İçeriğe Yönlendir

Sıfır Araç İlk Yağ Değişimi...


Hilmi Eser

Recommended Posts

Hilmi Eser
(düzenlendi)

Bayağı uzun bir süre oldu arkadaşlar görüşemedik.Öncelikle iyi akşamlar.Yine bir konuda sizlere danışma gereksinimi duydum.Yardımcı olursanız sevinirim...Ağustos 2009'da aldığım Focus 1.6 TDCİ aracım şuan 9.200 km'de henüz yağ değişimi yapmadım ama içim de götürmüyor açıkcası ne dersiniz yağ seviyesinde bir problem yok ama aracın yeni olmasından ötürü ilk bakım öncesi yağ değişimi yaptırayım mı?Yoksa 15.000'i mi beklemeli?Bakıma az kaldığından ve de ilk bakımda da muhtemelen yağ değişimi yapılacağından bekleyeyim diyorum ama...Değişim yapmadan ilk bakıma kadar böyle binilebilir mi?Bir sıkıntı çıkar mı? :D

tarihinde Hilmi Eser tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Ford global km tavsiyesi bana pek uygun gelmiyor. Şahsi fikrim: 10.000kmlerde yağ+fiiltre; 5000km lerde hava filtresi değişimidir. 5000 km sonra zaten hava filtresini çıkarıp sadece bakın, gönlünüz elvermişse tekrar geri takın!

Yorum bağlantısı
Hilmi Eser
Ford global km tavsiyesi bana pek uygun gelmiyor. Şahsi fikrim: 10.000kmlerde yağ+fiiltre; 5000km lerde hava filtresi değişimidir. 5000 km sonra zaten hava filtresini çıkarıp sadece bakın, gönlünüz elvermişse tekrar geri takın!

Benim de içime sinmiyor.En iyisi değiştir yağı filtreyi kurtul değil mi?

Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

Büyük şehirlerde kullanımda ben 5000 km de değişim yapıyorum tüm filtreler dahil. Uzun yol ise 10.000 km uygun diyebilirim.

Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
Hilmi Eser
1 yıl veya 15,000 km. hangisi önce dolursa hocam. mesela ben 1.nci yıl dolduğunda henüz 5,000 km de yağ değişimi yaptım.

Geçenlerde servisten bir arkadaşla görüştüm konuyla ilgili Ford araçların ilk servis bakımına kadar yani15.000 km'ye kadar herhangi bir yağ veya farklı bir uygulamaya gerek olmadığını söyledi...Bana da sakat geliyor ama görüştüğüm birkaç servis öyle söyleyince aklım karıştı açıkçası :nazar::nazar::nazar:

Yorum bağlantısı
Haluk Şentürk

yerinizde olsam 5000 de bakım yaptırırdım.15 bin i beklemek arabaya pek iyi gelmeyecektir.

Yorum bağlantısı
Misafir
Ford global km tavsiyesi bana pek uygun gelmiyor. Şahsi fikrim: 10.000kmlerde yağ+fiiltre; 5000km lerde hava filtresi değişimidir. 5000 km sonra zaten hava filtresini çıkarıp sadece bakın, gönlünüz elvermişse tekrar geri takın!

+26

Çağlar abi durumu genel olarak özetlemiş. Ford'un tavsiyedi bana da mantıklı gelmiyor. Şahsen dizel araçlarda bu rakamları beklemek büyük risk, en mantıklısı 10bin'i geçmeden yağ+ filtre, 5bin'de hava filtresi değişimidir.

Yorum bağlantısı
Hakan Gürsu

Bu rakamlar için dizel-benzinli farkı gözetilmelimi sizce, hava filtresi hariç..

Yorum bağlantısı
İ.Göksel Yaman

şuan şehiriçi kullandığım halde arabam 8700 km de yağında en ufak azalma veya bozulma göremedim hava filtresindede değişecek kadar bi doluluk pislenme göremediğim için ford un sölediği 15.000 değişimi ban uygun geliyor tabiki hava ve yol şartları kirlilik oranlarına göre değişebilir en eyisi kendiniz kontrol edip o şekilde değişmeye karar vermek daha mantıklı geliyor

Yorum bağlantısı
Misafir

Bildiğim duyduğun dizellerde değişimin daha erken olması gerektiği, yani yağ ve filtrelerin değişimi 5-6bin gibi rakamlardan bahsediyolar. Dizel araç daha nazik olduğundan fazla km geçirmeden değiştirmekte her zaman fayda var.

Yorum bağlantısı
Hilmi Eser

Arkadaşlar artık tak dedi 15.000'i beklemeden 10.500 km'de bugün gittim ve yağ ve hava filtreleri ile şöyle bir bakım yaptırdım...Sadece yağını ve filtrelerini değiştirdiler...Başka yerinde bir şey yok dediler...Bilmediğimden sordum 15.000'de bir daha gelecem mi diye?Hayır üstüne 15.000 km daha yap öyle gel dediler.Yani 25.000'de gideceğim artık.Yanlız şimdi gelmene gerek yoktu 15.000!i bekleyebilirdin hiç bir şey olmazdı dediler.Ama ben içim rahat etmedi deyince anladılar durumu.Anlıycanız servis bakım aralığını beriledik =) Bir de önce Otokoç'a gittim.Yağ+Yağ ve Hava filtre değişimi için verilen fiyatı duyunca :blink: alternatif servise yönlendim Antalya'da Bilaller ACL servisinde işi bağladım hepsi 130 TL tuttu kampanyada varmış,taksitede böldüler.Bu bölgede olan herkese tavsiye ederim...Bu arada OTOKOÇ 280 TL istedi aynnı uygulama için :s:rtfm:

şuan şehiriçi kullandığım halde arabam 8700 km de yağında en ufak azalma veya bozulma göremedim hava filtresindede değişecek kadar bi doluluk pislenme göremediğim için ford un sölediği 15.000 değişimi ban uygun geliyor tabiki hava ve yol şartları kirlilik oranlarına göre değişebilir en eyisi kendiniz kontrol edip o şekilde değişmeye karar vermek daha mantıklı geliyor

Haklısınız ben de hiçbir kirlilik göremedim ama bu durumn biraz psikolojik herhalde =)

Yorum bağlantısı
Engin Özarı

Araç motorları üretim teknik prosesi incelenirse; bir motor üretimi belirli aşamalardan geçer. Üretim proseslerinde, blok, piston, piston kolu, eksantrik, krank , sibop gibi mekanik parçalar, çeşitli 5 eksenli cnc tezgahlar, üniversal tornalar, çok eksenli frezeler, rowelver, borwerk , kordinat eksenleri olan çesitli talaşlı imalat tezgahlarında üretilmektedir. Bu prosesler sonucunda, işlenen parçalar her nekadar oluşan talaş, çapak gibi atıklardan temizlenme işlemleri uygulanda dahi, gözle görülmeyen talaş zerrecikleri parça üzerinde kalabilmektedir. Toplanan bir motorun iç bünyesinde bir kaç bin km sonra kalabilen bu mikro çapaklar yağ karterinde toplanmaktadır. Dolayıyla Rodaj süresi sonrasında (1500-5000 km arası) bu mirko çapakları temizlemenin en iyi yöntemi motor yağı ve filitresinin değişmesidir.

Yorum bağlantısı
Guest Sinan Akg

Bütün ustaların dediği şey...10bin dolmadan 7500te getir değiştirelim..Borusana gittiğimde adam yağ koymuş 30bin km yazmış adamın arabasının servis bilgisine..Tabi bundan sonra araba yatak sarıp borusanın servis elemanlarının kucağına düşüyor.

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

Ben aracımda ilk yağı 3000 km'de ikinci değişimi 1 yıl bakımında 7000 km'de yaptım.

Neden derseniz, motor ilk çalıştığında parçalar birbirine alışırken motor yağının içine daha fazla talaş karışıyor ve arac turbolu olduğu için yağ daha önemli. Turbo yatakları hassas. Ondan sonra temiz yağ ile tam yük ve klima devamlı açık otobanda fazla yüklenmeden 2. viteste 2000 devirden 5000 devire sonra 5000 devirden kompresörde 20000 devire, sonra 3. vitestede 2000 devirden 5000 devire, 5000 devirden 2000 devire, Sonra 4. viteste 2000 devirden 4500 devire, 45000 devirden 2000 devire, sonra 5. vitestede devirleri gezdirdikten sona 5. viteste yavaş yavaş dip gaz yapmadan tam yük ve klima ile hızlanmaya başladım. dip gaz yapmadan 170'e kadar rahat geldi. Dip gaz yapmamamın sebebi turboyo ısıtıp motora giren havanın daha soğuk kalmasını sağlamak. 170'ten sonra kesikli dip gazlarla yüklendim 180'e kadar geldi ve gazı kestim. Belki biraz daha giderdi ama o yük ve klima için 180 fazlaydı bile.

Ondan sonra 7000 kmde tekrar yağ değişti. O günden beri araba 130'u geçmemiştir.

Yağın 10000 km'de bir değişmesinde fayda var. Yağa karışan metal parçaları aynı kaportalara uygulanan pasta macununun içindeki aşındırıcılar gibidir. Sürtünmeli yüzeylerde yağ filminin yırtılmasına ve metallerin aşınmasına neden olurlar. Böylece artan sürtünmeden dolayı motor yağı ve motor ısınacaktır. Isının artması demek metalde atomlar arası bağın zayıflayıp metalin yumuşyıp daha kolay aşınması demektir.

Aşınma olan yüzeyler pürüzlü yüzeyle haline dönüşür. eğer yağı 15000 km yerine 10000 km'de değiştiriyorsak aşınmalar azalıp yağ içindeki metal parcalrıda azalacaktır ve dahada incelecektir. Böylece yüzeylerdeki aşınmalar azalıp yüzey pürüzleri azalacatır ve bunun ardından pürüzsüz yüzeylerde çalışan prçalar daha kolay hareket ederek hem yakıt düketiminin düşmesine hemde yağın daha geç kirlenmesine neden olur.

Motorda işler zincirlemedir. Dip gazla ve yüksek devirle başlr herşey. Önce kurum oluşur ve segmanlarda aşınma olur. Yağ erken kirlenir, kirlendikce yağ görevini yapamaz ve aşınmalar artıp motor ömrü kısalmaya ve yakıt tüketimi artmaya başlar.

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk
Bütün ustaların dediği şey...10bin dolmadan 7500te getir değiştirelim..Borusana gittiğimde adam yağ koymuş 30bin km yazmış adamın arabasının servis bilgisine..Tabi bundan sonra araba yatak sarıp borusanın servis elemanlarının kucağına düşüyor.

Aşınma direnci yüksek sert malzeme kullanırsan motorda aşınmalar azalır. Yağ daha geç kirlenir. Örneğin Çok kaliteli malzemeden üretilmiş bir motor düşünelim. 300 hp olan bu motorun etkili ömrü 300bin km olsun. Eğer bu motoru biz yazılımla 150 beygirde sınırlarsak aşınmalar kat kat azalır, yağ kirlenmez, kurum oluşmaz. Yağı 30bin km kullanabilirsin. Ama 1 yılı aştığında yağın özelliğini kaybetmesine birşey diyemem.

100hp olan bir aracın güçünü 150 hp'ye çıkartırsan 300bin km olan motor ömrü belki 200 bin km'lere kadar düşer ve yağı 10000 km yerine 6000 km'de değiştirmeniz gerekir.

Arca bindiğinizde uzun yolculuklar ve sakin sürüşler yapıyorsanız yani motor devamlı sıcak çalışıyorsa yağı 15000 km kullanın. Ama şehir içi istanbul trafiğinde her gün kısa yolculuklar yani soğuk motorla yolculuk yapıyorsanız 10000 km'yi aşmayın.

Yorum bağlantısı
Serkan Toker

Hep 15k de değiştirdim. Bir problem olmadı, birşeyi en iyi yapan adam bilir demişti ustam eskiden.15k diyorsa 15k dir...

Dizel Fiesta dipgaz yapmadan 5000 devire nasıl çıkıyor ben orayı anlamadım Ayhan, gerçi ben 5000 deviri hiç yapmadım ama herhalde yapmaz benim araba.... :unknw:

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk
Hep 15k de değiştirdim. Bir problem olmadı, birşeyi en iyi yapan adam bilir demişti ustam eskiden.15k diyorsa 15k dir...

Bilincli kullanıcılarda 15k km'de hiçbir sorun olmaz. Bazı sürüçüler arabayı çalıştırdığı gibi basabildiğine basar. Araclarını çok hatalı kullananlar var.

Yorum bağlantısı
Hilmi Eser
Bilincli kullanıcılarda 15k km'de hiçbir sorun olmaz. Bazı sürüçüler arabayı çalıştırdığı gibi basabildiğine basar. Araclarını çok hatalı kullananlar var.

anlaşılan iş bilinçli ve düzenli kullanımda yatıyor...

Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
Birol Yılmaz-2

97 yılında babam yeni tipo almıştı ilk servis zamanı ücretsiz olarak 1500 km idi yanlış hatırlamıyorsam yağını filtrelerini değiştirip gönderiyorlardı

Yorum bağlantısı
  • 1 yıl sonra...
Guest Erc

Arkadaşlar aracım 7500 km oldu bir sefere mahsuz erken bakım yapayım dedim servisin cevabı beni şok etti henüz aracın yağ filitresi gelmemiş birde sormak istediğim konu bir cihaz varmış yag kanallarını temizliyormuş özellikle ilk bakımda öneriyorlar rodaj sonrası parçaları temizliyormuş nedir bu önerirmisiniz bana mantıklı geldi ama bilemiyorum tabiki ne derece doğru

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...