Sinan Yalçın Durmuş 26 Şubat 2011 Paylaş 26 Şubat 2011 Turkay abi daha yeni gördüm konunu benimde içime bi kuşku düştü boruyu yaptırmadan önce son hızın kaçtı ? max yaptırdıktan sonra denedinmi abi tamamen son hızı düz yolda. benim araba düz yolda 180km hıza ulaşıyor yokuş aşşagı 200km. C-max sahibi diger arkadaşlar 200ü çok rahat düz yolda gördüklerini sölüyorlar içime bi kurt düştü Yorum bağlantısı
Serhat S. Yazıcı 26 Şubat 2011 Paylaş 26 Şubat 2011 2009 tdci aracım var 56000 km de turbo borusunun acaba bu km lerde kontrol ettirmek gerekir ni? Yoksa focus 2.5 kasalarda bu sorunu çözdüler mi? Sorun giderilemedi arkadaşlar benim 60000km bakımda serviste garantiden değişti.. Yorum bağlantısı
Turkay Enez 26 Şubat 2011 Yazar Paylaş 26 Şubat 2011 Kontrol edeceğin yer burası değil. Bu borunun sağdan aşağıya inen blümünde motor bloğuna bağlandığı çatalın olduğu bölgeyi kontrol edeceksin. Ezikmiş gibi görünen bölüm orjinal bu şekilde... bende bugun kontrol ettim kacak oldugunu sanmıyorum ama borusu yamuk yumuk bayağı bir deforme olmus.. bunun zararı olurmu? Son hız konusunda tamirattan önce ve sonra bir değişiklik yok. Herkesin söylediğine hemen inanmamak lazım. Düz yolda öyle çok rahat 200 ü görmek mümkün değil. Düzde 185-190 ı rahat görüyor diyebiliriz. 200 ü görmek için düzde çok beklemek gerekir. Hafif iniş yolda 203-204 km yi gördüm. Ama çok zorlamadım. Zorlarsam daha da yükselecek gibiydi... Senin Cmax düzde 180 i rahat görüyorsa bence hiçbir problem yok demektir. Aradaki 5-10 km de tamamen aerodinamik yapıyla ilgilidir diye düşünüyorum. Bu soruyu sorma nedeninin, motorun performansı hakkında karşılaştırma yapmak olduğunu bildiğim için km yazdım. Yoksa bu hızlar, kim ne derse desin çok gereksiz ve tehlikelidir. Senin, bunların bilincinde olan bir kullanıcı olduğuna eminim... Turkay abi daha yeni gördüm konunu benimde içime bi kuşku düştü boruyu yaptırmadan önce son hızın kaçtı ? max yaptırdıktan sonra denedinmi abi tamamen son hızı düz yolda.benim araba düz yolda 180km hıza ulaşıyor yokuş aşşagı 200km. C-max sahibi diger arkadaşlar 200ü çok rahat düz yolda gördüklerini sölüyorlar içime bi kurt düştü Yorum bağlantısı
Sinan Yalçın Durmuş 27 Şubat 2011 Paylaş 27 Şubat 2011 Kontrol edeceğin yer burası değil. Bu borunun sağdan aşağıya inen blümünde motor bloğuna bağlandığı çatalın olduğu bölgeyi kontrol edeceksin.Ezikmiş gibi görünen bölüm orjinal bu şekilde... Son hız konusunda tamirattan önce ve sonra bir değişiklik yok. Herkesin söylediğine hemen inanmamak lazım. Düz yolda öyle çok rahat 200 ü görmek mümkün değil. Düzde 185-190 ı rahat görüyor diyebiliriz. 200 ü görmek için düzde çok beklemek gerekir. Hafif iniş yolda 203-204 km yi gördüm. Ama çok zorlamadım. Zorlarsam daha da yükselecek gibiydi... Senin Cmax düzde 180 i rahat görüyorsa bence hiçbir problem yok demektir. Aradaki 5-10 km de tamamen aerodinamik yapıyla ilgilidir diye düşünüyorum. Bu soruyu sorma nedeninin, motorun performansı hakkında karşılaştırma yapmak olduğunu bildiğim için km yazdım. Yoksa bu hızlar, kim ne derse desin çok gereksiz ve tehlikelidir. Senin, bunların bilincinde olan bir kullanıcı olduğuna eminim... Teşekkür ederim cevabın için Turkay abi Bugun baktım herhangibi bir şey tabiki yüksek suratta devamlı kullanmıyorum tek tük otobanda saniyelik çıkıyorum o hızlarda normalda otobanda 130-140km hızları arasında seyir ediyorum. Yorum bağlantısı
Mücahid Çabuk 19 Ekim 2011 Paylaş 19 Ekim 2011 Bu çatlak probleminin benim arabamda da mevcut olduğunu farkettim. Ustama söktürüp inceledik ve çatlak farkediliyordu. Argon kaynağı ile motora sabitlenen ayağın boru ile kaynadığı kısmı güzelce tekrar kaynattık. Sonra boyası yanan kısmını boyattık. Sonuç, yakıtın çok az da olsa azalmasına katkı yaptı. Toparlamasına da olumlu katkı yaptı. Toplam maliyet 70 TL. Yorum bağlantısı
Uğur Gül 23 Kasım 2012 Paylaş 23 Kasım 2012 bu kırmızı okla gösterdiğim yerdeki motora sabitlenme yerinimi kaynattırıyoruz.Yoksa orası hepsinde varda o parçanın dibine mi parça kaynattırcaz çatlak olup olmadığını bilmiyorum daha baktırcam Yorum bağlantısı
Turkay Enez 23 Kasım 2012 Yazar Paylaş 23 Kasım 2012 Aynen, çatlayan bölüm tam olarak gösterdiğin yer. Okun ucunda olan yer... Sonraki (2008 sonrası) modellerde buraya ilave parça kaynatılmış ve çatlama sorunu çözülmüş... bu kırmızı okla gösterdiğim yerdeki motora sabitlenme yerinimi kaynattırıyoruz.Yoksa orası hepsinde varda o parçanın dibine mi parça kaynattırcaz çatlak olup olmadığını bilmiyorum daha baktırcam Yorum bağlantısı
Uğur Gül 23 Kasım 2012 Paylaş 23 Kasım 2012 o ilave dediğiniz parça ordaki motora sabitlenen parçamı peki onu anlamadım yoksa o sabitleme hepsinde varmı . Yorum bağlantısı
Turkay Enez 23 Kasım 2012 Yazar Paylaş 23 Kasım 2012 Borunun orjinali bu şekilde... Kırmızı ile çizdiğim şekilde ilave sac kaynatılıyor çatlama kökünden çözülmüş oluyor... o ilave dediğiniz parça ordaki motora sabitlenen parçamı peki onu anlamadım yoksa o sabitleme hepsinde varmı . Yorum bağlantısı
Uğur Gül 23 Kasım 2012 Paylaş 23 Kasım 2012 Borunun orjinali bu şekilde... Kırmızı ile çizdiğim şekilde ilave sac kaynatılıyor çatlama kökünden çözülmüş oluyor... Anladım teşekürler.Yarın oraya bakıyım bizimki ne alemde çatlak ise yağlanma toz tabakası filan vardır dimi. Yorum bağlantısı
Turkay Enez 23 Kasım 2012 Yazar Paylaş 23 Kasım 2012 Yağlanma, yağlı toz tabakası varsa çatlak vardır... Anladım teşekürler.Yarın oraya bakıyım bizimki ne alemde çatlak ise yağlanma toz tabakası filan vardır dimi. Yorum bağlantısı
Uğur Gül 23 Kasım 2012 Paylaş 23 Kasım 2012 Yağlanma, yağlı toz tabakası varsa çatlak vardır... yarın ilk işim oraya bakmak olucak teşekürler. Yorum bağlantısı
Saim Halıcı 25 Kasım 2012 Paylaş 25 Kasım 2012 Çok faydalı bir bilgilendirme olmuş genelde forumda bu problemden söz ediliyor kontrol etmek için motorun plastik kapağnıı sökmek gerekiyor mu teşekkürler Yorum bağlantısı
Turkay Enez 25 Kasım 2012 Yazar Paylaş 25 Kasım 2012 Hayır sökmek gerekmez... Hava filtresi ile turbo arasındaki lastik hortumun altındaki bölüme bakılacak. Aşağıya inen metal boruda yağlanma varsa rahatlıkla görülebilir... Çok faydalı bir bilgilendirme olmuş genelde forumda bu problemden söz ediliyor kontrol etmek için motorun plastik kapağnıı sökmek gerekiyor mu teşekkürler 1 Yorum bağlantısı
Ali Fuat Boncuk 7 Aralık 2012 Paylaş 7 Aralık 2012 turbo borularında hafif bir yağlanma var bu normalmı acaba yoksa bi kaçakmı vardır kaçak varsa nasıl anlayabiliriz ? Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz 14 Ocak 2015 Paylaş 14 Ocak 2015 Konu üzerinden yıllar geçse de lazım oldu bana Turkay beye buradan teşekkür ederim paylaşımları için. 1 Yorum bağlantısı
Gürçay Hüseyin 14 Ocak 2015 Paylaş 14 Ocak 2015 Kaynak yerine cikma 2.5 kasa borusu kullanilma ihtimali yok mu? Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz 14 Ocak 2015 Paylaş 14 Ocak 2015 Olabilir bence de cikmacilara bakmak lazım Benim arabada durum bu, bayaa yağ birikmiş Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz 17 Ocak 2015 Paylaş 17 Ocak 2015 Bugün turbo borusunu kaynattirdim, ayağın tam dibinden gördüm baloncukları, egsozcu kaynatti siftah at yeter dedi 10 tl verdim. Kaynağın zarar görmemesi için boyayalim dedi siyah boya yoktu kırmızı boyadik çekici oldu Bu da hava filtresinden turboya giden borunun turbo ucundaki parçası. Bu da yirtilmis sadece ucu 15 tl ye alıp takmış ustam sağolsun. Yorum bağlantısı
Gürçay Hüseyin 17 Ocak 2015 Paylaş 17 Ocak 2015 Cekici olmus boru Bende aksam gece vakti kontrol ettim ve herhangi bir yag birikimi gormedim. Az sonra gidip tekrar kontrol edecegim. Insallah yanlis gormemisimdir. Yorum bağlantısı
Turkay Enez 17 Ocak 2015 Yazar Paylaş 17 Ocak 2015 Kaynak sonrası boru, basınçlı hava ile suyun içinde kontrol edildi mi? Boruyu kırmızı boyalı şekilde takmadınız değil mi? O kadar sökülmüşken komple mat siyah sprey boya ile süper olurdu. Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz 17 Ocak 2015 Paylaş 17 Ocak 2015 Kaynak sonrası boru, basınçlı hava ile suyun içinde kontrol edildi mi? Boruyu kırmızı boyalı şekilde takmadınız değil mi? O kadar sökülmüşken komple mat siyah sprey boya ile süper olurdu. Kendi halinde sogumaya biraktik tekrar kontrol etmedim sonrasinda ama cekis yukselmesi ve yakitta azalmayi fark ettim. Kirmizi boyayi boyasiz kalmasin diye siktik bende siyah boya var baharda detayli motor temizligi yaparken ben hallederim, yaglari filan da temizleyecegim Yorum bağlantısı
soner akar 22 Ocak 2015 Paylaş 22 Ocak 2015 Güzel faydalı paylaşım olmuş elinize sağlık Yorum bağlantısı
Muhterem Çiftçi 2 Mart 2015 Paylaş 2 Mart 2015 Bu sabah merak edip ben de baktım, resim ekleyemedim ellerim yağ içinde idi, evet Köksal Bey'in eklediği resimlerdeki gibi yağ içinde idi. Kendim söküp kaynattirdim, burada gemi tersanesinde kullanılan bir kaynakmış, yanılmıyorsam gaz odası kaynağı dedi ve asla aynı yerin bir daha çatlamayacağını söyledi usta. Bakalım göreceğiz zaman içinde. Güzelce boyayıp yerine taktım.Bu konuyu paylaşıp bizi bilgilendiren ve yönlendiren arkadaşların hepsine ayrı ayrı teşekkür ederim. Bilgi ve emeklerine sağlık. 2 Yorum bağlantısı
Serkan Toker 2 Mart 2015 Paylaş 2 Mart 2015 180 Bin civarı bende kaynak yaptırmıştım, hatta Mükremin abinin arabayı kullandığımda bu c-max çekmiyor dedim ve bu boruyu kaynak yaptırmıştık.. Kronik sorun mu arabalar mı çok kuvvetli anlamadım.. mondeoyu aldım ilk değiştirdiğim parça bu hortum oldu.. ortadan yarılmıştı.. Yorum bağlantısı
Recommended Posts