İçeriğe Yönlendir

Turbo Borusu Tamiratı (resimli)


Turkay Enez

Recommended Posts

İlker Öztürk
unutmadan birşey daha sorayım, şimdi bu çatlak titreşimden dolayı oluyorsa tamirden sonra yine olacaktır. daha kalıcı bir çözüm acaba nasıl bulabiliriz?

kalıcı cözümü yok bildiğim kadaryla

Yorum bağlantısı
Turkay Enez

Çatlak yoksa yağ da olmaz. Yani senin boruda da çatlak var.

Tamirden sonra yine olacaktır. Ama 20-30 bin km gider diye düşünüyorum. Çatlayana kadar devam. Sonrasında, titreşimi sönümleyici bir fikir geliştirdim. Onu yapacağım.

Bağlantı kolunu kesip arasından 3-4 cm lik bölümü çıkarıp yerine sert kauçuktan bağlantı yapacağım. Sert kauçuk titreşimi üzerine alacaktır...

447cfa21.jpg

unutmadan birşey daha sorayım, şimdi bu çatlak titreşimden dolayı oluyorsa tamirden sonra yine olacaktır. daha kalıcı bir çözüm acaba nasıl bulabiliriz?
Yorum bağlantısı
Kadir Yavuz

O bağlantı yapılmasa yada gevşek bir somunla yapılsa belki engellenebilir diye düşünüyorum?

Yorum bağlantısı
Turkay Enez

Her iki bağlantı civatasını daha uzun seçip bağlantı parçasının hem altına hem de üstüne lastik conta koyarak bence de mümkün...

O bağlantı yapılmasa yada gevşek bir somunla yapılsa belki engellenebilir diye düşünüyorum?
Yorum bağlantısı
Turkay Enez

Aslında daha farklı bir çözüm de var gibi...

Titreşim soldaki lastik borudan başlayarak gittikçe azalan bir şekilde bağlantıya kadak uzanıyor. Eğer bu lastik boru uzatılırsa titrşim tamamen lastikte sönümlenir...

Ya da demir boru kesilerek araya ek bir lastik hortum yapılırsa yine titreşim bağlantıya ulaşamaz diye düşünüyorum...

e63d4ce4.jpg

Yorum bağlantısı
V.Ceyhun Emir

Elinize sağlık, böyle şeyleri kendiiz yapmanız ne kadar güzel.

Her iki bağlantı civatasını daha uzun seçip bağlantı parçasının hem altına hem de üstüne lastik conta koyarak bence de mümkün...

Bence de bu çözüm en pratiği olur...

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Ford Fransız Motor kullanırsa olacağı buydu, Forum Ar-Ge Forumuna döndü... :D

Eeee arabalar ford.. :p

Kendimiz bir şeyler yapmak zorundayız

Son çözüm süper..

Yorum bağlantısı
Serkan Toker

2 bar kadar, ancak basıncın çokluğundan ziyade kaybı önemli olan burada..Araya yumuşak malzeme koyunca dayanımı ve kayıpları çatlak borudan farklı olmaz bence...

Yorum bağlantısı
Turkay Enez

Lastik hortum zaten kullanılıyor. Üstte görünen borunun öncesindeki dirsek, altta boru ile intercooler arasında, intercooler ile emme manifoldu arasında zaten kullanılıyor. Lastik derken nalburlarda satılandan değil tabiiki. Sanayide hortumcularda satılan dayanıklı hortumlardan olacak. Burada, motor bölümünde elbette ısınma olur, ancak el değmeyecek kadar bir ısınma söz konusu değil. Basınç ta lastik borunun dayanamayacağı kadar çok yüksek değil. Ki zaten lastik boru hem basınca hem de ısıya dayanıklıdır. Demirin dezavantajı titreşimi sönümleyememesi. Lastik bu işi çok daha yüksek oranda yapacağından en iyi çözüm gibi duruyor...

Tamamı değil de üstte görünen demir borunun 10-15 cm lik bölümünü lastik yapmak yeterli olur diye düşünüyorum...

Eğer benim boru çatlarsa aklımdaki çözüm bu...

Peki bu meret ısınmıyor mu yada etrafındakiler ısınıp o lastiği eritmez mi?Olaki bi aksilikte yangın da çıkabilir?Heleki tamamının lastik olması dayanmaz gibime geliyor.
Yorum bağlantısı
Serkan Toker
bu mühendis konusunda yanılıyorsunuz. çünkü, firmaların satış mantığı sadece araba değil aynı zamanda parça üzerine de kuruludur. her parçayı mükemmel yapsalar o zaman ne servise ne yedek parçaya ihtiyaç duyulur.

Mükemmel parçalarla ürettikleri arabaları da herhalde 100 bin liraya satarlardı...Bunlar olabilir şeyler, önemli olan kronik bir sorun yaratmamak..Onlarda bunu istiyorlar, 75-100 bin aralığı bu parça için yeterli demek ki..Bizde 165 binde C-max var ve boru sağlam hala...:)

Yorum bağlantısı
Turkay Enez

Maalesef yağ motordan geliyor...

Boruyu kaynattırmaktan başka çözüm yok...

bugün boruda yağlanma var mı diye bir bakayım dedim. hava filtresinin kutusunu çıkarttığımda şok oldum. borudan inen yağlar arabanın altındaki plastik muhafazaya akmış iki parmak kalınlığında yağ tabakası oluşmuş. bu yağ motordan mı geliyor buraya?
Yorum bağlantısı
Salim İmamoğlu
bugün boruda yağlanma var mı diye bir bakayım dedim. hava filtresinin kutusunu çıkarttığımda şok oldum. borudan inen yağlar arabanın altındaki plastik muhafazaya akmış iki parmak kalınlığında yağ tabakası oluşmuş. bu yağ motordan mı geliyor buraya?

Yağ filtresinden kaçırıyor olabilir-Yada yakın zamanda bakım yapıldıysa yağ filtresi değişiminde oraya yağ gelmiştir ve temizlenmemiştir.

Yorum bağlantısı
Turkay Enez

Yağ değişiminin uzman ellerde yapıldığını düşündüğüm için ilk anda bu ihtimal aklıma gelmedi. Elbette böyle bir ihtimal var. Yağ filtresi kapağı düzgün sıkılmadığı için kenarından kaçırıyor olabilir...

Ancak, yağ değişimi sırasında alt koruma kapağı çıkarıldığı için, koruma kapağındaki yağ, değişim sırasında saçılan yağ olmaz bence...

Yağ filtresinden kaçırıyor olabilir-Yada yakın zamanda bakım yapıldıysa yağ filtresi değişiminde oraya yağ gelmiştir ve temizlenmemiştir.
Yorum bağlantısı
Salim İmamoğlu
Yağ değişiminin uzman ellerde yapıldığını düşündüğüm için ilk anda bu ihtimal aklıma gelmedi. Elbette böyle bir ihtimal var. Yağ filtresi kapağı düzgün sıkılmadığı için kenarından kaçırıyor olabilir...

Ancak, yağ değişimi sırasında alt koruma kapağı çıkarıldığı için, koruma kapağındaki yağ, değişim sırasında saçılan yağ olmaz bence...

Dediğiniz gibi uzman ellerde değiştiyse bu ihtimal olamaz.Ama sökmeden motor muhafazısnı yağ filtresini sökerse vede filtre kapaktan ayrılıp içinde kalır vaziyette olursa bütün yağ korumanın üstüne akardı.

Yorum bağlantısı
Oktay Servet

öncelikle bilgilendirme için çok teşekkürler.

bu mesaj üzerine bende inip aracımı inceledim ve turbo borusunun yağlandığını gördüm ve hemen servise gittiim.gerçekten turbo borusu çatlamış ve garantiden değiştirdiler.bunun kronik bir focus problemi olduğu söylendi.

Yorum bağlantısı
Yavuz Gürbüz
Ford Fransız Motor kullanırsa olacağı buydu, Forum Ar-Ge Forumuna döndü... :rolleyes:

Kabahat ne motorda ne de fransızda. Her zamanki gibi Ford'un saç baş yolduran, niye böylelerinden :rolleyes:

Çünkü fransız buna farklı dizayn bi intercooler takmış ve böyle bir sorun tabi ki yok. Ford'sa havayı deli dolandırır gibi dolandırmış. Bence -1 beygirimiz buradan geliyor. Fransız'da direksiyonun elektrik destekli olmadığı da düşünülürse fark -1 den fazla gibi...

Yorum bağlantısı
Turkay Enez

Önce kendim leğeni su doldurarak (köyde) deneme yaptım. Bir elimle borunun bir ucunu sıkıca kapadım. Diğer ucundan kuvvetli bir şekilde üfledim. Nefesim çok kuvvetli olmamasına rağmen çatlaktan çıkan hava kabarcıklarını çok rahat gördüm... Ben tek bir yerden olduğunu düşünerek kaynakçıya götürdüm. Kaynakçı arkadaşta kaynağı tutarak (nar gibi kızarana kadar) 2 yerde çatlak olduğunu söyledi ve kaynak yaptı. Sonra suyla soğuttuk. Sonra borunun bir ucunu tapa ile kapadık. Diğer ucu açıkta kalacak şekilde küvete batırdık. Diğer ucundan kompresörle hava basarak kontrol ettik. Ve gördük ki hava kaçırma olayı devam ediyor. Kaynağın çok iyi yapılmasına rağmen suyla soğutma sırasında tekrar çatlak oluştuğunu düşündük. Ve bir kez daha kaynak yapıldı. Bu sefer borunun kendi halinde soğumasını bekledik. Tekrar kontrol ettiğimizde artık kaçak yoktu...

Yorum bağlantısı
Berk Karatan

Turgay bey bu boruyu makaron denen malzemeyle kaplasak sizçe nasıl olur?

Yorum bağlantısı
Turkay Enez

Makaron, internetten baktığım kadarıyla ısı yalıtımı amaçlı bir malzeme. Bu borunun ısı yalıtımıyla bir alakası yok. Borunun içinden turbonun bastığı basınçlı hava geçiyor... Isıyla bir ilgisi yok..

Turgay bey bu boruyu makaron denen malzemeyle kaplasak sizçe nasıl olur?
Yorum bağlantısı
  • 5 ay sonra...
Sedat Oral

bende bugun kontrol ettim kacak oldugunu sanmıyorum ama borusu yamuk yumuk bayağı bir deforme olmus.. bunun zararı olurmu?

2nt8dq9.jpg

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...