Alper Canbakış 8 Ekim 2009 Paylaş 8 Ekim 2009 (düzenlendi) arkadaşlar meraba ben muğladan yazıyorum.4 senedir ford hb biniyorum ve 4 sene sonra problemler başladı. 1.araba gaz kesiyor 5 bin devirde kesmeler (lpg ve benzinde) araba 2 senedir bu şekilde daha önce 1.vites 70 2.vites 125.3.vites 160 görüyordu şimdi 5.vitesde 140 zor görüyorum. 2.araba çakmaklıga basınca kontak kapalıyken benzin ibresi neredeyse full oluyor değişen parçalar hava filtresi benzin pompası hortumu.disk bask.kayış motoru bile indirip bakıldı hiçbirşeyi yok diyorlar ama gelgelelim problem var arabanın ayar programı helvacı oğlu a.ş de bile yok.bir baktıramadığım artık yazılım.bu ilk şöyle başladı enjeksiyonu tamirci diye sıfatlandırdığımız arkadaş çıkarıp temizlemiş.ondan sonra çekiş düşmeye başladı ve bu konuma kadar geldi ben eminim motor gücü 100/100 daha 65000 km de biz bunu emekli albaydan aldık 5,000 kmd adamın özel makam arabası var almış çok az kullanmış araba geldiğinde sıfır gibiydi daha koltuk ambalajları duruyordu.bende pek zorlamadım daha fazla bilirsiniz ztec tek noktalar kesme yapmaz benzinde bagırır ama gider 1,vitesde max80 göre bilirsiniz yağı iyi kullanıyorsanız eğer dandik p.ofislerindekinden kullanıyorsanız motoru kitleye bilirsiniz.neyse konuya dönelim ben bu escordun programını kullanan firma nerede bula bilirim egede izmirdede yok bodrumdada fordun var ama escordun yok.birde bu problem nereden kaynaklanıyor olabilir yardım ederseniz sevinirim şimdiden teşekkürler. 8 Ekim 2009 tarihinde Alper Canbak?? tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 8 Ekim 2009 Paylaş 8 Ekim 2009 Escort beyninde güncelleme-program-upgrade vs. yoktur. Öncelikle aracın kompresyonunu ölçtürün, çıkan değerler net fikir verecek. Yorum bağlantısı
Alper Canbakış 8 Ekim 2009 Yazar Paylaş 8 Ekim 2009 komprasör ölçümü yapıldı.100/100 ama programla başka biyerinde arıza olup olmadıgı ve varsa nereden kaynaklandıgı uprage olmadıgını bende biliyorum pors veya mx8 binsem para olsada kötü yazılım bile atılır ama olay farklı demek istediğim sorun tam nerede.?bunu burada bulamıyorlar Yorum bağlantısı
Alper Canbakış 8 Ekim 2009 Yazar Paylaş 8 Ekim 2009 şuan işteyim gece çıkıcam zaten programdan çıktı olarak verildi yarın iletirim. Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 8 Ekim 2009 Paylaş 8 Ekim 2009 tek değişmeyen benzin pompası kalmış, olamaz mı? Yorum bağlantısı
Yetkin Akın 9 Ekim 2009 Paylaş 9 Ekim 2009 Gaz kelebeği POTANSİYOMETRE'si kontrol edildimi? Yorum bağlantısı
Alper Canbakış 9 Ekim 2009 Yazar Paylaş 9 Ekim 2009 benzin pompasıda değişti.Gaz kelebeği ve kompresyon olçümü yapamıyorlarmış o yüzden programı olan enyakın biryere götürün diyorlar en yakını izmir ve ankara imiş gaz kelebegi ayarını programa bağlayıp yapıyorlarmış büyük bir ihtimal gaz kelebegi egzos sensoru enjeksiyon.başka biyer gelmiyor aklıma her aracın kontrol programı var escordun yok.program olmayınca arıza tespit olmuyor.bu haliylede 4 saat lik yol yapmaya korkuyorum araba yıgılıcak gibi geliyor.sanki arabanın arkasına 3 tane araba baglamışım da çekiyormuşum gibi geliyor.bu escord arıza tespid ve değer ( gaz ayarlamaları kelebek v.s beyin kontrolü yani nolmal kelebek değeri misal 5 ise manuel ayarlayarak 3 den 5 e getirmek için.nekadardır aparatıyla beraber yurt dışında sordurdum aparatla beraber 1.500 dolar ama kargo hariç kargo girince oto kdv giriyor aynı oluyor dur.fiyat bilen varmı varsa hangi firmadan talep etmem gerek.benim bildigim boss leptobuyla beraber senelik veriyor ama ben sadece dvd ve aparatı istiyorum.bu konuda bana yardımcı olacak olan varsa sevinirim. çekiciyle götürsem dünya para çünki. Yorum bağlantısı
Yetkin Akın 9 Ekim 2009 Paylaş 9 Ekim 2009 Bu modellerde Bu arızanın başlı iki sebebi var Kelebek POTANSİYOMEETRE'si ve KRANK Pozisyon sensörüde (CKP) aynı arızaya sebebiyet veriyor. Bu noktalara baktırmadıysanız kontrol ettiriniz. Yorum bağlantısı
Alper Canbakış 24 Ekim 2009 Yazar Paylaş 24 Ekim 2009 bugün kompresör ara birimleri 4 buji den 100%100 çıktı yetkili serviste şaşırdı 98 model araç için 81.000 km yi deviren ama gaz kelebegine ve beyinle alakalı hiç birşeye müdahale edemem dedi.motor olarak hego buji boss tk buji kob tk boss benzin pomp boss yag filt benzin filt ( benzin filtresi değişmemiş alındı alınalı acayip pislik çıktı içinden )depo söküldü temizlendi ama 6.500 de tıkanıyor hala araba.ama çekiş olayı canlandı arabaya dokunur dokunmaz gaz pedalına pati çekerek çıkıyor.tek dert tıkanma 6.5 devirde. usta dediki akü artı kablosunu gece çıkar 1 gün öyle dursun resetlesin dedi ben 20 dk diye biliyordum 1 gün öle durması gerekiyormuş. gaz kelebegini ayarlıyamıyormuş yenisini getirip takarız diyor böyle bişey varmı bilmiyorum ama programla olması gereken ve suanki durumunu göre biliyoruz diye biliyorum.oda olmazsa zaten enson aem (3.500 tl )marka beyin alıp istediğim gibi programlicam artık sıkılmaya başladım.bana bu escordum leptop aparatı ve boss un escord dvd sini bula bilecek birisi varmı.varsa email ad: alper_22m@hotmail.com teşekkürler. Yorum bağlantısı
Mehmet Akın 24 Ekim 2009 Paylaş 24 Ekim 2009 kardeş beni yeni aldım aynısından 99 model, bizim arabalarda beyin yok diye biliyodum, hatta bugün bosch servisine sordum o da yok dedi demekki pek bilen yok, yeni bişey daha öğrenmiş oldum teşekkürler, bu arada leptop aparatını ve boss cd sini bulabilirsen bize de haber verirsen seviniriz Yorum bağlantısı
Alper Canbakış 24 Ekim 2009 Yazar Paylaş 24 Ekim 2009 99 modelde enjeksiyonlu ise beyin vardır. zaten bulamazsam aparat ve dvd yi o motoru çöpe atarım gider 2 milyara şunları alırım 2jz atmosferık 3,0i lıtrelık 6 sılınıdrlı motor + sanzıman +beyın +elektırık tesısatı 2000 model faturalı şasiyi baştan aşşagı değiştiririm dayandıgı yere kadar sonra satarım.gerildim escord dan artık.koca şehirde bi helvacı oğlu gibi bir firma arızayı gideremiyorsa diyecek bişey yok.... Yorum bağlantısı
Mehmet Akın 24 Ekim 2009 Paylaş 24 Ekim 2009 99 modelde enjeksiyonlu ise beyin vardır. zaten bulamazsam aparat ve dvd yi o motoru çöpe atarım gider 2 milyara şunları alırım 2jz atmosferık 3,0i lıtrelık 6 sılınıdrlı motor + sanzıman +beyın +elektırık tesısatı 2000 model faturalı şasiyi baştan aşşagı değiştiririm dayandıgı yere kadar sonra satarım.gerildim escord dan artık.koca şehirde bi helvacı oğlu gibi bir firma arızayı gideremiyorsa diyecek bişey yok.... o saydıkların 2 milyara alınabiliyomu? Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 24 Ekim 2009 Paylaş 24 Ekim 2009 Kompresyon testinde %100 demek, 3 mikron Voltajında domates püskülü demek gibi birşeydir, yani teknik manası yoktur, şaşıran usta, ölçerken de aynı şaşkınlık içinde miydi acaba? Yorum bağlantısı
Alper Canbakış 29 Ekim 2009 Yazar Paylaş 29 Ekim 2009 peki nasıl ölçülüyor 100% ün üstünde olan kaçtane araba var escord.?siz ölçtürün dediniz ölçtürdüm bi sorun çıkmadı cihaza girdi motorda sorun yok gaz kelebegiyle arabanın rolantısını ayarlayan sanırım ( kaput hizasından ekjeksiyonun sağ ortasındaki giriş tablası o nun ayarı kaldı onada müdahale edemiyoruz diyorlar sıfırını alamıcama göre mecbur biyerde ayarlatıcam izmir de olsa başka biyerde olsa.çağlar baykurt mehmet akın kardeşim bu saydıklarım 2jz saydıgım ürün burada var ama 2001 supradan çıkma pas içinde dışı ama motoru çalıştırıp denedik sağlam şasiyle ugraşıyoruz.normalde osaydıklarımı japonyadan getiren bir kişi biliyorum faturalı oda ankarada google de ararsan bulursun 20,000 tl gibi bi getittirme masrafın var ama ruhsata işletmen açısından faturalı die belirttim ruhsata işletmiceksen zaten hiç önemi yok.bakalım eger olmazsa zaten mecbur takılıcak çağrem yok çünki bir arabayı escord gibi bir şahin bile geçiyorsa atarım yada satarım. ama escorda yapasım yok şasi çok masraflı olcak birtane e30 var satılık onu alıp yapmayı düşünüyorum. Yorum bağlantısı
Mehmet Akın 29 Ekim 2009 Paylaş 29 Ekim 2009 peki nasıl ölçülüyor 100% ün üstünde olan kaçtane araba var escord.?siz ölçtürün dediniz ölçtürdüm bi sorun çıkmadı cihaza girdi motorda sorun yok gaz kelebegiyle arabanın rolantısını ayarlayan sanırım ( kaput hizasından ekjeksiyonun sağ ortasındaki giriş tablası o nun ayarı kaldı onada müdahale edemiyoruz diyorlar sıfırını alamıcama göre mecbur biyerde ayarlatıcam izmir de olsa başka biyerde olsa.çağlar baykurt mehmet akın kardeşim bu saydıklarım 2jz saydıgım ürün burada var ama 2001 supradan çıkma pas içinde dışı ama motoru çalıştırıp denedik sağlam şasiyle ugraşıyoruz.normalde osaydıklarımı japonyadan getiren bir kişi biliyorum faturalı oda ankarada google de ararsan bulursun 20,000 tl gibi bi getittirme masrafın var ama ruhsata işletmen açısından faturalı die belirttim ruhsata işletmiceksen zaten hiç önemi yok.bakalım eger olmazsa zaten mecbur takılıcak çağrem yok çünki bir arabayı escord gibi bir şahin bile geçiyorsa atarım yada satarım. ama escorda yapasım yok şasi çok masraflı olcak birtane e30 var satılık onu alıp yapmayı düşünüyorum. en doğrusunu yaparsın bence de, modifiye her zaman daha pahalıya gelir onun yerine satıp daha güçlü bi araç almak daha mantıklı Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 30 Ekim 2009 Paylaş 30 Ekim 2009 peki nasıl ölçülüyor 100% ün üstünde olan kaçtane araba var escord.?siz ölçtürün dediniz ölçtürdüm bi sorun çıkmadı size psi yani basınç değerlerini vermesi gerekirdi. ortalama 14-15psi olmalılar. Yorum bağlantısı
Alper Canbakış 3 Kasım 2009 Yazar Paylaş 3 Kasım 2009 (düzenlendi) evet arkadaşlar herkese teşekkürler sorunum çözüldü eskortlar kesme yaparmış zaten orjinalindede. ben 2 işlemle hattinden fazla tork uyguladım.nedir dediğinizi duyar gibiyim 3. vites te 170 gördüm desem? kimse inanmaz dimi ford escord binenler.....! oluyor aldıgım tek parça çok kafa patlattım benim arabam teknokta enjeksiyonlu ben çok nokta enjeksiyonlu escord benzin pompası aldım 100 tl 1milyonada 1tane vida.vida ne için diyorsunuz değilmi bunu şimdi anlicaksınız.detaylı anlatayım... benzin akışını 3 katına çıkardım.ateşleme fazla oldugu için ilk çalıştıgında çok az sarsıntı oluyor onuda ayarlatmanız mümkün.normalde zetec teknokta enjeksiyonlu arabalarda egzoz ölçümünde 3,000 yakıyor bu işlem 5,000 e çıkardı yakıt atışını sadece pompa değişimi. ayrıca gelelim 1tl lik vidaya bilimsel olarak bu işi yapanlar olmaz fln dicekte ben kendim denedim arkadaşlar enjeksiyonun kafasını söktüm benzin geri dönüşümü borusunu 1 vida ile kapattım. geri taktım denedim araba sanki headers taktırmışım gibi gürlemeye başladı halbuki alakası yok manifotla. şuan 7,000 devirde kesme bile yapmıyor araba 1 de 75 gördüm fazla zorlamadım 7 yi geçiyor devir saati kesme yapmıyor.ama tek korkum motor bilogunun yag kaçırması :)ama araç 3 de 170 yapıyor arkadaşlar ama benzini içiyor haberiniz olsun arabasını tınlamayan varsa denemesini tavsiye ederim ŞİDDETLE......... 3 Kasım 2009 tarihinde Alper Canbak?? tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 3 Kasım 2009 Paylaş 3 Kasım 2009 tam anlamadım ama benzin geri dönüşünü kestiniz pompanın yolladıp tüm benzin motora mı gidiyor. 100 kmde ne yakıyor şu anda litre olark Yorum bağlantısı
Mehmet Akın 3 Kasım 2009 Paylaş 3 Kasım 2009 evet arkadaşlar herkese teşekkürler sorunum çözüldü eskortlar kesme yaparmış zaten orjinalindede. ben 2 işlemle hattinden fazla tork uyguladım.nedir dediğinizi duyar gibiyim 3. vites te 170 gördüm desem? kimse inanmaz dimi ford escord binenler.....! oluyor aldıgım tek parça çok kafa patlattım benim arabam teknokta enjeksiyonlu ben çok nokta enjeksiyonlu escord benzin pompası aldım 100 tl 1milyonada 1tane vida.vida ne için diyorsunuz değilmi bunu şimdi anlicaksınız.detaylı anlatayım... benzin akışını 3 katına çıkardım.ateşleme fazla oldugu için ilk çalıştıgında çok az sarsıntı oluyor onuda ayarlatmanız mümkün.normalde zetec teknokta enjeksiyonlu arabalarda egzoz ölçümünde 3,000 yakıyor bu işlem 5,000 e çıkardı yakıt atışını sadece pompa değişimi. ayrıca gelelim 1tl lik vidaya bilimsel olarak bu işi yapanlar olmaz fln dicekte ben kendim denedim arkadaşlar enjeksiyonun kafasını söktüm benzin geri dönüşümü borusunu 1 vida ile kapattım. geri taktım denedim araba sanki headers taktırmışım gibi gürlemeye başladı halbuki alakası yok manifotla. şuan 7,000 devirde kesme bile yapmıyor araba 1 de 75 gördüm fazla zorlamadım 7 yi geçiyor devir saati kesme yapmıyor.ama tek korkum motor bilogunun yag kaçırması :)ama araç 3 de 170 yapıyor arkadaşlar ama benzini içiyor haberiniz olsun arabasını tınlamayan varsa denemesini tavsiye ederim ŞİDDETLE......... aracı dyno'ya soktunuz mu, yani gerçekten güç artışı oldu mu merak ettim.Aracın devrinin daha fazla yükselmesi torkunun veya beygirinin arttığnı göstermez.Zaten güç ce tork eğrilerinden de gözlenebileceği gibi belli bi devirden sonra motorun gücü ve torku gittikçe düşer. Dyno sonucu bize net bi bilgi verebilir diye düşünüyorum, ayrıca bunun ne gibi zararlar verebileceğini forumdaki ustalarımız yorumlayacaktır bize, merakla bekliyorum Yorum bağlantısı
Alper Canbakış 22 Aralık 2009 Yazar Paylaş 22 Aralık 2009 ben muğlada yaşıyorum burada deyno nun d sini bulamazsınız burada yeni yeni başlıyor modifiyeler.bakın şu mantıkla yürüyelim.chip tuning in yaptıgı işlem nedir.?ecu ya gerekenden fazla sinyal yollayarak benzini fazla pompalaması değilmi.?tabi chip tuning de 5-6 mod var misal z350 nin ecu sinyali fln.eger chip tuning de hp kazanıyorsanız bu yollada kazanırsınız.ama pistonlara bişey diyemem ben piston ve kolları subap yaylarını değiştirdim ileriye dönük baktıgım için.şuanda kaç hp bilmiyorum araç ama forged piston katalogunda tahmini yazılmış 750-900 dayanıklılık diye bunları taktıkdan sonra km mili oynamıyor arabamda.kırdım yani.yakında dış mod lara başlicam daha sonra resim ve video paylaşımına başlicam ankarada yaptırıcam projeyi hazırladık 2 haftalık bir süreç ama 15 tatilde.kolay gelsin Yorum bağlantısı
Recommended Posts