İçeriğe Yönlendir

Servislerin sağlamaya çalıştığı müşteri memnuniyeti


Günay Yıldırım

Recommended Posts

Türker Gönüllü
Araba tamiri sırasında müşterinin başında beklemesi olayına pek sıcak bakmıyorum. Usta zaten zor işle uğraşıyor. İndiriyor, kaldırıyor, pisleniyor, kaynak yapıyor, Arabayı havaya kaldırıp altına giriyor. Siz ordan çıkıp usta bu ne , usta şu ne, Usta memeleket nere, abi arabayı şu fiyata aldık iyimi, felan filan dialoglara tutmak olmuyor. Eğer siz bilincli bir kullanıcı bile olsanız , Ustanın sizle sohbete hevesi bile olsa bu sefer arabanın başından gönderdiği, içerde koltukta sıkıntıdan oturan müşteriye çifte standart olmakta. Bu sebeble bir kural varsa bu kurala herkes uymak zorundadır.

Kesinlikle size katılıyorum

Yorum bağlantısı
Serkan Toker
Ben Garanti Uzmanıyım tüm müşteriler beni sever :)

Şaka bir yana Türkiyede yaşıyoruz

Örnek müşteri şikayetleri

Sol ön teker titriyor 100-120 km arası

Araç az bişi sağa az bişi sola çekiyor

Çukurlara girince ön takımdan ses geliyor

Far kırık garantiye girermi

Aracım çok yakıyor hangi devirlerde kullanıyorsunuz 4-5 bin arası spor kullanmayı severim :)

Müşteri ile görüşme benim aracım çok az yakıyor,ne kadar yakıyor 1 depo 1 hafta gidiyor :)

Beyefendi aracınızın garanti süresi dolmuş , nasıl dolar imkansız ?

Bende bir iki örnek şikayet söyleyim.

Arabam silecek suyunu püskürtmüyor..Silecek suyunun pompası arızalı, değişecek...

Pompa değiştikten sonra sesli çalışıyor....Alakası yok...

Silecek suyu basmıyor....Pompa değişecek.... :unknw::D

Önemli değil ama sağ ön kapıda anahtar deliği yok...İyice baktınmı ? :D

Araba sabahları zor çalışıyor...Sabah getir bakalım... :blink:

Yorum bağlantısı
Günay Yıldırım
Araba tamiri sırasında müşterinin başında beklemesi olayına pek sıcak bakmıyorum. Usta zaten zor işle uğraşıyor. İndiriyor, kaldırıyor, pisleniyor, kaynak yapıyor, Arabayı havaya kaldırıp altına giriyor. Siz ordan çıkıp usta bu ne , usta şu ne, Usta memeleket nere, abi arabayı şu fiyata aldık iyimi, felan filan dialoglara tutmak olmuyor. Eğer siz bilincli bir kullanıcı bile olsanız , Ustanın sizle sohbete hevesi bile olsa bu sefer arabanın başından gönderdiği, içerde koltukta sıkıntıdan oturan müşteriye çifte standart olmakta. Bu sebeble bir kural varsa bu kurala herkes uymak zorundadır.

ali bey çok teşekkürler nerdeydiniz siz ya şuana kadar :D neyse bizserviscilerede hak veren müşterilerimiz varmış demek ki çok sevindim böyle düşünmenize

yanlız herkes çok kızacak şimdi bana :D

Yorum bağlantısı
Serkan Toker
Bende arabanın başında müşterinin bütün bakım boyunca dolaşmasından yana değilim. Tehlikeli sonuçlar doğurabilir, haklısınız.

Size benim yegane tavsiyem servis teknisyenlerinizi model bazında ayırmanız. Fiesta Fusion belki Focus-C-Max ve Mondeo gibi..Dizel veya benzinli gibi. Deneyin faydasını göreceksiniz. Bir modeli öğrenen adam diğerinden birşeyler öğrenirken öncekilerden silmeye başlar.... :D

Demiştim... :D

Yorum bağlantısı
Cemil Çınar
Ben Garanti Uzmanıyım tüm müşteriler beni sever :D

Şaka bir yana Türkiyede yaşıyoruz

Örnek müşteri şikayetleri

Sol ön teker titriyor 100-120 km arası

Araç az bişi sağa az bişi sola çekiyor

Çukurlara girince ön takımdan ses geliyor

Far kırık garantiye girermi

Aracım çok yakıyor hangi devirlerde kullanıyorsunuz 4-5 bin arası spor kullanmayı severim :)

Müşteri ile görüşme benim aracım çok az yakıyor,ne kadar yakıyor 1 depo 1 hafta gidiyor :)

Beyefendi aracınızın garanti süresi dolmuş , nasıl dolar imkansız ?

Bizler servis çalışanlarıyız bize arıza hakkında ne kadar detay verilirse arızaları çözmemiz o kadar kolay olur,gelelim müşterinin aracın başında durması ; bir teknisyen örnek bakım yaparken takip etmesi gereken bir periyot vardır siz teknisyene devamlı sorular sorarsanız mutlaka hata yapacaktır bir şey atlayacaktır bu da müşteri memnuniyetsizliği yaratacaktır.

Kendi adıma konuşuyorum bende sizin gibi bir müşteriyim bana nasıl davranılmasını istiyorsam o şekilde davranıyorum.

Kötü servisler yokmu mutlaka ama unutmayın insanlar sadece bir kez kandırılabilir 2.kez asla kanmaz,artık o devirler geçti binalar hizmet vermiyor içindeki hizmet veriyor.

Sizler varsanız bizlerde varız

Umarım bana kızmazsınız

Saygılarımla.

Bana söylediyseniz çok kızdım, gelebilirsem görüşürüz. :D

Merak etmeyin başında durup konu dışı birşey sorup konuşmam, arabanın çoğu parçasını bilirim neresinden ne ses gelince arızanın nerede olduğuna kadar, hatta arkadaşlar expertiz yaptırırlar.

O ne bu ne diye sormam, soracağım birşey varsa o ya işten önce ya da sonradır. Benim başında durmam biraz güven eksikliği, birazda meraktan.

Yorum bağlantısı
Günay Yıldırım
Demiştim... :D

tamam serkan bey sizin söylediklerinizi unutmadım daha öncede size teşekkür etmiştim yanlış hatırlamıyorsam ?

Yorum bağlantısı
Cemil Çınar
ali bey çok teşekkürler nerdeydiniz siz ya şuana kadar :D neyse bizserviscilerede hak veren müşterilerimiz varmış demek ki çok sevindim böyle düşünmenize

yanlız herkes çok kızacak şimdi bana :D

Eksik kalmasın size de kızayım bari :)

Yorum bağlantısı
Engin Özarı
Kısaca yazmak gerekirse; dozunda ilgi, yani araba bakmaya gelmişsem bırakın rahatça bakayım başımda dikilmeyin ben çağırırsam gelir anlatırsınız, zaten gelen müşterinin çoğu o araba hakkında bilgilidir heleki bizim forumdan birisiyse servise o bilgi verir :D teknik sevis olayında ise Çağlar beyinde dediği gibi arıza hakkında detaylı anlatım, ustayla direk diyalog, tamiri yerine göre izleyebilmek, çıraklara eli alet tutamayanlara iş yaptırmamak ve en önemlisi gerçekten bilgili olmak, en önemlileri bu bence, yoksa çay kahve sanayideki en basit yerde bile var.

Yetkili servislere genelde garanti süresince mecburen gidilir onun haricinde araç sağlamsa periyodik bakımlarda yapılanı çocukta yapar, aracın kitabını okursanız yaparsınız, ben 15000 bakımını kendim yaparım en fazla 30 dk sürer gayet basit, siz servislere müşteri çekmek istiyorsanız bu yazdıklarıma ek olarak makul fiyatta sunmalı, özelliklede işçiliği azaltmalısınız az ücret almalısınız, bunlar olmazsa hiçbir zaman istediğiniz müşteri sayısına ulaşamazsınız, çünki genel kanı servislerin yolunacak kaz gözüyle baktığıdır, anlatabildim sanırım, esas sorun servislerin teknik bölümünde müşteri temsilcileri halka ilişkiler fena değil, esas ustalarda sorun var, onların sorunlarıda, aşırı iş az maaş yeterli destek olamayışı vs. neyse uzar gider bu göya kısaca yazıcaktım hale bak :D

15000 bakında, lastiklerdeki ortalamaki kullanım şartlarına göre, 0,15 mm cıvarında diş aşınmaları gözlenmektedir. Lastiklerin balans ayarını çocuklara veya kendiniz pabaliliyormusunuz ?

Yorum bağlantısı
Günay Yıldırım
Eksik kalmasın size de kızayım bari :D

Cemil bey bana niye kızıyorsunuz :D kızmanız gereken kişiler farklı :) kızmayın bana

Yorum bağlantısı
Cemil Çınar
(düzenlendi)

Bu arada şaka bir yana lekelenen dijital klima camının yerine klima panelini değiştirmek isteyen (garanti dışı), ya da patlayan plaka ampulü yerine komple elektrik sisteminin elden geçmesi gerektiğini söyleyen servis çalışanı da gördüm ben.

Bir daha da gitmedim o servise...

Cemil

tarihinde Cemil tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Türker Gönüllü
Bana söylediyseniz çok kızdım, gelebilirsem görüşürüz. :D

Merak etmeyin başında durup konu dışı birşey sorup konuşmam, arabanın çoğu parçasını bilirim neresinden ne ses gelince arızanın nerede olduğuna kadar, hatta arkadaşlar expertiz yaptırırlar.

O ne bu ne diye sormam, soracağım birşey varsa o ya işten önce ya da sonradır. Benim başında durmam biraz güven eksikliği, birazda meraktan.

size asla kızmam hatta gelin Çağları sıkıştıralım çok severim kendisini :D

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Araba tamiri sırasında müşterinin başında beklemesi olayına pek sıcak bakmıyorum. Usta zaten zor işle uğraşıyor. İndiriyor, kaldırıyor, pisleniyor, kaynak yapıyor, Arabayı havaya kaldırıp altına giriyor. Siz ordan çıkıp usta bu ne , usta şu ne, Usta memeleket nere, abi arabayı şu fiyata aldık iyimi, felan filan dialoglara tutmak olmuyor. Eğer siz bilincli bir kullanıcı bile olsanız , Ustanın sizle sohbete hevesi bile olsa bu sefer arabanın başından gönderdiği, içerde koltukta sıkıntıdan oturan müşteriye çifte standart olmakta. Bu sebeble bir kural varsa bu kurala herkes uymak zorundadır.

Bu olay ücrete tabi olmalı diyorum. Ordan da para kazanılabilir. 50 lira yüz lira neyse.

Yorum bağlantısı
Cavit Doğan
Araba tamiri sırasında müşterinin başında beklemesi olayına pek sıcak bakmıyorum. Usta zaten zor işle uğraşıyor. İndiriyor, kaldırıyor, pisleniyor, kaynak yapıyor, Arabayı havaya kaldırıp altına giriyor. Siz ordan çıkıp usta bu ne , usta şu ne, Usta memeleket nere, abi arabayı şu fiyata aldık iyimi, felan filan dialoglara tutmak olmuyor. Eğer siz bilincli bir kullanıcı bile olsanız , Ustanın sizle sohbete hevesi bile olsa bu sefer arabanın başından gönderdiği, içerde koltukta sıkıntıdan oturan müşteriye çifte standart olmakta. Bu sebeble bir kural varsa bu kurala herkes uymak zorundadır.
ali bey çok teşekkürler nerdeydiniz siz ya şuana kadar :D neyse bizserviscilerede hak veren müşterilerimiz varmış demek ki çok sevindim böyle düşünmenize

yanlız herkes çok kızacak şimdi bana :)

Boşuna sevinmeyin, Ali beyin meslek bilgisine bakarsanız anlarsınız.. :D

Yorum bağlantısı
Cavit Doğan
(düzenlendi)
Araba tamiri sırasında müşterinin başında beklemesi olayına pek sıcak bakmıyorum. Usta zaten zor işle uğraşıyor. İndiriyor, kaldırıyor, pisleniyor, kaynak yapıyor, Arabayı havaya kaldırıp altına giriyor. Siz ordan çıkıp usta bu ne , usta şu ne, Usta memeleket nere, abi arabayı şu fiyata aldık iyimi, felan filan dialoglara tutmak olmuyor. Eğer siz bilincli bir kullanıcı bile olsanız , Ustanın sizle sohbete hevesi bile olsa bu sefer arabanın başından gönderdiği, içerde koltukta sıkıntıdan oturan müşteriye çifte standart olmakta. Bu sebeble bir kural varsa bu kurala herkes uymak zorundadır.

İş güvenliği kurallarına aykırı olduğu için aracın başında durmaya karşıyım..Ama millet aracını görmek istiyor, yukarıda yazılanları okumuyorsunuz galiba. müşteride tedirginlik var, müşterinin amacı muhabbet etmek değil müşteri aklındaki soru işaretlerini silmek istiyor..

Benim önerim var; Bu bekleme salonlarını liftleri görecek gibi yüksek bir bölgeye koysunlar adam seyretsin aracını (Stajer doktorlar ameliyatları nasıl seyrediyorsa ) :D

Forumu yakından takip edenler bilir, kimisi aracına isim takıyor, kimisi o benim sevgilim, kimisi ceylanım diyor, kimisi aracını kıskanıyor, kimisinin eşi şikayet ediyor adam araca daha fazla ilgi gösteriyor diye..Kısacası müşteri aracını kıskanıyor.. :D

Düzenleme nedeni: İmla hatası..

tarihinde Cavit Do?an tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Öhöm . :D

Cahit bey olayı çözdü,

Ama bu metni yazarken gayet objektif oldum.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Cahit Bey kim? :D

Cevizli Ford mesela bahsedildiği şekilde içeriyi gören üst salona sahip. Ama yine de iş güvenliğini kontrol edip kağıt imzalatıp ücret alıp duvar kenarı aracın yanında sandalyeye oturtmak da bir müşteri merkezli yaklaşım olabilir.

Gavurlar(!) yapar da sonra bize bu adet gelirse Mehmet Bey söylediydi dersiniz.

Yorum bağlantısı
Cavit Doğan
Öhöm . :D

Cahit bey olayı çözdü,

Ama bu metni yazarken gayet objektif oldum.

Cavit efem..v ile.. :rolleyes:

Cahit Bey kim? :)

Biraz beni andırıyor.. :D

Yorum bağlantısı
Cemil Çınar
İş güvenliği kurallarına aykırı olduğu için aracın başında durmaya karşıyım..Ama millet aracını görmek istiyor, yukarıda yazılanları okumuyorsunuz galiba. müşteride tedirginlik var, müşterinin amacı muhabbet etmek değil müşteri aklındaki soru işaretlerini silmek istiyor..

Benim önerim var; Bu bekleme salonlarını liftleri görecek gibi yüksek bir bölgeye koysunlar adam seyretsin aracını (Stajer doktorlar ameliyatları nasıl seyrediyorsa ) :nazar:

Forumu yakından takip edenler bilir, kimisi aracına isim takıyor, kimisi o benim sevgilim, kimisi ceylanım diyor, kimisi aracını kıskanıyor, kimisinin eşi şikayet ediyor adam araca daha fazla ilgi gösteriyor diye..Kısacası müşteri aracını kıskanıyor.. :D

Düzenleme nedeni: İmla hatası..

Hatta kuma muamelesi yapan bile var

Yorum bağlantısı
Cemil Çınar
abi çok doğru söylemişsin...arabam park halindeyken ben de sık sık onu göremezsem duramıyorum...iş yerindeyken kapıdan çıkıp yanına gidiyorum seviyorum onu, evdeyken de 5 .katın balkonundan izliyorum sevgilimi :D)

Evliyseniz eşinize, bekarsanız sevgilinize bu durumu farkettirmeyin bence :nazar:

Yorum bağlantısı
Günay Yıldırım
Evliyseniz eşinize, bekarsanız sevgilinize bu durumu farkettirmeyin bence :nazar:

Bu nasıl bir araba sevdası :D bir anda eşinizden çocuklarınızda önemli hale geldi .Anladık tabikide sevin arabalarınızı ama kabartmadan bence :D

Yorum bağlantısı
Günay Yıldırım
Bu hissi sadece ilk arabam olan focusta yaşamıştım. Onda da bir süre sonra geçmişti. Onun lakabı eşşekti. Sonrakinin manda. Şu andakinin ise beyinsiz.

hakan bey güzel isimler koymuşsunuz çok güldüm ya :nazar:

Yorum bağlantısı
Günay Yıldırım
abi evliyim, hanım zaten kıskanıyor arabayı... onu benden çok seviyorsun diyor :nazar: şaka bir yana benim ilk arabam daha önce de belirtmiştim o yüzden yeri kesinlikle ayrı...

günay hanım 30000 bakımıma 3500 km kaldı...günlük yaklaşık 130-150 km yol yaptığıma göre yakında bakıma gelirim sanırım size...

tabiki murat bey bekleriz bize güvene bilirsiniz :D hani diyorlar ya servisler pahalı diye biz size gerekli indirimleride yaparız :D

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...