İçeriğe Yönlendir

Lpg Ayarı Nasıl Yapılır?


Mehmet Akın

Recommended Posts

Mehmet Akın

Fema lpg'nin sitesinde karbüratörlü ve tek noktadan araçlarımız için nasıl ayar yapabileceğimiz gösteren bi döküman var. Tavsiye edilen tabiki bu işi bilen bir ustanın ayarı yapmasıdır ama, öyle bi usta bilen varsa da paylaşırsa sevnirim lakin gittiğim her ustaya 5 ila 10 lira veriyorum, bi iki gaz verip karbüratöre giden boru üstündeki vidayı çeviriyor tamam artık az yakar diyor ama nafile bişey değişmiyor. Umarım bunun bi faydası olur, ayarın nasıl yapıldığını öğrenmek isteyenler için buyrun link,

http://www.fema.com.tr/Reg_Kilavuz.pdf

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Karbüratörün temizliğini en son kim, kaç km de yaptı acaba?

Yorum bağlantısı
Mehmet Akın
Karbüratörün temizliğini en son kim, kaç km de yaptı acaba?

Arabayı alalı 3-4 ay oldu,karbüratör temizliği yapıldı mı bilmiyorum.Siz dökümanı incelediniz mi? yani sizce doğru ayar bu şekilde mi yapılır?

Yorum bağlantısı
Yetkin Akın
Arabayı alalı 3-4 ay oldu,karbüratör temizliği yapıldı mı bilmiyorum.Siz dökümanı incelediniz mi? yani sizce doğru ayar bu şekilde mi yapılır?

Döküman'ın anlattıkları doğru bire bir aynı ayarı yapabiliyorsanız ve REGÜLATÖR'de sağlam ise bunun dışında hangi LPG ciye gitseniz ve ayar yaptırsanız bir şey değişmeyecektir.

Karbüratör konusunda ise LPG sistemi karbüratörün kirli olmasından etkilenmez sadece MİKSER'e dikkat etmeniz ve MİKSER'in monte edildiği boğaz kısmındaki conta ve diğer kısımlardan hava almaması önemlidir

Yorum bağlantısı
Yetkin Akın
Döküman'ın anlattıkları doğru bire bir aynı ayarı yapabiliyorsanız ve REGÜLATÖR'de sağlam ise bunun dışında hangi LPG ciye gitseniz ve ayar yaptırsanız bir şey değişmeyecektir.

Karbüratör konusunda ise LPG sistemi karbüratörün kirli olmasından etkilenmez sadece MİKSER'e dikkat etmeniz ve MİKSER'in monte edildiği boğaz kısmındaki conta ve diğer kısımlardan hava almaması önemlidir

Yorum bağlantısı
Engin Ünal

Karbüratörlü aracınız çok yakıyorsa ve çekişi zayıf ise hava giriş hortumlarını kontrol edin.Hava hortumunu elinizle kapattığınızda motorun stop etmesi lazım.Stop etmiyorsa hava alıyordur bir yerden.Eğer hava almıyorsa yani stop ediyorsa , sistemin normal hava akışı gaz için fazla geliyor olabilir.Bunun için koli bantı veya konik bir harça yardımı ile hava kısıtlaması yapmak gerekir.Motora giren havayı kısıtladıktan sonra tekrar gaz ayarı yapılırsa hem daha az yakacaktır hemde motor çekişi artacaktır.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Lpg de olsa, önce alt yapı sağlam olmalı, karbüratörlü araçlarda gaz kelebeği ve boğaz temizliği de önemlidir.

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
Karbüratörlü aracınız çok yakıyorsa ve çekişi zayıf ise hava giriş hortumlarını kontrol edin.Hava hortumunu elinizle kapattığınızda motorun stop etmesi lazım.Stop etmiyorsa hava alıyordur bir yerden.Eğer hava almıyorsa yani stop ediyorsa , sistemin normal hava akışı gaz için fazla geliyor olabilir.Bunun için koli bantı veya konik bir harça yardımı ile hava kısıtlaması yapmak gerekir.Motora giren havayı kısıtladıktan sonra tekrar gaz ayarı yapılırsa hem daha az yakacaktır hemde motor çekişi artacaktır.

iyi bir ustam hava girişine bant çekmenin çok saçma olduğunu eğer araç yeteri kadar hava alamazsa açığı daha fazla lpg çekerek telafi ettiğini söylemiştii.

Yorum bağlantısı
Mehmet Akın
(düzenlendi)

Bende lpg'nin benzinden daha az havaya ihtiyacı olduğunu ve bantlama işleminin karbüratör başka yerlerden hava alıyorsa yapıldığını biliyorum,bana mantıklı geliyo açıkcası, ayrıca ben dökümandaki gibi ayar yapamadım ;H vanası kapalıyken rölantiyi ayarlayın diyo ama H vanası kapalı iken gazdan ayağını çekince araba istop ediyo, ne yaparsam yapayım istop ediyo,illaki H vanasını biraz açmam gerekiyo, o zaman da dökümanı anlattığı şekilde yapmış olmuyorum

tarihinde Mehmet Ak?n tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Engin Ünal
Bende lpg'nin benzinden daha az havaya ihtiyacı olduğunu ve bantlama işleminin karbüratör başka yerlerden hava alıyorsa yapıldığını biliyorum,bana mantıklı geliyo açıkcası, ayrıca ben dökümandaki gibi ayar yapamadım ;H vanası kapalıyken rölantiyi ayarlayın diyo ama H vanası kapalı iken gazdan ayağını çekince araba istop ediyo, ne yaparsam yapayım istop ediyo,illaki H vanasını biraz açmam gerekiyo, o zaman da dökümanı anlattığı şekilde yapmış olmuyorum

Bu ayarı yaparken tek kişi yapamazsınız marşta sürekli oturan bir arkadaşınız daha olmalı.

iyi bir ustam hava girişine bant çekmenin çok saçma olduğunu eğer araç yeteri kadar hava alamazsa açığı daha fazla lpg çekerek telafi ettiğini söylemiştii.

Gaz işi yapanlarda bir ara biraz takılmıştım hep anlattığım şekilde gördüm.

Yorum bağlantısı
Talip İnal
(düzenlendi)
iyi bir ustam hava girişine bant çekmenin çok saçma olduğunu eğer araç yeteri kadar hava alamazsa açığı daha fazla lpg çekerek telafi ettiğini söylemiştii.

Kesinlikle katılıyorum. Eski aracım da karbüratörlü idi. Ayar için gittiğim usta eğer eline koli bantı veya bulaşık teli alıyorsa işi bıraktırıp kaçıyordum. Bu şekilde yapan ustalar çoğunlukla sözde usta, bazıları da işin kolayına kaçan ustadır.

O zamanlarda araştırıp öğrendiklerime göre, öncelikle yapılması gereken, aracın benzinle çalışmasının düzgünlüğü kontrol edilmeli, sorun varsa düzeltilmelidir. Karbüratörün, gaz kelebeğinin temizliği yaptırılmalı, karbüratör ayarlarının benzinle en uygun hale getirilmesi sağlamalı, ateşleme sistemi, hava filtresi ve bujiler kontrol edilmelidir. Sonra LPG sisteminin bileşenlerine bakılmalıdır. Lpg filtresinin değişimi, regulatör içindeki diyafram kontrolü, regulatör ile mikser araındaki bağlantı borusunun ve mikserin kontrolü yapılmalıdır. Bütün bunlardan sonra lpg sistemi ayarlanabilir ve düşük tüketim yakalanabilir.

tarihinde Talip ?nal tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Akın
Bu ayarı yaparken tek kişi yapamazsınız marşta sürekli oturan bir arkadaşınız daha olmalı.

Gaz işi yapanlarda bir ara biraz takılmıştım hep anlattığım şekilde gördüm.

Ben tek başıma yapabiliyorum, devri sabit tutmak içinde gaz kelebeğine 1 TL sıkıştırıyorum :nazar:

Yorum bağlantısı
Mehmet Ezginler

Karbüratörlü araçlaradaki LPG ayarı mutlaka ayar test makinesine baglanarak yapılmalıdır ve egzosdan çıkan karbonmonoksit gazı ölçülerek ayar yapılır ve çok önemli LPG de hava filtresinin temiz olması önemli eger çok tozlanma olursa havayı az alarak gazı çok emer ve yakıt böylece artar LPG çok hassas yakıttır havanın ısısından çok çabuk etkilenir yani memsime göre bakarsak 4 mevsim LPG ayarı yaptırmamız ŞART.

Yorum bağlantısı
Zafer Ofli

Kesinlikle karbüratörün sağlamlığı önemli ama benim önceki aracım reno 9 da karbüratör ölmüştü hatta araba benzinde çalışmıyordu o kadar diyeyim ama senelerce bantlı şekilde kullandım aracı. Karbüratörü ne kadar temizletsenizde artık fayda etmiyor belli bir yaştan sonra. Tabii bunda babamın üşenip arabayı hiç benzinde çalıştırmaması en büyük etken ( madem benzinle çalıştıracaktım niye arabaya gaz taktırdım o zaman diyordu) ama herşeye rağmen en soğuk havalarda dahi hiç çalışmam demiyordu

Yorum bağlantısı
Misafir
Karbüratörlü araçlaradaki LPG ayarı mutlaka ayar test makinesine baglanarak yapılmalıdır ve egzosdan çıkan karbonmonoksit gazı ölçülerek ayar yapılır ve çok önemli LPG de hava filtresinin temiz olması önemli eger çok tozlanma olursa havayı az alarak gazı çok emer ve yakıt böylece artar LPG çok hassas yakıttır havanın ısısından çok çabuk etkilenir yani memsime göre bakarsak 4 mevsim LPG ayarı yaptırmamız ŞART.

eski aracımızda (1990 opel kadett) makina ile yapılan ayarlarda aracın performansı çok kötü hale geliyordu.makina ile ayar yapıldıktan sonra bizim istediğimiz hale gelene kadar makinadan bağımsız şekilde ayar yaptırdık hep.karşıyaka mezarlığının ordaki dik yokuşu benzinli halde 3. vitesle çıkabiliyorduk.lpg ayarınıda makina ile ilk ayar yapıldıktan sonra bu hale gelene kadar değiştirdiyorduk.

Yorum bağlantısı
Mehmet Akın
eski aracımızda (1990 opel kadett) makina ile yapılan ayarlarda aracın performansı çok kötü hale geliyordu.makina ile ayar yapıldıktan sonra bizim istediğimiz hale gelene kadar makinadan bağımsız şekilde ayar yaptırdık hep.karşıyaka mezarlığının ordaki dik yokuşu benzinli halde 3. vitesle çıkabiliyorduk.lpg ayarınıda makina ile ilk ayar yapıldıktan sonra bu hale gelene kadar değiştirdiyorduk.

kesinlikle sana katılıyorum,bende yakıtımdan gayet memnunken bilgisayarlı gaz ayarının daha iyi olacağını düşünerek gttim yaptırdım fakat tamda dediğin gibi oldu, araç çekişten düştü ve yakıt arttı, bu yüzden elle ayara devam diyorum. Bu arada sen bilgisayarlı ayarı nerede yaptırıyordun?

Yorum bağlantısı
Mehmet Ezginler
kesinlikle sana katılıyorum,bende yakıtımdan gayet memnunken bilgisayarlı gaz ayarının daha iyi olacağını düşünerek gttim yaptırdım fakat tamda dediğin gibi oldu, araç çekişten düştü ve yakıt arttı, bu yüzden elle ayara devam diyorum. Bu arada sen bilgisayarlı ayarı nerede yaptırıyordun?

Bu konuya dikkat çekelim her usta usta olsaydı piyasa ustadan geçilmezdi.?ehil bir usta gaz ayarını makineye baglayarak süper sonuç çıkartır ama işin ustası olması şart işi bilmesi şart sizin gittiginiz ustayı siz bilirsiniz fakat her önüne gelene aracınızı kurcalatmayın önce çevreden araştırın sizi iyi ustaya yönlendirirler eger gazın ayarını açar havanın ayarını kısarsa haliyle yakıt artışı olacaktır.havayı az aln sistem gazı fazla alarak çalışmaya devam edecektir, işin ustasını bulun gaz ayarını mutlaka makineye baglatarak yaptırın.

eski aracımızda (1990 opel kadett) makina ile yapılan ayarlarda aracın performansı çok kötü hale geliyordu.makina ile ayar yapıldıktan sonra bizim istediğimiz hale gelene kadar makinadan bağımsız şekilde ayar yaptırdık hep.karşıyaka mezarlığının ordaki dik yokuşu benzinli halde 3. vitesle çıkabiliyorduk.lpg ayarınıda makina ile ilk ayar yapıldıktan sonra bu hale gelene kadar değiştirdiyorduk.

Degerli kardeşim işin sırrı EHİL USTADA yani işi bilmesi gerekli iyi bir usta bul sonucu gör.gaz ayarının karışım degerleri vardır eger senin ustan bunları bilmiyorsa yeni ehil bir usta bulmalısın.

Yorum bağlantısı
Misafir
(düzenlendi)

araçta brc marka sistem vardı (araç karbüratörlü).brc yetkili servis dahil bir çok yerde makinaya bağlatarak ayar yaptırdım hiç birindede istediğimiz performansı vermedi.ya yakıt çok artıyordu (benzinli halinden bile fazla) yada araba hiç gitmiyordu.her motor için bu değerler sabit olmayabilir.bu nedenler makinanın ayarları her araçta iyi performans vermeyebilir (bu sadece aklıma gelen bişey.doğru olurmu bilmiyorum)

tarihinde Misafir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • 2 yıl sonra...
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...