İçeriğe Yönlendir

Test : 2010 Yaz Lastiği 225/45/17


Çağlar Bayur

Recommended Posts

Çağlar Bayur

Lastik testlerinde benim takip ettiğim yer ADAC sitesi. Almanya ve Avrupa genelinde yoğun üyesi olan oldukça büyük bir kuruluştur. Teste düşük puan iyi demektir. Linkteki tabloda sırası ile: Trocken (Kuru zemin) Nass (Islak zemin) Greausch (yol sesi) Kraftstoffverb. (yakıt ekonomisi) Verschleiss (Aşınma). Tabloya göre P7 az aşınıyor, az tüketiyor, conti 3 ise çabuk açınıyor ama kuru ve ıslak zeminde puanları daha iyi.

Nankang ve sonrası lastikler tavsiye edilmez seviyede.

http://www1.adac.de/Tests/Reifentests/Somm...cePageID=280689

Yorum bağlantısı
Erdem Dengel

Çağlar bey

verdiğiniz siteye girerek sonunda ne marka lastik alacağıma karar verdim

Michelin Primacy HP

Teşekkürler

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Sorması ayıp ama, testte olmayan bir lastiğe, testa bakarak nasıl karar verdiniz? Testteki markaların, modelleri farklıdır !

Yorum bağlantısı
Erdem Dengel

Sanırım yanlış yorumladınız

Teste bakarak değil de siteye bakarak demiştim :)

ebatlarıma en uygun 5 lastiğin notları vardı

Michelin i seçtim :D

Yorum bağlantısı
Övgü Gürşen
Lastik testlerinde benim takip ettiğim yer ADAC sitesi. Almanya ve Avrupa genelinde yoğun üyesi olan oldukça büyük bir kuruluştur. Teste düşük puan iyi demektir. Linkteki tabloda sırası ile: Trocken (Kuru zemin) Nass (Islak zemin) Greausch (yol sesi) Kraftstoffverb. (yakıt ekonomisi) Verschleiss (Aşınma). Tabloya göre P7 az aşınıyor, az tüketiyor, conti 3 ise çabuk açınıyor ama kuru ve ıslak zeminde puanları daha iyi.

Nankang ve sonrası lastikler tavsiye edilmez seviyede.

http://www1.adac.de/Tests/Reifentests/Somm...cePageID=280689

benim şu an hiç sevmeyerek kullandığım conti iki numara. bu adamların testleri bizim yollara pek uymuyor. otoban olsa kesinlikle doğru yazmışlar ama bizim kaymak gibi asfalt yollarda kayıyor bu lastikler :lol2:

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Goodride ismide harika. Goodyear ın yandan yemişi heralde. :)

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Bu sene ki testte yok , geçen sene vardı, goodyear optigrip, testine inandım aldım, bu sene tekrar alacağım. İlk günki yol tutuşu ile 5000 km sonraki bile aynıydı.

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Enegy Saver burada aşımaya dayanıklı görünmüş , ama gerçek yol şartlarında çok dayanıklı değil. Yumuşak yapısı nedeniyle biraz çabuk deforme oluyor, bozuk yollarda çatlama ve bozulması kolay oluyor.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Kauçuğun yumuşak olduğunu nasıl anlayabiliyor sunuz?

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
Enegy Saver burada aşımaya dayanıklı görünmüş , ama gerçek yol şartlarında çok dayanıklı değil. Yumuşak yapısı nedeniyle biraz çabuk deforme oluyor, bozuk yollarda çatlama ve bozulması kolay oluyor.

30 bin km olacak diş derinliği 6.9-7 gibiydi. ilk 7 bin süperdi. Ne abs kolay kolay dvreye giriyordu ne de hemen patinaja düşüyordu. 15 binden sonra kademeli olarak kayıplar hissedilmeye başladı. Bunun sebebi sertleşme olabilir mi acaba ( Ama alındığından beri 2 kış bir yaz gördü. ) Kışın zaten sertleşmemesi yapısına aykırı da bakalım nisandan sonra daha ne kadar yumuşar görecez. Bir sonraki lastiği ben de goodyear optigrip düşünüyorum tabi çok çok iyisi çıkmazsa o zamana kadar.

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Çağlar Bey, gözle çok rahat anlaşılıyor . Hankook , Kumho gibi lastiklere bakın ,yakından inceleyin çok çabuk sertleştiğini fark edersiniz. Michelin enegry saver öyle değil , zaten 20-30 bin km den sonra dişler pul pul dökülmeye yanaklar tahrip olmaya başlıyor. Aynı araçla Kumho da ancak bu 50 bin km den sonra görülüyordu. Ama kulalırken büyük konfor farkı olduğu görülüyor. Kaymak asfaltta bunlar onlayacaktır. Biz zaman zzamn taşlı ve mıcırlı yolda kullanıyoruz. Testlerdeki gibi sürekli kaymak yolda değil.

Yorum bağlantısı
Övgü Gürşen
Çağlar Bey, gözle çok rahat anlaşılıyor . Hankook , Kumho gibi lastiklere bakın ,yakından inceleyin çok çabuk sertleştiğini fark edersiniz. Michelin enegry saver öyle değil , zaten 20-30 bin km den sonra dişler pul pul dökülmeye yanaklar tahrip olmaya başlıyor. Aynı araçla Kumho da ancak bu 50 bin km den sonra görülüyordu. Ama kulalırken büyük konfor farkı olduğu görülüyor. Kaymak asfaltta bunlar onlayacaktır. Biz zaman zzamn taşlı ve mıcırlı yolda kullanıyoruz. Testlerdeki gibi sürekli kaymak yolda değil.

testler drenajlı yani pütürlü asfaltta yapılıyor kaymak asfalt değil. yolun düzgünlüğüyle kaymak yani boşluksuz düz satıh karıştırılmasın.

Yorum bağlantısı
Serhat S. Yazıcı

Ben yaklaşık 3 yıldır kumho 205/50/17 kullanıyorum toplamda yaklaşık 80bin km yaptım ve bahsedilen deformasyonlar olmadı ayrıca İstanbulda yağmurlu havalarda girmediğimiz kesilmiş asfalt yok neredeyse ama bir kere bile balon yapmadı.. evet büyük markalar kadar kaliteli olmayabilir ama yollarımızda mükemmel değil Övgünün söylediği gibi, bu nedenle en güzel lastik yoluna göre seçilecek lastiktir.. Diğer aracımda da 215/45/17 Goodyear Eagle F1 kullanıyorum o lastiklerinde üretimi 27.05'tir ve 35binde 5 yıldır kullanıyorum ondada yol yapmamasına rağmen 5yıllık bir lasitk ve onda da her hangi bir sorun yok denilene göre biri kaliteli biri kalitesiz..

Yorum bağlantısı
Serhat S. Yazıcı

O zaman sorun yok bende zaten oldukça memnunum maşallah diyelimde :unsure2:

Yorum bağlantısı
Sami Aktaş

Kararımı verdim gibi... MICHELIN Pilot Sport 235/45/ZR17 94Y...Umarım sürtmez...

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
testler drenajlı yani pütürlü asfaltta yapılıyor kaymak asfalt değil. yolun düzgünlüğüyle kaymak yani boşluksuz düz satıh karıştırılmasın.

O testler Avrupa'da ki bir çok yol gibi pütürsüz asfaltta yapılır ( bu tip yollara halk arasında "kaymak" asfalt denir) zaten onlarda bizdeki gibi zift üstüne mıcır dökerek yapılan dandik asfalttan yok. O yüzden biz arabalarımız gürültülü diye kızıyoruz. Ayrıca beton asfaltta araç ,pütürlü asfaltta göre daha iyi yol tutar.

Yorum bağlantısı
Övgü Gürşen
O testler Avrupa'da ki bir çok yol gibi pütürsüz asfaltta yapılır ( bu tip yollara halk arasında "kaymak" asfalt denir) zaten onlarda bizdeki gibi zift üstüne mıcır dökerek yapılan dandik asfalttan yok. O yüzden biz arabalarımız gürültülü diye kızıyoruz. Ayrıca beton asfaltta araç ,pütürlü asfaltta göre daha iyi yol tutar.

yanlış anlıyorsunuz. kaymak asfalt farklı bir kavram aslında. çoğu gelişmiş avrupa ülkelerinde şehirler arası ve çok şeritli yollar pütürlüdür. buradan aklınıza bozuk satıh gelmesin. o bildiğiniz simsiyah asfalta yakından bakıldığında lastiklerin pütürlere tutunduğu anlaşılır. su bu pütürler arasından geçerek kenar direnajlardan atılır ve yol her daim susuz kalır. özellikle sefa bilir ingiliz yollarını. kaymak asfalt şehiriçinde hız yapılmayan yollarda olur ve genelde beton takviyelidir. bizdeki ise zift kaplama olduğundan pırıl pırıl olur maşallah. ama otobanlarımızı bir düşünün yol hiç ıslak değildir. halbuki şehir parlar bir yolda gideriz.

otobandaki fren mesafesiyle şehiriçindeki çok farklıdır mesela. lastik pütürlere saplanarak gider aslında. tabi bunu minimal düşünün. istanbul ankara arası otobandaki yolda bir viraj düşünün. oraya girdiğiniz hızla şehiriçinde aynı açıdaki viraja giremezsiniz.

zaten kaymak asfalt daha iyi yol tutsaydı otobanlar pütürlü yapılmazdı.

O testler Avrupa'da ki bir çok yol gibi pütürsüz asfaltta yapılır ( bu tip yollara halk arasında "kaymak" asfalt denir) zaten onlarda bizdeki gibi zift üstüne mıcır dökerek yapılan dandik asfalttan yok. O yüzden biz arabalarımız gürültülü diye kızıyoruz. Ayrıca beton asfaltta araç ,pütürlü asfaltta göre daha iyi yol tutar.
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Sizin "kaymak asfalt" tabiriniz hatalı gibi geldi bana. İnşaat mühendisi arkadaş varsa bize açıklar bizde öğreniriz. Anadolu da genelde asfalt kötüdür, ses yapar, baş ağrıtır, biz buna pütürlü yol deriz. Ya da eşek yolu. :)

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Rıdvan Ergün
benim şu an hiç sevmeyerek kullandığım conti iki numara. bu adamların testleri bizim yollara pek uymuyor. otoban olsa kesinlikle doğru yazmışlar ama bizim kaymak gibi asfalt yollarda kayıyor bu lastikler :)

Yarın Conti alacaktım. Kafam karıştı :)

Yorum bağlantısı
Adnan Çakır

Vesile ile bende dikkatimi çektiği için yazma gereği hissettim(Dünya rallisi İstanbul ayağında ) takımların çoğunun kullandığı lastikler BF GOODRICH'ti sponsor oldukları için olabilir mi?

Yorum bağlantısı
Övgü Gürşen
Yarın Conti alacaktım. Kafam karıştı :rolleyes:

Rıdvan hocam benim söylediğim lastik sport contact 3 modeli için geçerli. şehiriçinde kullanılan bir araba için asla alma diyorum. premium contact 2 filan değil mesela söylediğim. SC3 modelinden hiç memnun kalmadım. şu an michelin pilot sport 2 aldım onu kullanıyorum ve çok memnunum. aracın her şeyi değişti. tek kötü değişiklik yakıt sarfiyatının yükselmesi oldu. ya da bana öyle geliyor ama onun dışında ses, konfor, yol tutuş ve frenaj kesinlikle çok daha iyi.

yine belirteyim bu lastikler 18". yani yol konforunun çok önem kazandığı bir ebat.

Yorum bağlantısı
Mehmet Mercan
(düzenlendi)

Övgü bende Sport Contact 3 aldım. Gerçi benimkisi 17 inch ama ses anlamında çok memnunum. Hatta şöyle söyleyebilirim önceki Michelin Primacy HP 16 inch'ler oldukça ses yapıyordu 55 yanak olmasın arağmen. Şimdi 50 yanak ama ses azaldı :rolleyes:

18 inch'de fark etmiş olabilir tabiki. Sınır bir ölçü olduğu için herşey etken olabilir.

tarihinde Mehmet Mercan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Halis Parlak

Bunlar benim 307 deki lastikler 225/45 17 Rİnjani jant ve Pirelli Pzero Nero

cdx0j1ogejb9b0nm8751.jpg

5wqyd46dfxkx88cd76.jpg

Yola çok iyi tutunuyor ama bedeli de ağır oluyor:)

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...