Guest Ali 26 Temmuz 2010 Paylaş 26 Temmuz 2010 1. Motor çalıştırılmadan ve motor ısıtılmadan klima açılmamalı. 2. Klima çalıştırılmadan önce, araç içindeki sıcak havanın dışarı çıkması için camların bir süre açık tutulmalı. 3. Araç klimalarının randımanlı olması için kış dahil ayda bir kez, 10 - 15 dakika çalıştırılmalı. 4. Klimadan gelen havanın sürücü ve yolculara doğrudan temas etmemesi için fanların camlara ve tabana verilmesine dikkat edilmeli. 5. Motor çalıştıktan sonra klima önce düşük devirde, daha sonra yüksek devire alınarak çalıştırılmalı. 6. Arabanın içi 'buzdolabı soğukluğuna' getirildiği takdirde arabadan çıkılınca tansiyon sorununa yol açabilir. Bu sebeple iç sıcaklığın dışarıdan 6 derece düşük olarak ayarlanması gerekir. 7. Kış aylarında uzun süre çalıştırılmayan klimalarda gaz oturması yada gaz sızması sorununun çözümü için klimada kontrol çalıştırmaları yapılmalı. 8. Zamanında değiştirilmeyen polen filtresi, içinde biriken tozlar sebebi ile klima çalışsa bile yeterli soğutmayı yapamaz. 9. Klima sisteminde soğutmanın oluştuğu nemli bir bölge olan evaparatöre (buharlaştırıcı, ısı değiştirici) sızan toz zerrecikleri, zamanla bakterilerin oluşmasına neden olarak, bünyesi alerjiye karşı hassas olan sürücüleri rahatsız eder. Bu bölümün de düzenli olarak temizlenmesi ve/veya değiştirilmesi gerekir Yorum bağlantısı
Okay Çetinkaya 26 Temmuz 2010 Paylaş 26 Temmuz 2010 bende tam bugün klimayı kontrol için gittim servise buz gibi olmuyo diye elektrikçiyle birlikte bindik havalandırma ızgarasına bi alet taktı bir süre gittik manuel klimanın 3.kademesinde 7-8 gösterdi alet aracın ekranında sıcaklık 38 derece idi normal dedi.üfleme iyi olduğu için polen filtresini değiştirme gereği duymadım aracımın 1 yılı dolalı 10 gün falan oldu ama kafam takıldı sanki diğer araçlarda daha çabuk ve daha çok soğutuyo gibi klimalar öyle mi? Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 26 Temmuz 2010 Paylaş 26 Temmuz 2010 Bana klimacının söylediği şu : 5 derece dünya standartı dedi...Benim araçta 6 dereceye kadar soğutuyor.Hiç kurcalamaya gerek yok her şey normal dedi. Yorum bağlantısı
Okay Çetinkaya 26 Temmuz 2010 Paylaş 26 Temmuz 2010 teşekkürler ayhan bey sorun yapmaya kurcalatmaya gerek yok o zaman, Yorum bağlantısı
Uğur Çakmak 26 Temmuz 2010 Paylaş 26 Temmuz 2010 Benim klima çalışmıyor malesef çok masraf açar korkusuyla tamirede gidemiyorum Yorum bağlantısı
Ersen Tapan 26 Temmuz 2010 Paylaş 26 Temmuz 2010 Benim klima çalışmıyor malesef çok masraf açar korkusuyla tamirede gidemiyorum Gazı yoktur onun 50- 60 tl ye hallolur.. Yorum bağlantısı
Uğur Çakmak 26 Temmuz 2010 Paylaş 26 Temmuz 2010 Gazı var Ersen abi yani önceden vardı var olduğu halde çalışmıyordu Tamponun altında bir kaç tane kablonun ucu kesik sanırım klimayla alakalı o yüzden çalışmıyor diye tahmin ediyorum.Bir arıza sonucu komple iptal etmişlerdir belki diyede ellemeye korkuyorum yani. Yorum bağlantısı
Ersen Tapan 26 Temmuz 2010 Paylaş 26 Temmuz 2010 Gazı var Ersen abi yani önceden vardı var olduğu halde çalışmıyordu Tamponun altında bir kaç tane kablonun ucu kesik sanırım klimayla alakalı o yüzden çalışmıyor diye tahmin ediyorum.Bir arıza sonucu komple iptal etmişlerdir belki diyede ellemeye korkuyorum yani. Bir klimacıdan fikir almakta fayda var ; bazen çok basit bir temas sorunuda olabiliyor.. Yorum bağlantısı
Uğur Çakmak 26 Temmuz 2010 Paylaş 26 Temmuz 2010 Bir klimacıdan fikir almakta fayda var ; bazen çok basit bir temas sorunuda olabiliyor.. İstanbul'a dönünce bir uğrayayım ben o zaman.Bu sıcak havada klimasız hiç çekilmiyor Yorum bağlantısı
Ersen Tapan 26 Temmuz 2010 Paylaş 26 Temmuz 2010 İstanbul'a dönünce bir uğrayayım ben o zaman.Bu sıcak havada klimasız hiç çekilmiyor 2005 yılı falandı babamın arabasının kliması çalışmıyordu; yetkili servise gittik kompresör arızalı 1000 küsür tl dedi vazgeçtik; 3 tane klimacıda aynı şeyi söyledi bizde yenisi almaya karar vermiştikki diğer yetkili servisede gidelim dedik sonuç olarak tesisatta kopukluk varmış ufak bir ücretle hallolmuştu.. Yorum bağlantısı
Cihan Yetişken2 26 Temmuz 2010 Paylaş 26 Temmuz 2010 Bir hatırlatma: Özellikle uzun yolda klima açık giderken, zaman zaman camları açıp içeriyi havalandırmakta fayda var. Yorum bağlantısı
Emrah Yıldırım 2 26 Temmuz 2010 Paylaş 26 Temmuz 2010 (düzenlendi) Klima konusu açılmışken aklıma gelen bir soruyu sormak istiyorum. Manuel klimaları açtığımız zaman klima fan hızından bağımsızmı çalışır yoksa fan hızına bağlı olarak klima motordan dahamı fazla güç alır. Başka türlü ifade etmek gerekirse fan 1. ve 4. kademede iken klima motordan aynı derecedemi güç alır bu soruyu şunun için soruyorum klima açtığım zaman çekişten düşürür motoru yorar diye hep düşük fan hızlarında açıyorum acaba doğrumu yapıyorum ? 26 Temmuz 2010 tarihinde Emrah Y?ld?r?m 2 tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Tansel Yavuz 26 Temmuz 2010 Paylaş 26 Temmuz 2010 Klima konusu açılmışken aklıma gelen bir soruyu sormak istiyorum. Manuel klimaları açtığımız zaman klima fan hızından bağımsızmı çalışır yoksa fan hızına bağlı olarak klima motordan dahamı fazla güç alır.Başka türlü ifade etmek gerekirse fan 1. ve 4. kademede iken klima motordan aynı derecedemi güç alır bu soruyu şunun için soruyorum klima açtığım zaman çekişten düşürür motoru yorar diye hep düşük fan hızlarında açıyorum acaba doğrumu yapıyorum ? Klima kompresörünün hızı değişmez,1 ve 4 aynıdır. Yorum bağlantısı
Korhan Oray 26 Temmuz 2010 Paylaş 26 Temmuz 2010 Benim klima çalışmıyor malesef çok masraf açar korkusuyla tamirede gidemiyorum Geçtiğimiz hafta pazartesi günü klima bakımına girdim ve gaz basıldı. Gayet memnun bir şekilde kullanmaya başladım. Cuma günü ise şaşırtıcı bir şekilde klimam çalışmayı kesiveredi (kompresör devreye girmiyor - sigortalar sağlam) Servise gittiğimde usta kriko ile aracı kaldırıp bir soketi ayırıp kontakt sprey sıkarak tekrar taktı. Sonuçta klima tekrar çalışmaya başladı. Ustanın dediğine göre, bizim araçlarda sıklıkla rastladıkları bir durummuş bu. 20 TL aldı ve gönderdi beni Diyeceğim şu ki, yine de bir ustaya görünmekte fayda var. Belki ufak bir masrafla hallolabilir. Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 26 Temmuz 2010 Paylaş 26 Temmuz 2010 Normalde klimalarımıza , fan kademesine bağlı olmaksızın, belli bir enerji çeker. Yani birinci kademede de 4. kademede de aynı gücü çeker diye düşünüyoruz. Peki yeni araçlarda farklı klima teknolojileri var mı yani gerektiğinde az yada çok güç çeken sistemler yok mu? Yorum bağlantısı
Serkan Toker 26 Temmuz 2010 Paylaş 26 Temmuz 2010 Dijital klimalar soğuk havanın debisini düşürerek veya biraz dışarıdan gelen havayla karıştırarak soğutmayı dengeliyorlar...Kompresör sürekli devrede yani.. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 26 Temmuz 2010 Paylaş 26 Temmuz 2010 Fan kademesine bağlı olarak kompresör devreye girer: 1. İlk Kademede hava çok yavaş geçer, çabuk soğur, evaparatör buzlanmaya yaklaşınca ( kabinin içinde sensör mevcuttur) kompresör durur 2. En hızlı kademede hava hızlı geçer, evaparatör buzlanmaya yaklaşamaz, kompresör çok nadiren durur. 3. Yani kompresör durmaksızın çalışmaz, yani zaman zaman durduğu için, çekilen güç fark edecektir. Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 26 Temmuz 2010 Paylaş 26 Temmuz 2010 Fan kademesine bağlı olarak kompresör devreye girer:1. İlk Kademede hava çok yavaş geçer, çabuk soğur, evaparatör buzlanmaya yaklaşınca ( kabinin içinde sensör mevcuttur) kompresör durur 2. En hızlı kademede hava hızlı geçer, evaparatör buzlanmaya yaklaşamaz, kompresör çok nadiren durur. 3. Yani kompresör durmaksızın çalışmaz, yani zaman zaman durduğu için, çekilen güç fark edecektir. İşte bu. Bana da zaman zaman çekiş değişiyor gibi geliyor. Demek ki klima ayarlarını daha dikkatli kulllanarak tasarruf da sağlanabilir. Peki Çağlar Abi, yeni fiesta da gaz komutlarına göre klima devre dışı kalabiliyor mu? Sollama yaparken otomatik kapanma gibi. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 26 Temmuz 2010 Paylaş 26 Temmuz 2010 Benimkinin devreden çıktığını ben hissediyorum ama bu genelde güce ihtiyaç duyduğu zaman oluyor. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 26 Temmuz 2010 Paylaş 26 Temmuz 2010 94 Escortta bile %70 gazdan sonra kompresör devre dışı kalır. Ford klasiğidir, çok işe yarar. 4-6 saatlik yolculuklarda, 1 saate, 5-10 dak. klimayı kapatın, kabin içini havalandırın derim, tabii yavaş yavaş kapatın, ani sıcaklık yükselmesi baş ağrısı yapar. Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 26 Temmuz 2010 Paylaş 26 Temmuz 2010 Bende turbo devreye giriyor sanıyordum. Yorum bağlantısı
Tansel Yavuz 27 Temmuz 2010 Paylaş 27 Temmuz 2010 Benimkinde gaz pedalına bağlı değil,yani dip gaz yaptığım zaman devre dışı kalmıyor belli bir devri geçtiğim zaman kapandığını hissediyorum. Yorum bağlantısı
Emrah Yıldırım 2 27 Temmuz 2010 Paylaş 27 Temmuz 2010 Fan kademesine bağlı olarak kompresör devreye girer:1. İlk Kademede hava çok yavaş geçer, çabuk soğur, evaparatör buzlanmaya yaklaşınca ( kabinin içinde sensör mevcuttur) kompresör durur 2. En hızlı kademede hava hızlı geçer, evaparatör buzlanmaya yaklaşamaz, kompresör çok nadiren durur. 3. Yani kompresör durmaksızın çalışmaz, yani zaman zaman durduğu için, çekilen güç fark edecektir. buradan çıkardığım sonuç doğru olanı yapıyormuşum Sabah bir test yaptım motor ısındıktan sonra araç dururken klima kapalı anlık tüketim 0.4, klima 1. kademede anlık tüketim 0.7, klima 4. kademede anlık tüketim 0.8 şimdi görülen dağlar kadar olmasa da küçük bir fark var 1 ile 4 arasında Yorum bağlantısı
Rıdvan Kocabaş 30 Temmuz 2010 Paylaş 30 Temmuz 2010 klima ile ilgili benim merak ettiğim konuda şu olmuştur , belirli bir hızda örneğin otobanda 110-120 km hızla giderken klimanın açılması kompresöre zarar verir mi ? bazen ben yapıyorum evden çıkınca cam açık giderim otobana girince mecburen camı kapatır klimayı açarım haliyle araç 2500-3000 devirdeyken klimayı açmış olurum kopmresör bu durumda zarar görür mü ? Yorum bağlantısı
Cihan Beliceli 30 Temmuz 2010 Paylaş 30 Temmuz 2010 klima kullanımıyla ilgili bir ikişeyde ben söyleyeyim 1- klima açıkken sürücü camının bir parmak açık olmasında fayda var 2- en önemlisi klimayı kapatmadan önce klimayı fana çevirin ve en yüksek hızda kanalların içindeki soğuk havayı boşaltın. eger direk klimayı kapatırsanız kanallarda kalan soğuk hava yosunlaşma yapacak buda sonraki kullanımlarda koku yapacaktır Yorum bağlantısı
Recommended Posts