Arda Inan 18 Aralık 2009 Paylaş 18 Aralık 2009 (düzenlendi) Merhaba tekrar arkadaşlar; Mondeomdan çok memnunum sağolasıca hiç arıza çıkarmıyor ama ufak tefek kusurları canımı sıkıyor. Devir saati göstergesi araba çalışırken "0"ı gösteriyor, yerinden kıpırdamıyor. 5-10 km gidiyorum yolda arada bir hopluyor zıplıyor, arabayı eğer yarım saat civarında sürdüysem (alakası olabilir de olmayabilir de) normale döner gibi oluyor. Rölantiyi, vites değişimlerini takip ediyor sonra, tekrar yoruluyor herhalde gariban "0"a düşüyor tekrar. Ne yapmalı, nasıl düzeltmeli, kime göstermeli Ankara'da ? Acaba ufak bir temassızlık problemi mi? Yoksa gösterge bobini (varsa öyle bir şey ) falan mı değişecek. Yardımcı olursanız sevinirim 18 Aralık 2009 tarihinde Arda Inan tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Salim İmamoğlu 19 Aralık 2009 Paylaş 19 Aralık 2009 Ckp den olabilir krank pozisyon alılayıcısı.Normal şartlarda arıza durumunda motorun hiç çalışmaması lazım ama yinede bakılmalı. Yorum bağlantısı
İbrahim Etem Gök 19 Aralık 2009 Paylaş 19 Aralık 2009 iyi bir elektirikci sorunu çözer sizi yapamazsınız bence Yorum bağlantısı
Arda Inan 22 Aralık 2009 Yazar Paylaş 22 Aralık 2009 Bence de ben yapamazmışım gibi geliyor artık. Kuzenimin 97 model mondeosunda da ara sıra aynı problem ortaya çıkabiliyordu. Ankara'nın havasından mıdır nedir. Yorum bağlantısı
Arda Inan 6 Aralık 2011 Yazar Paylaş 6 Aralık 2011 Beyine bakıldı, krank pozisyon algılayıcısı değişti, başka gösterge takılıp denendi, benim göstergeme başka saat takılıp denendi. Yok çalışmıyor. Devir göstergesine bilgi nereden geliyor arkdaşlar bilgi verebilr misiniz? Ona göre tesisatı kontrol edicem. Yorum bağlantısı
Misafir 6 Aralık 2011 Paylaş 6 Aralık 2011 Yeni beyin ile mi denendi? Çok büyük ihtimalle tüm veri beyin üzerinden geçiyordur. Yol bilgisayarı, bilgi alışverişi, vs. gibi nedenlerle. Eğer araç normal hareket ediyorsa, yakıt tüketimi vs. gibi konularda sıkıntısı yoksa, beyine kadar gelen bilgi doğru demektir. Beyinden aktarmada sorun olabilir. Yani beyin bence tekrar kontrol edilmeli. Benim mantığım böyle diyor açıkçası. Sizin beyin en son tamir görmüştü, belki buna da bakılması gerekiyordu. Saygılarımla. Yorum bağlantısı
Arda Inan 7 Aralık 2011 Yazar Paylaş 7 Aralık 2011 Valla emmi aynen dediğin gibi, göstergeye kablolar nereden geliyor onu açmadan, şeması gibi bir şey olsa da kabloyu takip etmek zorunda kalmasam diye bakınıyorum şu an. Evren bey dediğiniz gibi beyine bakıldı tamir edilirken bir şey bulunamadı. Zaten çalışmasında bir sıkıntısı yok ama gaza bastığınızda devir göstergesinin yükseldiğini görmemek inanın bütün hevesinizi kırıyor. Gerçi bu sayede gaza basmayıp tasarruflu kullanıyorum ama olsun Yorum bağlantısı
Zekeriya Kahraman 18 Ağustos 2015 Paylaş 18 Ağustos 2015 Yeni konu açmak istemedim benim sorunum devir saatim hiç çalışmıyor arasıra haraketlenir gibi oluyor daha yok Devir saati haraketini nerden alıyor ilk bakmamız gereken yer neresi şarj dinamo,su ile alakası varmıdır . Yorum bağlantısı
önder deli 19 Ağustos 2015 Paylaş 19 Ağustos 2015 Aloo kimse yokmu ! Önder Deli Mersin! burda Bende Mehmet Özyürek Bey'e katılıyorum. tesisat hakkımı kullanıyorum. elimde haynes şemaları mevcut inceledim ve ekteki pdf dosyasında 224 ve 229 numaralı sayfalardaki şema akışlarını takip ederek ölçü aleti ile kabloların gerekli yerlere ulaştığını teyit edebilir misiniz? ayrıca gösterge panelini ve ecu yu sökerek soket uçlarının oksitini pasını kirini almanızı (bunun için kontak sprey kullanmanızı öneririm.) ayrıca gösterge paneli üzerindeki devir saati motorunu söküp devre üzerinden ayırarak ölçü aleti ile kontrol etmenizi rica ediyorum. son olarak gösterge paneli üzerindeki hatların devir saatine kadar iletkenliğini kontrol etmeniz de önemli kolay gelsin. haynes şeması önceden sitede paylaşıldı ama tekrardan paylaşmakta fayda var. bu şema mk1 için ancak elektrik tesisatı kablo renklerine kadar uyumlu. http://s6.dosya.tc/server2/xbom60/Haynes_Ford_Mondeo__eng_.pdf.html Yorum bağlantısı
Zekeriya Kahraman 19 Ağustos 2015 Paylaş 19 Ağustos 2015 Önder Deli Mersin! burda Bende Mehmet Özyürek Bey'e katılıyorum. tesisat hakkımı kullanıyorum. elimde haynes şemaları mevcut inceledim ve ekteki pdf dosyasında 224 ve 229 numaralı sayfalardaki şema akışlarını takip ederek ölçü aleti ile kabloların gerekli yerlere ulaştığını teyit edebilir misiniz? ayrıca gösterge panelini ve ecu yu sökerek soket uçlarının oksitini pasını kirini almanızı (bunun için kontak sprey kullanmanızı öneririm.) ayrıca gösterge paneli üzerindeki devir saati motorunu söküp devre üzerinden ayırarak ölçü aleti ile kontrol etmenizi rica ediyorum. son olarak gösterge paneli üzerindeki hatların devir saatine kadar iletkenliğini kontrol etmeniz de önemli kolay gelsin. haynes şeması önceden sitede paylaşıldı ama tekrardan paylaşmakta fayda var. bu şema mk1 için ancak elektrik tesisatı kablo renklerine kadar uyumlu. http://s6.dosya.tc/server2/xbom60/Haynes_Ford_Mondeo__eng_.pdf.html Tesekkür ederim önder bey yalnız arac 94 sonata Yorum bağlantısı
önder deli 19 Ağustos 2015 Paylaş 19 Ağustos 2015 Tesekkür ederim önder bey yalnız arac 94 sonata pardon profilinizi okumadan yazmak.. neyse konunun açlış amacına yazmış olalım. Yorum bağlantısı
Recommended Posts