İçeriğe Yönlendir

Arka tekerlekler


Özay Uçar

Recommended Posts

Özay Uçar

başta focus olmak üzere alman menşeili arabalarım neredeyse tamamına yakını neden böyle?

sadece meraktan soruyorum arkadaşlar.

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Yol tutuşunu artırmak için olduğunu düşünüyorum..Virajlarda daha az savruluyor..

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Arka lastikler bariz şekilde dışa doğru duruyor..Yani asfalta basıtğı kısımlardan bahsediyorum.

Yorum bağlantısı
Cemal Demirezen
(düzenlendi)

bencede göz yanılması.ama fıat tempra da tekerlek bilyası bozulduğu zaman sizin bahsettiğiniz gibi görünüyor yanlış hatırlamıyorsam.

tarihinde Cemal Demirezen tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

amortisör durumu bunu etkiler bağımsız arka süspansiyın etkiler eski e200 ler ve 200e ler hızlandıkça yere yayılı focusta ise yük bindikçe aynı durum oluyor. misal 2004 corollada tekrler içe gömülür dümüdz focusta ise yola daha da yayılır

Yorum bağlantısı
Rıdvan Kocabaş
amortisör durumu bunu etkiler bağımsız arka süspansiyın etkiler eski e200 ler ve 200e ler hızlandıkça yere yayılı focusta ise yük bindikçe aynı durum oluyor. misal 2004 corollada tekrler içe gömülür dümüdz focusta ise yola daha da yayılır

+1000000 :fiuw:

Yorum bağlantısı
Cemal Arslan
amortisör durumu bunu etkiler bağımsız arka süspansiyın etkiler eski e200 ler ve 200e ler hızlandıkça yere yayılı focusta ise yük bindikçe aynı durum oluyor. misal 2004 corollada tekrler içe gömülür dümüdz focusta ise yola daha da yayılır

katılıyorum

bazı araçlarda bu bir özelliktir ancak elbetde bir çok araçta bu özellik yok ve dik durmak zorunda...

ancak bu araçta bu bir özellik mi yoksa bir hata mı bilgim yok

Yorum bağlantısı
Cemal Demirezen
(düzenlendi)

mustafa bey sizin bahsettiğiniz gibi ise lastiklerin iç kısımları çoğu ağırlığı üstlenmiş olmalı tehlikeli bi durum değil mi.

tarihinde Cemal Demirezen tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

rot-balans ayarında cihaz iki tekerinde aynı hizada gitmesi için ayarlanıyor.Yani mantık olarak baktıkları yönde aynı olması gerekiyor.

Yorum bağlantısı
Tansel Yavuz
amortisör durumu bunu etkiler bağımsız arka süspansiyın etkiler eski e200 ler ve 200e ler hızlandıkça yere yayılı focusta ise yük bindikçe aynı durum oluyor. misal 2004 corollada tekrler içe gömülür dümüdz focusta ise yola daha da yayılır

Bağımsız süspansiyondan dolayı olduğu doğrudur.

Focuslarda da hızlandıkça açılır,ayrıca kısa helezon takılmış focuslarında açık durur,düz yollarda stabilitede kararsız davranabilir,yolda geziyormuş hissi verir,fakat virajlı yollarda çok iyi yol tutar.Aşırı yük ile uzun süre kullanıldığında lastiklerin iç tarafları daha çok aşınır.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Mercedes , BMW gibi araçlarda çokca gözlemlenen arka tekerlek Kamber acısınımı kast ediyorsunuz.

Özelikle mercedes model araçlar uzun yollarda arka ve ön amorsitörler kamberleşir.

Araç suspansiyonu ısındıkça yavaş yavaş kamberleşir. Bu özelikle olan bir şeydir.

Araç otobanda alçalarak altının hava tutmasını engeller. Yakıt tüketimini düşürür yol tutuşu artırır.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ezginler

Bir dönem bende BMW 3.16 serisi vardı.belli bir hıza ulaşınca arka tekerlekler sanki üst kısmı içe alt kısmı dışa dogru açı şekli alıyordu.ve virajlara hızlı girsemde kesinlikle savurma yoktu yol tutuşu süperdi.bende o zamanlar merak etmiştim arka akslar körüklümü ne demişlerdi.?ama bariz şekilde belli oluyordu araç hız yaptımı arka taraf resmen yola yapışıyordu.

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
mustafa bey sizin bahsettiğiniz gibi ise lastiklerin iç kısımları çoğu ağırlığı üstlenmiş olmalı tehlikeli bi durum değil mi.

lastik ne kadar zorlanır aşınır ben bilmiyorum ama 2 set değiştik öyle bir sorun görmedim zaten ön arka lastik değişimi ile bu sorun biraz aşılır olsa gerek.

yol tutuşu arkadan kaymanız zor olmasında o özelliğin de bir payı olsa gerek.

yeni nesil araçlarda tabi üst sınıfta araç hızı yol şartına göre süspansiyon kendini ayarlıyor bu özellik eski citroenlerde de vardı havalı süspansiyon sistemi yine aynı şeklide eski sel lerde emin değilim ama bir opsiyon varmış.tv de izlemiştim ama hava kompresörleri çabuk arıza veriyor fealn diyordu sanırım discoveryde izlemiştim

Yorum bağlantısı
Tansel Yavuz
lastik ne kadar zorlanır aşınır ben bilmiyorum ama 2 set değiştik öyle bir sorun görmedim zaten ön arka lastik değişimi ile bu sorun biraz aşılır olsa gerek.

yol tutuşu arkadan kaymanız zor olmasında o özelliğin de bir payı olsa gerek.

yeni nesil araçlarda tabi üst sınıfta araç hızı yol şartına göre süspansiyon kendini ayarlıyor bu özellik eski citroenlerde de vardı havalı süspansiyon sistemi yine aynı şeklide eski sel lerde emin değilim ama bir opsiyon varmış.tv de izlemiştim ama hava kompresörleri çabuk arıza veriyor fealn diyordu sanırım discoveryde izlemiştim

C5 lerde h

Yorum bağlantısı
Metehan Şahin

Amerika yeniden bulunmamış ki.O özellik çok eski skodalarda da var.Hatta skoda bacak tabiri ordan gelir. :lol2: :fiuw:

Yorum bağlantısı
Cihan Yetişken2

Ben de çok bakıyorum o duruma da, dediğiniz gibi almanlarda var hep. Fordlarda da var. Focus arkadan bakınca bariz açık duruyor tekerler. Mesela geçen bir avensisi gördüm, dümdüzdü. Uçacak gibi görünüyordu araç :lol2: Arka tekerler o şekilde açıldığında virajlarda çok üstünlük sağlanıyor.

Mesela viraja girerken içte kalan tekerleğin alt tarafı içe doğru açı yaparak tabanın tam basması sağlanıyor ve dolayısıyla yol tutuş artıyor.

Yorum bağlantısı
Fatih Mehmet Uslu

Bizim ilk focusun lastiklerini yaklaşık 5 yıl 60bin km sonunda değiştirdiğimizde,hem ön hem arka lastiklerin iç kısmının, dışarı tarafa göre çok daha fazla aşındığını gördük.hatta lastiğe dıştan bakınca dişleri bitmemiş gibi gözükmesine rağmen ön lastiği çevirip bıraktığımızda iç kısmın dışa göre ne kadar fazla aşındığını görebiliyosunuz.eğer focusu olan arkadaşlar lastiklerinizle 20bin km yapmışsanız bi bakın büyük ihtimalle fark vardır.

Yorum bağlantısı
Engin Özarı

Teknik olarak viraja girdiğinizde, merkez kaç kuvvetinden dolayı , araç virajın dış açısına göre paralellik sağlamaya çalışır. Yani savrulma eğilimi gösterir. Virajda hızın ivmelenmesinden dolayı bu savrulma eğilimi arka tekerlerde doğal olarak daha kuvvetli olacaktır. Bu savrulmayı en asgariye indirmenin yöntemi. dış açıya, iç açı ile yani kamber açısı ile tepki göstermektir. Bu nedenle bazı araçlarda bu açının olması avantaj bir durum. Benim çocukluğunda skoda pikaplar vardı. Çarpık bacak denirdi. Ama pikaba yükleme yaptığınızda tekerler tam tersine dışa doğru açılırdı. Aynı mantıkla yapılmış bir uygulama idi.

Yorum bağlantısı
Yiğitcan Coşar

Bilmiyorum bir ilgisi varmı ama benim lastiklerde de janları değiştirirken(yaz-kış) farkediyorum genelde iç tarafları daha fazla aşınmış oluyor bundanmıdır ki ?

Yorum bağlantısı
Özay Uçar

hızlandıkça açılır demiş bir çok üye ancak benim araç park halindeyken bile aynı. yani bu bir sorunmudur? müdahale etmek gerekir mi?

ikinci bir husus sonradan taktırdığım alarm kapıları bazen kilitlemiyor. ancak alarm kuruluyor. iki ustaya gittim. biri kapıların veya bagajın metkezi kilit motoru arızalıdır bunun orjinali 100 lira falandır. takarız bi doğan motoru dedi. arkama bakmadam kaçtım oradan. diğeri de alarm beyninde müdahale edecek bir durum yok dedi. bu sorun her zaman olmuyor. bazen kilitliyor bazen kilitlemiyor. kilitlemediği zamanlar da anahtarla kilitliyorum. kilit motoru arızalı olsa anahtarla da kilitlenmeyeceğini düşünüyorum. yorumlarınız????

Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş
hızlandıkça açılır demiş bir çok üye ancak benim araç park halindeyken bile aynı. yani bu bir sorunmudur? müdahale etmek gerekir mi?

ikinci bir husus sonradan taktırdığım alarm kapıları bazen kilitlemiyor. ancak alarm kuruluyor. iki ustaya gittim. biri kapıların veya bagajın metkezi kilit motoru arızalıdır bunun orjinali 100 lira falandır. takarız bi doğan motoru dedi. arkama bakmadam kaçtım oradan. diğeri de alarm beyninde müdahale edecek bir durum yok dedi. bu sorun her zaman olmuyor. bazen kilitliyor bazen kilitlemiyor. kilitlemediği zamanlar da anahtarla kilitliyorum. kilit motoru arızalı olsa anahtarla da kilitlenmeyeceğini düşünüyorum. yorumlarınız????

bende alarm merkezinden kapı kilitleme sistemine giden ya kontakta yada kablolamasında sorun var.

Yorum bağlantısı
Yurdaer Elay
Amerika yeniden bulunmamış ki.O özellik çok eski skodalarda da var.Hatta skoda bacak tabiri ordan gelir. ;):)

Skoda bacak başka... Onlarda bahsedilenin tam tersi lastiğin tabanı içeri doğru eğik :good1:

Yorum bağlantısı
Ahmet Böcek
(düzenlendi)

eskiden skodamız vardı.yurdaer beye katılıyorum skodanınkiler dışa değil iç tarafa bakıyor.yük fazlalaştıkça düzeliyor

tarihinde Ahmet B tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Taner Kadak

Geometrik bir konuya geometrik yaklasmak lazim :)

rotej.jpg

Salincakla tekerin bagli oldugu y acisi herzaman sabittir.

Yayi kisaltarak yada araca ustten basinc yaparak h1 yuksekliginin kisalmasi halinde x acisi artar ve tekerin yer ile yaptigi aci 0 dereceden 3-4 dereceye cikabilir. Fabrikadan yeni cikmis bir focusun arka tekerleri hicbir zaman iceri dogru durmaz, en azindan ben rastlamadim ancak yolda hizin etkisiyle acilabilir yada zamanla yay kendiliginden kisalarak. Cizim icin kusura bakmayin biraz hizli cizince pek guzel olmadi.

Y: sbt

z > x

h1 > h2

Not: Bazi araclarda kamber acisi ayar mekanizmasi var bu araclarda yaya mudahale etmeden bu aci duzeltilebilinir. Yukarida yazdigim 0 derece gercegi yansitmiyor tamamen temsili rakamdir.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...