İçeriğe Yönlendir

Motor kaputu açık arıza lambası


Cihangir Keskin

Recommended Posts

Cihangir Keskin

İyi günler herkese. Benim aracımda motor kaputu açık uyarı lambası yanıyordu.halbuki sorun yok kaput kapalıydı. Ben de ford servisine gidip kabloyu düz bağlattırdım.ikaz lambası artık yanmıyor. Yoksa parça değiştirip uğraşmak gerekecekti. Sizce kaputun lambası yanmasın diye parça değiştirip uğraşmaya gerek var mı? Teşekkürler

Yorum bağlantısı
Murat Akaloğlu

bu tesisatın iptal edilmesi, kaput alarmınında iptal edilmesi anlamına gelmiyormu :)

Yorum bağlantısı
Cihangir Keskin
:yes:

Ben fazla anlamam aslında. Bir daha ki sefere baktırayim o zaman. Teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Cemil Çınar
(düzenlendi)

Ben plaka lambasının biri patladı diye tesisatı sökmeye kalkan (usta) gördüm...

Önce switch e bir baktırın

tarihinde Cemil tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Sezgin Geridönmez

Alarm ve çift kilitlemede problem yaşamanız söz konusu olabilir.

Yorum bağlantısı
Cihangir Keskin
Alarm ve çift kilitlemede problem yaşamanız söz konusu olabilir.

şimdilik çifk kilitte sorun yok.alarmı denemedim.bir bakayım sağolun.

Yorum bağlantısı
  • 3 yıl sonra...
Olcay Eyüboğlu

Bugün aracımı çalıştırıp yola çıktığımda motor kaputu açık ikazı verdiğini gördüm. Işıklarda durup aşağı indim. Kaput kapalı gözüküyordu. Yol bilgisiyarı menülerini gezerken dış sıcaklık göstegesinin de çalışmadığını, ekranda ----- yazdığını gördüm. Eve geldiğimde kaputu anahtarla açtım, tekrar kapattım herhangi bir değişiklik olmadı. Kontağı kapatıp tekrar çalıştırdım, yine aynı. Sorunun sebebi ne olabilir? Aracım 2008 focus 1.6 tdci ghia

Yorum bağlantısı
Olcay Eyüboğlu
Bugün aracımı çalıştırıp yola çıktığımda motor kaputu açık ikazı verdiğini gördüm. Işıklarda durup aşağı indim. Kaput kapalı gözüküyordu. Yol bilgisiyarı menülerini gezerken dış sıcaklık göstegesinin de çalışmadığını, ekranda ----- yazdığını gördüm. Eve geldiğimde kaputu anahtarla açtım, tekrar kapattım herhangi bir değişiklik olmadı. Kontağı kapatıp tekrar çalıştırdım, yine aynı. Sorunun sebebi ne olabilir? Aracım 2008 focus 1.6 tdci ghia
Şimdi farkettim çift kilitleme yapınca 4lü ikaz ışıklarımda yanmıyor. Ama çift kilitleme çalışıyor. Alarm devreye giriyor mu bilmiyorum ama çift kilitleme yapıp kaputu anahtarla açınca alarm da çalmıyor.
Yorum bağlantısı
Anil Berke Kavraal

Şimdi farkettim çift kilitleme yapınca 4lü ikaz ışıklarımda yanmıyor. Ama çift kilitleme çalışıyor. Alarm devreye giriyor mu bilmiyorum ama çift kilitleme yapıp kaputu anahtarla açınca alarm da çalmıyor.

kaputtaki switch de problem var gibi ... bendede olmuştu ... alarm devreye girmiyor diye biliyorum ... Bu sorun biraz daha ilerleyince kendi kendine alarm çalmaya başlamıştı bende...

Yorum bağlantısı

Şimdi farkettim çift kilitleme yapınca 4lü ikaz ışıklarımda yanmıyor. Ama çift kilitleme çalışıyor. Alarm devreye giriyor mu bilmiyorum ama çift kilitleme yapıp kaputu anahtarla açınca alarm da çalmıyor.

Muhtemelen aracınız kaputu sürekli açık olarak gördüğü için çift kilitleme yapsa bile alarmı devreye almıyor. Alarm sistemiyle epey bir zaman geçirdiğim için tecrübem oldu. Öncelikle kaput kilidini söktürüp temizletin. Çünkü her yıkamada risk altında, içindeki kontaklarda oluşacak ufak bir oksitlenme kaputun açık gibi görülmesine neden oluyor.

Yorum bağlantısı
Olcay Eyüboğlu
Muhtemelen aracınız kaputu sürekli açık olarak gördüğü için çift kilitleme yapsa bile alarmı devreye almıyor. Alarm sistemiyle epey bir zaman geçirdiğim için tecrübem oldu. Öncelikle kaput kilidini söktürüp temizletin. Çünkü her yıkamada risk altında, içindeki kontaklarda oluşacak ufak bir oksitlenme kaputun açık gibi görülmesine neden oluyor.
Kaput konusunda haklı olabilirsiniz. Yalnız ben sıcaklık göstergesinin çalışmamasına bir anlam veremedim. Kaput açık ikazı verene kadar sıcaklık göstergesi çalışıyordu. Bu arada aracı daha gösteremedim.
Yorum bağlantısı

Kaput konusunda haklı olabilirsiniz. Yalnız ben sıcaklık göstergesinin çalışmamasına bir anlam veremedim. Kaput açık ikazı verene kadar sıcaklık göstergesi çalışıyordu. Bu arada aracı daha gösteremedim.

İlginç bir tesadüf, bağlantılı da olabilir. Benim araçta alarm yazılımdan devre dışı bırakılmıştı. O nedenle kaput açık uyarısı da vermiyordu ve dış sıcaklık göstergesinde sorun yoktu.

Yorum bağlantısı
Olcay Eyüboğlu

İlginç bir tesadüf, bağlantılı da olabilir. Benim araçta alarm yazılımdan devre dışı bırakılmıştı. O nedenle kaput açık uyarısı da vermiyordu ve dış sıcaklık göstergesinde sorun yoktu.

Bu akşam fark ettim ki çalışmayan tek şey dış sıcaklık değilmiş. Otomatik klimanın gösterge ve düğmeleri çalışıyor fakat fan ve klima devreye girmiyor. Ön silecekler çalışıyor, arka silecek çalışmıyor. Ön arka cam su fıskiyesi çalışmıyor. Farlar çalışıyor, ön arka sis lambaları çalışmıyor. Geri vites lambası ve buna bağlı arka park sensörü çalışmıyor. İkaz uyarı sesleri açık ama oda çalışmıyor. Direksiyonda da fazla yumuşama var sanki. Sorun yazılımdan kaynaklanıyor olabilir mi?

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Bu akşam fark ettim ki çalışmayan tek şey dış sıcaklık değilmiş. Otomatik klimanın gösterge ve düğmeleri çalışıyor fakat fan ve klima devreye girmiyor. Ön silecekler çalışıyor, arka silecek çalışmıyor. Ön arka cam su fıskiyesi çalışmıyor. Farlar çalışıyor, ön arka sis lambaları çalışmıyor. Geri vites lambası ve buna bağlı arka park sensörü çalışmıyor. İkaz uyarı sesleri açık ama oda çalışmıyor. Direksiyonda da fazla yumuşama var sanki. Sorun yazılımdan kaynaklanıyor olabilir mi?

Akünüz ne alemde?

Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız

Ben bu sorunu az önce başka bir yerde mi okudum ?

Biz nereden bilelim Emmi, belki de başka konuyu buraya taşımışlardır, senin de kafan karışmıştır.

Yorum bağlantısı

Gem modülü, pahalı parçadır :(

Ağzından yel alsın Çağlar Bey, yenisi 1.500 TL. çıkması 350-400 TL. Ancak bir parçacı net bir şekilde; bu parça bozulmaz senin tamircin bozuk, deyince gözüm açıldı ve uzun uğraşlar sonucu gerçekten parçanın arızalı olmadığı, bir çok sıkıntının yazılım ve ayarlardan olduğu anlaşıldı. Umarım arkadaşımızın sorunları da böyle bir şeydir.

Yorum bağlantısı
Olcay Eyüboğlu
(düzenlendi)

Ben bu sorunu az önce başka bir yerde mi okudum ?

Emmi hemen kızma, ilk bu konuya yazmıştım. Çünkü araç ilk olarak motor kaputu açık ikazı vermişti. Forumda arattım, bu konu C Max'ta çıktı. Ben de yeni konu açmayayım dedim. Bir sonra ki gün sıkıntılar arttı. Elektronik aksamın çoğu çalışmıyordu. Konular arasında gezerken sorunun gem modülü olduğunu anladım. Sabah servise gidecekken gem modülünün koruma keçesi sürekli düştüğü için çıkarmıştım, takıp öyle gideyim dedim. Birde parça numarasının fotoğrafını çektim. O sırada motor bölümüne doğru sol tarafta iki tane plastik mandaldan(sanırım soketleri sıkıştırıyorlar) birinin gevşediğini gördüm ve sıkıştırdım. Sıcaklık göstergesi anında çalışmaya başladı. Arabayı çalıştırdım, çalışmayan tüm fonksiyonlar çalışmaya başladı. Buradaki değerli yorumlar sayesinde aracımı servise götürmeden hem arızanın kaynağını bulup hem de aracımı onarmak beni çok mutlu etti. Hepinize çok teşekkürler.

tarihinde Olcay Eyüboğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı

Emmi hemen kızma, ilk bu konuya yazmıştım. Çünkü araç ilk olarak motor kaputu açık ikazı vermişti. Forumda arattım, bu konu C Max'ta çıktı. Ben de yeni konu açmayayım dedim. Bir sonra ki gün sıkıntılar arttı. Elektronik aksamın çoğu çalışmıyordu. Konular arasında gezerken sorunun gem modülü olduğunu anladım. Sabah servise gidecekken gem modülünün koruma keçesi sürekli düştüğü için çıkarmıştım, takıp öyle gideyim dedim. Birde parça numarasının fotoğrafını çektim. O sırada motor bölümüne doğru sol tarafta iki tane plastik mandaldan(sanırım soketleri sıkıştırıyorlar) birinin gevşediğini gördüm ve sıkıştırdım. Sıcaklık göstergesi anında çalışmaya başladı. Arabayı çalıştırdım, çalışmayan tüm fonksiyonlar çalışmaya başladı. Buradaki değerli yorumlar sayesinde aracımı servise götürmeden hem arızanın kaynağını bulup hem de aracımı onarmak beni çok mutlu etti. Hepinize çok teşekkürler.

Olcay bey anlaşılıyor ki GEM Modülü üzerindeki sviçlerden gevşek olanlar var. Bence bir uzmana göstermenizde yarar var, aynı sorun ufak bir sarsıntıda tekrar ortaya çıkabilir.

Yorum bağlantısı
Olcay Eyüboğlu

Olcay bey anlaşılıyor ki GEM Modülü üzerindeki sviçlerden gevşek olanlar var. Bence bir uzmana göstermenizde yarar var, aynı sorun ufak bir sarsıntıda tekrar ortaya çıkabilir.

Yanımda oturan arkadaşın ayaklarının bu switchlere değmesi sonucu böyle birşeyle karşılaştığımı düşünüyorum. Dediğim gibi koruma keçesi takılı değildi. Bunun ne işe yaradığını merak ediyordum. Demek bir işe yarıyormuş :) Yakında aracımı bakıma sokacağım. Bu durumu gözardı etmem, ona da baktırırım.

Yorum bağlantısı

Yanımda oturan arkadaşın ayaklarının bu switchlere değmesi sonucu böyle birşeyle karşılaştığımı düşünüyorum. Dediğim gibi koruma keçesi takılı değildi. Bunun ne işe yaradığını merak ediyordum. Demek bir işe yarıyormuş :) Yakında aracımı bakıma sokacağım. Bu durumu gözardı etmem, ona da baktırırım.

Koruma keçesi sadece tozlanmasını ve temizlik veya yıkama esnasında olası bir su sıçramasını önlemeye yöneliktir. Sizin dokunmanız sonucunda sorunun düzelmesi zayıf/kararsız bir temas noktası olduğunu gösteriyor. Benim uyarım bu yönüyle bir kontrol yapılması yönündeydi.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...