İçeriğe Yönlendir

Mazda 6-mondeo Takası Yapılır Mı?


Fatih Bayram

Recommended Posts

Fatih Bayram

Arkadaşlar aracımdan memnunum,hiçbir sorunu vs...yok.Ufaktan modifiye de yaptım.Mazda 6 ile takas düşünüyorum,dediğim gibi aracımı da seviyorum,fakat ne zamandır Mazda6 hoşuma gidiyordu.2004 model 159000km'de bi araçla takas konusunda mesajlaştık.İşin doğrusu benim aracın fiyatı piyasa emsallerinin baya bi üstünde,takas düşündüğüm aracında fiyatı yüksek.Mazda6'ların kronik sorunu-bakım maliyetleri vs..nasıldır?

Benim ilan no:28818718

Mazda6 ilan no:28928967 fikirlerinizi paylaşırsanız sevinirim,teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Fatih Bayram
Mazda 6 ile mondeo alt yapısı aynı olan araçlar. Mazda 6'yı daha çok severim. Orası ayrı. Benim bildiğim kronik bir sorunu yok.

Siz olsanız üste ne kadar verirsiniz?Takas olursa mazda lpg'siz onu da düşünerek(yaklaşık 1500-2000 TL)

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Mennun olduğunuz aracı bence değiştirmeyin, diğer araç sizimki kadar temiz olmayabilir.

Yorum bağlantısı
Fatih Bayram
Mennun olduğunuz aracı bence değiştirmeyin, diğer araç sizimki kadar temiz olmayabilir.

Biraz maymun iştahtıyım galiba :blush:

Yorum bağlantısı
Fatih Bayram
Tamamen şahsi görüşlerimdir. Lütfen kızmayın.

Ben sizin araca 27,5 diğer araca da 29 vermem. Neden derseniz, geçen sene 2004 ghia-x'i 20,5'a aldım bu sene 22'ye sattım. 2007 dizel mondeo'yu ise 26'ya aldım. Bence bu işin piyasası bu. Yani aracınıza ben 20 verirdim.

Mazda'ya ise vereceğim rakam en fazla 23-24 olurdu. O da daha yeni olması dolayısıyla.

Yani arada 3-4 bin liraya kadar farkı kabul ederse alırdım.

Yoo niye kızayım,araçların piyasasını az çok bende biliyorum,ikimizin fiyatları da gerçekçi değil.Üste 1500-2000 derse olabilir.Benim korkum benim araçta sorun-masraf yok,takas yaparım,baya bi masraf çıkarır ondan korkuyorum,dediğine göre herhangi masrafı vs...yokmuş.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Söz meclisten dışarı, ortalık çarpışan araba pisti gibi; ortalık, lokal :blush: boya harici 90.000e gelememiş, tamamen sorunsuz ilan dolu, Eeee diğer arabalar nerede, çöpe mi atıldı ....

Yorum bağlantısı
Ayhan Sırtıkara
Tamamen şahsi görüşlerimdir. Lütfen kızmayın.

Ben sizin araca 27,5 diğer araca da 29 vermem. Neden derseniz, geçen sene 2004 ghia-x'i 20,5'a aldım bu sene 22'ye sattım. 2007 dizel mondeo'yu ise 26'ya aldım. Bence bu işin piyasası bu. Yani aracınıza ben 20 verirdim.

Mazda'ya ise vereceğim rakam en fazla 23-24 olurdu. O da daha yeni olması dolayısıyla.

Yani arada 3-4 bin liraya kadar farkı kabul ederse alırdım.

Hakan maşaallah, alırken hep doğru fiyatları vermişsin. Profesyonel yardım mı alıyorsun (Çağlar Bayur misal)? :blush:

Yorum bağlantısı
Fatih Bayram
Söz meclisten dışarı, ortalık çarpışan araba pisti gibi; ortalık, lokal :blush: boya harici 90.000e gelememiş, tamamen sorunsuz ilan dolu, Eeee diğer arabalar nerede, çöpe mi atıldı ....

Çağlar bey mesajınızın içeriğini biraz açar mısınız?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Yani , ilanlara bakıyorum, dönüp piyasaya bakıyorum, 3-5-10 yaşındaki otomobillerin ilanlarında yazanlar eksik-yanlış oldupunu görüyor-yaşıyorum. Otomobilin calısını görmeden, iyice kontrol ettirmeden plan yapmayın derim.

Yorum bağlantısı
Fatih Bayram
Yani , ilanlara bakıyorum, dönüp piyasaya bakıyorum, 3-5-10 yaşındaki otomobillerin ilanlarında yazanlar eksik-yanlış oldupunu görüyor-yaşıyorum. Otomobilin calısını görmeden, iyice kontrol ettirmeden plan yapmayın derim.

Çağlar bey demek istediğinizi anladım,teşekkür ederim. :good1:

Yorum bağlantısı
Fatih Bayram
Ki diğer araç erzurumda ve resmide sanırım temsili :)

Araç yakın bi yerde olsa gidip bakardım ama malum!Resim temsili olabilir-olmayabilir.

Yorum bağlantısı

Motor olarak aynı araç Mazda 6 ancak 4-5bg düşük.

Performans açısından fark olmadığından geriye estetik farkı kalıyor.

Ben eski bir Mazdacıyım. İlk arabam, acemiliğimi attığım ve yaklaşık 10 sene kullandığım araç Mazda323'tür. 10 sene boyunca normal rutin bakım haricinde çıkardığı iki ekstra arıza distirbütör ve amortisör patlaması idi. Ancak devir sağlam araç devri değil artık. Yeni Mazda'nın bu kadar sağlam olmayacağını tahmin ediyorum ancak Japonlara has sorunsuzluk kriterini diğer ülke menşeli araçlara göre önde tutuyordur.

Ben Mondeo ararken, eski bir Mazdacı olarak bu araçları incelediğimde;

- Sis farı bile olmaması

- FAr yıkama opsiyonunun 2.4'lerde olması,

Ghia'ya göre görsel eksiklikleri idi.

Esp standart olması, ağırlıklı deri koltuk opsiyonu, bose müzik sistemi, estetik görünüm ise Mondeo'ya göre artıları.

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Fatih Bayram
Motor olarak aynı araç Mazda 6 ancak 4-5bg düşük.

Performans açısından fark olmadığından geriye estetik farkı kalıyor.

Ben eski bir Mazdacıyım. İlk arabam, acemiliğimi attığım ve yaklaşık 10 sene kullandığım araç Mazda323'tür. 10 sene boyunca normal rutin bakım haricinde çıkardığı iki ekstra arıza distirbütör ve amortisör patlaması idi. Ancak devir sağlam araç devri değil artık. Yeni Mazda'nın bu kadar sağlam olmayacağını tahmin ediyorum ancak Japonlara has sorunsuzluk kriterini diğer ülke menşeli araçlara göre önde tutuyordur.

Ben Mondeo ararken, eski bir Mazdacı olarak bu araçları incelediğimde;

- Sis farı bile olmaması

- FAr yıkama opsiyonunun 2.4'lerde olması,

Ghia'ya göre görsel eksiklikleri idi.

Esp standart olması, ağırlıklı deri koltuk opsiyonu, bose müzik sistemi, estetik görünüm ise Mondeo'ya göre artıları.

Saygılarımla.

Evren bey,mazda düşünmemin sebebi sorunsuz araçlar olmaları,ayrıca estetik olarak daha güzel olmaları.Güvenlik olarakta yeterli donanıma sahipler.İşletim maliyetleri mondeoyla aynı.Ayrıca birşeye dikkat ettiniz mi Mazda kullanıcıları başka firmalara kolay kolay yönelmiyor ve ilanlarda gördüğüm kadarıyla takasta düşünmüyorlar,hem de 2.elinin iyi olmamasına rağmen.

Yorum bağlantısı
İlker Selimoğlu

ben eski model mazdaların motorları üfleme yapıyor diye biliyorum,ama yeni modellerini bilemem.

Yorum bağlantısı
Evren bey,mazda düşünmemin sebebi sorunsuz araçlar olmaları,ayrıca estetik olarak daha güzel olmaları.Güvenlik olarakta yeterli donanıma sahipler.İşletim maliyetleri mondeoyla aynı.Ayrıca birşeye dikkat ettiniz mi Mazda kullanıcıları başka firmalara kolay kolay yönelmiyor ve ilanlarda gördüğüm kadarıyla takasta düşünmüyorlar,hem de 2.elinin iyi olmamasına rağmen.

Araç sempatisi, araç sorun çıkarmadığı müddetçe devam eder. Model yenilenirken de aynı kasa ancak yeni modeli tercih edilir. Bu bağımlılık genelde japon araç kullanıcılarında daha fazladır. Dayanıklı olmaları nedeni ile uzun seneler binilen Japon araçları değiştirilirken sahibinin risk almak istememesi ve memnuniyeti nedeni ile yeniden tercih edilir. Bir ara bu sevda astra ve vectra sahiplerinde çok fazlaydı.

Bende 323'ü sattıktan sonra bir süre 626 aradım. Bedava sayılabilecek fiyata deri koltuğu bile olan 1997 model 55.000km'deki aracın, kliması olmaması nedeni ile almadım. Zamanında Türkiye'ye Mazda getiren Mermerler'in politikası böyle idi işte. Deri koltuk ekle ama klima olmasın. Daha sonra ikinci tercihim olan Mondeo'ya sahip oldum. 2 sene kullandıktan sonra da mk3 kasa Mondeo'ya terfi ettim. Yani Mondeo'dan sonra Mazda6'ya dönebilirdim ancak Mondeo sevgisi daha ağır bastı. Hala da kararımdan memnunum. Ancak estetik açıdan tabi ki zevkler farklıdır. Ben alacak olsam HB olanı tercih ederdim Mazda6'da. Sedan ile çok benzeşirler ancak stop lambası bagaj kapağında olan modeller HB ve daha estetik geliyor bana.

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Okyay Pay

mazda 626 ım vardı

gayet keyifli bir arabaydı

yanlız

parçaları inanılmaz pahalı idi

şimdi nasıldır bilemem ama o zamanlar rot başı fiyatına diğer markalarda aks falan alınabilirdi

zaten rot başının da ön salıncaklara yekpare olmasına sinir olmuştum :)

Yorum bağlantısı
Fatih Bayram
Araç sempatisi, araç sorun çıkarmadığı müddetçe devam eder. Model yenilenirken de aynı kasa ancak yeni modeli tercih edilir. Bu bağımlılık genelde japon araç kullanıcılarında daha fazladır. Dayanıklı olmaları nedeni ile uzun seneler binilen Japon araçları değiştirilirken sahibinin risk almak istememesi ve memnuniyeti nedeni ile yeniden tercih edilir. Bir ara bu sevda astra ve vectra sahiplerinde çok fazlaydı.

Bende 323'ü sattıktan sonra bir süre 626 aradım. Bedava sayılabilecek fiyata deri koltuğu bile olan 1997 model 55.000km'deki aracın, kliması olmaması nedeni ile almadım. Zamanında Türkiye'ye Mazda getiren Mermerler'in politikası böyle idi işte. Deri koltuk ekle ama klima olmasın. Daha sonra ikinci tercihim olan Mondeo'ya sahip oldum. 2 sene kullandıktan sonra da mk3 kasa Mondeo'ya terfi ettim. Yani Mondeo'dan sonra Mazda6'ya dönebilirdim ancak Mondeo sevgisi daha ağır bastı. Hala da kararımdan memnunum. Ancak estetik açıdan tabi ki zevkler farklıdır. Ben alacak olsam HB olanı tercih ederdim Mazda6'da. Sedan ile çok benzeşirler ancak stop lambası bagaj kapağında olan modeller HB ve daha estetik geliyor bana.

Saygılarımla.

Mondeo da kasa olarak çok güzel,bence aynı model yılındaki Passattan da güzel.Enterasandır arada baya bi fiyat farkı var.WW'nin piyasada tutulması ve yaygın olmasından dolayı herhalde.Amblemler değişse fiyatlar nasıl olur çok merak ediyorum.Mazda6'da da aynı durum var sanırım,mazda3 fiyatına mazda6 bulmak mümkün.Benim araba tercihlerimin nedense hiçbirinin 2.eli olmuyor,var bizde bi gariplik ama...

Yorum bağlantısı
Mondeo da kasa olarak çok güzel,bence aynı model yılındaki Passattan da güzel.Enterasandır arada baya bi fiyat farkı var.WW'nin piyasada tutulması ve yaygın olmasından dolayı herhalde.Amblemler değişse fiyatlar nasıl olur çok merak ediyorum.Mazda6'da da aynı durum var sanırım,mazda3 fiyatına mazda6 bulmak mümkün.Benim araba tercihlerimin nedense hiçbirinin 2.eli olmuyor,var bizde bi gariplik ama...

Fatih Bey,

Bizim garipliğimiz 2000cc motor hacimli araçları tercih etmemiz. Piyasada orta ve ort üst sınıf araçlarda 1600cc üzerine rağbet yok. Üst ve lüks sınıfta bile 1600cc tercih edilir oldu. Bizim araçların sınıfında ise bırakın 1600'ü, 1.4'ler daha revaçta. Vergi ve yakıt ekonomisi gibi nedenlerle biz de Monedo gibi keyifli bir araca alt sınıfındaki araçların rakamları ile binme keyfi yaşıyoruz.

Haberiniz vardır belki Hürriyette yazdı bir ara. Şu anda Volvo s80 yok satıyor. Nedeni 1600cc'lik motor hacimli modeli getirmeleri. Performans yok. Ama yakıt ekonomisi var diyordu. 70.000.-TL'ye üst sınıf bir Volvo tercih noktası oluşturmuş.

Bir de ikinci el ilanlarda 2002-modelleri inceleyin. 2.0T ile başlayan 2.8T6 çift turbolu ile devam eden, 3.0 motora kadar bir çok motor hacmi ile Türkiye'ye gelen aracın bu radikal motor değişikliği pazarın ne kadar değiştiğini de gösteriyor. 2003 yılında 1.04.-USD olan beniznin litresi şu anda 2.45.-USD. Vergi bir yana ama yakıt masrafları can yakar halde. Tabi ekstra bir maliyetle LPG dönüşümü de mümkün ancak bu araçların yüksek performansını karşılayacak bir kitte ikinci elinin %10'u kadar maliyetlere tekabül ediyor.

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Ucuza alıp, keyifle kullanmak bana doğru geliyor :blush: Satarken de nasıl olsa satarız, düşünmüyorum bile, Çünkü hiç bir aracımı satmak için almadım...

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Aynen öyle. 26bine 2007 model D sınıfı araca biniyorum. Bu paraya o model focus alınmıyor.

Ben Şahin parasına bir sürü şeye biniyorum :blush:

Yorum bağlantısı
Fatih Bayram
Fatih Bey,

Bizim garipliğimiz 2000cc motor hacimli araçları tercih etmemiz. Piyasada orta ve ort üst sınıf araçlarda 1600cc üzerine rağbet yok. Üst ve lüks sınıfta bile 1600cc tercih edilir oldu. Bizim araçların sınıfında ise bırakın 1600'ü, 1.4'ler daha revaçta. Vergi ve yakıt ekonomisi gibi nedenlerle biz de Monedo gibi keyifli bir araca alt sınıfındaki araçların rakamları ile binme keyfi yaşıyoruz.

Haberiniz vardır belki Hürriyette yazdı bir ara. Şu anda Volvo s80 yok satıyor. Nedeni 1600cc'lik motor hacimli modeli getirmeleri. Performans yok. Ama yakıt ekonomisi var diyordu. 70.000.-TL'ye üst sınıf bir Volvo tercih noktası oluşturmuş.

Bir de ikinci el ilanlarda 2002-modelleri inceleyin. 2.0T ile başlayan 2.8T6 çift turbolu ile devam eden, 3.0 motora kadar bir çok motor hacmi ile Türkiye'ye gelen aracın bu radikal motor değişikliği pazarın ne kadar değiştiğini de gösteriyor. 2003 yılında 1.04.-USD olan beniznin litresi şu anda 2.45.-USD. Vergi bir yana ama yakıt masrafları can yakar halde. Tabi ekstra bir maliyetle LPG dönüşümü de mümkün ancak bu araçların yüksek performansını karşılayacak bir kitte ikinci elinin %10'u kadar maliyetlere tekabül ediyor.

Saygılarımla.

Evren bey,iyki 2000cc ve üstü araçlara rağbet yok.Yoksa dediğiniz gibi mondeo gibi lüks araçlara binemezdik.Volvo s80 olayını forumda okudum,bilgim var.Benim ilgilendiğim araçlar sırf bu nedenlerle ederinin çok altına satılan,kısaca piyasası olmayan modeller.Sonuçta ben binmek için alıyorum,bu işin ticaretini yapmıyorum ki. :lol:

Ucuza alıp, keyifle kullanmak bana doğru geliyor :blush: Satarken de nasıl olsa satarız, düşünmüyorum bile, Çünkü hiç bir aracımı satmak için almadım...

Evet aynen öyle binmek için alıyoruz.Ayrıca her malın bi alıcısı bulunur. :D

Aynen öyle. 26bine 2007 model D sınıfı araca biniyorum. Bu paraya o model focus alınmıyor.

Düşük model bmw-mercedes-audi alınacağına 2007 model mondeo süper tercih :) .Valla onlardan olağanüstü eksikleri de yok bana göre.Vergisini-değer kaybını ilk sahipleri sırtlanıyor sonuçta.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...