İçeriğe Yönlendir

Servislerin sağlamaya çalıştığı müşteri memnuniyeti


Günay Yıldırım

Recommended Posts

Günay Yıldırım

Servislerin müşteri memnuniyeti ve kalitelerinden bir müşteri olarak ne beklenebilir?

Yorum bağlantısı
Nuri Güngör

Bence en önemlisi ilgidir aracımın basında neler yapıldıgını görmek gerekli acıklamaların yapılması cok önemlidir

Yorum bağlantısı
Sadettin Çelik
aracımın basında neler yapıldıgını görmek gerekli acıklamaların yapılması cok önemlidir

+1000

gerçekten değişiyormu, değişmiyormu bunu gözümle görmem gerekir. :)

Yorum bağlantısı
Serkan Toker

İşi bilsinler yeterli. Bilen adamın eline takım yakışır. Arabaya ilk defa görüyormuş gibi bakmasınlar yani.. :)

Yorum bağlantısı
Tuna Aksu
(düzenlendi)
İşi bilsinler yeterli. Bilen adamın eline takım yakışır. Arabaya ilk defa görüyormuş gibi bakmasınlar yani.. :)

bazı ustalar vardır aracın sesinden anlar sorunu bazı ustalar(adı usta) vardır aracı söker söker geri takar/takamaz oldu der, bazıları vardır araçtaki sorunu anlamaz ama aracı kontrol ederken başka sorunlar olduğunuda söyler

tarihinde Tuna Aksu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Cavit Doğan
servislerin müşteri memnuniyeti ve kalitelerinden bir müşteri olarak ne beklene bilir

İncik boncuk maddeleri faturaya yazarak bizlerin .......... insanlar yerine konulmamasını beklerim.. :)

Örnek: Karter yağı boşaltma .... tl.

Balata temizleme spreyi....tl. (Bu balata spreyi ile yaklaşık 20 aracın temizliği yapılır) :good1:

Yorum bağlantısı
Günay Yıldırım
Bence en önemlisi ilgidir aracımın basında neler yapıldıgını görmek gerekli acıklamaların yapılması cok önemlidir

haklısın ancak bu yüzden değişen parçaları poşetlere koyarak müşterilerimize gösteriyoruz servisin içinde iş kazaları olma olasılığı çok yüksek araçların başında müşterilerimizi bekletmek bizler içinde sıkıntı oluyor allah korusu başlarına bir şey gelebilir

Çözüme ulaşana kadar çaba artı ilgi ve alaka isterim , bir servis çalışanı olarak :)

o zaman sizin çok fazla söz hakınız yok bir servis çalışanı olarak demi :good1:

Yorum bağlantısı
Özdemir Deniz

- Ben aracım yapılırken başında bulunmak isterim. Yaptığı işle veya çözüm yolu ile ilgili adamla tartışabilmeliyim. Çünkü başıma bir iş geldiğinde ve ben bunu tamir ettirmeye götürdüğümde zaten internetten benzer sorunların nasıl çözüldüğüne dair ön bilgileri okuyarak giderim. Ustaya bu bu olabilir dediğimde bana sunacağı çözüm yolları kafama yatabilmeli. 18 yıldır arabanın üzerinde ve servis&tamirhaneleri çok gezen biri olarak artık yeterince bilgi birikim mevcut.

-Usta bana çözüm yolunu anlattığında tatmin olmalıyım ve adamın ruh halinden bunu çözebileceğine inancım gelmesi gerekli :good1:

-"Değiştiririz" çok kolay söylenen bir kelime. en nefret ettiğim kelime hatta sanayide. bunu söylemek çok kolay :)

-adama&arabaya göre muamele'den nefret ederim. eğer bir usta bunu kullanıyorsa da artık oraya sadece çay içmek için uğranması gereklidir.

-başında beklemeliyim diyorum ya arabama nasıl davranıldığını görmek isterim. bej döşemede yağ lekesi kolay görünüyor ve sinir ediyor mesela :)

- tecrübe. usta ne kadar eski ise benim sorunum daha önce başına gelmiş olma ihtimali yüksektir. başına gelmiş ve çözmüşse önceki arızada deneme yanılma evresini geçmiştir. benim olayımda direk sonuca gider :)

-güleryüz. ne kadar iyi usta olursa olsun asık suratlı birini çekemem. yaptığın işten zevk almıyorsan bırakacaksın kardeşim. git oto yıkama aç :crazy:

- ufak tefek aramamalı, yok sprey sıktım 10ml gitti, yok lastik aldım bilmem ne aramasın ben de.

biraz kıl bir müşteriymişim be :)

Yorum bağlantısı
Tuna Aksu
(düzenlendi)
biraz kıl bir müşteriymişim be :)

keşke herkes sizin gibi olsada servislerde anlasa

bir usta ekmeğini araçtan çıkarıyor ise o araca nazik davranmalı üstü yağlı pantollu kalfaları aracın içine binerken onları uyarmalı, sıfır araca para kazanamayız düşüncesiyle yaklaşıp salla pati ilgilenmemeli vs vs

birde ikram ettikleri çayda 100000km kullanılmış yağa benzememeli :good1:

tarihinde Tuna Aksu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Gökhan Kızılkaya
servislerin müşteri memnuniyeti ve kalitelerinden bir müşteri olarak ne beklene bilir

Bence bilinçli bir şekilde onarım yapılıp sorun giderilsin ilgisiz alakasız masraf çıkarılmasın yeter.Güleryüz önemli ama çokta değil.Gülmeselerde olur :)

Yorum bağlantısı
Günay Yıldırım
- Ben aracım yapılırken başında bulunmak isterim. Yaptığı işle veya çözüm yolu ile ilgili adamla tartışabilmeliyim. Çünkü başıma bir iş geldiğinde ve ben bunu tamir ettirmeye götürdüğümde zaten internetten benzer sorunların nasıl çözüldüğüne dair ön bilgileri okuyarak giderim. Ustaya bu bu olabilir dediğimde bana sunacağı çözüm yolları kafama yatabilmeli. 18 yıldır arabanın üzerinde ve servis&tamirhaneleri çok gezen biri olarak artık yeterince bilgi birikim mevcut.

-Usta bana çözüm yolunu anlattığında tatmin olmalıyım ve adamın ruh halinden bunu çözebileceğine inancım gelmesi gerekli :good1:

-"Değiştiririz" çok kolay söylenen bir kelime. en nefret ettiğim kelime hatta sanayide. bunu söylemek çok kolay :)

-adama&arabaya göre muamele'den nefret ederim. eğer bir usta bunu kullanıyorsa da artık oraya sadece çay içmek için uğranması gereklidir.

-başında beklemeliyim diyorum ya arabama nasıl davranıldığını görmek isterim. bej döşemede yağ lekesi kolay görünüyor ve sinir ediyor mesela :)

- tecrübe. usta ne kadar eski ise benim sorunum daha önce başına gelmiş olma ihtimali yüksektir. başına gelmiş ve çözmüşse önceki arızada deneme yanılma evresini geçmiştir. benim olayımda direk sonuca gider :)

-güleryüz. ne kadar iyi usta olursa olsun asık suratlı birini çekemem. yaptığın işten zevk almıyorsan bırakacaksın kardeşim. git oto yıkama aç :crazy:

- ufak tefek aramamalı, yok sprey sıktım 10ml gitti, yok lastik aldım bilmem ne aramasın ben de.

biraz kıl bir müşteriymişim be :)

özdemir bey çok güzel şeyler söylüyorsunuz kabul ediyorum söylediklerinizi ben bir servis çalışanı ve müşteri ilişkileri sorumlusu olarak tabikide her şeyden önce müşteriyi güleryüzlü karşılamak ve çalışanların işini zevkle yapması gerekiyor ki müşteri memnuniyeti daha fazla oluyor.Bizler müşterini çok fazla aracını başında durmasını doğru bulmuyoruz çünkü daha önceki yıllarda kötü olaylar yaşandı ama müşteri ısrarla aracını başında durmak istediğini ve çalışan ustanın işine sürekli müdahale ettiği için ve herkes sizin kadar biliçli bir müşteri olsa sorun değil bu arada zaten araçlarda değişen parçalrı müşteriye gösterilmesi gerekiyor

özdemir bey çok güzel şeyler söylüyorsunuz kabul ediyorum söylediklerinizi ben bir servis çalışanı ve müşteri ilişkileri sorumlusu olarak tabikide her şeyden önce müşteriyi güleryüzlü karşılamak ve çalışanların işini zevkle yapması gerekiyor ki müşteri memnuniyeti daha fazla oluyor.Bizler müşterini çok fazla aracını başında durmasını doğru bulmuyoruz çünkü daha önceki yıllarda kötü olaylar yaşandı ama müşteri ısrarla aracını başında durmak istediğini ve çalışan ustanın işine sürekli müdahale ettiği için ve herkes sizin kadar biliçli bir müşteri olsa sorun değil bu arada zaten araçlarda değişen parçalrı müşteriye gösterilmesi gerekiyor

Unutma dan hiçte kıl bir müşteriye benzemiyorsunuz emin olabilirsiniz :crazy:

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Servislerin en önemli eksiği bilgisizlik, çoğu servis elemanı hatta ustası yeterince bilgiye sahip değil, bazı şeyleri biliyorlar ama gerisi boş, satılan tüm modellerin tüm detaylarını bilmek zorundalar, aslında esas sorumlu ana firma, teknisyenleri adam gibi eğitmeli doğru düzgün kurslar olmalı, hatta bunları toplu olarak yurt dışına göndermeli, bir uçak teknisyeni nasıl düzenli olarak yurt dışı kurslar görüyorsa onlarada bu şekilde eğitim verilmeli, ayrıca insan ilişkileride çok önemli.

Birde servisler ne kadar etkili olur bilemem ama esas üreticiye baskı yapmaları lazım, Türkiyede satılan araçların avrupadakilere nazaran resmen daha dandik olduğuna inanıyorum, adamlar bize uyduruk yada tam denenmemiş araçları yolluyor (örneğin asm şanzıman gibi) ve bu durum bizim otosan gibi firmalarımızın umrunda değil, araba alıyorsun boyası soyuluyor, madem bu şekilde genel hata var, ülkeye gelen tüm araçları iade edin bakalım ne yapıyorlar. Bizim firmalar tam tersi tutumda, kendileri korkuyor, yeterki satalım bizene diye düşünüyorlar, araba sorunluysa ithal etmeyeceksin kardeşim.

Ayrıca serviste aracıma ne yaptıklarına kesinlikle bakmalıyım, yasakta deselerde ben hayatta yanından ayrılmam, üstelerlerse arabamı alıp giderim, çünki güvenmiyorum, şimdiye dek gittiğim servislerde %80 mutlaka hata yapıyorlar, birşeyi yapamadıklarında yandaki arabadan söküp hatta sıfır arabadan söküp deneme bile yapıyorlar, benimkinden bişey söküpte başakasına taktıklarını gördüğüm an mahkemeye veririm, hava filtresini bile takamayan beceriksizlerle bile karşılaştım sonra turbo bozulsun kullanıcı hatası olsun, bu olamaz servisten çıktıktan sonra birde kendim servis yapıyorum resmen, bu yüzdende aracın yanından ayrılmam, ayrıca riskide pek yok, araç liftteyken altına girmeyin yeter. Yada en azından periyodik bakımlarda izin verin insanın içi rahat olsun, şanzıman motor falan indirirken tamam uzaktan baksakta olur, yinede arada gelip bakabilmeliyim soru sorup detaylı gerçek bilgi alabilmeliyim sebebini servis kitapçığından görmeliyim mutlaka, yoksa soruyorum hikaye dinliyorum, sonra bagajdan servis kitapçığı çıkarıp arıza semptomlarına kadar gösteren, bir civatayı söktüğünde altındaki yayın ne yöne fırlayacağına kadar anlatan servis kitapları var bunları gösterip bir derste ben vermek zorunda kalmamalıyım.

Arkadaşlarında dediği gibi müşteriye yoluncak kaz gibide bakmamak lazım, her şeyden para alıyorlar ve gereksiz şeylerde değişiyor, en basiti karter tapası ve contası, bunlar hemen bozulmaz alırsın eline tork anahtarını sıkarsın, pulu defalarca kullanılır, tapa araç ömrü boyunca dayanır, ama yapılana bak adama tork anahtarı deyince benim elim tork abi diyenler bile çıkıyor, rastgele iş yapılıyor, yok sprey sıktım yok şu bu, tabii sıkacaksın temiz motoru kirlet sonra temizlemek için benden sıktığın 10ml yerine yarı tüp parası al, oh ne ala iş, bunları yapmayın adam gibi hizmet verin karşılığında istediğiniz işçiliği verelim.

Yorum bağlantısı
Atila Taşçı

Bence aynı markaya ait tüm yetkili servislerin hizmet fiyatları aynı olmalı ;örneğin her ikiside yetkili servis olduğu halde Bolu 'da sis farı montajına 720 tl Ankara 'da 400 tl fiyat verilmemeli , ayrıca ilgili kişilere sorduğumda buna ''serbest piyasa'' cevabı verilmemeli.

Yorum bağlantısı
Guest Yakup Kaya

bir defasında ustaya sormuştum ne yaptın diye bana , elimi soktum şöyle bir karıştırdım oldu dedi ukalaca. sanki müşteri hiçbirşeyden anlamaz, ciddiye alınmak cidden önemli.

Yorum bağlantısı
Emre Demir2
bir defasında ustaya sormuştum ne yaptın diye bana , elimi soktum şöyle bir karıştırdım oldu dedi ukalaca. sanki müşteri hiçbirşeyden anlamaz, ciddiye alınmak cidden önemli.

Katılıyorum.

Ukala tavrı içinde davranmaması ilk baştaki nedenlerden biri.

Yorum bağlantısı
Günay Yıldırım
bir defasında ustaya sormuştum ne yaptın diye bana , elimi soktum şöyle bir karıştırdım oldu dedi ukalaca. sanki müşteri hiçbirşeyden anlamaz, ciddiye alınmak cidden önemli.

duyduklarıma inanamıyorum gerçekten bir müşteriye bu şekilde mi cevap verilir inanamıyorum bu arad şimdi müşteri memnuniyeti raporumu hazırladım ve bizim servis türkiye birincisi oldu müşteri memnuniyetinde bu söyleneleri duyunca gerçekten inanamıyorum ama her meslekte olduğu gibi bizim meslekte de çörük elmalar var ama servis olarak bizi şimdi türkiye birinciliğini tadını çıkarmaya başladık

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
İncik boncuk maddeleri faturaya yazarak bizlerin .......... insanlar yerine konulmamasını beklerim.. :)

Örnek: Karter yağı boşaltma .... tl.

Balata temizleme spreyi....tl. (Bu balata spreyi ile yaklaşık 20 aracın temizliği yapılır) :)

Bir de...

Cam suyu dolu giden arabaya cam suyu doldurduk diye fatura kesmesinler... ;)

Kısaca...

Salak yerine konmayalım..

Usta işini bilsin, bana ne yapacağını anlatsın... Bizzat başında dursun yapsın veya yaptırsın.. Bu arada bende alttan arabanın fotoğrafını çekebileyim.. Ben bunu yaparken usta gülümseyebilsin...

Sevis müdürü camın arkasından ters ters bakmasın... :D

Fiyatlar makul olsun... 600 liralık beyni 2600 liraya satmasın...

Mondeo koltuk dişlisi kırıksa 1500 liraya koltuk almak zorunda kalmayım.

Gerçi konuyu çok genelledik...

Tatlı dil, güler yüz.. Bizim de güler bir yüzle servisten ayrılabilmemiz en önemlisi..

Yorum bağlantısı
Misafir
İşi bilsinler yeterli. Bilen adamın eline takım yakışır. Arabaya ilk defa görüyormuş gibi bakmasınlar yani.. ;)

+26

Uzaydan mı geldi bu araba gibi bakmaları gerçekten çok vasat bir izlenim bırakıyor. Ayrıca aracımı hangi markanın servisine götürsem de başında durur yapılan işlemler hakkında detaylı bilgi almak isterim.

Yorum bağlantısı
Serkan Toker
Mondeo koltuk dişlisi kırıksa 1500 liraya koltuk almak zorunda kalmayım.

Sayemde yaptırdın koltuğu hava atıyorsun buralarda...Öyle basit bir sişli değil, sen hafife alıyorsun demiştin. Hiç unutmam.. ;):)

duyduklarıma inanamıyorum gerçekten bir müşteriye bu şekilde mi cevap verilir inanamıyorum bu arad şimdi müşteri memnuniyeti raporumu hazırladım ve bizim servis türkiye birincisi oldu müşteri memnuniyetinde bu söyleneleri duyunca gerçekten inanamıyorum ama her meslekte olduğu gibi bizim meslekte de çörük elmalar var ama servis olarak bizi şimdi türkiye birinciliğini tadını çıkarmaya başladık

Bende arabanın başında müşterinin bütün bakım boyunca dolaşmasından yana değilim. Tehlikeli sonuçlar doğurabilir, haklısınız. Bende makinaları tamir ederken müşteri gelir, yok şu nedir yok bu arıza daha önce şundan olmuştu der dururdu. Elini makinanın içine sokup parçayı göstermeye çalışanlar bile oldu..İçinde inanılmaz yüksek gerilim olan ama öldürmeyenden olan makinaya... :D

Size benim yegane tavsiyem servis teknisyenlerinizi model bazında ayırmanız. Fiesta Fusion belki Focus-C-Max ve Mondeo gibi..Dizel veya benzinli gibi. Deneyin faydasını göreceksiniz. Bir modeli öğrenen adam diğerinden birşeyler öğrenirken öncekilerden silmeye başlar.... :)

Yorum bağlantısı
Mehmet Ezginler

Serviste önce güler yüz beklerim, ardından aracımdaki şikayetleri dinleyip ciddiyet içinde sorunların giderilmesini beklerim ve özellikle yapılan işçiliği yakından görme fırsatı verilmesini isterim saglam parçaların miyadı dolmuş sözcüğü altında degişmesini istemem çok mu istedim acaba fakat müşteri memnuniyeti kolay iş degil ciddiyet, bilgi, alaka ,dürüstlük gerektiren meziyetler uygulanırsa müşteri memnun kalır.

Yorum bağlantısı
Sami Aktaş

-Usta z-rotlara da bir bak deyince yüzüne ''sen z-rotu nereden biliyorsun'' bakışıyla bakmamalı... :)

-Mümkünse sigara içmeli...İkram edildiğinde almalı...

-En azından memleketle yada havalarla ilgili de olsa muhabbete gelebilmeli...

-Arada bir ''arabanda sorun yok'' yada ''temizmiş'' diyerek damardan girmeli...

-Çay söylemeli, çıraklara sandalye buldurmalı...

-Değiştirmek yerine ''dur bakalım hallederiz'' diyerek pratik çözümler bulacak kadar aracı tanımalı...

-Wd40 konusunda cimri olmamalı... ;) Sağa sola sıkıp ''senin gıcırtı vs gibi küçük sorunların bile bizim için önemlidir'' mesajı vermeli...

-Tükenin kenarında köşesinde bir yerde; mutlaka boş zamanlarında ilgilendiği eski model bir aracı olmalı...Bu bu işini sevdiğini gösterir... :)

-Sıcak olmalı...

Neyse bu iş ''sarışın ve mavi gözlü olmalı'' ya doğru gidiyor en iyisi burada keselim... :D

:)

Yorum bağlantısı
Günay Yıldırım
Bir de...

Cam suyu dolu giden arabaya cam suyu doldurduk diye fatura kesmesinler... ;)

Kısaca...

Salak yerine konmayalım..

Usta işini bilsin, bana ne yapacağını anlatsın... Bizzat başında dursun yapsın veya yaptırsın.. Bu arada bende alttan arabanın fotoğrafını çekebileyim.. Ben bunu yaparken usta gülümseyebilsin...

Sevis müdürü camın arkasından ters ters bakmasın... :D

Fiyatlar makul olsun... 600 liralık beyni 2600 liraya satmasın...

Mondeo koltuk dişlisi kırıksa 1500 liraya koltuk almak zorunda kalmayım.

Gerçi konuyu çok genelledik...

Tatlı dil, güler yüz.. Bizim de güler bir yüzle servisten ayrılabilmemiz en önemlisi..

bütün servis mağdurlarına sesleniyorum müşteri memnuniyetinde türkiye birincisi olan servisimize bekliyorum o zaman hepinizi :)

Bu kadar çok mağdur olduğunuzu bilmiyordum :)

Günay hanım haala üye'mi.? :p

Cavit bey böyle giderse eğer çıkacam zaten üyelikten :)

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...