İçeriğe Yönlendir

Turbo Borusu Tamiratı (resimli)


Turkay Enez

Recommended Posts

Turkay Enez

Turbo borusunda çok küçük te olsa çatlaktan şüpheleniyordum. Köyde söktüm ve şüphelerimde haklı çıktım. İçi su dolu leğende borunun bir ucunu elimle kapatarak üfledim ve hava kabarcığı çıktığını gördüm...

Soluğu Trabzon sanayii de aldım. Önce basınçlı hava ile tekrar kontrol yapıldı. Bir değil iki yerden hava kaçırdığını gördük. Kaportacıda kaynak yaptırdım. Tekrar kontrol edildi. Köye geri döndüm ve zımpara boya yaptım. Yerine taktım. Hava kaçağı çok küçük gibi görünmesine rağmen, motordaki güç artışını çok net hissettim. Dönüş yolunda bir ara km satine göre 203 km ye (GPRS e göre 197 km) e kadar çıktım. Devam etsem daha da çıkardı...

b68df8ed.jpg

873e61b5.jpg

34c55573.jpg

8a27c433.jpg

3312f434.jpg

a03a08eb.jpg

9e78946c.jpg

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Kadir Yavuz

O boruyu yerinden sökmek zor olmadı mı ve çekişteki fark hissedilir derecede miydi nasıl fark ettiniz?

Yorum bağlantısı
Turkay Enez

Boruyu sökmek benim için zor değildi... Daha neler yaptığımı bir bilsen...

Önce hava filtresi ile turbo arasındaki lastik hortumu söktüm. Sonra boruyu motora bağlayan 2 civatayı söktüm. Ardından hem üstte hem de altta bulunan kelepçeleri sökerek çıkardım...

Çekişteki farkı özellikle gaza yüklenerek denedim. 2. viteste gaza sağlam yüklenince arabayı yolda tutamıyorsun. Resmen kuru yolda patinaja düşüyor...

O boruyu yerinden sökmek zor olmadı mı ve çekişteki fark hissedilir derecede miydi nasıl fark ettiniz?
Yorum bağlantısı
Kadir Yavuz

Çok teşekkür ederim ben de şüpheleniyorum çünkü aracı başka birisi sürünce hafif gaza dokunulduğunda bariz bir şekilde hava kaçağı sesi duyuyorum ilk fırsatta ben de kontrol edeceğim yanlız aynı durumla karşılaşıp kaynak yaptırmıştım daha önce ve bu borunun üzerinde yağ kaçağı da vardı buradan anlamıştık sizde böyle bir kaçak yokmuydu?

Yorum bağlantısı
İlker Öztürk

usta sadece terleme yapmıs boyle bin demesine rağmen aynı işlemi bende gecen hafta sanayide 5 tl ye yaptırdım servis boruya 200tl civarı istedi ,yalnız

sizinki boyayınca daha guzel olmus

benimki boyasız,çekişte cok belirgin bi artıs oldu,bu

artısın sebebi bakımla birlikte yapılmasıda olabilir (filtreler)

Yorum bağlantısı
Faruk Yılmaz

özür diliyorum anlıyamadım boru çatlayınca araba daha iyimi gidiyo?

Yorum bağlantısı
İlker Öztürk
Çok teşekkür ederim ben de şüpheleniyorum çünkü aracı başka birisi sürünce hafif gaza dokunulduğunda bariz bir şekilde hava kaçağı sesi duyuyorum ilk fırsatta ben de kontrol edeceğim yanlız aynı durumla karşılaşıp kaynak yaptırmıştım daha önce ve bu borunun üzerinde yağ kaçağı da vardı buradan anlamıştık sizde böyle bir kaçak yokmuydu?

boruda hafif yağlanma vardı

Yorum bağlantısı
Turkay Enez
(düzenlendi)

Zaten şüphelenmemin sebebi bu yağ kaçağıydı... Tamirattan sonra 1600 km kullandım...

Şimdi artık kupkuru...

Bu çatlak varken yağlı hali,

72df4af9.jpg

Bu da tamirattatn sonraki durum...

2a622163.jpg

Çok teşekkür ederim ben de şüpheleniyorum çünkü aracı başka birisi sürünce hafif gaza dokunulduğunda bariz bir şekilde hava kaçağı sesi duyuyorum ilk fırsatta ben de kontrol edeceğim yanlız aynı durumla karşılaşıp kaynak yaptırmıştım daha önce ve bu borunun üzerinde yağ kaçağı da vardı buradan anlamıştık sizde böyle bir kaçak yokmuydu?
tarihinde Turkay Enez tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Nuri Başer

Kaynak zor zanaattır.. ustalık ister.. yapanın eline sağlık.. ben de focusu satmadan kısa süre önce kaynattırmıştım pirinç kaynağı ile.. kronik bir çatlak..

Yorum bağlantısı
Serkan Toker

İyiki panelvanın bagaja kaynaklamamış usta boruyu... :lol: Emeğin karşılığını almışsınız, elinize sağlık.. :D

Yorum bağlantısı
Turkay Enez

"Yağlanma varsa 1 sn bile bekleme sök." derim ben...

içime bir kurt düşürdün, şimdi söktüreceksin bana boruyu.
Yorum bağlantısı
Enis Sever

2009 tdci aracım var 56000 km de turbo borusunun acaba bu km lerde kontrol ettirmek gerekir ni? Yoksa focus 2.5 kasalarda bu sorunu çözdüler mi?

Yorum bağlantısı
Turkay Enez

Kesin emin değilim ama, 2008 den sonra borunun bağlantı şekli değiştirilerek sorun çözülmüş diye biliyorum.

2009 tdci aracım var 56000 km de turbo borusunun acaba bu km lerde kontrol ettirmek gerekir ni? Yoksa focus 2.5 kasalarda bu sorunu çözdüler mi?
Yorum bağlantısı
Erhan Doruk
(düzenlendi)

Turkay bey, bence siz işi bırakıp tamir atölyesi açın. kendi aracınıza yaklaştığınız gibi müşteri araçlarına yaklaşsanız kısa sürede zirveye oturursunuz :good1:

tarihinde Erhan Doruk tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Serkan Dalgıç

Turgay bey gerçekten elinizden her iş geliyor.İyi bir tespit ve çüzm uygulamışsınız.Bende araçla bir sorun yaşarsam önce size danışacağım. :rolleyes:

Yorum bağlantısı
Turkay Enez

Evet kesinlikle sebep titreşim...

Boru motora 2 yerden bağlı. Motora üstten bakıldığında görünen kısım oldukça titriyor. Özellikle rölantide. Bu titreşimi sönümleyen yer ise çatlayan bağlantı kolu...

http://www.ressim.net/l/upload/60348ffd.jpg

Ford'dan patlamayan Turbo Hortumu istiyoruz...

Sebep Titreşim...

Yorum bağlantısı
Turkay Enez

Boru demir...

Patlama değil, kılcal çatlak oluşuyor...

Sebep: milyon kere titreme...

Tasarım hatası var...

Yağlanma bir belirti...

bu boru demir değil mi? bu kadar basit nasıl patlar ya? patladığını anlamak için üzerinde yağlanma mı olması gerekiyor?
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...