Gökhan Uçak 23 Aralık 2009 Paylaş 23 Aralık 2009 aracıma (2001 focus hb ghia ) lpg takılırken hava yaptırmışlar ve bu yüzden hararet göstergem sapıtıyor. hararet birden sona dayanıyor. kontağı kapatıp tekrar açınca bakıyorum normal yerine gliyor gösterge. havasının alınması yerine termostata ikinci bir delik daha açmışlardı ve problem hallolmuştu (ya da kamufle olmuştu) ancak kış aylarında bu sefer motor ısınmıyor. ve tekrar normal termostat alıp taktım. şimdi sorunun tekrarlamasından korkuyorum. acaba bu sistemdeki havayı almak bu kadar zor mudur ki bu işlem yapıldı. nasıl alınır acaba yardımcı olabilir misiniz. tarif edebilirseniz en azından ben servise tarif edeyim de endişelerim ortadan kalksın. gözüm sürekli hararet göstergesinde şimdi. Yorum bağlantısı
Cemal Demirezen 24 Aralık 2009 Paylaş 24 Aralık 2009 tam bilmemekle birlikte benim araçta uygulanan,araç motor sıcakken yedek su haznesinin kapağı dikkatlice açılıyor,içerisinden su giden hortumlar elle sıkılıp bırakılıyor havası alınmış oluyor. Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 24 Aralık 2009 Paylaş 24 Aralık 2009 tam bilmemekle birlikte benim araçta uygulanan,araç motor sıcakken yedek su haznesinin kapağı dikkatlice açılıyor,içerisinden su giden hortumlar elle sıkılıp bırakılıyor havası alınmış oluyor. Öyle olmaz o iş..birinden üflenerek diğerinden parçalı değilde sürekli su akışı sağlanır.Veya en kolayı antifriz konulmuşsa hortumdan antifrizli su akışı sağlanana kadar dolaşım yaptırılır. Yorum bağlantısı
Sedat Can 24 Aralık 2009 Paylaş 24 Aralık 2009 Focuslarda en çok dikkat edilmesi gereken husus hararet diye biliyorum. Bence en kısa zamanda aracınızı işin ehli bir ustaya gösterin, hararet sonucu contanın zarar görmesi veya daha büyük sorunların çıkması olası. Ben de lpg regülatörünü geçenlerde değiştirdim, ustanın bizzat başında durarak özellikle hava konusuna dikkat etmesi konusunda defalarca uyardım, değişimden sonra herhangi bir sıkıntı olmadı. Yorum bağlantısı
Numan Gümüş 24 Aralık 2009 Paylaş 24 Aralık 2009 aracıma (2001 focus hb ghia ) lpg takılırken hava yaptırmışlar ve bu yüzden hararet göstergem sapıtıyor. hararet birden sona dayanıyor. kontağı kapatıp tekrar açınca bakıyorum normal yerine gliyor gösterge.havasının alınması yerine termostata ikinci bir delik daha açmışlardı ve problem hallolmuştu (ya da kamufle olmuştu) ancak kış aylarında bu sefer motor ısınmıyor. ve tekrar normal termostat alıp taktım. şimdi sorunun tekrarlamasından korkuyorum. acaba bu sistemdeki havayı almak bu kadar zor mudur ki bu işlem yapıldı. nasıl alınır acaba yardımcı olabilir misiniz. tarif edebilirseniz en azından ben servise tarif edeyim de endişelerim ortadan kalksın. gözüm sürekli hararet göstergesinde şimdi. bir düdüklü tencerenin içine su koyun ve ağzını kapatın ... bu tncrenin içindeki havayı çıkarmakla soğutma suyunun içindeki havayı çıkarmak aynı şey tenceredeki havayı suyu kaynatarak çıkartırız değilmi ?? şimdi aracı rölantide çalıştırıp dijital sıcaklık göstergesi açılır genleşme kabı kapağı gevşetilir fan soketi çıkarılır ve araç rölantide 120-125 dereceye kadar ısıtılır su kaynamaya yakın hava genleşme kabı kapağından tahliye olacaktır kaynamaya yakın fan soketi takılır ve motor ısısı ideal seviyeye getirilir. yeni nesil araçlar yakıt ekonomisi motor performası ve pek çok parametreler nedeniyle yüksek sıcaklıkta çalışırlar termostat deldirerek araca büyük darbe vurursunuz tavsiyem müşürün altına pul koymaktır.(tabi havası düzgün alınmış ise) araçta zaten su kaynatma yok sadece 3-4 saniyelik bi sorun var o yüzden sakınca görmüyorum. yeterki araçta su olsun genşelme kabı dolu olduğu sürece gerisi hikaye. saygılar.. Yorum bağlantısı
Gökhan Uçak 25 Aralık 2009 Yazar Paylaş 25 Aralık 2009 peki 120 - 125 derece motor için problem olmaz mı ? bazı arabalarda zaten tehlikeli bölgede 130 derece yazıyor çünkü. bir düdüklü tencerenin içine su koyun ve ağzını kapatın ... bu tncrenin içindeki havayı çıkarmakla soğutma suyunun içindeki havayı çıkarmak aynı şey tenceredeki havayı suyu kaynatarak çıkartırız değilmi ?? şimdi aracı rölantide çalıştırıp dijital sıcaklık göstergesi açılır genleşme kabı kapağı gevşetilir fan soketi çıkarılır ve araç rölantide 120-125 dereceye kadar ısıtılır su kaynamaya yakın hava genleşme kabı kapağından tahliye olacaktır kaynamaya yakın fan soketi takılır ve motor ısısı ideal seviyeye getirilir. yeni nesil araçlar yakıt ekonomisi motor performası ve pek çok parametreler nedeniyle yüksek sıcaklıkta çalışırlar termostat deldirerek araca büyük darbe vurursunuz tavsiyem müşürün altına pul koymaktır.(tabi havası düzgün alınmış ise) araçta zaten su kaynatma yok sadece 3-4 saniyelik bi sorun var o yüzden sakınca görmüyorum. yeterki araçta su olsun genşelme kabı dolu olduğu sürece gerisi hikaye. saygılar.. Yorum bağlantısı
Gökhan Uçak 25 Aralık 2009 Yazar Paylaş 25 Aralık 2009 cevaplar için çok teşekkürler. Peki ne kadar süre 120 - 125 derece sıcaklıkta çalışacak motor. beklemem gerekiyor mu yoksa bu sıcaklığı görünce hemen fanı takacak mıyım. fanı takarken genleşme kabı kapağını hemen takacak mıyım yoksa normal sıcaklığa indikten sonra mı takacağım. problem olmaz . Yorum bağlantısı
Yaşar Demirci 25 Aralık 2009 Paylaş 25 Aralık 2009 120 yi görünce fanın fişini tak. kapagı falanda açma Yorum bağlantısı
Gökhan Uçak 25 Aralık 2009 Yazar Paylaş 25 Aralık 2009 120 yi görünce fanın fişini tak. kapagı falanda açma çok teşekkürler. Yorum bağlantısı
Gökhan Uçak 25 Aralık 2009 Yazar Paylaş 25 Aralık 2009 bir sorum daha olacaktı. peki bu müşürün altına pul koymak ne işe yarıyor ve yaptırarak nasıl bir faydasını görürüm. Yorum bağlantısı
Yaşar Demirci 25 Aralık 2009 Paylaş 25 Aralık 2009 silindir kapak ısısını daha az ölçmeye yarıyor. Yorum bağlantısı
Recommended Posts