Çağdaş İbiş 5 Eylül 2009 Paylaş 5 Eylül 2009 Geçen hafta cumartesi İstanbul yolu üzerinde debriyajda bi gariplik hissetmiştim, yolda birden kavrama noktası değişti arabanın. Durdum, pedala baktım, şanzuman üzerindeki kulağa baktım bi anormallik göremeyince öylece devam ettim. Bomba biraz önce patladı, Çankayaya geldi, ofise 200m ya var ya yok, debriyaja basmamla gömülmesi bir oldu, yani kaldık yolda. Şanzuman üzerindeki kulağa elimi attım halatın parçası elime geldi, ite kaka çektim kenara, duruyor şimdi araba. Bu arabayı sanayiye nasıl götürürüm, ya da halatı alıp gelsem ben takabilir miyim? Acilen yardıma ihtiyacım var. Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 5 Eylül 2009 Paylaş 5 Eylül 2009 Geçmiş olsun..Başıma hiç gelmeyen bir durum. Yorum bağlantısı
Yaşar Demirci 5 Eylül 2009 Paylaş 5 Eylül 2009 (düzenlendi) Geçen hafta cumartesi İstanbul yolu üzerinde debriyajda bi gariplik hissetmiştim, yolda birden kavrama noktası değişti arabanın. Durdum, pedala baktım, şanzuman üzerindeki kulağa baktım bi anormallik göremeyince öylece devam ettim. Bomba biraz önce patladı, Çankayaya geldi, ofise 200m ya var ya yok, debriyaja basmamla gömülmesi bir oldu, yani kaldık yolda. Şanzuman üzerindeki kulağa elimi attım halatın parçası elime geldi, ite kaka çektim kenara, duruyor şimdi araba.Bu arabayı sanayiye nasıl götürürüm, ya da halatı alıp gelsem ben takabilir miyim? Acilen yardıma ihtiyacım var. 5 Eylül 2009 tarihinde Ya?ar Demirci tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 5 Eylül 2009 Paylaş 5 Eylül 2009 Tamda dün buna benzer bir konu açılmıştı.Şimdi size lazım oldu.. Yorum bağlantısı
Çağdaş İbiş 5 Eylül 2009 Yazar Paylaş 5 Eylül 2009 Dün zaten küçük bi deneme yapmıştım debriyajsız vites değiştirmeye yönelik ama o zaman "geçmezse debriyaja basarım" güvencesi olduğundan bu kadar kasmamıştı beni Bi de araba pis yerde kaldı, dur kalk ve manevra gerektiren biyer, galiba en büyük sıkıntı geri vitese geçmemesi olacak. Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 5 Eylül 2009 Paylaş 5 Eylül 2009 Dün yaptığın denemelerin üstüne böyle olması düşündürücü..Ya tam denk geldi yada zarar verdin bişeylere.. Yorum bağlantısı
Ali Gürsoy 5 Eylül 2009 Paylaş 5 Eylül 2009 geçmiş olsun çağdaş . çekiciyle gitsen olmamı Yorum bağlantısı
Hasan Basri Bayraktar 5 Eylül 2009 Paylaş 5 Eylül 2009 (düzenlendi) Aracı çalışmıyorken 1 e yada bayır aşağı ise 2 ye alın .Gaza hafifce basarak marş yapın.Araba hareket edecektir. Vites değiştirmeniz ,vites yükseltirken değilde düşürürken biraz sıkıntılıdır dikkat edin.Motor devrini takip ederek ,vites kolunu uygun bölmeye getirmeye çalışın ama bu biraz hassasiyet ister dikkat edin. Yazarken nasıl tarif edeceğimi bilemiyorum . Ama daha ayrıntılı anlatmaktansa ,başta dediğim gibi aracı 2 ye alıp,marş yapıp hafif gazla hareket etmesini sağlayın .Sizi sanayiye kadar idare eder. Düz yolda 1 le aynı işlemi yapın çünkü ışığa falan rastlarsanız durmaya çalıştığınızda stop edecektir. 5 Eylül 2009 tarihinde Hasan Basri Bayraktar tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Çağdaş İbiş 5 Eylül 2009 Yazar Paylaş 5 Eylül 2009 Dün yaptığın denemelerin üstüne böyle olması düşündürücü..Ya tam denk geldi yada zarar verdin bişeylere.. Dünle ilgisi yok abi, yazmıştım yukarıda, geçen hafta zaten bişeyler hissettim ama aklıma gelmemişti kopacağı. Ben pedal üzerindeki yaydan sanmıştım, değilmiş geçmiş olsun çağdaş . çekiciyle gitsen olmamı Eyvallah Ali, seninkinin yanında lafı olmaz ama Çekici değilde babamın arabanın arkasın bağlayıp, çeke sündüre götüreceğiz gibi görünüyor. Burada hoşdere servis isimli tamirhane var oraya sordum parça yokmuş, getirttiririz diyorlar. Babam sanayiden alıp getirecek, olursa orada takacağız olmadı şaşmaza Aracı çalışmıyorken 1 e yada bayır aşağı ise 2 ye alın .Gaza hafifce basarak marş yapın.Araba hareket edecektir. Vites değiştirmeniz ,vites yükseltirken değilde düşürürken biraz sıkıntılıdır dikkat edin.Motor devrini takip ederek ,vites kolunu uygun bölmeye getirmeye çalışın ama bu biraz hassasiyet ister dikkat edin. Yazarken nasıl tarif edeceğimi bilemiyorum .Ama daha ayrıntılı anlatmaktansa ,başta dediğim gibi aracı 2 ye alıp,marş yapıp hafif gazla hareket etmesini sağlayın .Sizi sanayiye kadar idare eder. Düz yolda 1 le aynı işlemi yapın çünkü ışığa falan rastlarsanız durmaya çalıştığınızda stop edecektir. Öğretmenim gideceğim mesafe 25-26 km, çok sayıda ışık var ve trafik her saat yoğun, yoksa benim de aklıma geldi bu şekilde götürmek ama zor gibi görünüyor. Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 5 Eylül 2009 Paylaş 5 Eylül 2009 Hoşderedeki yeri biliyorum.Orası büyük ihtimalle sorunu çözer. Yorum bağlantısı
Özdemir Erten 5 Eylül 2009 Paylaş 5 Eylül 2009 öncelikle geçmiş olsun.aynı durum ustanın çırağının başına gelmiş.oda yolda koptu bayramdı dükkana gelemedim dedi.2 gün o şekilde binmiş.nasıl oluyo o iş dedim anlatmadı.sadece yuksek devirlerde kullandım dedi.acaba beni mi kekledi ki yoksa gerçekten bu şekilde binilebilir mi? Yorum bağlantısı
Hasan Basri Bayraktar 5 Eylül 2009 Paylaş 5 Eylül 2009 gerçekten bu şekilde binilebilir mi? Binilir ,binilir. Yorum bağlantısı
Ubade Koçak 5 Eylül 2009 Paylaş 5 Eylül 2009 Geçen hafta cumartesi İstanbul yolu üzerinde debriyajda bi gariplik hissetmiştim, yolda birden kavrama noktası değişti arabanın. Durdum, pedala baktım, şanzuman üzerindeki kulağa baktım bi anormallik göremeyince öylece devam ettim. Bomba biraz önce patladı, Çankayaya geldi, ofise 200m ya var ya yok, debriyaja basmamla gömülmesi bir oldu, yani kaldık yolda. Şanzuman üzerindeki kulağa elimi attım halatın parçası elime geldi, ite kaka çektim kenara, duruyor şimdi araba.Bu arabayı sanayiye nasıl götürürüm, ya da halatı alıp gelsem ben takabilir miyim? Acilen yardıma ihtiyacım var. Yorum bağlantısı
Özdemir Erten 5 Eylül 2009 Paylaş 5 Eylül 2009 Binilir ,binilir. peki nasıl binilr.? Yorum bağlantısı
Hasan Basri Bayraktar 5 Eylül 2009 Paylaş 5 Eylül 2009 peki nasıl binilr.? 1- Araba sizin olmayacak. 2- Mekaniğe acımayacaksınız. 10 . iletide nasıl binilebileceğini tarif etmeye çalıştım.Devrini iyi hesap eder ve gözlemlerseniz debriyajsız vites değiştirebilirsiniz.Ama bu bayağı bir tecrübe gerektirir. Anormal durumlarda ki yolda kalma gibi.Uygulanabilir. Yorum bağlantısı
Serkan Çok 5 Eylül 2009 Paylaş 5 Eylül 2009 araç ilerledikten sonra vites değiştirirken boşa attığında hafifce aragaz ver devir düşerken vitesi hafifce ittir devrini bulunca vites yerine oturur ama trafikte bi okadarda riskli usta alsan daha iyi olur bence Yorum bağlantısı
Sezgin Geridönmez 5 Eylül 2009 Paylaş 5 Eylül 2009 Gündüz gideceğiniz ustayı belirleyip gecenin bir yarısı yada sahurda başka bir araçla çekerek ustanın dükkanına bırakın. Sabah onarımını yaptırırsınız. Trafikte bu şekilde gitmek çok riskli. Yorum bağlantısı
Serkan Toker 5 Eylül 2009 Paylaş 5 Eylül 2009 Al yanına bir usta ve bir halat, taktır yerinde Çağdaş....Hoşderedeki servis benzeri yer yardımcı olur herhalde..Yardıma ihtiyacın olursa ara beni...Öm olarak telefon numaramı atıyorum sana, sende yoktu sanırım... Yorum bağlantısı
Nurullah Demir 5 Eylül 2009 Paylaş 5 Eylül 2009 cok gecmiş olsun. benimde rampada baskı-balata bitmişti bi seferinde gercekten berbat bir durum Yorum bağlantısı
Mehmet Ezginler 5 Eylül 2009 Paylaş 5 Eylül 2009 cok gecmiş olsun. benimde rampada baskı-balata bitmişti bi seferinde gercekten berbat bir durum Nurullah bey burda durum farklı balata saglam teli kopmuş ve şehir içi çok tehlikeli bir deneme yapmasa bali :hem başkalarına hemde kendi aracına zarar verme ihtimali yüksek ama bu konuda uzman biri bu işi yaparsa orasını bilmem abi maceraya gerek yok alttarafı ustayı getir yeni teli yerinde taksın.valla bu konuda sıkıntı çıkacak sonunda her kez debriyajsız vites degişme hevesine yöneldi zamanında benimde başıma geldi ama yorum yazma geregi duymadım özenti olmasın diye telin baglandıgı yere ip bagladım debriyajın üzerinde boşluktan ipi geçirip içeri verdim ve elimle çekerek debriyaja basma işini yaptım aracı tamirhaneye götürdüm ama herkese iyidir diyemem en güzeli fazla bilgisi yoksa tamirci çagırsın olsun bitsin. Yorum bağlantısı
Nurullah Demir 5 Eylül 2009 Paylaş 5 Eylül 2009 Mehmet bey evet balata bitmesiyle halat kopması farklı şeyler bende biliyorum fakat her iki durumda da aracın yolda kalması aynı şeyler ben bunu belirtmek istemiştim. ayrıca benimde eski aracımda gaz telim kopmustu bende sizin çözüm tarzınız gibi gaz kelebeğinden tel çektim içeriye ve elimle gaz vererek öyle idare ettim sanayiye kadar herkese kazasız belasız cezasız stressiz trafiksiz vede çevirmesiz yolculuklar :lol2: Yorum bağlantısı
Çağdaş İbiş 5 Eylül 2009 Yazar Paylaş 5 Eylül 2009 Mevzuyu hallettim Debriyajsız araba nasıl yürütülür: 1-Aracınızı 2. vitese alın ve çalıştırın, kontağı çevirirken hafif gaz verin, stop etmesin. 2-Aracı 2.viteste yürüyebilecek devirde kullanın, risk almak istemiyorsanız 3'e atmayın, atacaksanız 3000-3500d/d civarı vites değiştirin, geçmezse zorlamayın. 3-Boşa çekmeniz gerekirse gazı bırakarak devir düştüğünde boşa çekin, 4-Trafik ışıklarına doğru arabayı boşa alın, durunca stop edin. Tekrar aracı yürütmek için 1'inci maddeden itibaren baştan alın ve aracı geri vitese takmaya felan uğraşmayın Eğer ben yapamam bunları diyorsanız hiç uğraşmayın, bir usta, ikinci bir çekecek araç veya çekici gelsin. Her birinizin ilgisi için çok teşekkür ederim, bi uğursuzluk uzun bi süredir başımda dolaşıyor. Yaklaşık bir senedir sürekli başıma bi iş geliyor, hayırlısı Allahtan diyorum, tekrar çok teşekkürler. Yorum bağlantısı
Recommended Posts