İçeriğe Yönlendir

Mondeo Motor Kulağı Veya Takozu


Tayfun Karakuş

Recommended Posts

Tayfun Karakuş

arkadaşlar bende 2004 model mondeo var mk3

2.0 tdci triptronik vites

araç yaklaşık 3-4 aydır vites geçişlerinde vuruntu yapıyor

ilk önce al tarafda ortada şanzımanın şaseye bağlandığı takozu değiştirdik vuruntu biraz azaldı ama gitmedi

da sonra hemen üst tarafda hava filtersinin kutusunun altındaki kulağı değiştirdik vites geçişlerinde vurundu gitti

ama şimdide ilk vitesi atarken vuruntu yapıyor yani P den D ye geçerken yada D den R ye geçerken ilk vites atışında vuruntu yapıyor

bide sağ tarafda silikonlu yağlı bir motor takozu varmış onada baktırdık bişey gözükmüyor gibi sağlam dediler

geriye bi tane al arka taraf kalıyor orada takoz yada kulak var mı ? biliyormusunu ?

yani motoru veya şanzımanı tutan kaç tane kulak yada takoz var ?

şekli yaklaşık olarak çizmeye çalışıyorum belki yardımcı olur !

Yorum bağlantısı
İdris Arıcı

aynı vuruntu bende de var ben şanzumandan olduğunu düşünmüştüm. takoz da bir ihtimal herhalde sonucu merakla bekliyorum.

Yorum bağlantısı
Tayfun Karakuş

motorun alt tarafında arkaya doğru kulak yada takoz olup olmadığını biliyormusunuz ?

yada başak bir değişle bu araçta motor ve şanzıman için kaç takoz ve kulak var ?

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Bu vuruntu araç ilk çalıştığında mı yoksa devamlı mı oluyor yani şanzıman yağı hava soğuk olunca biraz sorun yapıyorda olabilir mi?

Yorum bağlantısı
Tayfun Karakuş
Bu vuruntu araç ilk çalıştığında mı yoksa devamlı mı oluyor yani şanzıman yağı hava soğuk olunca biraz sorun yapıyorda olabilir mi?

yok ısınıncada aynı çok farkı yok ama soğukken daha belirgin

Yorum bağlantısı
İdris Arıcı

benimki de aynı aracın sıcaklığı soğukluğuyla ilgili değil. P den R ye veya D ye geçişlerde bir sarsıntı var ama sesli değil sadece sarsıntı şeklinde. hareket halinde vites geçişleri maşşallah hiç problemsiz. yağını kontrol etmiştim bir problem yoktu.

Yorum bağlantısı
Yaşar Demirci
motorun alt tarafında arkaya doğru kulak yada takoz olup olmadığını biliyormusunuz ?

yada başak bir değişle bu araçta motor ve şanzıman için kaç takoz ve kulak var ?

4 tane

Yorum bağlantısı
Tayfun Karakuş
4 tane

abi gelsek bi baksan kontrol etsen olur mu ?

ona göre bi hal yol yapsak ;)

Yorum bağlantısı
Tayfun Karakuş
gel tabi

gelirken forda özel kartvizit ve yag kartı örnekleride getir.

abi şimdi ayıp olmasında biz kartvizit , kart , fatura v.b şeyleri yapamıyoruz

bizim makineler biraz daha farklı daha çok büyük ebat ve çok trajlı işler yapıyoruz

yardımcı olamıyacağım bu konuda

sende şimdi ben de mondeolara bakmıoyrum diyebilirsin gerçi ama :nazar:

Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
Tayfun Karakuş

araçta 3 tane takoz olduğuna kanaat getirdik sonuçta hepsi sağlam

şimdi bir ihtimal divransiyel boşluğu

direksiyon kutusu yada şanzıman yağı ve keçesi kaldı

artık yavaş yavaş bakacağız hangisinden olduğuna

bu arada araç vites geçişlerinde vurmuyor ama ilk vitese attığında yada yolda giderkn ayağınız gazden çekip tekarar bastığınızda vuruntu yapıyor

Yorum bağlantısı
  • 5 yıl sonra...
Yusuf Koç

Merhaba arkadaşlar, bu vuruntu sorununun akıbeti ne oldu acaba. Ben de de aynı sorun var. Araç çalışırken, P, D, N ve R arasında geçiş yapınca hafif bir vuruntu olup duruyor, D, 1 ve 2 arasındaki geçişlerde herhangi bir vuruntu yok. Hareket halinde iken vites geçişlerinde de bir vuruntu hissedilmiyor. Tavsiyeleriniz nelerdir?

Saygılar.

Yorum bağlantısı
  • 4 yıl sonra...
  • 2 ay sonra...
Soner Soyçerçel

Merhabalar,

 

Mk3 dizel aracınızda Jatco şanzıman var, benimki ile aynı olmamasına rağmen (mk4 tdci Aisin) şanzıman yağı değişiminde başıma gelen bir konu yol gösterebilir. Aisin şanzımanlarda yağ değişimi alt tapadan 4 litre boşaltılarak yapılyor ve tapa merkezinde tapa içine doğru boru şeklinde bir seviye tapası daha var. Yani alttan komple açıp boşaltıyorsunuz, üstten doldurup fazlalığını seviye tapasından tekrar boşaltıyorsunuz. Aracımda bu arada sarsıntı vs hiç sorunum yoktu.İlk değişimde çıkan yağ kadar (3.5 litre ) yağ koyup karışması için yol testine çıktım, araç inanılmaz ataklaşmasına rağmen P-R-D geçişinde neredeyse gaza basarak geçmişim gibi zıplıyor ve her vites vuruntulu geçiyordu. Seviye ayarı için lifte alıp servis manuelindeki gibi yağ sıcakken D konumunda tekrar seviye tapasını açıp liftte tekerlekler dönerken 250-300 ml daha yağ boşaltınca araç pamuk gibi oldu. Hem ilk kalkışlarda saha seri hem de vites geçişleri olması gerektiği gibi yumuşak oldu.

Otomatik şanzımanda yağ kalitesi kadar seviyesi ve basıncı da çok önemli, eğer solenoid veya basınç regülatörü gibi büyük bir probleminiz yoksa bence şanzıman sıcakken yağın seviyesi konusuna bir baktırın. Otomatik şanzıman yağı ciddi genleşme özelliği olan bir yağ ve sıcakken kontrol etmekte fayda var, soğuk seviye ve soğukken ekleme benzer P-R-D sert geçme sorunlarına neden olabilir.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...