İçeriğe Yönlendir

Virajlar Ve Hızlarınız


Önder Ayvazoğlu

Recommended Posts

Mehmet Ozyurek
Valla Adana-Pozantı otobanında otobüste giderken aha devrildik devrileceğiz derken sağ salim gidiyoruz. :good1: Adam günde iki defa geçtiği için virajı ezberlemiş, gaz kesmeden art arda dönüyor koca otobüsle.

Benim kamyoncu müşterinin biri Nevşehir'den Mersin üstü Anamur'a 10 saatde gidiyor...

Ben connect ile 10 saatde gitmiştim..

Sürat felakettir. Virajları fazla zrlamayın.. Forumda daha önce zorlamış arkadaşlarımızın açmış olduğu kaza başlıkları hala duruyor...

Yorum bağlantısı

Hafızamdadır hep. Viraj içerisinde fren yapıyorsan öyle ya da böyle hatalı bir durum vardır. Fren yapılacaksa viraja girmeden yapılır, virajın sonuna doğru hızlanılarak çıkılır. Geniş virajları içten almak, açısı daralan virajları ise yolun eğimini kullanarak dıştan içe almak savrulmayı engeller. Ama her zaman asıl olan yolun durumudur. Zaman zaman ben de kestiremediğim virajlara girerken tedirgin olurum. Bu sırada yanımdan hızla geçen ve virajı dıştan alma pahasına sınırlarını zorlayan araçlara da hayret ederim. Ben tehlike atlatmadan tamamladığım yolculukları yanıma k

Yorum bağlantısı
Yiğitcan Coşar

Bir çok otobüs ve kamyon bizim arabalardan daha iyi yol tutar bunuda unutmamak lazım.

Yorum bağlantısı
Oğuzhan Demir

Arada sırada tır kullanan biri olarak 1.2 tonluk araçlarla 40 tonluk 12 teker araçları kıyaslamamak lazım heleki virajlarda diyebilirim.

Yorum bağlantısı
Erdoğan Temur
can bey, size katılıyorum

fakat şöyle bir durum var; 10 senedir sürekli araba kullanıyorum. 1 sene öncesine kadar corsa kullanıyordum. focusla kıyaslamak yanlış belki ama virajlarda bu duyguyu hiç yaşamadım, araç yere daha yakın olduğundan virajdayken bana güven veriyordu, corsanın limitlerini kestirebiliyordum

fakat focus biraz daha yüksek durduğu için açıkçası limitlerinin ne olduğunu kestiremiyorum bu yüzden belki de en alt limitte bile tedirginlik yaşıyorum

Çoğu viraj girişlerinde max. kaç km hızla girileceğini gösteren tabela vardır zaten.

Tabi ki tabela yada diğer arçaların ne kadar hızla viraja girdiği değil sizin kendinizi ne kadar güvende hissettiğiniz hızla girmeniz daha uygundur.

Yorum bağlantısı
Serkan Çok

açısı

zemin yapısı

senin yükün

yük dağılımın

yolun eğim açısının

lastik durumunun

zemindeki ani eğim değişimleri vs.

seni anlıyorum bende bazen virajlarda sıkıntı yaşıyorum

bu hızla nasıl çıkarım diye

virajda firene basmada

ne yaparsan yap kardeşim.

Yorum bağlantısı
Görkem Yagtu
AİLE , EŞ , ÇOCUK ( Her çocuk - 10 km/saat ) Arabanın içindeyse - 20 km/saat.

hahaha güzel formül olmuş :shok:

Yorum bağlantısı
Uğur Çakmak
Yukarıda da bahsedildiği gibi , önemli olan girdiğin gibi çıkmaktır. Ben ne 120km ile girip 30km la çıkan arabalar gördüm. Siz arabanın limitlerine göre değil kendi limitlerinize göre viraja girin. Limitleri etkileyen faktörler aşağıda sıralanmıştır.

AİLE , EŞ , ÇOCUK ( Her çocuk - 10 km/saat ) Arabanın içindeyse - 20 km/saat.

İşte örnek aile babası. :shok: Kendini düşünmüyorsan aileni düşünüceksin.İlla çoluk çocuk olmasınada gerek yok anne,baba,kardeş.

Hız=Felaket

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

Virajlara normalden çok fazla hızlı girmeyin. Çünkü düz yol veya viraj farketmez, arabanın hızı arttıkça lastiklerin yere tutunuşu azalır. Bu hız arttıkça kayma için önemli bir neden.

Birde araba bir viraj dönerken aynı zamanda bir merkez etrafında dönüyür demektir ve dışa doğru arabayı savuran merkez kaç kuvveti vardır. Hız arttıkça bu merkez kaç kuvveti hız ile orantılı değil, hızın karesi olarak artar. Hızınızı biraz artttırsanız bile savrulmanız çok daha kolaylaşır.

Yanivirazda azda olsa hız fazlalığı katma riskini kat kat arttırıyor.

Yorum bağlantısı
Erdoğan Temur
Virajlara normalden çok fazla hızlı girmeyin. Çünkü düz yol veya viraj farketmez, arabanın hızı arttıkça lastiklerin yere tutunuşu azalır. Bu hız arttıkça kayma için önemli bir neden.

Birde araba bir viraj dönerken aynı zamanda bir merkez etrafında dönüyür demektir ve dışa doğru arabayı savuran merkez kaç kuvveti vardır. Hız arttıkça bu merkez kaç kuvveti hız ile orantılı değil, hızın karesi olarak artar. Hızınızı biraz artttırsanız bile savrulmanız çok daha kolaylaşır.

Yanivirazda azda olsa hız fazlalığı katma riskini kat kat arttırıyor.

Her kelimesine katılıyorum. +1071

Yorum bağlantısı
Özgür Daldaban
merhabalar, çok ilginç bir konuyu açmak istiyorum

resimdeki gibi 90 derece bir viraj olsun, bu virajı focusunuzla maksimum kaç km hızla geçebiliyorsunuz

ben şu ana kadar maksimum 100 km hızla geçebilmeme rağmen bu hızda bile tedirginim

baktığımda ben 100 km hızla geçerken kamyon ve otobüsler bile benden çok daha hızlı geçiyorlar virajları

acaba ben mi çok tedirgin sürüyorum, bu hızda geçerken bile virajı sanki araba kayacakmış gibi geliyor

yoksa bende bir fobi mi olmuş bu anlayamadım?

Merhaba,

Yaşadığınız tedirginliği anlayabiliyorum.

Aslında her sürücünün kullandığı aracın limitlerini bilmesi ve ona göre davranması esastır.

Bu amaçla, -eğer imkanınız var ise- trafiğe kapalı ve güvenli bir alanda, aracınızı tanımaya çalışmak faydalı olacaktır. Tanımaya çalışmaktan kastım, asla azami hız denemesi değildir. Aracının sağa, sola farklı açılardaki, farklı virajlardaki tepkilerini görmek, tek kişiyle ve yüklü iken frenleme oranlarını öğrenmek, hangi şartlarda aracın kontrolden çıkmaya başladığı (kafadan kayma, arkadan savrulma gibi) ve sizin tepkilerinize aracın nasıl cevap verdiğini bilmek hayati öneme sahiptir. Bu bilgilere sahip bir sürücü, en sıkıntılı şartlarda dahi aracını nasıl kontrol etmesi gerektiğini bilir, daha da önemlisi o zor şartlara düşmemek için gereken sürüş stilini tercih eder.

Aracın limitlerini bilmek, aracı limitte kullanmak değildir elbette. Trafikte temel amacımız, bir noktadan gitmek istediğimiz diğer bir noktaya güvenli ve emniyetli bir biçimde varmak olmalıdır. Yanınızdan geçen o kamyonların veya Şahin'lerin bir sonraki seferde o virajda kontrolü kaybedip, yoldan çıkmayacağının garantisini kim verebilir?

Arkadaşların da bahsettiği üzere, sorunsuz viraj dönmenin birden fazla koşulla bağlı olduğu bir gerçektir ve bana sorarsanız, gaz pedalı üzerinde ayağınız titremediği ve kendinizi emniyette hissettiğiniz hız sizin seyir süratiniz olmalıdır.

En azından ben böyle yapıyorum.

Eğer ben daha fazlasını istiyorum diyorsanız, mutlaka ileri sürücülük teknikleri kursu almanızı öneririm.

Yorum bağlantısı
Guest Ramazan Demir

Otobüslerin virajlarda hızlı dönmelerini sağlayan stabilizatörler var, özellikle mecolarda. Otobüsleri deli kullandıkları zamanlarda ahamda gittik dediğim çoğu yerde şoförün hızını sölemek istemiyorum. :)

Yorum bağlantısı
Aynen abicim haklisin simdi 48x leri çıkmış ama eskiler daha bi iyi döndürürdü cdleri :)

Abicim akşam gelin kuşadasina doğru yapalim biseyler gelin mangal yakiyim size :)

48x 5 yıl öncesi tarihte kaldı 52x in üzerine çıkamadılar.buna dayanıklı cd malzemesi için dizany yok.araçlardada öyle esp bile dayanmaz bence.yere yapışan mercolarda bile tehlike varken ünlü citroenlerde bile bu tehlike varken,clio ile mümkün bile degildir bence.virajda muhakkak km düşmelidir.boşta olsa araç tehlikeden uzak durulmalı.iyi şoför viraj egimini hesaplar aynı şekilde çıkar.buda denildigi gibi yüksek hızda girdiyse düşük hızda çıkar bu ustadır gözü tehlikeyi görmüştür. :):D

Yorum bağlantısı
(düzenlendi)
Arkadaşlar ortada yanliş anlaşılmalar öncelikle rs o hiza cikmak icin yapilirken yol tutuş ve frenaj düşünülmüş zaten benim anlatmak istediğim arabanin dönmemesi değil ne zaman karşınıza ne cikacaginin belli olmamasi.

Bir ikinci yanlis anlasilma esp ile ilgili esp yol tutuşu arttirmaz tutusunuzu kaybettinizm mi devreye girer ve hiziniz satabil kalmaz yeni sistem esp lerde buna calisiyorlar.

Birde sürat felakettir.....

+1

bu bile kurtarmaz manasında yazmıştım.

tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Hasan Aksüt
Virajlara normalden çok fazla hızlı girmeyin. Çünkü düz yol veya viraj farketmez, arabanın hızı arttıkça lastiklerin yere tutunuşu azalır. Bu hız arttıkça kayma için önemli bir neden.

Birde araba bir viraj dönerken aynı zamanda bir merkez etrafında dönüyür demektir ve dışa doğru arabayı savuran merkez kaç kuvveti vardır. Hız arttıkça bu merkez kaç kuvveti hız ile orantılı değil, hızın karesi olarak artar. Hızınızı biraz artttırsanız bile savrulmanız çok daha kolaylaşır.

Yanivirazda azda olsa hız fazlalığı katma riskini kat kat arttırıyor.

Aslında hızlandıkça yol tutuşu hızdan dolayı değilde, yolun pürüzlerindeki sekmeden dolayı azalır.

Yorum bağlantısı
Hasan Aksüt
Arada sırada tır kullanan biri olarak 1.2 tonluk araçlarla 40 tonluk 12 teker araçları kıyaslamamak lazım heleki virajlarda diyebilirim.

Merkez kaç kuvvetinin aracın kontrolünü kaybetmesini sağlarken kütlenin bir etkisi olmaz. Ağır aracın yol tutuşu artarken, savrulma etkiside artar. Tekerin fazla olması yüzeye göre değişken etkiler gösterir. Örnek kış rallilerinde çivili ama ince tekerlerler kullanmak gerekir.

Yorum bağlantısı
Çağatay Demir
(düzenlendi)
bu virajı havaalanı yönüne doğru giderek düşün. Saniyede 52 m hız ile girdim ve viraj 3-4 saniye felan sürdü bende sırılsıklam terlemiştim.Bu hatadan sonra basın expres yoluna kadar boşta gittim ve yarım lt su tüketmiştim :) Kabus gibiydi...

Aman Süha Abi, tekrarlamazsın zaten birdaha o hızı orda ama yinede Allah korumuş.

İzmir-Kuşadasi arasi otobanda gelirken bi ara km saati artti yaklasik 22X km hızla giderken tatli bir viraja girdim herşey normal viraji dönerim ama trafik var , viraj icinden disa dogru cikmam lazim ama o hizda imkansiz ama bu sefer bisey olmadi ama olmiycakta degildi o yuzden gereksiz gaza basmak gercekten saçmalik benim orda yaptiğimda saçmalıktı. Kuşadasina 1 saat önce gelmedim orda bastim diye.

Şuda bir gerçek burda ne kadar konuşsakta hatamizi bilsekte insan malasef kendine yeniliyor arada sirada :(

Focus u bi gösterin herşey normalse otobusun 100 ile döndüğü yeri 200 le döner ama siz yinede trafik kurallarina uyun unutmayinki trafik kurallari malinizi değil caninizi korur.

Geçmiş olsun Cub, ama o yolda gerçekten çok tahrik ediyor insanı. Hoş benim arabamın en tahrik olmuş hali senin dediğin hızların yarısını anca yapıyor :rolleyes:

tarihinde Misafir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağatay Demir
Gecenlerde dolasirken o aracin 3.2 v6 olanini gordum, CUB'un altinda boyle bir canavar olsa ne olur bilmem artik :rolleyes:.

Taxi filmindeki gibi olur herhalde :)

Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik
(düzenlendi)

22x gibi hızlarda yere değen yerinizin en en fazla 10cm

tarihinde Cihan Tiftik tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk
(düzenlendi)
22x gibi hızlarda yere değen yerinizin en en fazla 10cm
tarihinde Ayhan ?ent tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik

Ayhan aracın altına giren rüzgarın kaldırma gücü ne olacak? Basit fizik hesabı,akışkan fiziği. :nazar: 4 lastiğin nası 560cm

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk
(düzenlendi)
Ayhan aracın altına giren rüzgarın kaldırma gücü ne olacak? Basit fizik hesabı,akışkan fiziği. :nazar: 4 lastiğin nası 560cm
tarihinde Ayhan ?ent tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Yurdaer Elay
Ayhan aracın altına giren rüzgarın kaldırma gücü ne olacak? Basit fizik hesabı,akışkan fiziği. :kafa: 4 lastiğin nası 560cm
Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik
(düzenlendi)

Sen hiç 250yle giden BMW E39 540 la ufak bi yükseltiden havalandın mı? Üstelik aynı yolda escort gibi dandik bi araçla 170-180 giderken hissetmediğin bi yükseltiden? Üstelik escortta 185 65 14 ebat takılıyken,BMW de 255 45 18 takılı olduğu halde? Bana anlatamazsın bunları.

Bizim arabalar süratlendikçe yere daha çok basmıyo mu? F1 gibi

F1 olsa evet. :nazar: Yok öyle bişey. Üstünden geçen rüzgarın basıncıyla altından geçen rüzgarın kaldırma gücü dengeli ama alttaki hızla birlikte çok daha dik parabol şekilde artan halinde.

tarihinde Cihan Tiftik tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Misafir
Bu konu kapalıdır.
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...