Okay Çetinkaya 3 Eylül 2009 Paylaş 3 Eylül 2009 focus 2009 trend herkese slm bilenler yardımcı olursa sevinirim,arabamın 155nm/4250dd torku var nedir ?yeterli midir? vites değiştirmeler kaç devirde yapılmalı Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 3 Eylül 2009 Paylaş 3 Eylül 2009 2000-2500 devir arası normal tabi yol şartlarına göre. araç benznili eğer max torkta vites değişecem derseniz tüketim artar Yorum bağlantısı
Serkan Çok 3 Eylül 2009 Paylaş 3 Eylül 2009 (düzenlendi) focus 2009 trend herkese slm bilenler yardımcı olursa sevinirim,arabamın 155nm/4250dd torku var nedir ?yeterli midir? vites değiştirmeler kaç devirde yapılmalı vitesi mümkün olduğunca max güc/devir max tork/devir aralığında değiştirmek lazım. en iyihızlanma ve performans için 3 Eylül 2009 tarihinde Serkan tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 3 Eylül 2009 Paylaş 3 Eylül 2009 zaten toruk %80 ni ne yakını 2000 devirden sonra üretiliyor ki sıradan bir 1.4 aracın max torkuna eşit Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 3 Eylül 2009 Paylaş 3 Eylül 2009 vitesi mümkün olduğunca max güc/devir max tork/devir aralığında değiştirmek lazım. abi benznilik sahibi olmak lazım onun için Yorum bağlantısı
Serkan Çok 3 Eylül 2009 Paylaş 3 Eylül 2009 abi benznilik sahibi olmak lazım onun için olay bu ben söyleyeyimde sonra araba yerinden kalkmıyo denmesin herkes kendine zevkine kesesine göre değerlendirsin Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 3 Eylül 2009 Paylaş 3 Eylül 2009 Güncel, 1.6 atmosferik araçların aşağı yukarı torku budur. Diesellerde max. tork devrini bilmek iyidir, ama benzinli de fazla gerekli değildir. Uzun yolda dik rampada, hızdan düşmemek için 4000d/d civarında kalınması gereğini bilmek yeterlidir. Yorum bağlantısı
Serkan Çok 3 Eylül 2009 Paylaş 3 Eylül 2009 Güncel, 1.6 atmosferik araçların aşağı yukarı torku budur. Diesellerde max. tork devrini bilmek iyidir, ama benzinli de fazla gerekli değildir. Uzun yolda dik rampada, hızdan düşmemek için 4000d/d civarında kalınması gereğini bilmek yeterlidir. abi sen gelmeden biz ne güzel yazışıp eğleniyoduk. iyiki yanıtladın yoksa laf uzayıp gideceki. benim ön farla ilgili yorum yapmadın enson durumla ilgili birkaçşey söylesende ona göre ebay yapıp yapmayacağımızı bilsek diyorum. :lol2: saygılarımla Yorum bağlantısı
Erkan Kıyak 3 Eylül 2009 Paylaş 3 Eylül 2009 Güncel, 1.6 atmosferik araçların aşağı yukarı torku budur. Diesellerde max. tork devrini bilmek iyidir, ama benzinli de fazla gerekli değildir. Uzun yolda dik rampada, hızdan düşmemek için 4000d/d civarında kalınması gereğini bilmek yeterlidir. Faydalı bilgiler için teşekkürler... Yorum bağlantısı
Onur Demir 3 Eylül 2009 Paylaş 3 Eylül 2009 zaten toruk %80 ni ne yakını 2000 devirden sonra üretiliyor ki sıradan bir 1.4 aracın max torkuna eşit Allah senden razı olsun Mustafa akşam akşam Güldüm ne iyi geldi bilemezsin. Not: Yanlış anlama sakın Yorum bağlantısı
Semih Nigri 4 Eylül 2009 Paylaş 4 Eylül 2009 çağlar bey otomatik viteste bugun yolda giderken farkettim M de kullanırken vites 3 teyken max devir 4000 e çıkıyor daha fazla çıkmıyor gaz kesiyordu.. bunun sebebi nedir acaba? Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 4 Eylül 2009 Paylaş 4 Eylül 2009 Tam anlayamadım? Vites kolu - vites - devir - km kaçtı? Yorum bağlantısı
Semih Nigri 4 Eylül 2009 Paylaş 4 Eylül 2009 Tam anlayamadım? Vites kolu - vites - devir - km kaçtı? vitesi manuele alıp kullanıyordum 3. viteste hızım 100-120 km arasıydı devirde 4000 d/d den yukarı çıkmadı Yorum bağlantısı
Misafir 5 Eylül 2009 Paylaş 5 Eylül 2009 Güncel, 1.6 atmosferik araçların aşağı yukarı torku budur. Diesellerde max. tork devrini bilmek iyidir, ama benzinli de fazla gerekli değildir. Uzun yolda dik rampada, hızdan düşmemek için 4000d/d civarında kalınması gereğini bilmek yeterlidir. +26 Doğru söze ne denir ki son noktayı çağlar abi koymuş. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 5 Eylül 2009 Paylaş 5 Eylül 2009 Yoldaki eğim, aracın hızlanmasını engellemiş gibi algılarım, ama olmaması lazım, manuel 3 te, rahatlıkla 4000d/d nın üzerine zıplaması lazım. Olmadı pistonları söker bakarız nesi var nesi yok , toplarkende içine ilave beygir falan koyarız. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 5 Eylül 2009 Paylaş 5 Eylül 2009 (düzenlendi) Tork hesaplaması şöyledir 1 newton = 1 kg kütlenin 1 metre kaldırma küvetini 1 saniyede yapmasına verilen değerdir. 1 beygir = 75 kg kütlenin 1 metre kaldırma küvetini 1 saniyede yapmasına verilen değerdir. 1 beygir = 0,736 kw dur beygir Kw çarpanı ise 1,36 dır Formul Aşağıdaki gibi ise Ford Focus 1,6 motorlu aracı 4150 devirde 68 Kw güç yani 91 beygir üretmektedir. Yani sizin focusunuz 4000 devirde 91 beygire çıkarken GLX connect 1700 -2200 devirde açılışı 67-86 beygir aralığıyla yapmıştır. 5 Eylül 2009 tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 5 Eylül 2009 Paylaş 5 Eylül 2009 İçten yanmalı motorlar için böyle bir formül var mıydı? Rastlamadığım için soruyorum. Benzin-Diesel / atmosferik-aşırı besleme? Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 5 Eylül 2009 Paylaş 5 Eylül 2009 Bu formul Momentuma sahip tüm makineler için gecerli imiş. Buhar makinesinden elektrik motoruna kadar . ODTU den yardım aldım diyebilirim. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 5 Eylül 2009 Paylaş 5 Eylül 2009 Henüz araştırmadım ama, elektrik motoru gibi güç-moment akrabalığı olan motorlar için geçerli olabilir, ama buna göre, içten yanmalı motorlarda, her marka-model-V8-W12 lerin aynı diyagrama sahip olması gerekirdi, biraz bakınayım, öğrenelim. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 5 Eylül 2009 Paylaş 5 Eylül 2009 (düzenlendi) PS değerinin hesaplanması bu şekilde (ps Almanca Pferdest 5 Eylül 2009 tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Guest Hasan Tanr?verdi 5 Eylül 2009 Paylaş 5 Eylül 2009 valla ben hep max torkta kullanıyorum felaket yakıyor o zaman. az basınca da zevk vermiyor araba. iki arada bir derede kaldım. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 5 Eylül 2009 Paylaş 5 Eylül 2009 valla ben hep max torkta kullanıyorum felaket yakıyor o zaman. az basınca da zevk vermiyor araba. iki arada bir derede kaldım. Paran çoksa maksimum tork, Paran yoksa maksimum tasarruf... Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 5 Eylül 2009 Paylaş 5 Eylül 2009 Eski bilgileri tazeleme zamanı gelmiş. Bir formülasyon buldum ki, kestirme yoldan hesaplamış: PS=Torque x Devir /7023 , yani metrik sistemde Ps olarak sonucu çıkartıyor. Bİlgi için teşekkürler, ben biraz ders çalışayım. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 5 Eylül 2009 Paylaş 5 Eylül 2009 Benim babam herzaman 4000 5000 vites değiştirir. 4000 devirden aşağıdada kullanmaz. (Renault broadway, Skoda forman) Maxsimum torkta kullanmak için hızınızın birkere 90 kmyi geçmiş vitesinizde 4 ila 5 arasında olması lazım. Aksi takdirde düşük vitesde birim zamanda yapılacak iş az olduğu için yakıt tüketimi yüksek olucaktır. Vites 5 te 4500 devirde otobanda 120 km hızla giden Broadway düşündüğünüzden çokdaha ekonomik olduğunu söyleyebilirim. Yorum bağlantısı
Recommended Posts