Özgür Karasüleymanoğlu 19 Şubat 2010 Paylaş 19 Şubat 2010 Sorum biraz kazık ama sorayım yine de.Aracımdaki süspansiyonu yumuşatmak için 205/55/16 (yanak yüksekliği 11.275cm) ebadındaki lastik yerine 195/60/16 (yanak yüksekliği 11.7cm) lastik takmayı düşünüyorum.Yanak yüksekliği olarak 2 lastik arasında pek fark yok ama 60 yanakların 55 yanaklardan daha ince yapıldığı için konforunun yüksek olduğunu duymuştum.Acaba doğrusu bu mu yoksa yanak yüksekliği değişmeyince konfor pek değişmez mi? Yorum bağlantısı
Serkan Öz 19 Şubat 2010 Paylaş 19 Şubat 2010 Farkı hissedememeniz büyük ihtimal bence.. 15 jant takın ciddi fark olur. Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 19 Şubat 2010 Paylaş 19 Şubat 2010 Farkı hissedememeniz büyük ihtimal bence..15 jant takın ciddi fark olur. +1 evet jantı küçültün, görüntüye pek takmazsanız en güzeli 15" jant bence. Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 19 Şubat 2010 Paylaş 19 Şubat 2010 Bana göre 55 yanak daha sert olur bu durumda. Genelde bu serilerde yüksek performans tipi lastikler bulunur. Yorum bağlantısı
Sami Aktaş 19 Şubat 2010 Paylaş 19 Şubat 2010 Ben 195/60/15'ten 195/65/15 e geçince farkı bariz şekilde hissetmiştim...Belki fikir verir... Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 19 Şubat 2010 Paylaş 19 Şubat 2010 1. 195/60/16 gibi bir ebadı hangi üretici kaçtan satmakta? 2. Konfor pek fark etmez, tüketim azalır, ıslak zemin yol tutuş iyileşir, kuru zemin fren değeri az da olsa kötüleşir; tabii o ebat lastik var ise. Yorum bağlantısı
Göktuğ Serbent 19 Şubat 2010 Paylaş 19 Şubat 2010 öncelikle üzerindeki ebatlara olmak kaydıyla eğer değişme fikriniz var ise aracın kitapçıkta belirtilen ölçülere sağdık kalarak değiştirin, fizikte basit bir kural vardır herkesin bildiği, kuvvetten kazanç varsa yoldan kayıp vardır. siz konfordan kazanırken mutlaka bişeylerden kaybedeceksiniz buda en başta güvenlik. bunun yanında kasislerde lastiklerin davlumbazlara sürtmesi vsde cabası. Yorum bağlantısı
Özgür Karasüleymanoğlu 20 Şubat 2010 Yazar Paylaş 20 Şubat 2010 1. 195/60/16 gibi bir ebadı hangi üretici kaçtan satmakta?2. Konfor pek fark etmez, tüketim azalır, ıslak zemin yol tutuş iyileşir, kuru zemin fren değeri az da olsa kötüleşir; tabii o ebat lastik var ise. 195/60/16 ebatı bridgestone'da var.Fiyatı 205/55/16 larla aynı gibi.Aslında 205/60/16 daha iyi çözüm ama yüzde 3 lastik çapı büyümüş olacak o zaman da. Yorum bağlantısı
Yiğitcan Coşar 20 Şubat 2010 Paylaş 20 Şubat 2010 Kalın yanaklı lastiklerin balon yapma riski dar yanaklara göre daha fazla sanırım. Ben 50 yanakla o kadar sert çukurlara grdim ki ona rağmen lastiğe hiç bişey olmadı. Yorum bağlantısı
İbrahim Topçu 20 Şubat 2010 Paylaş 20 Şubat 2010 (düzenlendi) Bildiğim kadarıyla 205/55/16 lastikten 195/60/16 lastiğe geçmek uygun değil çünkü lastiğin yanak kalınlığı değiştiğinden tekerleğin bir tam turun aldığı mesafe değişiyor ve hız göstergeniz gerçek hızınızı göstermiyor.Ayrıca bu ebatta bir lastik kullanma klavuzunda da yok.Yani yanak kalınlığıyla jant büyüklüğü arasında bir oran var.Ancak 195/65/15 ebatında bir lastiği kullanabilirsiniz.Onun da tek faydası yol konforu ve öncekine göre daha ucuz lastik olur ama fren mesafesi artar ve yol tutuşu öncekine göre biraz azalır. 20 Şubat 2010 tarihinde ?brahim Top tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Hakan Yıldız 21 Şubat 2010 Paylaş 21 Şubat 2010 merhaba 205.55.16 lastikli focus II aracıma 205.50.16 lastik kullanmamda bir sakınca olurmu tavsiye edermisiniz Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 21 Şubat 2010 Paylaş 21 Şubat 2010 Balon riski fazlalaşır. Şahsen 205/55/15 ten yukarasını tavsiye etmem. Yorum bağlantısı
İbrahim Topçu 22 Şubat 2010 Paylaş 22 Şubat 2010 merhaba 205.55.16 lastikli focus II aracıma 205.50.16 lastik kullanmamda bir sakınca olurmu tavsiye edermisiniz Lastik hesabı şu sitede var fakat sizin sorduğunuz ebatlar standarta uymuyor gözüküyor.Dolayısıyla sakınca var.. http://www.lastix.com/haberler.asp?nws=14 Yorum bağlantısı
Recommended Posts