İçeriğe Yönlendir

Turbo Borusu Tamiratı (resimli)


Turkay Enez

Recommended Posts

Sinan Yalçın Durmuş

Turkay abi daha yeni gördüm konunu benimde içime bi kuşku düştü boruyu yaptırmadan önce son hızın kaçtı ? max yaptırdıktan sonra denedinmi abi tamamen son hızı düz yolda.

benim araba düz yolda 180km hıza ulaşıyor yokuş aşşagı 200km.

C-max sahibi diger arkadaşlar 200ü çok rahat düz yolda gördüklerini sölüyorlar içime bi kurt düştü :)

Yorum bağlantısı
Serhat S. Yazıcı
2009 tdci aracım var 56000 km de turbo borusunun acaba bu km lerde kontrol ettirmek gerekir ni? Yoksa focus 2.5 kasalarda bu sorunu çözdüler mi?

Sorun giderilemedi arkadaşlar benim 60000km bakımda serviste garantiden değişti..

Yorum bağlantısı
Turkay Enez

Kontrol edeceğin yer burası değil. Bu borunun sağdan aşağıya inen blümünde motor bloğuna bağlandığı çatalın olduğu bölgeyi kontrol edeceksin.

Ezikmiş gibi görünen bölüm orjinal bu şekilde...

bende bugun kontrol ettim kacak oldugunu sanmıyorum ama borusu yamuk yumuk bayağı bir deforme olmus.. bunun zararı olurmu?

2nt8dq9.jpg

Son hız konusunda tamirattan önce ve sonra bir değişiklik yok. Herkesin söylediğine hemen inanmamak lazım. Düz yolda öyle çok rahat 200 ü görmek mümkün değil. Düzde 185-190 ı rahat görüyor diyebiliriz. 200 ü görmek için düzde çok beklemek gerekir.

Hafif iniş yolda 203-204 km yi gördüm. Ama çok zorlamadım. Zorlarsam daha da yükselecek gibiydi... Senin Cmax düzde 180 i rahat görüyorsa bence hiçbir problem yok demektir. Aradaki 5-10 km de tamamen aerodinamik yapıyla ilgilidir diye düşünüyorum.

Bu soruyu sorma nedeninin, motorun performansı hakkında karşılaştırma yapmak olduğunu bildiğim için km yazdım. Yoksa bu hızlar, kim ne derse desin çok gereksiz ve tehlikelidir. Senin, bunların bilincinde olan bir kullanıcı olduğuna eminim...

Turkay abi daha yeni gördüm konunu benimde içime bi kuşku düştü boruyu yaptırmadan önce son hızın kaçtı ? max yaptırdıktan sonra denedinmi abi tamamen son hızı düz yolda.

benim araba düz yolda 180km hıza ulaşıyor yokuş aşşagı 200km.

C-max sahibi diger arkadaşlar 200ü çok rahat düz yolda gördüklerini sölüyorlar içime bi kurt düştü :)

Yorum bağlantısı
Sinan Yalçın Durmuş
Kontrol edeceğin yer burası değil. Bu borunun sağdan aşağıya inen blümünde motor bloğuna bağlandığı çatalın olduğu bölgeyi kontrol edeceksin.

Ezikmiş gibi görünen bölüm orjinal bu şekilde...

Son hız konusunda tamirattan önce ve sonra bir değişiklik yok. Herkesin söylediğine hemen inanmamak lazım. Düz yolda öyle çok rahat 200 ü görmek mümkün değil. Düzde 185-190 ı rahat görüyor diyebiliriz. 200 ü görmek için düzde çok beklemek gerekir.

Hafif iniş yolda 203-204 km yi gördüm. Ama çok zorlamadım. Zorlarsam daha da yükselecek gibiydi... Senin Cmax düzde 180 i rahat görüyorsa bence hiçbir problem yok demektir. Aradaki 5-10 km de tamamen aerodinamik yapıyla ilgilidir diye düşünüyorum.

Bu soruyu sorma nedeninin, motorun performansı hakkında karşılaştırma yapmak olduğunu bildiğim için km yazdım. Yoksa bu hızlar, kim ne derse desin çok gereksiz ve tehlikelidir. Senin, bunların bilincinde olan bir kullanıcı olduğuna eminim...

Teşekkür ederim cevabın için Turkay abi

Bugun baktım herhangibi bir şey tabiki yüksek suratta devamlı kullanmıyorum tek tük otobanda saniyelik çıkıyorum o hızlarda normalda otobanda 130-140km hızları arasında seyir ediyorum.

Yorum bağlantısı
  • 7 ay sonra...
Mücahid Çabuk

Bu çatlak probleminin benim arabamda da mevcut olduğunu farkettim. Ustama söktürüp inceledik ve çatlak farkediliyordu. Argon kaynağı ile motora sabitlenen ayağın boru ile kaynadığı kısmı güzelce tekrar kaynattık. Sonra boyası yanan kısmını boyattık. Sonuç, yakıtın çok az da olsa azalmasına katkı yaptı. Toparlamasına da olumlu katkı yaptı. Toplam maliyet 70 TL.

Yorum bağlantısı
  • 1 yıl sonra...
Uğur Gül

08j22.jpg

bu kırmızı okla gösterdiğim yerdeki motora sabitlenme yerinimi kaynattırıyoruz.Yoksa orası hepsinde varda o parçanın dibine mi parça kaynattırcaz çatlak olup olmadığını bilmiyorum daha baktırcam :D

Yorum bağlantısı
Turkay Enez

Aynen, çatlayan bölüm tam olarak gösterdiğin yer. Okun ucunda olan yer... Sonraki (2008 sonrası) modellerde buraya ilave parça kaynatılmış ve çatlama sorunu çözülmüş...

bu kırmızı okla gösterdiğim yerdeki motora sabitlenme yerinimi kaynattırıyoruz.Yoksa orası hepsinde varda o parçanın dibine mi parça kaynattırcaz çatlak olup olmadığını bilmiyorum daha baktırcam :D

Yorum bağlantısı
Uğur Gül

o ilave dediğiniz parça ordaki motora sabitlenen parçamı peki onu anlamadım yoksa o sabitleme hepsinde varmı .

Yorum bağlantısı
Turkay Enez

Borunun orjinali bu şekilde... Kırmızı ile çizdiğim şekilde ilave sac kaynatılıyor çatlama kökünden çözülmüş oluyor...

FJAmq.jpg

o ilave dediğiniz parça ordaki motora sabitlenen parçamı peki onu anlamadım yoksa o sabitleme hepsinde varmı .

Yorum bağlantısı
Uğur Gül

Borunun orjinali bu şekilde... Kırmızı ile çizdiğim şekilde ilave sac kaynatılıyor çatlama kökünden çözülmüş oluyor...

FJAmq.jpg

Anladım teşekürler.Yarın oraya bakıyım bizimki ne alemde çatlak ise yağlanma toz tabakası filan vardır dimi.

Yorum bağlantısı
Turkay Enez

Yağlanma, yağlı toz tabakası varsa çatlak vardır...

Anladım teşekürler.Yarın oraya bakıyım bizimki ne alemde çatlak ise yağlanma toz tabakası filan vardır dimi.

Yorum bağlantısı
Uğur Gül

Yağlanma, yağlı toz tabakası varsa çatlak vardır...

yarın ilk işim oraya bakmak olucak teşekürler.

Yorum bağlantısı
Saim Halıcı

Çok faydalı bir bilgilendirme olmuş genelde forumda bu problemden söz ediliyor kontrol etmek için motorun plastik kapağnıı sökmek gerekiyor mu teşekkürler

Yorum bağlantısı
Turkay Enez

Hayır sökmek gerekmez... Hava filtresi ile turbo arasındaki lastik hortumun altındaki bölüme bakılacak. Aşağıya inen metal boruda yağlanma varsa rahatlıkla görülebilir...

Çok faydalı bir bilgilendirme olmuş genelde forumda bu problemden söz ediliyor kontrol etmek için motorun plastik kapağnıı sökmek gerekiyor mu teşekkürler

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Ali Fuat Boncuk

turbo borularında hafif bir yağlanma var bu normalmı acaba yoksa bi kaçakmı vardır kaçak varsa nasıl anlayabiliriz ?

Yorum bağlantısı
  • 2 yıl sonra...
Köksal Yılmaz

Konu üzerinden yıllar geçse de lazım oldu bana Turkay beye buradan teşekkür ederim paylaşımları için.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Gürçay Hüseyin

Kaynak yerine cikma 2.5 kasa borusu kullanilma ihtimali yok mu?

Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz

Olabilir bence de cikmacilara bakmak lazım

Benim arabada durum bu, bayaa yağ birikmiş

a8c6ce0261ed0193a37d81a54754371b.jpg

f433d8caf4aedf28c31ca280f4afbdb4.jpg

90545355ffe236cf8d16d1cfa0f47390.jpg

Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz

Bugün turbo borusunu kaynattirdim, ayağın tam dibinden gördüm baloncukları, egsozcu kaynatti siftah at yeter dedi 10 tl verdim. Kaynağın zarar görmemesi için boyayalim dedi siyah boya yoktu kırmızı boyadik çekici oldu :D

81db07fae701c063814a3342699cf45b.jpg

53bf8b27414415e834cc2629fc70eb12.jpg

f33325bc236f385c448f71716f790524.jpg

805ce4a6842c2620e9679cb196d442e1.jpg

08731015cd1606d89d0f84426e7811f7.jpg

501730138b239fc7ea2301e7be258b6c.jpg

e9f828ced59c6d53c6a04d897e61b3ca.jpg

aa9424e5db0bb1feef5b7a98d0b75b10.jpg

Bu da hava filtresinden turboya giden borunun turbo ucundaki parçası. Bu da yirtilmis sadece ucu 15 tl ye alıp takmış ustam sağolsun.

81c9065717c2cb1bc003944e27a51996.jpg

Yorum bağlantısı
Gürçay Hüseyin

Cekici olmus boru  :biggrin:

 

Bende aksam gece vakti kontrol ettim ve herhangi bir yag birikimi gormedim. Az sonra gidip tekrar kontrol edecegim. Insallah yanlis gormemisimdir.

Yorum bağlantısı
Turkay Enez

Kaynak sonrası boru, basınçlı hava ile suyun içinde kontrol edildi mi?

Boruyu kırmızı boyalı şekilde takmadınız değil mi? O kadar sökülmüşken komple mat siyah sprey boya ile süper olurdu.

Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz

Kaynak sonrası boru, basınçlı hava ile suyun içinde kontrol edildi mi?

Boruyu kırmızı boyalı şekilde takmadınız değil mi? O kadar sökülmüşken komple mat siyah sprey boya ile süper olurdu.

Kendi halinde sogumaya biraktik tekrar kontrol etmedim sonrasinda ama cekis yukselmesi ve yakitta azalmayi fark ettim. Kirmizi boyayi boyasiz kalmasin diye siktik bende siyah boya var baharda detayli motor temizligi yaparken ben hallederim, yaglari filan da temizleyecegim ;)

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Muhterem Çiftçi

Bu sabah merak edip ben de baktım, resim ekleyemedim ellerim yağ içinde idi, evet Köksal Bey'in eklediği resimlerdeki gibi yağ içinde idi. Kendim söküp kaynattirdim, burada gemi tersanesinde kullanılan bir kaynakmış, yanılmıyorsam gaz odası kaynağı dedi ve asla aynı yerin bir daha çatlamayacağını söyledi usta. Bakalım göreceğiz zaman içinde. Güzelce boyayıp yerine taktım.Bu konuyu paylaşıp bizi bilgilendiren ve yönlendiren arkadaşların hepsine ayrı ayrı teşekkür ederim. Bilgi ve emeklerine sağlık.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Serkan Toker

180 Bin civarı bende kaynak yaptırmıştım, hatta Mükremin abinin arabayı kullandığımda bu c-max çekmiyor dedim ve bu boruyu kaynak yaptırmıştık.. Kronik sorun mu arabalar mı çok kuvvetli anlamadım.. :)

mondeoyu aldım ilk değiştirdiğim parça bu hortum oldu.. :D ortadan yarılmıştı..

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...