki bu ve benzeri sorunlarla ilgili forumda epey ter döktüm. Lastiklerim yeni sayılır. Michelin olandan. Amartisörleri sanayideki ustaya kontrol ettirdim, problem yok diyor. Servisten randevu aldım bakalım. Onlar ne diyecekler. Birde canımı sıkan nokta, rot balansçı ve diğer sürekli gittiğim usta arabanın sürüşünde bir problem olmadığını iddia ediyorlar. Kendileri de kullandı arabayı, yok bunda bir problem dediler. Hatta usta 130 yapıyor yolda ellerini bırakıyor hani sola çekiş yok diyor. Güleyimmi ağlayayımmı? Tamam dedim bende. Problem benim. Servis çözer inşallah. Sonuçları yazarım. Bende merak ediyorum şimdi? Hakkaten problem bende mi? Yorum bağlantısı
Bahadır Urhan 19 Ağustos 2009 Paylaş 19 Ağustos 2009 Yakup Bey, Benzer bir sorunu ben de 1-1,5 ay önce yaşadım. Aynı kontrolleri yaptırdım. Bu süreçte 2 kez aynı ustaya rot-balansa götürmüştüm ve her iki seferde de çok az (5 gram) kaçıklık olduğunu, kurşun ekleyerek sorunu çözdüklerini söylemişlerdi. Ancak çözüm olmadı. Sonuçta bir başka usta'ya yeniden rot-Balansa götürdüm. Sıkıntının balansta olduğunu söyledi ve sorunu o çözdü. Şu anda gayet iyi yani. Sonuç olarak; balansa bir kez daha, ama başka (daha ehil bir usta ile) ustaya baktırın derim. Yorum bağlantısı
Yakup Başaran 19 Ağustos 2009 Yazar Paylaş 19 Ağustos 2009 (düzenlendi) Bahadır bey; Ben rot balans ayarlarını tatildeyken (10 gün kadar önce) yaptırmıştım. Dönüşte problem bitmeyince sanayide iyi bir rot balansçı var ona git dedi bizim usta. Gittim, sıkıntımı anlattım. Rot Balansçının söylediği : "Bu araçlar kolay kolay rot ayarını bozmaz, balans ayarlarını yaptırmışsın zaten, yapacak birşey yok. Sen amartisörleri kontrol ettir. Oda sağlamsa servise götürmen lazım. dedi." Amartisörlerde problem olmayınca, ve de sanayinin övülen! ustası böyle bir teşhis koyunca yapacak tek şey kaldı. Servise gitmek. İyi denen usta rot ayarını kolay kolay bozmaz derse ne diyimki daha. 19 Ağustos 2009 tarihinde Yakup Ba?aran tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Lokman Ceritlioğlu 19 Ağustos 2009 Paylaş 19 Ağustos 2009 bende çok çektim jantlarınızıda kontrol ettirin sorun jantta çıkmıştı benim. Yorum bağlantısı
Yetkin Akın 19 Ağustos 2009 Paylaş 19 Ağustos 2009 (düzenlendi) Aracınızın Km sini bilmediğim için bir yorumda bulunmak istiyorum Rot başları boşa alınarak boşluk kontrolü yapıldımı? Rot başındaki 2-3 mm lik boşluk tarif ettiğiniz soruna sebebiyet verebilir ve bu boşluk çoğu zaman rot ayarı yapan ustaların gözünden kaçabilmektedir. Rot ayarı yapan usta tekeri alt ve üstten sallayarak veya başka şekilde her hangi bir boşluk varmı diye kontrol ettimi usta olan mesleğinin erbabı kişiler bu kontrolleri yapmaktadır. 19 Ağustos 2009 tarihinde Yetkin Ak?n tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 20 Ağustos 2009 Paylaş 20 Ağustos 2009 Yakup Bey,Sonuç olarak; balansa bir kez daha, ama başka (daha ehil bir usta ile) ustaya baktırın derim. Daha ehil bir usta nereden bulacak ki..Bu ustası ellerini bırakarak 130 km hız yapıyormuş.Bundan ehil usta mı olur.. Yorum bağlantısı
Yakup Başaran 22 Ağustos 2009 Yazar Paylaş 22 Ağustos 2009 Aracı servise götürdüm. İlginç bir şekilde ilgiliydiler. Sorunları anlattım. Usta direksiyona geçti, test etti. Benim tespitleri aynen tespit etti Ön tekerler balansa alınmış, arka sol cantta yamukluk varmış düzeltilmiş, arka taraf rotlar bozukmuş düzeltmişler (ben iş nedeniyle aracın başında değildim o yüzdem miş kullanıyorum). Araçta çok hafif sola çekiş halen devam ediyor. Yüksek hızda yalpalamayı henüz istediğim süratte ve yolda test edemedim. Eğer problem devam ederse getir dedi servis. Bunların karşılığında 60 TL ücret aldı. %18 KDV indirimi varmış, birde 40 TL'lik indirim kuponu verdiler. Memnun kaldımmı? %60 memnun kaldım. Problemim istediğim ölçüde çözüm bulmadı. Yorum bağlantısı
Osman Dumanlı 22 Ağustos 2009 Paylaş 22 Ağustos 2009 Balansları doğru yapıldığı halde gelen titreme,akslardaki deformeye işarettir...Aracın sürekli sola çekmesi,rot ayarının doğru yapılmamasına,doğruysa lastik havalarının dengesizliğine,o da doğruysa lastiklerin farklı yıpranmış olması yada markalarının farklılığına,bunların hepsi doğru incelendiyse,sol alt rotilin aksona geştiği yerdeki boşluğu görememiş olmalarına işarettir... Yorum bağlantısı
Yakup Başaran 22 Ağustos 2009 Yazar Paylaş 22 Ağustos 2009 Valla hocam şiir gibi yazmışsın. Sol alt rotili tekrar kontrol ettireceğim. Yorum bağlantısı
Osman Dumanlı 22 Ağustos 2009 Paylaş 22 Ağustos 2009 Valla hocam şiir gibi yazmışsın. Sol alt rotili tekrar kontrol ettireceğim. Rotili değil onun geçtiği yeri... Yorum bağlantısı
Aziz Türkmen 22 Ağustos 2009 Paylaş 22 Ağustos 2009 bir de rot balans yapılan arabada jant egriliğini nasıl bulamıyorlar? benim eski corsamda basıma gelmişti 100-120 arası korkunc bi titreme direksiyonda, daha yusek hızda ise titreme kalmıyordu rot balanscıma gittim direk jant egri dedi duzeltti sorun halloldu Yorum bağlantısı
Yakup Başaran 22 Ağustos 2009 Yazar Paylaş 22 Ağustos 2009 Aziz hocam, o konuda haklısın, seneye tatile gittiğimde yaklaşık 1 ay evvel rot balans ayarlarımı yapan ustanın yanına gidip hal hatır soracağım. Usta milleti işte ne diyimki (Gerçek ustalar alınmasın) Yorum bağlantısı
Yakup Başaran 3 Ekim 2009 Yazar Paylaş 3 Ekim 2009 (düzenlendi) cumartesi günü sanayide her zaman gittiğim ustaya gittim. Ön lastikleri birbiri ile yer değiştirdik. Problem %80 daha da azaldı. Lastikleri alalı 2 yıl ve 24000 km oldu. Ön lastiklerde farklı aşınmalar olduğunu gözlemledik. Aslında tüm lastikleri yer değiştirecektik. Yani önleri arkaya, arkaları öne alacaktık acak şu an için gerek kalmadı. Eğer sol ön lastikteki aşınma sağ önden fazla olduysa , tahminen 1-2 bin km sonra sol ön lastik sağ ön lastiğe eşitlenecek. Yani ben km yaptıkça araç daha da iyileşecek! diye sadece tahmin ve temenni ediyorum. Şayet problem lastiklerin farklı aşınması ise? 3 Ekim 2009 tarihinde Yakup Ba?aran tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Serkan Toker 3 Ekim 2009 Paylaş 3 Ekim 2009 LAstikler yönlü değilmiydi ? Anladığım kadarı ile oto tamircisine gitmişsiniz, yok eğer rot balans servisine gittiyseniz faklı aşınma için bir yorumları olmadımı yada çözüm önerileri ? Mesela rot ayarını kontrol etme gibi... Yorum bağlantısı
Yakup Başaran 3 Ekim 2009 Yazar Paylaş 3 Ekim 2009 (düzenlendi) Sanayideki bir ustada ve Ford servisinde 2 defa rot balans ayarı ayrı ayrı yapıldı. Ancak sorun tam olarak giderilemedi. Sanayideki ustamla aracı incik boncuk inceleyince lastiklerdeki farklı aşınmayı fark ettik. İlk olarak ön lastikleri yer değiştirelim, olmazsa arkaları öne alalım dedik. Önleri yer değiştirince sorun büyük oranda düzeldi. Lastiklerin yönlü olması nedir henüz bilmiyorum, ama outside yazan kısımları hangi tarafa takarsa takalım (jantları sökmeden) hep outside yazısı dışa geliyor. Sol tarafın diş izleri solda aynı, sağ tarafın diş izleri sağda aynı oluyor. Ancak sağ ve sol lastiklere önden veya arkadan bakıldığında diş izleri birbirinden farklı görünüyor. 3 Ekim 2009 tarihinde Yakup Ba?aran tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Serkan Toker 3 Ekim 2009 Paylaş 3 Ekim 2009 Lastik farklı aşınıyorsa büyük ihtimal rot ayarında küçük bir ihtimal frenlerde problem olabilir diye düşünüyorum. Janttan sökmeden takıldı ise outside yazısı mecburen dışarıoda kalırda, lastiğin üzerinde bir ok işareti ile yönü belirtilmiştir. Ben onu dedim, yönü ters olmasın lastiğin diye. Sizde bakıp kontrol edebilirsiniz. Lastiğin marka ve modelini yazarsanız bilinir. Artık yönlü olmayan lastik yok diye biliyorum... Yorum bağlantısı
Yakup Başaran 3 Ekim 2009 Yazar Paylaş 3 Ekim 2009 Sabah ilk iş ok işaretine bakayım. Ben bir tek outside yazısına baktımdı. Sanırım rot ayarı yapılmadan önce lastikleri farklı aşındıracak şekilde yol almışım ve lastikler farklı aşınarak direksiyonda hissetme oluncaya kadar gitmişim diye düşünüyorum. Aslında şimdi şu aklıma geliyor, 2 adet lastik alıp önleri değiştirsem ve rot balans ayarını tekrar yaptırsam problem hiç kalmaz sanırım. Ortalama 200 Tl. Bu işi başta yapsaydım 2 yeni lastiğim olurdu şimdi. Yorum bağlantısı
Yusuf Esin 4 Ekim 2009 Paylaş 4 Ekim 2009 Öncelikle geçmiş olsun. Benim de başıma böyle birşey gelmişti. Ön Fren Diskleri eğrildiğinden olduğu ortaya çıktı. tabii disklerin yamulması titreşime neden olduğundan rot ayarını bozmuş salıncaklarda boşluk oluşmasına neden olmuş. yani aslında bu parçaların hepsi birbiri ile ile ilişkili. Titreşim yüksek süratlerde oluyorsa (90 km/h ve üzeri) Disk ve Balatalarınıza da baktırın derim. Yorum bağlantısı
Yakup Başaran 4 Ekim 2009 Yazar Paylaş 4 Ekim 2009 Öncelikle geçmiş olsun.Benim de başıma böyle birşey gelmişti. Ön Fren Diskleri eğrildiğinden olduğu ortaya çıktı. tabii disklerin yamulması titreşime neden olduğundan rot ayarını bozmuş salıncaklarda boşluk oluşmasına neden olmuş. yani aslında bu parçaların hepsi birbiri ile ile ilişkili. Titreşim yüksek süratlerde oluyorsa (90 km/h ve üzeri) Disk ve Balatalarınıza da baktırın derim. Titreşim yüksek süratlerde sadece artıyor, düşük hızlarda da titreşim ve aracın sola çekişi kendini hissettiriyor. Ayrıca sanırım fren disklerinden kaynaklanan bir problem frene basınca hissettirmez mi kendini? Aracımda frene basmadan da bu problemleri görüyorum ben. Serkan bey, bu sabah lastikleri kontrol ettim. Lastik üzerinde bir ok işareti yok. Lastik markası Michelin Energy 185/65/14 Lastik diş izleri sol ve sağ üstten bakıldığında aşağıdaki gibi (benzemiyor ama,sağ ve sol diş izi yön ayrımı için fikir verir belki dedim. Sol iki lastik diş izleri aynı yöne,sağ ikilastik diş izleri aynı yöne bakıyor) Sol sağ \\ // \\ // Yorum bağlantısı
Yakup Başaran 1 Kasım 2012 Yazar Paylaş 1 Kasım 2012 (düzenlendi) taa 2009'da yazmışıım. Ancak benim arabadaki problem bir türlü düzelmiyor. araçta sola çekme problemi halen devam ediyor. direksiyonu bırakınca araç sola doğru kayıyor. rot balans kontrol edildi. defalarca. lastikleri değiştirdim. Amortisör üst bilyası değişti. ama sola çekme problemi aynen devam. Balıkesir-Bursa da bu işi yapar diyebileceğiniz biri varsa gidip göstereyim. Problem özetle şu; Araç sola döndüğünde direksiyonu bırakınca kendini 12'ye çeyrek var poziyonunda bırakıyor. geri kalanını elle yapmak gerekiyor. Yani 45 derece bir toplama problemi var. sağa dönüşlerde direksiyonu bırakınca tam saat 12 topluyor. aynı şekilde araç hem düşük hızda hem yüksek hızda sola doğru gitme eğiliminde. ve bunu önlemek için direksiyonu sürekli sağa doğru iteklemek gerekiyor. ve araç 120 km hızların üzerinde titremeye başlıyor. rot balans işlemleri ford serviste ve özel serviste defalarca yapıldı. ben titremenin de çekme ile ilgisi olduğunu düşünüyorum. yorum ve yardım bekliyorum. 1 Kasım 2012 tarihinde Yakup Başaran tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 1 Kasım 2012 Paylaş 1 Kasım 2012 Öncelikle, Alt tabla burçlarla birlikte değişmeli... Yorum bağlantısı
Recommended Posts