İçeriğe Yönlendir

Ecocontact-er300-cinturato P6 Özlemi


Emre Okur

Recommended Posts

Emre Okur

selamlar..

195/60/15 ebadındaki bu 3 farklı lastiği kullanma fırsatım oldu.

herbiri için az da olsa bilgi sahibi oldum ve paylaşayım istedim.

fabrika çıkışı olarak continental ecocontact model lastikler 28bin km boyunca idare edebildiler.en büyük gözlemim su birikintisine girdiğimde arkanın inanılmaz derecede az tutunması oldu.korku dolu yağmurlu günler geçirmeme sebep oldular resmen.tabi bahsettiğim durum 100km/h civarında birikmiş suya dalma esnasındaki hadise.yoksa ıslak zeminde genel bi zaafiyet değil.bir de sıcak asfaltta yavaş virajlarda "cıvık cıvık" sesleri sadece bunlarda gözledim.

bridgestone turanza er300 ü büyük övgüler ve başarılı test sonuçları nedeniyle aldım.fakat ömür olarak continentaldan 2000km daha fazla yapabildiler.yani 30binde lastiğin neredeyse tüm sırt deseni kayboldu.omuz bölgesi lastiğin geneline göre çok erken aşındı.sanki bütün yolu hızlı virajlarda geçirdim.diğer ikisine göre daha az yol sesi aldı diyebilirim.

şu an pirelli cinturato p6 kullanmaktayım.18bin km oldu ve henüz lastikleri çaprazlama gereği duyacağım bir aşınma seviyesine dahi inmediler.yani kötü ihtimalle ortalama 40bini geçecek gibiler.eksisi ise zaten yol sesine mani olamayan focus 1 e daha hissedilir yol sesi alması..sert frenajda da abs yi tüm isteklerime rağmen devreye sokamadım.(kuru ve temiz asfaltta).halbuki daha az aşınan lastik serttir ve kolay kızaklaması gerekmez mi?

vardığım kanaat ise sürüşüme,bulunduğum iklim şartlarına ve kullandığım yollara göre içlerinde en uygunu p6 oldu...

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Vesile ile, çapraz değişim, eski radial lastiklerde yapılırdı, sağ arka-sol ön gibi bir değişim vardı. Tubeless , yani tüm zamane lastikleri sağ-sol karışmadan ön-arka yapılır.

P6 ların ömür testinde iyi puan aldıklarını okumuştum.

Yorum bağlantısı
Oğuz Altınada

Ben de bugün Doblo'ya lastik alıcam.

Üzerindeki lastikler ekstra yüke dayanıklı lastikler yani normal lastikten 100 120kilo daha fazla taşıma kapasitesine sahipler.

Ben de sanırım P4 XL 185/65/15 alıcam..

Aldığım fiyat 120TL

Yorum bağlantısı
Erhan Doruk

benim aracımda da pirelli cinturato p6 var. ıslak yollarda tutuşunu sevmedim kuru yollarda iyi, yol sesi had sahfada.

bundan önceki aracımda bridgestone b330 evo vardı. yağmurda daha başarılı ancak sertiliğiden sanırım abs yi çok sık devreye sokuyordu. ancak kullandığım 30binkm boyunca pek bi aşınma belirtisi göstermeyip, biraz sertleşmişti.

Yorum bağlantısı
Barkın Kayaoğlu
Vesile ile, çapraz değişim, eski radial lastiklerde yapılırdı, sağ arka-sol ön gibi bir değişim vardı. Tubeless , yani tüm zamane lastikleri sağ-sol karışmadan ön-arka yapılır.

P6 ların ömür testinde iyi puan aldıklarını okumuştum.

Çağlar Abi müsadenle ve vesile ile, çapraz yapılmamasının nedeni tubeless (iç lastiksiz) olması değil asimetrik desenli olmasıdır.

Yorum bağlantısı
Serkan Toker

Turanza benim de gördüğüm en gürültülü lastiktir...Contileri yeni aldım sayılır, ben memnunum..Son Ankara yağmurlarında gayet başarılı sınav verdiler..Rize' nin yollarını bilemiyorum ama ikamet ettiğiniz bölgedeki yol yapısı aşınmayı hızlandırmış olabilir...100 km/h su birikintisine girmek için yüksek bir sürat, hangi lastik olsa aynı sonucu verir...Hele viraj içindeyse...Pirelli çok önceleri kullanmıştım, ben aşınmasını gözlemleyemedim en az 40k km.de... :dil:

Yorum bağlantısı
Emre Okur
Çağlar Abi müsadenle ve vesile ile, çapraz yapılmamasının nedeni tubeless (iç lastiksiz) olması değil asimetrik desenli olmasıdır.

turanza er300 ler asimetrikti.p6 lar ise gayet simetrikler :nazar: ben çaprazlamalıyım anladığım kadarıyla?

conti leriniz hayırlı olsun serkan bey.ben ecocontact kaçıncı jenerasyonu kullandığımı hatırlayamadım fakat diğerlerine göre suya dalışlarda eksik kalıyordu.alışık değilsinizdir ama bu yörede 100 ve üzeri hızlarda suya giriş yapmak durumu çok çok sık yaşayacağınız bir durum.ıslak zeminde yol almak değil de,benim sıkıntım "aquaplaning" denen hadisede olsa gerek.

yollar tamamiyle asfalt,stabilize yol bile görmüyorlar fakat eski lastiklerim suyu sevmemiş olabilirler :)

bu arada kullandığım conti ler v

er300 ve p6 lar h sınıfı.

Yorum bağlantısı
Mustafa Akdeniz

Bende P7 Cinturato var.Önceki sahibi aracı satmadan bir hafta almış lastikleri,keşke almasaymış.Ben pek memnun değilim çünkü yol sesini çok veriyor içeri ve gerçekten sessiz sedasız olan aracımın tüm sakinliğini bozuyor.Artık bitene kadar kullanıcam mecbur,kısmetse bitince ya continental ya da goodyear bakıcam.

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

Benim lastiklerde er300 ve gerçekten hem hamur olarak hem yapı olarak sert lastik. Aynı lastikten komşumda almış, onunki made in turkey, benimkinde ise made in spain yazıyor ve benimkinin hamuru çok daha sert.

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Özgür Ahkem Gökce
turanza er300 ler asimetrikti.p6 lar ise gayet simetrikler ;) ben çaprazlamalıyım anladığım kadarıyla?

conti leriniz hayırlı olsun serkan bey.ben ecocontact kaçıncı jenerasyonu kullandığımı hatırlayamadım fakat diğerlerine göre suya dalışlarda eksik kalıyordu.alışık değilsinizdir ama bu yörede 100 ve üzeri hızlarda suya giriş yapmak durumu çok çok sık yaşayacağınız bir durum.ıslak zeminde yol almak değil de,benim sıkıntım "aquaplaning" denen hadisede olsa gerek.

yollar tamamiyle asfalt,stabilize yol bile görmüyorlar fakat eski lastiklerim suyu sevmemiş olabilirler :p

bu arada kullandığım conti ler v

er300 ve p6 lar h sınıfı.

Vesile ile ; P6'lar anladığım kadarıyla simetrik sizin de dediğiniz gibi, lastikçi değişim yaparken iç ya da dış gibi bir ibare yok abi ,bunları takarken farketmiyor demişti, bende lastiğin üstünde baya bir aradım inside outside yazısını ama göremedim, bu sebepten dolayı çapraz değişim yapılması gerekiyor sanırım.

Bu konuda kesin birşey söyleyebilecek olan var mı acaba?

izlenimlerimi de aktarayım; 5 günde yaklaşık 4000 km yol yaptım yol tutuşu önceki lastiklerime göre bariz olarak çok daha iyi (lassa atracta'ya göre), daha geç kızaklıyor, yola daha sağlam basıyor. Ve en önemlisi beni virajlarda korkutmuyor.

Yorum bağlantısı
Hakan Yıldız
Benim lastiklerde er300 ve gerçekten hem hamur olarak hem yapı olarak sert lastik. Aynı lastikten komşumda almış, onunki made in turkey, benimkinde ise made in spain yazıyor ve benimkinin hamuru çok daha sert.

Turanza'nın ve başka marka lastiklerin made in Turkey veya avrupa,uzak doğu olması kalitesine herhangi bir etki edermi?Daha önce hiç fark etmeyeceğini okumuştumda.Lastik satın alırken üretim yılını araştırmalımıyız,lastikleri evirip ceviripmi üretimi görebiliriz saygılar

Yorum bağlantısı
Serkan Toker

Bence üretim yeri farketmez...Lastiğin üretim tarihi 0410 gibi yazar..İlk iki rakam hafta diğeri yılı işaret eder..Yani örnek 2010 yılının 4. haftası gibi...Ben tazasini almaya gayret gösteririm ama raf ömrü 3 yıl deniyor, arabaya takılmadan önce...

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Ticari olarak kullanmıyorsak, lastik ömrü , konfora ve yol tutuşa tercih edilmez bence. :D

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...