Turkay Enez 27 Ağustos 2010 Paylaş 27 Ağustos 2010 Turbo borusunda çok küçük te olsa çatlaktan şüpheleniyordum. Köyde söktüm ve şüphelerimde haklı çıktım. İçi su dolu leğende borunun bir ucunu elimle kapatarak üfledim ve hava kabarcığı çıktığını gördüm... Soluğu Trabzon sanayii de aldım. Önce basınçlı hava ile tekrar kontrol yapıldı. Bir değil iki yerden hava kaçırdığını gördük. Kaportacıda kaynak yaptırdım. Tekrar kontrol edildi. Köye geri döndüm ve zımpara boya yaptım. Yerine taktım. Hava kaçağı çok küçük gibi görünmesine rağmen, motordaki güç artışını çok net hissettim. Dönüş yolunda bir ara km satine göre 203 km ye (GPRS e göre 197 km) e kadar çıktım. Devam etsem daha da çıkardı... 1 Yorum bağlantısı
Adnan Çakır 27 Ağustos 2010 Paylaş 27 Ağustos 2010 Geçmiş olsun,iyi günlerde kullanın. Yorum bağlantısı
Kadir Yavuz 27 Ağustos 2010 Paylaş 27 Ağustos 2010 O boruyu yerinden sökmek zor olmadı mı ve çekişteki fark hissedilir derecede miydi nasıl fark ettiniz? Yorum bağlantısı
Turkay Enez 27 Ağustos 2010 Yazar Paylaş 27 Ağustos 2010 Boruyu sökmek benim için zor değildi... Daha neler yaptığımı bir bilsen... Önce hava filtresi ile turbo arasındaki lastik hortumu söktüm. Sonra boruyu motora bağlayan 2 civatayı söktüm. Ardından hem üstte hem de altta bulunan kelepçeleri sökerek çıkardım... Çekişteki farkı özellikle gaza yüklenerek denedim. 2. viteste gaza sağlam yüklenince arabayı yolda tutamıyorsun. Resmen kuru yolda patinaja düşüyor... O boruyu yerinden sökmek zor olmadı mı ve çekişteki fark hissedilir derecede miydi nasıl fark ettiniz? Yorum bağlantısı
Kadir Yavuz 27 Ağustos 2010 Paylaş 27 Ağustos 2010 Çok teşekkür ederim ben de şüpheleniyorum çünkü aracı başka birisi sürünce hafif gaza dokunulduğunda bariz bir şekilde hava kaçağı sesi duyuyorum ilk fırsatta ben de kontrol edeceğim yanlız aynı durumla karşılaşıp kaynak yaptırmıştım daha önce ve bu borunun üzerinde yağ kaçağı da vardı buradan anlamıştık sizde böyle bir kaçak yokmuydu? Yorum bağlantısı
İlker Öztürk 27 Ağustos 2010 Paylaş 27 Ağustos 2010 usta sadece terleme yapmıs boyle bin demesine rağmen aynı işlemi bende gecen hafta sanayide 5 tl ye yaptırdım servis boruya 200tl civarı istedi ,yalnız sizinki boyayınca daha guzel olmus benimki boyasız,çekişte cok belirgin bi artıs oldu,bu artısın sebebi bakımla birlikte yapılmasıda olabilir (filtreler) Yorum bağlantısı
Faruk Yılmaz 27 Ağustos 2010 Paylaş 27 Ağustos 2010 özür diliyorum anlıyamadım boru çatlayınca araba daha iyimi gidiyo? Yorum bağlantısı
İlker Öztürk 27 Ağustos 2010 Paylaş 27 Ağustos 2010 Çok teşekkür ederim ben de şüpheleniyorum çünkü aracı başka birisi sürünce hafif gaza dokunulduğunda bariz bir şekilde hava kaçağı sesi duyuyorum ilk fırsatta ben de kontrol edeceğim yanlız aynı durumla karşılaşıp kaynak yaptırmıştım daha önce ve bu borunun üzerinde yağ kaçağı da vardı buradan anlamıştık sizde böyle bir kaçak yokmuydu? boruda hafif yağlanma vardı Yorum bağlantısı
Turkay Enez 27 Ağustos 2010 Yazar Paylaş 27 Ağustos 2010 (düzenlendi) Zaten şüphelenmemin sebebi bu yağ kaçağıydı... Tamirattan sonra 1600 km kullandım... Şimdi artık kupkuru... Bu çatlak varken yağlı hali, Bu da tamirattatn sonraki durum... Çok teşekkür ederim ben de şüpheleniyorum çünkü aracı başka birisi sürünce hafif gaza dokunulduğunda bariz bir şekilde hava kaçağı sesi duyuyorum ilk fırsatta ben de kontrol edeceğim yanlız aynı durumla karşılaşıp kaynak yaptırmıştım daha önce ve bu borunun üzerinde yağ kaçağı da vardı buradan anlamıştık sizde böyle bir kaçak yokmuydu? 27 Ağustos 2010 tarihinde Turkay Enez tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Kadir Yavuz 27 Ağustos 2010 Paylaş 27 Ağustos 2010 Tekrar teşekkür ederim Turkay Bey bilgilendirme için kazasız sürüşler... Yorum bağlantısı
Faruk Yılmaz 27 Ağustos 2010 Paylaş 27 Ağustos 2010 yinede teşekkürler sanırım sorum size saçma geldi Yorum bağlantısı
Nuri Başer 27 Ağustos 2010 Paylaş 27 Ağustos 2010 Kaynak zor zanaattır.. ustalık ister.. yapanın eline sağlık.. ben de focusu satmadan kısa süre önce kaynattırmıştım pirinç kaynağı ile.. kronik bir çatlak.. Yorum bağlantısı
Serkan Toker 27 Ağustos 2010 Paylaş 27 Ağustos 2010 İyiki panelvanın bagaja kaynaklamamış usta boruyu... :lol: Emeğin karşılığını almışsınız, elinize sağlık.. Yorum bağlantısı
Misafir 28 Ağustos 2010 Paylaş 28 Ağustos 2010 Süper bir paylaşım hem bravo hem teşekkürler... Yorum bağlantısı
Turkay Enez 28 Ağustos 2010 Yazar Paylaş 28 Ağustos 2010 "Yağlanma varsa 1 sn bile bekleme sök." derim ben... içime bir kurt düşürdün, şimdi söktüreceksin bana boruyu. Yorum bağlantısı
Enis Sever 28 Ağustos 2010 Paylaş 28 Ağustos 2010 2009 tdci aracım var 56000 km de turbo borusunun acaba bu km lerde kontrol ettirmek gerekir ni? Yoksa focus 2.5 kasalarda bu sorunu çözdüler mi? Yorum bağlantısı
Turkay Enez 28 Ağustos 2010 Yazar Paylaş 28 Ağustos 2010 Kesin emin değilim ama, 2008 den sonra borunun bağlantı şekli değiştirilerek sorun çözülmüş diye biliyorum. 2009 tdci aracım var 56000 km de turbo borusunun acaba bu km lerde kontrol ettirmek gerekir ni? Yoksa focus 2.5 kasalarda bu sorunu çözdüler mi? Yorum bağlantısı
Engin Özarı 28 Ağustos 2010 Paylaş 28 Ağustos 2010 İyi bir teşhis, yerinde ve isabetli bir çözüm. Yorum bağlantısı
Erhan Doruk 28 Ağustos 2010 Paylaş 28 Ağustos 2010 (düzenlendi) Turkay bey, bence siz işi bırakıp tamir atölyesi açın. kendi aracınıza yaklaştığınız gibi müşteri araçlarına yaklaşsanız kısa sürede zirveye oturursunuz 28 Ağustos 2010 tarihinde Erhan Doruk tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Serkan Dalgıç 28 Ağustos 2010 Paylaş 28 Ağustos 2010 Turgay bey gerçekten elinizden her iş geliyor.İyi bir tespit ve çüzm uygulamışsınız.Bende araçla bir sorun yaşarsam önce size danışacağım. Yorum bağlantısı
Adem Cengiz 28 Ağustos 2010 Paylaş 28 Ağustos 2010 Ford'dan patlamayan Turbo Hortumu istiyoruz... Sebep Titreşim... Yorum bağlantısı
Turkay Enez 28 Ağustos 2010 Yazar Paylaş 28 Ağustos 2010 Evet kesinlikle sebep titreşim... Boru motora 2 yerden bağlı. Motora üstten bakıldığında görünen kısım oldukça titriyor. Özellikle rölantide. Bu titreşimi sönümleyen yer ise çatlayan bağlantı kolu... http://www.ressim.net/l/upload/60348ffd.jpg Ford'dan patlamayan Turbo Hortumu istiyoruz...Sebep Titreşim... Yorum bağlantısı
Selçuk Özkan 28 Ağustos 2010 Paylaş 28 Ağustos 2010 Güzel paylaşım olmuş ellerine sağlık.. Yorum bağlantısı
Oğuzhan Sonata 28 Ağustos 2010 Paylaş 28 Ağustos 2010 Güzel ve foruma örnek olacak bir uygulama olmuş. Tebrikler... Yorum bağlantısı
Turkay Enez 29 Ağustos 2010 Yazar Paylaş 29 Ağustos 2010 Boru demir... Patlama değil, kılcal çatlak oluşuyor... Sebep: milyon kere titreme... Tasarım hatası var... Yağlanma bir belirti... bu boru demir değil mi? bu kadar basit nasıl patlar ya? patladığını anlamak için üzerinde yağlanma mı olması gerekiyor? 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts