İçeriğe Yönlendir

Klima Kullanımı


Guest Ali

Recommended Posts

Vural Sarı

HERKESİ İLGİLENDİREBİLİR?

Arabaya biner binmez klimanin nicin hemen acilmamasi gerektigi teknik bilgilerle aciklanmis...

Do not turn on A/C immediately as soon as you enter the car!

Arabaya biner binmez hemen klimayı açmayınız!

c0188887.gif

Please open the windows after you enter your car and do not turn ON the air-conditioning immediately. According to a research done, the car dashboard, sofa, air freshener emits Benzene, a Cancer causing toxin (carcinogen- take note of the heated plastic smell in your car). In addition to causing cancer, it poisons your bones, causes anemia, and reduces white blood cells. Prolonged exposure will cause Leukemia, increasing the risk of cancer may also cause miscarriage.

Arabanıza bindikten sonra lütfen camlarınzı açınız ve hemen klimayı açmayınız. Yapılan bir araştırmaya göre, arabanın gösterge paneli, koltuğu , Benzen yayan hava temizleyicileri (araba ko kuları), Kansere s ebep olan bir zehirdir (kanserojen - arabanız içinde ısınmış plastiklerin solunması olarak not alınmıştır). Kanser sebebine ilave olarak, kemiklerinizi zehirler, kansızlığa ve lösemiye sebep olur. Kanser riskinin artması ayrıca hamile bayanlarda düşüğe de neden olabilir.

c2857448.gif

Acceptable Benzene level indoors is 50 mg per sq. ft. A car parked indoors with the windows closed will contain 400-800 mg of Benzene. If parked outdoors under the sun at a temperature above 60 degrees F, the Benzene level goes up to 2000-4000 mg, 40 times the acceptable level ... & the people inside the car will inevitably inhale an excess amount of the toxins.

İç mekanlarda (kapalı ortamda) kabul edilebilir Benzen seviyesi her (0,093m2) sq.ft'de 50mg dır. Pencereleri kapalı park etmiş bir arabanın içinde 400-800mg Benzen içermektedir. Fakat 60 F ( 15,5 C derece) derece üzerinde bir sıcaklıkla güneşin altında park ettiyse Benzen seviyesi 2000 - 4000 mg üzerine çıkar. Bu da kabul edilebilir seviyenin 40 katıdır. Ve araba içine giren insanlar bu aşırı miktardaki zehiri çaresiz bir şekilde içine çekerler.

c6224949.gif

It is recommended that you open the windows and door to give time forthe interior to air out before you enter. Benzene is a toxin that affects your kidney and liver, and is very difficult for your body to expel this toxic stuff.

Arabanın içine girmeden önce camları açmanızı ve içerdeki havanın dışarıya çıkmasına zaman verilmesi önerilir. Benzen böbrek ve karaciğerinizi etkileyen bir zehirdir ve bu zehirli maddenin vücudun uz tarafından dışarı atılması çok zordur.

"When someone shares something of value with you and you benefit from it, you have a moral obligation to share it with others"

"Eğer bir insan sizinle değerli bir bilgiyi paylaşırsa ve siz de bundan faydalanırsanız, sizin de bunu diğer insanlarla paylaşma gibi ahlaki göreviniz vardır."

Not:Gelen bir mail'den alıntıdır.

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

Arabayı kilitleyip gidiyoruz ya, geldiğimizde kumandadan kapıları açma tuşuna bastığımızda kapıların kilidi açıldığı fan otomatik olarak 4. seviyede çalışmaya başlasın ve 15 saniye sonra otomatik kapansın. Uzaktan arabayı açıp gelene kadar zaten 10 saniye geçer, kapıyı açıp binene kadarda 5 saniye geçse arabanın içine 15 saniye güçlü bir şekilde taze hava basılmış olur.

Yorum bağlantısı
(düzenlendi)

aracın kapısını açınca hemen binmiyorum genelde,binersemde kontagı açınca anında camı açarım muhakkak.bundan sonra dahada dikkat ederim.klimayı yapıncaya kadarda alışmış olurum.

ayhan dedigin yapılabilir aslında.çokda zor gibi durmuyo ama ciddi proje hazırlanması gerek.

tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ersen Tapan

Arabaya binilir ; kontak açılır camlar açılır , araba çalıştırılır , fan ve klima açılır , 300- 500 m ilerledikten sonra camlar kapatılır serin serin yol alınır.. :)

Yıllardır doğru yapıyormuşum demekki..

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran
klima ile ilgili benim merak ettiğim konuda şu olmuştur , belirli bir hızda örneğin otobanda 110-120 km hızla giderken klimanın açılması kompresöre zarar verir mi ?

bazen ben yapıyorum evden çıkınca cam açık giderim otobana girince mecburen camı kapatır klimayı açarım haliyle araç 2500-3000 devirdeyken klimayı açmış olurum kopmresör bu durumda zarar görür mü ?

Bende bunu merak ettim...?

Yorum bağlantısı
Ersen Tapan
Bende bunu merak ettim...?

Teoride zarar görürmesi lazım ama gerçekte zarar görmüyor..

Malum benim arabada kompresör sürekli devreye girip çıkıyor, 25 000 km sonunda kompresör söküldü yenisiyle değiştirildi ( garantiden)

kompresörün kavramasında en ufak defarmasyon yoktu ; demekki zarar görmüyor.. En azından benim arabada öyleydi..

Ama alışkanlık olarak rölantide açılsa iyi olur ..

Yorum bağlantısı
Vural Sarı
(düzenlendi)
Bir daha açmayacağız demekki... :)

Arkadaşlar doğru yöntemi açıklamış.Bende aracı camları 5-10 cm açtıktan sonra çalıştırıyorum,klimayı açıp 300-500 m.gittikten sonra camları kapatıyorum.Camlar açık sürüşte içerdeki hava sirkülasyonu çabuk oluyor.

Kazada gitmessek :f1: kanserden gideceğiz, :elveda: kaçış yok galiba. :D

Not: imla hatası (Herzamanki gibi)

tarihinde Vural Sar? tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk
Ne demişler, hızlı yaşa, genç öl, cesedin yakışıklı kalsın :)

Gene hızlı yaşa, kendine dikkat et, geç öl, ceset önemli değil. :D ..

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Klimayı açıtığındaki devir önemsizdir, ama şahsen klima açık ise, motor devrini 4000-4500d/d üstüne, sürekli çıkarmayın derim.

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

Klimayı kapatırken değil ama açarken motor olabildiğince düşük devirde olsun. En iyiside boşa alıp rolantideyken açmak.

Klimayı açtığınıda şaakk diye duyduğunuz ses kavrama sesi. Motor nekadar yüksek devirde olursa kavrama anında klima kompresörüne zarar gelme riski okadar yüksek.

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

c0188887.gif

Resimden anlatayım,

Sistemde kullanılan gaz +5'C lerde kaynayan bir gaz. Yani buharlaşan.

Klima kompresörü bu gaz basmaya başlayarak sıkıştırır ve gazın sıcaklığı artar. Sıcaklığı artan bu gaz kondaner dediğimiz radyatörden geçerek ısısını atar. Soğuduğu için yoğuşur . Drier yani kurutucudan geçerken kurutulur. Expansion yani genleşme valfine geldiğinde basıncı aniden düşer ve basıncı düştüğünde hemen dahada soğur.

Bu soğuk gaz evaparatörden geçerek bu radyatördü soğutur, Bu soğuk radyatör üzerinden geçen hava soğur ve bu hava kabin içine giren soğuk havadır. Atmosferden çekilen bu hava aniden soğuduğu için içindeki nem yoğuşur ve radyatör üzerinde terleme şeklinde suya dönüşür. Klimalarımızı açtığımızda oluşan su buradan gelir. Klimanın durumuna göre bu su evaparatör üzerinde buzlanmayada sbep labilir. Tabi bu soğutma performansını düşürdüğü için istemediğimiz bir durumdur. Üzerinden hava geçtiği için radyatör içindeki gaz biraz ısınır ve bu haliyle tekrar kompresöre gider. Komresörde sıkıştırılır basıncı ve sıcaklığı artar, ısısı kondanserde attırılır. Bu şekilde devirdaim yapar.

Demek istediğim nokta şu. Motor yüksek devirde çalışırsa kompresör gazı daha fazla sıkıştırır ve kondanserden geçtiğinde normale göre biraz daha sıcak kalır. Bu şekilde evapatatöre gider ve soğutma performansı düşer. Bu yüzden motor düşük devirlerdeyken klima daha performanslı çalışır. Tabi araçın hızıda çok düşük olmayacakki kondansere rüzgar çarpıp ısı atılabilsin.

90 km hızda 2000 devirlerde klima performansı 3000 devir 2. vitese göre çok daha iyidir.

.

Yorum bağlantısı
  • 3 yıl sonra...
Sani Gerşon

Öncelikle herkese merhaba.Aracımın klimasını ilk defa 2 gün önce açtım gün içinde hep kullandım ve gayet iyi çalışıyordu, içerisi buzhane gibi oluyordu.Bu gün açtığımda klima bir türlü soğutmadı neredeyse ılık üflüyor.Klima devreye giriyor yük bindiriyor, gazı 2 günde kaçmış olabilir mi? Yada gazı kaçıcak olsa neden bu zamana kadar kaçmadı başka bir problem söz konusu olabilir mi ? 

Konunuz birleştirilmiştir.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...