İçeriğe Yönlendir

Devir saati çalışmıyor.


Arda Inan

Recommended Posts

Arda Inan
(düzenlendi)

Merhaba tekrar arkadaşlar;

Mondeomdan çok memnunum sağolasıca hiç arıza çıkarmıyor ama ufak tefek kusurları canımı sıkıyor. Devir saati göstergesi araba çalışırken "0"ı gösteriyor, yerinden kıpırdamıyor. 5-10 km gidiyorum yolda arada bir hopluyor zıplıyor, arabayı eğer yarım saat civarında sürdüysem (alakası olabilir de olmayabilir de) normale döner gibi oluyor. Rölantiyi, vites değişimlerini takip ediyor sonra, tekrar yoruluyor herhalde gariban "0"a düşüyor tekrar. Ne yapmalı, nasıl düzeltmeli, kime göstermeli Ankara'da ? Acaba ufak bir temassızlık problemi mi? Yoksa gösterge bobini (varsa öyle bir şey :D ) falan mı değişecek. Yardımcı olursanız sevinirim :rolleyes:

tarihinde Arda Inan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Salim İmamoğlu

Ckp den olabilir krank pozisyon alılayıcısı.Normal şartlarda arıza durumunda motorun hiç çalışmaması lazım ama yinede bakılmalı.

Yorum bağlantısı
Arda Inan

Bence de ben yapamazmışım gibi geliyor artık. Kuzenimin 97 model mondeosunda da ara sıra aynı problem ortaya çıkabiliyordu. Ankara'nın havasından mıdır nedir.

Yorum bağlantısı
  • 1 yıl sonra...
Arda Inan

Beyine bakıldı, krank pozisyon algılayıcısı değişti, başka gösterge takılıp denendi, benim göstergeme başka saat takılıp denendi. Yok çalışmıyor. Devir göstergesine bilgi nereden geliyor arkdaşlar bilgi verebilr misiniz? Ona göre tesisatı kontrol edicem.

Yorum bağlantısı

Yeni beyin ile mi denendi? Çok büyük ihtimalle tüm veri beyin üzerinden geçiyordur. Yol bilgisayarı, bilgi alışverişi, vs. gibi nedenlerle. Eğer araç normal hareket ediyorsa, yakıt tüketimi vs. gibi konularda sıkıntısı yoksa, beyine kadar gelen bilgi doğru demektir. Beyinden aktarmada sorun olabilir. Yani beyin bence tekrar kontrol edilmeli. Benim mantığım böyle diyor açıkçası. Sizin beyin en son tamir görmüştü, belki buna da bakılması gerekiyordu.

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Arda Inan

Valla emmi aynen dediğin gibi, göstergeye kablolar nereden geliyor onu açmadan, şeması gibi bir şey olsa da kabloyu takip etmek zorunda kalmasam diye bakınıyorum şu an. Evren bey dediğiniz gibi beyine bakıldı tamir edilirken bir şey bulunamadı. Zaten çalışmasında bir sıkıntısı yok ama gaza bastığınızda devir göstergesinin yükseldiğini görmemek inanın bütün hevesinizi kırıyor. Gerçi bu sayede gaza basmayıp tasarruflu kullanıyorum ama olsun :D

Yorum bağlantısı
  • 3 yıl sonra...
Zekeriya Kahraman

Yeni konu açmak istemedim benim sorunum devir saatim hiç çalışmıyor arasıra haraketlenir gibi oluyor daha yok 

Devir saati haraketini nerden alıyor ilk bakmamız gereken yer neresi şarj dinamo,su ile alakası varmıdır .

Yorum bağlantısı
önder deli

Aloo kimse yokmu !

 

Önder Deli Mersin! burda :)

Bende Mehmet Özyürek Bey'e katılıyorum. tesisat hakkımı kullanıyorum. elimde haynes şemaları mevcut inceledim ve ekteki pdf dosyasında 224 ve 229 numaralı sayfalardaki şema akışlarını takip ederek ölçü aleti ile kabloların gerekli yerlere ulaştığını teyit edebilir misiniz?

ayrıca gösterge panelini ve ecu yu sökerek soket uçlarının oksitini pasını kirini almanızı (bunun için kontak sprey kullanmanızı öneririm.) ayrıca gösterge paneli üzerindeki devir saati motorunu söküp devre üzerinden ayırarak ölçü aleti ile kontrol etmenizi rica ediyorum. son olarak gösterge paneli üzerindeki hatların devir saatine kadar iletkenliğini kontrol etmeniz de önemli kolay gelsin.

 

haynes şeması önceden sitede paylaşıldı ama tekrardan paylaşmakta fayda var. bu şema mk1 için ancak elektrik tesisatı kablo renklerine kadar uyumlu.

 

http://s6.dosya.tc/server2/xbom60/Haynes_Ford_Mondeo__eng_.pdf.html

Yorum bağlantısı
Zekeriya Kahraman

Önder Deli Mersin! burda :)

Bende Mehmet Özyürek Bey'e katılıyorum. tesisat hakkımı kullanıyorum. elimde haynes şemaları mevcut inceledim ve ekteki pdf dosyasında 224 ve 229 numaralı sayfalardaki şema akışlarını takip ederek ölçü aleti ile kabloların gerekli yerlere ulaştığını teyit edebilir misiniz?

ayrıca gösterge panelini ve ecu yu sökerek soket uçlarının oksitini pasını kirini almanızı (bunun için kontak sprey kullanmanızı öneririm.) ayrıca gösterge paneli üzerindeki devir saati motorunu söküp devre üzerinden ayırarak ölçü aleti ile kontrol etmenizi rica ediyorum. son olarak gösterge paneli üzerindeki hatların devir saatine kadar iletkenliğini kontrol etmeniz de önemli kolay gelsin.

 

haynes şeması önceden sitede paylaşıldı ama tekrardan paylaşmakta fayda var. bu şema mk1 için ancak elektrik tesisatı kablo renklerine kadar uyumlu.

 

http://s6.dosya.tc/server2/xbom60/Haynes_Ford_Mondeo__eng_.pdf.html

Tesekkür ederim önder bey yalnız arac 94 sonata  :bye:

Yorum bağlantısı
önder deli

Tesekkür ederim önder bey yalnız arac 94 sonata  :bye:

pardon profilinizi okumadan yazmak.. :)

neyse konunun açlış amacına yazmış olalım.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...