Ayhan Şentürk 20 Ağustos 2009 Paylaş 20 Ağustos 2009 Evet, yeni nesil araçların çoğunda gerekir. Ama öncelikle terminolojide anlaşmak gerek. "Motor açma" deyiminden ben motor rodajını anlıyorum. Motor rodajı (veya kısaca rodaj) ise segman ve silindir yüzeylerinin birbiriyle eşleşme (mating) sürecidir. Motor açma ile bunun dışında bir şey anlaşılıyorsa, yazacaklarımın her ne anlaşılıyorsa onunla ilgisi olmayacaktır. Sanayide üretim toleransları vardır. Özellikle yüzbinlerce hatta milyonlarca üretilen malzeme ve bileşenlerde (buna otomobil yedek parçaları dahildir) toleranslar daha büyüktür. Toleranstan kasıt planlanan ile üretilen arasındaki ölçü farklarıdır. Siz bir pistonun657 gram olarak planlarsınız ama üretim bandından +/-5 gram toleransla çıkar. Bir piston 652 gram gelirken, diğeri 662 gram gelebilir. Böylece 2 piston arasında 10 gramlık bir fark oluşabilir. Buna "üretim toleransı" denir. Çok sıkı bir kalite kontrol ile üretimden çıkan ve tam 657 gram gelmeyen tüm pistonları tek tek ölçerek eleyebilirsiniz. Ama bu +/-5 gr. toleransda üretimin - kabaca - %90'ını çöpe atmak demektir ve bu durumda bir pistonun maliyeti 10 kat artar. Eskiden; piston, silindir ve segmanlar söz konusu olduğunda, bu toleranslar genellikle "binde" mertebeşindeydi. Şimdilerde "onbin" mertebesine kadar azaldı. Peki, rodaj söz konusu olduğunda, ne tür bir toleranstan söz ediyoruz? Öncelikle 2-boyutlu düzlem ölçülerinden yani uzunluk, çap, genişlik, açıklık vb. gibi boyutlardan söz ediyoruz. Bir silindir honlanırken yüksekliğinin her noktasında eşit çap ölçüsüne sahip olduğu varsayılır ama üretimden çıkarken maalesef her yükseklik noktasında çap eşit değildir. Yine silindirin çapı silindiri oluşturan dairen her noktasından ölçüldüğünde aynı değildir, yani kusursuz bir dairemiz de yoktur elimizde!.. Keza segmanlar da öyle, tasarlanan ölçülerine kusursuzlukla uymazlar. İşte bu kusurların oranına biz tolerans diyoruz. Teknolojiyle birlikte toleranslar sürekli küçülüyor ama maalesef birbirine karşı işleyen iki parçanın birbiri için yaratacağı kadar küçük mertebelere ulaşamadı henüz. Bu nedenle hala otomobillerin çoğunda, daha az sürmekle birlikte, rodaj gereklidir. Maliyetin önemli bir unsur olduğu ve bu nedenle üretim toleransları daha yüksek parçaların kullanıldığı A, B ve (büyük ölçüde) C segmentinde otomobiller hala rodaja ihtiyaç duymaktadırlar. D segmentinde ise bazı modellerde rodaj gerekmiyorken, diğer bazılarında gerekebilir. E ve F segmentinde hiç bir modelde gerekmediğini düşünüyorum çünkü bu segmentlerde motorlar ön-rodajlama (maliyetli bir işlem) yapıldıktan sonra motora takıldığı için rodaja gerek duymamaktadırlar. Ancak, motor uzmanları arasında bir görüş, firmaların "rodaj gerektirmez" iddialarının fazla ciddiye alınmaması gerektiğini söyler. Bu görüşe göre, rodajın önemi azalmıştır ama hangi segmentte olursa olsun rodaj kurallarına uymamakla karşılaşılacak kayıplar vardır. Nihayetinde rodaj motorunuza ekstra güç kazandırmaz. Motorunuz 100 beygir endike güxe sahipse, mükemmel rodaj sonrası 110 beygire çıkmaz. Kötü bir rodaj ise 5-10 beygir kaybettirebilir. Günümüzde çoğu otomobilin manuelinde rodaj gerektirip gerektirmediği yazılıdır. Bazı inanışların aksine, rodaj sadece piston ve segmanlar için gereklidir. Otomobilinizin diğer parçalarının rodaja ihtiyacı yoktur. Öyle olsa her türlü ekipmanın, mesela yeni aldığınız bir çamaşır makinesinin bile rodaja ihtiyacı olurdu!.. Kötü rodaj kompresyon kaçağına ve dolayısyla güç kaybına sebep olur. Kompresyon kaçağı olmaması için segmanların silindir cidarlarına (normal çalışma sıcaklığındayken) sıfır aralıkla oturması gerekir. Rodaj süreci. imalattan birbirine tam uydurulmadan çıkmış silindir ve pistonların yavaş yavaş birbirine uydurulması sürecidir. Bu süreci ne kadar kitabına uygun atlatırsanız, o kadar güçlü kompresyonunuz olur. Eski motorlarda rodaj 4000-6000 km kadar sürüyordu. Üretim tolaranslarının giderek küçülmesi sayesinde günümüzde dizeller için 1500 km, benzinliler için 800-1000 km'ye kadar düştü. Trend bu hızla devam ederse, önümüzdeki yıllarda 250-500 km civarına düşebileceğini söyleyebiliriz. Peki ideal rodaj nasıl yapılmalıdır? Uzmanların önerisi şöyle: Rodaj için önerilen kilometreyi üçe veya dörde bölün. Örneğin 1000 km'yi 250-350 km'lik 3-4 dilime bölün. İlk 250-350 km'de maksimum motor devrinin %35'ini aşmamaya özen gösterin. İkinci 250-350 km'de maksimum devrin %50'sini, son dilimde %75'ini aşmamaya özen gösterin. 1000 km dolunca, motoru istediğiniz kadar bağırtabilirsiniz. Bu önerilere ilvaten rodaj periyodunda şunlara özellikle dikkat edilmesi gerekiyor: 1. Uzun süre rölantide çalıştırmayın. 2. otoyolda uzun süre aynı devirde gitmeyin. 3. Kısa periyodlar için bile olsa asla motoru aşırı yüklemeyin. 4. Çok uzun ve dik okuşalar tırmanmaktan hele yüklüyseniz kaçının. 5. Verilen limitler dahilinde motoru sürekli değişen yüklere maruz bırakın. Yani motor devri sabit kalmasın. 6. Sert ve aşırı motor frenlerinden kaçının. Ama ılımlı motor freni veya kompresyon yavaşlaması ideal rodajın da anahtarıdır. İdeal rodaj için bir uzman şunu öneriyor: Geceleyin tenha bir alanda aracınızı birinci ve ikinci viteste hızlandırıp, motor freniyle yavaşlayın. Geri vitese alıp hızlanın, hatta takometrede ibre kırmızı çizgiyi görene kadar hızalanın. Kırmızı çizgiyi görür görmez, motor kompresyonuyla, fren kullanmadan yavaşlayın. Bu hareketi ileri-geri bıkana veya yorulana kadar defalarca tekrarlayın. İdeal rodaj budur. Yukarıdaki önerilere uyarsanız, rodaj sürecini başarıyla atlatırsınız. Elbette harfiyen uymanız gerekmez ama çoğuna uyduğunuzda, amaç hasıl olmuş demektir. Neden rodaj esnasında motoru rölantide, tam yük altında veya yüksüz durumda uzun süre çalıştırmamak gerektiğinin elbette teknik açıklaması var ama hayli uzun. Kısaca şöyle özetleyebiliri: 1. Yüksek devir ve maksimum yük altında özellikle krom kaplama kompresyon segmanları akkor haline gelir. Silindir duvarına bir film tabakası halinde kaplı bulunan yağ bu akkor halindeki segmanla temas ettiğinde camlaşarak katılaşır ve silindir yüzüyinde bir tür sır oluşur (oil glazing) Bu sır düzenli bir dağılım göstermez. Sıcaklığın daha yüksek olduğu yanma odasına yakın yüzeylerde daha fazladır. Kompresyon segmanı bu camlaşmış tabaka üzerinden kayarak gider gelir. Segmanla silindir cidarı arasındaki boşluklar kapanmak şöyle dursun, yeterli sürtünme sağlanamadığından daha da açılır. Aşırı durumlarda motoru sökmek bile gerekebilir. 2. Sadece rölantide veya yüksüz çalıştırırsanız, bu defa da tersi olur. Normalde kompresyon ve yağ segmanı ile silindir duvarı arasında, segmanlar normal çalışma sıcaklığına ulaştığında oluşan genleşme ile kapanan bir boşluk bırakılır. Bu boşluğun tamamen kapanması için segmanların yeteri kadar ısınması ama akkor haline gelmemesi lazımdır. yeterince ısınmayan segmanlar beklendiği kadar genleşemediği için silindir duvarında oluşan yağ filmi tabakasını aşağı, kartere süpürmek yerine hydro-planning (lastiklerdeki aqua-planningin benzeri) etkisiyle bu film tabakası üzerinden geçer gider. Bu da yanma odasında yanmaya hazır bir yağ tabakası bırakır. Bu yağ tabakası yanarak (okside olarak) birikir ve zamanla silindir duvarını kaplar ve segmanla silindir duvarı arasında düzensiz bir yüzey oluşmasına, dolayısıyla kompresyon kaçağına, yağ yanmasına, sebeb olur. İşin teknik özeti budur. Toleranslar düştükçe bunların etkileri azalmaktadır ama hala sıfır toleransa ulaşaılamadı. O yüzden rodaja ihtiyaç var. Bu rodaj, pahalı arabalarda, fabrikada yapılır, ucuz arabalarda kullanıcısı yapar. Son söz: Aracınızın rodaj gerektirip gerektirmediği kullanma kılavuzunda yazar, sağa sola sormaya gerek yoktur. Manuele uyunuz, piman olmazsınız. ---Alıntıdır--- Yorum bağlantısı
Fırat Tarman 20 Ağustos 2009 Paylaş 20 Ağustos 2009 (düzenlendi) Güzel paylaşım, teşekkürler. 20 Ağustos 2009 tarihinde F?rat Tarman tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Tamer Topaç 20 Ağustos 2009 Paylaş 20 Ağustos 2009 Geceleyin tenha bir alanda aracınızı birinci ve ikinci viteste hızlandırıp, motor freniyle yavaşlayın. Geri vitese alıp hızlanın, hatta takometrede ibre kırmızı çizgiyi görene kadar hızalanın. Kırmızı çizgiyi görür görmez, motor kompresyonuyla, fren kullanmadan yavaşlayın. Bu hareketi ileri-geri bıkana veya yorulana kadar defalarca tekrarlayın. İdeal rodaj budur. Burayı anlamadım ben.Takometredeki kırmızı çizgiden kasıt, devir saatindeki kırmızı çizgi mi?Eğer öyle ise araç zorlanmış olmuyor mu? Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 20 Ağustos 2009 Paylaş 20 Ağustos 2009 Bu ne biçim rodaj Ayhan.. kim yazmış bunu, nerden alıntı bu... Yorum bağlantısı
Tamer Topaç 20 Ağustos 2009 Paylaş 20 Ağustos 2009 SDOD (sanayide dükkanı olanlar derneği) Abi cevabını okurken gülmekten kahvemi döktüm Yorum bağlantısı
Tamer Topaç 20 Ağustos 2009 Paylaş 20 Ağustos 2009 Yok.Fotokopi makinasına iş düştü. :lol2: Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 20 Ağustos 2009 Yazar Paylaş 20 Ağustos 2009 Bu ne biçim rodaj Ayhan.. kim yazmış bunu, nerden alıntı bu... Donanımhaberden abi. Otomobil uzmanı yazmış. Kitaba bakın demiş ama sonunda :lol2: Ben okudum mantıklı geldi bana. Anladıklarınızı aklınıza yatanları yapın :lol2: Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 20 Ağustos 2009 Paylaş 20 Ağustos 2009 Güzel açıklama, sadece gece sürme olayı komik, hemde bıkana kadar yapıcakmışız özetlersek ideal rodaj dizel fiestada 1500 km dolana dek, yavaş hızlanma, sürekli aynı hızda gitmeme ve motoru yüksek devir yaptırmadan bütün vitesleri normal kullanarak olur, fazla kasmaya gerek yok. Yorum bağlantısı
Salim İmamoğlu 20 Ağustos 2009 Paylaş 20 Ağustos 2009 Gece sürme muhabbettini fabrikadan çıktıktan sonra yapılan işlem olsa gerek.Yeni araçları motoru açıp veriyolar diye söylüyolardı.Bbizim yapmamız gereken zaten belli fazla yük-yüksek devir-zorlamadan bilindik. Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 20 Ağustos 2009 Paylaş 20 Ağustos 2009 Bilgisayar'ın üstüneyse Sani'ye iş çıktı :lol2: genelde arızaya bakmıyorum, fan tıkanması falan gibi basit şeyler dışında tabi. ama geçen biri anakartını getirdi, süper nescafe kokusu yayılıyordu Yorum bağlantısı
Onur Efe 12 Kasım 2010 Paylaş 12 Kasım 2010 (düzenlendi) Bu rodaj ise araçlar banttan çıkar çıkmaz rodajı tamamlanıyor zaten. Test pistinde bir tur atıyorlar tamam. Bahsedilen tolaransları artık marangozlar kullanıyor. Amrotisör milinde bile mm nin binde 10 u tolarans var. Kaldı ki pistonlar taşlandıktan sonra araya birde sekman koyuluyor ki silindirin içindeki boşluğuda bu sekmanlar dolduruyor. Rodaja gelince. ne yaparsanız yapın aracınız 3 5 beygir kazanmaz veya kaybetmez. Tabi Birinci vitesle vites değiştirmeden saatlerce gitmezseniz. Devre de yüklensen yüklensen limitöre kadar gelir. Aracınızın 100 beygirlik performansı direk olarak kullanılan alt parçalarının birbirine tolerans olarak uyumu ve sıkıştırma oranının ne kadar nominalde sağlandığıyla ilgilidir. Bu sıkıştırma oranları da her araçta belli bir tolerans aralığı içinde değişir. ama bu değişim de kontrol altındadır. Ve aracın performansı düşürecek boyutta olduğunda motor hurdalanır. % yüz hata önleme sistemleri bilgisayarlı kontroller motor bantlarında mevcuttur. Siz aracınızı sadece normal ve kitabına uygun kullanın. ilk bakımda ince ayarları yapıldıktan sonra aracınız gerçek tüketim ve performans değerine ulaşır. Motor bastıkça açılan birşey olsaydı 100 binde piston arasından kedi geçerdi. 12 Kasım 2010 tarihinde Onur Efe tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 12 Kasım 2010 Paylaş 12 Kasım 2010 Kimse kabul etmese de rodaj var.. Sıfır aldığımız connect, rampa aşağı bile 135'i geçmiyordu... Yorum bağlantısı
Oğuz Altınada 12 Kasım 2010 Paylaş 12 Kasım 2010 Kimse kabul etmese de rodaj var.. Sıfır aldığımız connect, rampa aşağı bile 135'i geçmiyordu... +1 Motorun var, yürüyen aksamın birbirine uyumu var, frenlerin alışması var, lastiklerin alışması var, ben yeni lastik aldığımda bile 500km fazla zorlamıyorum. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 12 Kasım 2010 Paylaş 12 Kasım 2010 Haklısın Oğuz.. Frenler bile ilk 1000 km doğru dürüst tutmaz.. Bu da bir rodajdır.. Yorum bağlantısı
Onur Efe 12 Kasım 2010 Paylaş 12 Kasım 2010 Haklısın Oğuz.. Frenler bile ilk 1000 km doğru dürüst tutmaz.. Bu da bir rodajdır.. Benim 2004 focusun hala tutmuyor. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 12 Kasım 2010 Paylaş 12 Kasım 2010 Benim 2004 focusun hala tutmuyor. Hımm.. demekki 5-6 yıl sürebiliyor Yorum bağlantısı
Misafir 12 Kasım 2010 Paylaş 12 Kasım 2010 Rodaj olmassa olmazıdır yeni her mekanik parçada olduğu gibi tüm sıfır araçlarda rodaj yani alışma süreci vardır. Eskiden 2000'li yıllarda bu km 10binlere varırken, günümüz teknolojisinde 1000-1500'e kadar düşmüştür. Clio'yu teslim aldığımda özellikle söylediler, rodaj vardır ilk 1000km aracı 3500 devir üstünde kullanmayınız. Bu km'den sonra yavaş yavaş istediğiniz gibi kullanabilirsiniz dediler. Bende buna uygun kullandım her viteste hemen hemen 3500-4000'devir arasında 1000km doldurduk. Şimdi yavaş yavaş açılıyor. Dizeller için kullanım kitabında 1500km diyor. Aradaki km farkı nedendir bende bilmiyorum. Yorum bağlantısı
İ.Göksel Yaman 12 Kasım 2010 Paylaş 12 Kasım 2010 rodaj la ilgili okadar çok bilgi var ki hangisini yapacağınızı şaşırıyorsunuz...bana en mantıklısı ilk 3000km motoru yormadan 3000 deviri geçmeden kullanmaktır.sonrasında bildiğiniz gibi kullanmaktır Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 13 Kasım 2010 Paylaş 13 Kasım 2010 .. kaçının. Ama ılımlı motor freni veya kompresyon yavaşlaması ideal rodajın da anahtarıdır. İdeal rodaj için bir uzman şunu öneriyor: Geceleyin tenha bir alanda aracınızı birinci ve ikinci viteste hızlandırıp, motor freniyle yavaşlayın. Geri vitese alıp hızlanın, hatta takometrede ibre kırmızı çizgiyi görene kadar hızalanın. Kırmızı çizgiyi görür görmez, motor kompresyonuyla, fren kullanmadan yavaşlayın. Bu hareketi ileri-geri bıkana veya yorulana kadar defalarca tekrarlayın. İdeal rodaj budur. Yukarıdaki önerilere uyarsanız, rodaj sürecini başarıyla atlatırsınız. Elbette harfiyen uymanız gerekmez ama çoğuna uyduğunuzda, amaç hasıl olmuş demektir. .. O uzmanı sopa ile kovalamak istiyorum. Kırmızı çizgi mi? 1/3 devri geçmiyeceksiniz olay buyken ne kırmızı çizgisi ukala uzman(!). Bir de geri geri. Bu rodaj ise araçlar banttan çıkar çıkmaz rodajı tamamlanıyor zaten. Test pistinde bir tur atıyorlar tamam.... Siz aracınızı sadece normal ve kitabına uygun kullanın. ilk bakımda ince ayarları yapıldıktan sonra aracınız gerçek tüketim ve performans değerine ulaşır. Motor bastıkça açılan birşey olsaydı 100 binde piston arasından kedi geçerdi. Kitabında rodaj var diyor zaten okuduysanız. Neredeyse tüm araçlarda aynı şeyi yazıyor. Ancak okuma yazması olmayanlar bayiden çıkar çıkmaz otobana hücum ediyor motor açmaya. 100 binden sonra evet kedi olmasa da geçen şeyler artıyor. Sürekli artıyor zaten. Bir süre sonra çekilmez olduğunda da motor yapılıyor. Yorum bağlantısı
Serkan Armahan 7 Aralık 2010 Paylaş 7 Aralık 2010 Bu önerilere ilvaten rodaj periyodunda şunlara özellikle dikkat edilmesi gerekiyor: 2. otoyolda uzun süre aynı devirde gitmeyin. 5. Verilen limitler dahilinde motoru sürekli değişen yüklere maruz bırakın. Yani motor devri sabit kalmasın. Ben de aracımı (dizel focus) yakında teslim alacağım, ama aynı gün otobanda 1000km yol yapmam gerekiyor. nasıl olacak bu iş? Yorum bağlantısı
Emre Özcan 13 Aralık 2010 Paylaş 13 Aralık 2010 Ben de aracımı (dizel focus) yakında teslim alacağım, ama aynı gün otobanda 1000km yol yapmam gerekiyor. nasıl olacak bu iş? sevgili arkadaşlar...bu rodaj sadece dizel araçlar için değil, öyle değil mi? benzinli araçlarda da mı 1500 2000 km boyunca deviri 3000rpm yi çok geçmeyecek şekilde kullanmamız gerekiyor? yoksa ben mi atıyorum teşekkürler Yorum bağlantısı
Fırat Şenol 10 Mayıs 2011 Paylaş 10 Mayıs 2011 Aslında rodajla ilgili en doğru açıklama aracın üreticisi tarafından kullanıcı el kitabında yazılan açıklamalardır. Rodaj (Alıştırma) ya da yeni aracın kullanımında dikkat edilecek hususlar üreticiden üreticiye bazı farklılıklar gösterse de değişmeyen bazı ortak uyarılar ve açıklamalar vardır. Siz bana belirli bir aracın rodajını sormadığınızdan dolayı ben sizinle genel olarak dikkat edilmesi gereken konuları ve görüşleri paylaşacağım. Benzinli ve dizel motorlu araçların üretim amacı ve topolojileri farklı olduğundan dolayı rodajları da farklılık arz eder. Yani üretim farklılıkları göz önüne alınarak bir sürüş tarzı izlenir. Genel olarak yeni araçların kullanılmasında ilk 1000 ile 1500 km�de dikkat edilmesi gereken kurallar ilgili aracın kullanıcı el kitabında belirtilmiştir. Yeni nesil araçların kullanıcı el kitaplarındaki bu tür ifadeleri de rodaj kapsamında anlamak ve değerlendirmek gerekir. Bu dönemde motor ne kadar korunursa, ileride kullanıcısına hem daha fazla performans sunar hem de daha az masraf çıkarır. Motoru ve diğer parçaları zorlamadan yapılan rodajın taşıtın kullanım ömrüne, güvenilirliğine ve ekonomikliğine önemli etkisi vardır. Rodaj periyodunda; motoru yüksek devirde çalıştırarak zorlamaktan, çabuk kalkıştan, ani hızlanmadan, ani frenden ve uzun süre yüksek devirde kullanmaktan sakınılmalıdır. Yeni nesil dizel motorlarda standartlara uygun ve kaliteli eurodizel yakıtı kullanılmalıdır. Sadece bir kere bile standart dışı yakıt kullanmak aracın enjeksiyon ve emisyon sistemlerine zarar verebilir. Genel olarak benzinli motorlarda 1000 km, dizel motorlarda 1500 km�den sonra vitesler ve hızlanmalar maksimum devre kadar yavaşça çıkarılmalıdır. Motor performansı benzinli motorlarda yaklaşık 3000 km, dizel motorlarda 5000 km�den sonra en optimum düzeye gelir. Ayrıca motorun yağ tüketimi hususunda ise yeni motorlarda; piston, segman ve silindir duvarları alışma sürecinde daha fazla yağ tüketir. Yeni motorlar ancak 5000 km�den sonra normal yağ tüketimi seviyesine ulaşır. Yeni nesil araçlarda rodaj var mıdır? Bu konuya da açıklık getirmek isterim. Genel olarak yeni araçların işletiminde ilk 1000 ile 1500 km�de yapılması gerekenlere dikkat çekilmektedir. Yeni nesil araçların kullanıcı el kitaplarındaki bu tür ifadeleri de rodaj kapsamında anlamak ve okumak gerekir. Bu dönemde motor ne kadar korunursa, ileride kullanıcısını o kadar memnun eder. Bu durum motorun ve diferansiyelin revizyonunda (yenileştirilmesinde) da geçerli bir durumdur. Motorun alıştırılması süresince; araç tam gazda kullanılmamalıdır. Motor düşük devirlerde asla zorlanmamalıdır. Bütün viteslerden gerektiği şekilde yararlanılmalıdır. Gaz pedalına, bütün vites ve sürüş hızlarında mevcut pedal hareket mesafesinin en çok 3/4'ünü kullanacak şekilde basılmalıdır. Araç, azami hızının 3/4'ünden daha hızlı sürülmemeli ve gereksiz şekilde sert frenlemelere maruz bırakılmamalıdır. Size tavsiyem daha ayrıntılı ve özgün bilgiler edinmek için, alacağınız aracın kullanıcı el kitabını baştan sonuna kadar dikkatlice okumanızdır. Kitapçığın okunması uzun sürebileceğinden öncelikle �yeni aracın kullanımı (alıştırma ya da rodaj), dizel aracın çalıştırılması ve kullanımı, sürüş önerileri, ekonomik araç kullanımı� gibi bölümleri öncelikli olarak dikkatlice okuyun. Bu bölümlerde hem daha ayrıntılı bilgiler bulacak hem de aracınızı biraz daha yakından tanıma fırsatı elde edeceksiniz. Şayet aracınızın kullanıcı el kitabı yoksa ilgili firmanın Satış Sonrası Hizmetler Müdürlüğünden bir tane edinebilirsiniz. Ne nedir? Rodaj (Alışma/Alıştırma Süresi): Yeni kullanıma girmiş veya revizyon görmüş araçlarda aşınma, bazı hareket eden parçalardaki tolerans ve alışma durumlarından dolayı yüksek olabilir. Alışma süresince; aracınızı tam gazda kullanmayın. Motoru düşük devirlerde asla zorlamayın. Bütün viteslerden gerektiği şekilde yararlanın. Gaz pedalına, bütün vites ve sürüş hızlarında mevcut pedal hareket mesafesinin en çok 3/4'ünü kullanacak şekilde basın. Aracınızı azami hızın 3/4'ünden daha hızlı sürmeyin ve gereksiz şekilde sert frenlemeler yapmayın. Daha önce Oto Haber dergisine mail atmıştım . Dergi editörü Abdullah Demir beyden gelen cevap bu şekilde olmuştu bana... Yorum bağlantısı
Karani Gülistan 10 Mayıs 2011 Paylaş 10 Mayıs 2011 Rodaj yeni motor yapılmış benzinli araçlar içinde geçerlimidir?Daha önce 140-150 km süratlenebilen bir araç,yeniden motor yapıldıktan sonra 110 km zor yapıyormuş.Zamanla açılırmı acaba? Yorum bağlantısı
Fırat Şenol 10 Mayıs 2011 Paylaş 10 Mayıs 2011 Rodaj yeni motor yapılmış benzinli araçlar içinde geçerlimidir?Daha önce 140-150 km süratlenebilen bir araç,yeniden motor yapıldıktan sonra 110 km zor yapıyormuş.Zamanla açılırmı acaba? Aynen öyle Karani bey... Yorum bağlantısı
Recommended Posts