Yakup Başaran 1 Şubat 2010 Paylaş 1 Şubat 2010 (düzenlendi) Geçenlerde farklı bir focusa bindim. Debriyaj çok kısa mesafede kavramayı yapıyordu. Benim araçta ise neredeyse uca doğru kavramayı bırakıyor veya yapıyor. Ustaya sordum senin şanzımanın inmesi lazım dedi. Elinden geldiğince arabayı geri viteste kullanma en kısa sürede de şanzımanı indirelim dedi. Aslı astarı varmıdır. Debriyajın ayarı yokmudur. Ne yapmak gerekir. Nasıl anlarım? 1 Şubat 2010 tarihinde Yakup Ba?aran tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Cemal Koçyiğit 1 Şubat 2010 Paylaş 1 Şubat 2010 benim bildiğim otomatik ayar olmuyor.bende sormuştum. Yorum bağlantısı
Salim İmamoğlu 1 Şubat 2010 Paylaş 1 Şubat 2010 Doğru demişte usta geri viteste kullanmama olayını anlamadım. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 1 Şubat 2010 Paylaş 1 Şubat 2010 Elden gelse, zevkine süre uzatmalı; nasıl kullanılırmış geri viteste Yorum bağlantısı
Ahmet Özay 1 Şubat 2010 Paylaş 1 Şubat 2010 Baskı balatanız bitmek üzere olabilir.Benim aracımda da yukarıdan kavramaya başladı ve bir müddet sonra ara hızlanmalarda baskı balata kaçırmaya başladı.Bu cumartesi günü baskı balatamı değiştirdim ve eskisi gibi tekrar alttan kavramaya başladı.Fikir olarak düşünüyorum hidrolik debriyaj olduğu için telli debriyaj gibi ayar yapılamadığını biliyorum, demekki eski balata inceldiği için yukarıdan kavrıyordu.Yenisi ile değiştirince aradaki boşluk kalkınca tekrar aşağıdan kavramaya başladı.Bilginize. Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 2 Şubat 2010 Paylaş 2 Şubat 2010 Baskı balatanız bitmek üzere olabilir.Benim aracımda da yukarıdan kavramaya başladı ve bir müddet sonra ara hızlanmalarda baskı balata kaçırmaya başladı.Bu cumartesi günü baskı balatamı değiştirdim ve eskisi gibi tekrar alttan kavramaya başladı.Fikir olarak düşünüyorum hidrolik debriyaj olduğu için telli debriyaj gibi ayar yapılamadığını biliyorum, demekki eski balata inceldiği için yukarıdan kavrıyordu.Yenisi ile değiştirince aradaki boşluk kalkınca tekrar aşağıdan kavramaya başladı.Bilginize. Bir süre sonra tekrar yukarıdan kavramaya başlayacak.Focuslarda genel olarak yukarıdan kavrıyor. Yorum bağlantısı
Barış Güler 2 Şubat 2010 Paylaş 2 Şubat 2010 C-max debriyajının yukardan kavraması normal mi arkadaşlar.Araç dizel 45000'de Yorum bağlantısı
Serkan Toker 2 Şubat 2010 Paylaş 2 Şubat 2010 C-max debriyajının yukardan kavraması normal mi arkadaşlar.Araç dizel 45000'de B enzer konular olduğu için birleştirdim. Genel kabul gören durum şöyledir. Ford araçların debriyajları biraz yukarıdan kavrar, zaten kaçıran veya bitmiş debriyaj sizi, zıplama ile titreme ile tamirci veya servise gitme konusunda uyarır. Ben balatayı sıyırıpta yola kalan bir kşi gördüm, kara saplanmış arabayı çıkarmaya çalışıyordu garibim olan balataya oldu... Yorum bağlantısı
Sadettin Çelik 2 Şubat 2010 Paylaş 2 Şubat 2010 Üste kavramaktan çok kendisini belli edince değiştirmek gerek. Yorum bağlantısı
Barış Güler 2 Şubat 2010 Paylaş 2 Şubat 2010 baskı balatası bitmek üzere olan araba da kullandım.Zaten ilk kullandığınızda alışamıyorsunuz balata bitmek üzere olunca.arabayı kaldıramıyorsunuz.Geçen linea 1.3 kullandım hem debriyaj yumuşaktı hem de daha aşağıdan kavrama yapıyordu. Yorum bağlantısı
Yakup Başaran 3 Şubat 2010 Yazar Paylaş 3 Şubat 2010 Üste kavramaktan çok kendisini belli edince değiştirmek gerek. Kendisini nasıl belli eder balatanın bitmesi. Mesela, vitese geçişlerde mi sorun yaşarız? Yoksa eğimli bir yerde yarım debriyajlamı anlarız. Nasıl anlayabiliriz. Yorum bağlantısı
Tahir İlter 11 Şubat 2010 Paylaş 11 Şubat 2010 bildiğim kadarıyla baskı balatanın değişme vakti yaklaştıkça üstten kavrıyor.bunun yanında fordlar genelde yapı olarak diğer araçlara nazaran daha üstte kavrıyo bununda sebebini uzun yol araçlarında şoförün rahatı için olduğunu duymuştum debriyaja sonuna kadar basmak zorunda kalmıyorsunuz bacağınız yorulmuyor. Yorum bağlantısı
Cihan Yetişken2 12 Şubat 2010 Paylaş 12 Şubat 2010 Uzun yolda zaten ne kadar vites değiştirilirki Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 12 Şubat 2010 Paylaş 12 Şubat 2010 (düzenlendi) Debriyaj üstte de kavrasa alttada kavrasa pedala tam basmak gerekir. 12 Şubat 2010 tarihinde Evren Erak tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Bahtiyar Aydoğdu 12 Şubat 2010 Paylaş 12 Şubat 2010 Uzun yolda zaten ne kadar vites değiştirilirki Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 12 Şubat 2010 Paylaş 12 Şubat 2010 bildiğim kadarıyla baskı balatanın değişme vakti yaklaştıkça üstten kavrıyor.bunun yanında fordlar genelde yapı olarak diğer araçlara nazaran daha üstte kavrıyo bununda sebebini uzun yol araçlarında şoförün rahatı için olduğunu duymuştum debriyaja sonuna kadar basmak zorunda kalmıyorsunuz bacağınız yorulmuyor. Alakası yok.. Yorum bağlantısı
Yakup Başaran 12 Şubat 2010 Yazar Paylaş 12 Şubat 2010 Forumun bir başka yerinde debriyaj testi; 4. vitese atın, el frenini çekin ve gaza basmaya başlayın diyor, eğer araç stop etmezse balata bitmiş-değiştirin. Stop ederse balataların henüz değiştirme vakti gelmemiştir. Bu testi bugün 2 kez yaptım 1. de normal gaz vererek aracı denedim, stop etti, 2. de aracı stop ettirmemek için gaza iyice yüklendim. Yine stop etti. Sanırım baskı balatayı değiştirmek için zamanım var? Dimi? Yorum bağlantısı
Haluk Şentürk 12 Şubat 2010 Paylaş 12 Şubat 2010 foruma göre aynen öyle.ben de aynı testi yaptım sonuç aynı.ben de beklemeye karar verdim Yorum bağlantısı
Tahir İlter 12 Şubat 2010 Paylaş 12 Şubat 2010 Alakası yok.. ben sadece duyduğumu paylaştım hakikaten alakası olmayabilir belki benim aracımında yukarda kavrıyor bi şikayetim yok şuanda hem bugüne kadar bindim araçlara nazaran en yumuşak debriyaj focuslarda sohbet esnasında buda geçmişti kastedilen buda olabilir Yorum bağlantısı
Mehmet Taner Kadak 16 Şubat 2010 Paylaş 16 Şubat 2010 Focusun debriyaji nasil yumusatilir, bugun sehir icin 100km yakin yol yaptim suan sol ayagimi hissetmiyorum. Debriyaj gercekten cok sert cozumu varmi? Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 16 Şubat 2010 Paylaş 16 Şubat 2010 Baskı balata değişeceksin... Hidrolik değişmeyle falan yumuşamıyor... Yorum bağlantısı
Mehmet Taner Kadak 16 Şubat 2010 Paylaş 16 Şubat 2010 Viteste ayagim gazdan cekili halde giderken cikir cikir gelen seste baskidanmi? Ayni ses araba duruyorken ve vites bostaykende var cikir cikir ses geliyor debriyaja basinca ses gidiyor. Arabanin gidisinde kalkisinda hic bir problem yok gibi ama 1 seneden fazladir duz vites kullanmiyorum banada oyle geliyor olabilir. Yorum bağlantısı
Recommended Posts