İsmail Teke 16 Ocak 2010 Paylaş 16 Ocak 2010 Aracım yokuş çıkarken birinci viteste gayet güzel gaz yiyor ve tepki veriyor fakat ikiye attığımda gaz vermeme rağmen sanki teker çamura saplanmışda boşa dönüyormuş gibi hızlanmıyor.Ben bugün ustaya götürdüm balatadan dedi.Fakat devir saati fazla yükselmedi ve forumdan okuduğum kadarıyla arabayı 4'e takıp el freni çekiliyken kalkış yapmaya çalışdım araba stop etti.Acaba sorun nerdedir? Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 16 Ocak 2010 Paylaş 16 Ocak 2010 Devir saati yükselmediyse tarifte hata var.. Çamura saplanmış gibi yada buzda gider gibiyse devir yükseliyor ama araba yürümüyor yada orantılı yürümüyorsa balata kaçırıyordur... Yorum bağlantısı
İsmail Teke 16 Ocak 2010 Yazar Paylaş 16 Ocak 2010 Devir saati yükselmediyse tarifte hata var.. Çamura saplanmış gibi yada buzda gider gibiyse devir yükseliyor ama araba yürümüyor yada orantılı yürümüyorsa balata kaçırıyordur... Mehmet Bey, benimde dikkatimi o çekti 1. viteste devirleniyor güzel ikiye atıyorum gaza basınca 3000 devirde ve araba balata çamura saplanmış gibi gazla orantılı hızlanmıyor bu arada devir saatinin 3000 geçmesi lazım değil mi? Yorum bağlantısı
Guest Yavuz Ya??z 16 Ocak 2010 Paylaş 16 Ocak 2010 (düzenlendi) Mehmet Bey, benimde dikkatimi o çekti 1. viteste devirleniyor güzel ikiye atıyorum gaza basınca 3000 devirde ve araba balata çamura saplanmış gibi gazla orantılı hızlanmıyor bu arada devir saatinin 3000 geçmesi lazım değil mi? şimdi 2.viteste araba devir saati max 3000 yapıyorsa 2.vites şansıman dişlisi gitti demektir milyarı gözden çıkarın 2viteste 5000 devirde bassam 3000 devir süratine çıktı diyorsanız balata gitmiştir 300 tl civarı gözden çıkarın 3.vites ve yukarı viteslerde de aynısını yapıyorsa ya sekman kırdı ya siboplar gidik komple motor demektir ki fiyatı açmadan usta bile veremez ama geciktirmeden bir usta bulun 16 Ocak 2010 tarihinde Yavuz Ya??z tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
İsmail Teke 16 Ocak 2010 Yazar Paylaş 16 Ocak 2010 şimdi 2.viteste araba devir saati max 3000 yapıyorsa 2.vites şansıman dişlisi gitti demektirmilyarı gözden çıkarın 2viteste 5000 devirde bassam 3000 devir süratine çıktı diyorsanız balata gitmiştir 300 tl civarı gözden çıkarın 3.vites ve yukarı viteslerde de aynısını yapıyorsa ya sekman kırdı ya siboplar gidik komple motor demektir ki fiyatı açmadan usta bile veremez ama geciktirmeden bir usta bulun Şimdi 2. viteste teker boşa dönüyormuş gibi yaparken devir saati 3000de fakat 7,8 saniye sonra devir çıkıyor ve arabada orantılı olarak hızlanıyor Yorum bağlantısı
İsmail Teke 16 Ocak 2010 Yazar Paylaş 16 Ocak 2010 Şimdi 2. viteste teker boşa dönüyormuş gibi yaparken devir saati 3000de fakat 7,8 saniye sonra devir çıkıyor ve arabada orantılı olarak hızlanıyor Deneyimli arkadaşlar önerilerinizi bekliyorum Yorum bağlantısı
Serkan Toker 16 Ocak 2010 Paylaş 16 Ocak 2010 Boşta aynı durum sözkonusu ise egr yi temizletin... Yorum bağlantısı
Guest Yavuz Ya??z 16 Ocak 2010 Paylaş 16 Ocak 2010 yani 3 ve 4 üncü viteslerde durum ne sadece 2 de mi yapıyor birden büyük viteslerde mi Yorum bağlantısı
İsmail Teke 16 Ocak 2010 Yazar Paylaş 16 Ocak 2010 yani 3 ve 4 üncü viteslerde durum nesadece 2 de mi yapıyor birden büyük viteslerde mi Genelde yokuş çıkarken ikide yapıyor zaten 3. vitese atınca araba çekmiyor.Deneme fırsatım olmuyor 3. viteste.Fakat düz yolda sıkıntı yok devirlendimi gidiyor. Yorum bağlantısı
Guest Yavuz Ya??z 16 Ocak 2010 Paylaş 16 Ocak 2010 (düzenlendi) Genelde yokuş çıkarken ikide yapıyor zaten 3. vitese atınca araba çekmiyor.Deneme fırsatım olmuyor 3. viteste.Fakat düz yolda sıkıntı yok devirlendimi gidiyor. maalesef sizin aracınızda çok ciddi başka sorunlar olabilir ilk önce filtreleri bir temizletin ama baskı balatada aracın çekmeme gibi bir derdi olmaz sadece motorun döndüğü devri lastiklere iletemeyen balata arabayı yavaşlatır dişli oranı küçük olduğundan birinci vitese çok yük binmediğinden hissettirmiyor ama arabanızda güç kaybı var maalesef onun için vites yükseldikçe daha fazla belli ediyor olabilir iyi bir ustaya göstermeniz şart bence bir kompresyon testi gerekli hatta çünkü baskı balata değişip yine yaparsa hem hayal kırıklığına uğrarsınız hemde maddi kayıp tabi yinede daha iyi bilen biri varsa fikir beyan etsin derim Boşta aynı durum sözkonusu ise egr yi temizletin... egr dizellerde olmuyor muydu 16 Ocak 2010 tarihinde Yavuz Ya??z tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Serkan Toker 17 Ocak 2010 Paylaş 17 Ocak 2010 egr dizellerde olmuyor muydu Evet de, ben niye öyle demişim ? Yorum bağlantısı
İsmail Teke 17 Ocak 2010 Yazar Paylaş 17 Ocak 2010 Evet de, ben niye öyle demişim ? Bugün tekrar denedim yokuş yukarı araba çekmiyor bakalım yarın servise götüreceğim son çare olarak herşeyi değiştirirler artık Yorum bağlantısı
Özkan Pehlivan 19 Ocak 2010 Paylaş 19 Ocak 2010 İsmail Bey yokuş derken nasıl bir yokuş?Öyle yokuşlar olur ki araba 1.viteste bile zorlanabilir! Yorum bağlantısı
Mustafa Demirci 19 Ocak 2010 Paylaş 19 Ocak 2010 debriyajdır debriyajın ortalama ömrü 80.000 civarıdır ( kullanmaya görede değişir tabii) Yorum bağlantısı
Lokman Ceritlioğlu 20 Ocak 2010 Paylaş 20 Ocak 2010 açıkçası devirden fazla anlamam ancak gaza bastığınızda araba bağırıyor gitmiyor ise debriyaj balatası gitmiştir. bunu düz yolda fazla hissetmezsiniz yokuşlarda anlarsınız. geçmişolsun Yorum bağlantısı
İsmail Teke 20 Ocak 2010 Yazar Paylaş 20 Ocak 2010 açıkçası devirden fazla anlamam ancak gaza bastığınızda araba bağırıyor gitmiyor ise debriyaj balatası gitmiştir. bunu düz yolda fazla hissetmezsiniz yokuşlarda anlarsınız.geçmişolsun Problem buji kablolarıymış, arkadaşlar.Yorumlarınız için teşekkürler. Yorum bağlantısı
Süleyman Altıparmak 9 Haziran 2010 Paylaş 9 Haziran 2010 merhaba. sorun buji kablolarındaymış demişsiniz. Hangi işlemlerden sonra problem çözüldü? Benim C-max 'ta buna benzer bişey yapıyor. Aracı biraz agresif kullandığımda yani gaza biraz yüklendiğimde devir artıyor, motor bağırıyor ama araba anında fırlamıyor. 1-2 saniye içinde kendini toparlıyor ve kopup gidiyor. Bunu hemen hemen tüm viteslerde yapıyor. Gaza yumuşak bastığımda ise herhangi bir problem yok. YOkuşlarda herhangi bir problem yok. Klasik baskı balatanın bitip bitmediğini anlama yöntemi ile bi problem yok. Araba stop ediyor. Yorumlarınızı bekliyorum.. Acil yardım.... Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 9 Haziran 2010 Paylaş 9 Haziran 2010 benzin-tdci farklı dünyalar. siz gaza basınca motor bağırma sesi bir yana, önce devir yükseliyor-sabitleniyor, sonra hız mı yüksekliyor? Yorum bağlantısı
Cengiz Aratemur 14 Haziran 2010 Paylaş 14 Haziran 2010 konu kalabalığı yapmasın diye burya yazıyorum . bundan 10-15 gün önce forumda'da paylaşmıştım direksiyon pompasının arzasını tamir sırasında usta deneme amaçlı araçı biraz kullandı ve debriyajın çok sert olduğunu söyledi bende evet biraz sert dedim. baskı balata'da bi sorun hissetmiyorum araç yüklü iken yokuşlarda filan bi kaçırma yok dedim . o gündür kafama takıldı bugün debriyaj pedalına bi göz gezdirdim pedalın arkasında bi yay gördüm resminide ekledim o yayı iptal ettim kullandım baya'bi yumşama oldu açaba bu yayı takmasam bu şekilde kullansam ilerde bi sorunla karsılaşabilirmiyim . siz değerli ustalarım'dan bilgi almak istedim.bu arada araç 90 binde baskıbalata değişmiş şu an 125 binde . Yorum bağlantısı
Recommended Posts