İçeriğe Yönlendir

Turbo Boost Gauge Çalışma Şekli


Süha Demirtaş

Recommended Posts

Süha Demirtaş

Daha önceden bahsetmiştim bu tarz bir ürün ararken, araştırmalarım sonucu resimlerde görünen ürünü yurt dışından getirttim. İncelemelerim sonucu aklımızda bir fikir parladı ve tamirci arkadaşımla beraber dedik bu ürünü stok tutacak şekilde yurt dışından getirelim, isteyenlere montajını çalıştırmasını yapalım.

Yakın zamanda Atatürk Oto Sanayi Maslak'ta kendime ait bu tarz ürünlerde oluşan bir vitrinim olacak inşallah :)

Uzun lafın kısası aracıma bağlamış olduğum bu sistemi aşağıda paylaşıyorum.

Sistem Kapalı iken

84931275.jpg

Açılış anı peak değer gösterim ekranı

28522148.jpg

Hareketi beklediği an

44090788.jpg

Dışardan Görünüş

67942374.jpg

Montaj resmi ( Turbo borusunun artık motora girdiği andaki noktan biraz önce özel bir aparatla ana boruya montaj ettik - Resimde aşağıya bakan ince boru )

50184758.jpg

Açılış ve kapanış Vidyo Hareket vidyo

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Güzel gözüküyor, yalnız 1.5 bar a kadar çıktı, o motorda böyle bir basınç olduğuna emin miyiz?

Yorum bağlantısı
Berk Karatan

Alet güzelmiş ama ...

bir kere çok oynuyor bmw daki basınç saatinden bilidiğim kadarı ile çok oynamaması lazım

ikincisi galiba biraz fazla değer gösteriyor

Yorum bağlantısı
Salim İmamoğlu

Vakum hortumuda amma inceymiş.Peki Süha abi merak ettim bunu vakumlu değilde elektronik olanı varmdır?Mesela MAPtan veri alabilen?

Yorum bağlantısı
Emre Demir2

Abicim hayırlı olsun, Güle güle kullan. :blink:

Maliyeti takılması vs vs.. hakkında biraz bilgi isteyebilirmiyim?

Yorum bağlantısı
Servet Aydın
(düzenlendi)

Görselliği çok güzel ancak bende basınç değerine takıldım.Normalde 0.6 ila 0.8 bar arası olması lazım.( Kangoo 1.5 dci 85 bg leri 0.7 bar.)

Acaba motor tipine göre kalibrasyonmu gerekiyorki?

tarihinde Servet Ayd?n tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş
(düzenlendi)
Güzel gözüküyor, yalnız 1.5 bar a kadar çıktı, o motorda böyle bir basınç olduğuna emin miyiz?

Abi basınç değeri gerçeğe bire bir uyumlu diyebilirim. Aracın Turbo Basınç Kontrol ünitesi, sistemin basıncı 1.5 Bar seviyesine geldiğinde limitliyor ve 1.1 - 1.3 Bar seviyesine çekiyor. Benim Boost'tan takip ettiğim üzerede en fazla 1.6 bar seviyesine çıkabildim değer bu seviyeye geldiğinde gerçekten 1.2 BAR seviyesine düşüp yeniden yükselmeye çalışıyor. 5-6 sn yüklendiğimde 1.0 - 1.2 Bar seviyesinde sistem çalışıyor.

Alet güzelmiş ama ...

bir kere çok oynuyor bmw daki basınç saatinden bilidiğim kadarı ile çok oynamaması lazım

ikincisi galiba biraz fazla değer gösteriyor

Sanırım sizin BMW benzinli idi, dizeldeki yapı biraz hareket ettiriyor saati.

Vakum hortumuda amma inceymiş.Peki Süha abi merak ettim bunu vakumlu değilde elektronik olanı varmdır?Mesela MAPtan veri alabilen?

Salim boru ince ama bencede olması gereken bu olsa gerek motorun havasınıda çok kesmeyelim :s işlevi güzel souçta. Abi bunu elektronik yapsa idik sistemdeki basıncı direk ölçemezdik gibime geliyor, benim asıl istediğim intercooler' dan çıkan havanın basıncı idi. Ayrıca bu cihaz direk vakum sistemi ile değil senin dediğine benzer elektronik ölçüm ile step motor üzerinden çalışıyor.

Abicim hayırlı olsun, Güle güle kullan. :)

Maliyeti takılması vs vs.. hakkında biraz bilgi isteyebilirmiyim?

Emre önce sensör ölçüm vakumunu en alt resimde gösterdiğim parçayı turbonun teyyaresine bağladık lakin istediğimiz sonucu elde edemedik benim araçta turbo kontrolü düşük bar da oluyor yani ne kadar zorlasakta 0.5 Bar ı geçemedik. Sonra bize en mantıklı durum soğutulmuş ( intercooler dan geçmiş) havanın artık motora girdiği andaki basıncını almak idi ve bu yapıya uygun bir parça yaptırarak oraya monte ettik. Elektronik olarak isede sabit bir 12v kaynak ve kapanıp açılması içinde kontak'tan bir tetik voltajı yeterli oluyor. Kardeşim maliyet olarak ise bu ürünü arkadaş kendi mekanında 170$ karışılığında gerçekleştirecek.

Görselliği çok güzel ancak bende basınç değerine takıldım.Normalde 0.6 ila 0.8 bar arası olması lazım.( Kangoo 1.5 dci 85 bg leri 0.7 bar.)

Acaba motor tipine göre kalibrasyonmu gerekiyorki?

Basınç ile ilgili değeri yukarıda belirttim, kalbrasyonu takarken yaptık lakin motor tipine göre değil sistem çalışmaz iken 0 konumunu netleştirmek üzere yapabiliyoruz.

NOT: Bu ürün sayeseninde hiç aklımda yok iken Turbo Ömrünü uzatabileceğimide öğrendim. Meyerse ne gereksiz yerlerde turboyu sonuna kadar zorluyormuşumda haberim yokmuş. Artık Turbo basıncı en yüksek seviyeye gelmeden vites değiştirerek basıncı istediğim değerde tutuyorum ve Turbonun ömrünü uzatıyorum diye düşünüyorum.

tarihinde S tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Süha Demirtaş

Yapmış olduğu bir kaç tespit ve sorum var ;

1) 5.viteste 100-110 km hızla ilerlerken düz yolda göstergedeki değer 0,5 bar seviyesinde oluyor ve ayağımı gazdan çekip aracı cut off a düşürdüğümde basınç göstergesi 0 bar seviyelerine düşüyor.

2) 5.viteste devir 4000 seviyelerinde hız 170-180 km lerde 1,0 - 1,1 bar olan basınç, aracı cut off a düşürdüğümde bu sefer 0,20 ile 0,30 bar arasında oluyor ve bu durum hız taki 125-130km lere düşene kadar devam ediyor.

3) Aracı sakin kullandığımızda yani turbo boşluğunu bitirdiğimiz anda basınç 0,2 - 0,4bar arasında seyir ediyor. Bu sırada vites değiştirmeden tam gaz yaptığımda basınç yavaş yavaş artar diye düşünürken olay tam tersine bir anda peak yapıyor ve 1,6 bar seviyesine kadar yükselip sonradan 1,0 - 1,1 seviyesine geliyor. Benim tahminim gaza bassakta basmasakta turbo sisteminin içerisinde bir yerde artık intercooler mı olur direk pervanelerin içimi olur bilemiyor bir yerde hava birikimi oluyor.

Yukardaki 2 ve 3 numararlı maddeler direk aklımda olan soru işaretleridir, bunların nedenini açıklaya bilecek bilgiye sahip olup beni aydınlatacak kimse var mı ? :D

Yorum bağlantısı
Gökhan Kızılkaya

Atmosfer basıncı zaten 1 bar değilmi?Turbo lu motorun atmosferik motordan ne farkı kalıyor :nazar:

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Hava filtre kabinlerinde, dinlendirme odası dediğimiz yerin yansıması olabilir, denemeleki, filtre kapağını açıp, filtreyi çıkarıp ta ölçüm yapabilrsen, sonucu alırız?

Yorum bağlantısı
Mehmet Mercan
(düzenlendi)

Güzel olmuş Süha güle güle kullan. Acaba aynı mekanizmayı benim Turbo Boost göstergeye aktarabilirmiyiz. ;)

tarihinde Mehmet Mercan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş
süha abi ellerıne sağlık güzel olmuş pıyasadakı çakmalardan degıl hiç degılse... :nazar:

Sağol Erkan kardeş piyasan bir farkımız olsun her zaman :D

Hava filtre kabinlerinde, dinlendirme odası dediğimiz yerin yansıması olabilir, denemeleki, filtre kapağını açıp, filtreyi çıkarıp ta ölçüm yapabilrsen, sonucu alırız?

Abi yapalım yapmasınada sonra yakmayalım arıza lambasını :) Ama denemekte fayda var.

Güzel olmuş Süha güle güle kullan. Acaba aynı mekanizmayı benim Turbo Boost göstergeye aktarabilirmiyiz. :)

Bu alemde yapılmayacak bir şey mi var :) Abi sende hangi tip bir cihaz var ?

Yorum bağlantısı
Mehmet Mercan
Sağol Erkan kardeş piyasan bir farkımız olsun her zaman :)

Abi yapalım yapmasınada sonra yakmayalım arıza lambasını :D Ama denemekte fayda var.

Bu alemde yapılmayacak bir şey mi var :D Abi sende hangi tip bir cihaz var ?

Bende orjinal Ford ST Turbo göstergesi var :D Ama TDC motorda çalıştırmak zor ECU farkından dolayı :D

Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş
Bende orjinal Ford ST Turbo göstergesi var :lol2: Ama TDC motorda çalıştırmak zor ECU farkından dolayı :crazy:

abi eğer elindekide bu ürün gibi ise yani direk havanın basıncını ölçemye yönelik ise ECU ile alakalı olmamalı. Ama dediğine göre araştırmışsındır ve sölüyorsundur sanırım :rofl: Elindeki ürünüde merak ettim açıkçası fotoları varsa görmek isterim kendisini !

Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş
Ford Focus ST Turbo Göstergesi

dscn1757s.jpg

bağlantı aparatları veya kabloları var mı ? :hahahoho:

Yorum bağlantısı
  • 5 ay sonra...
Guest Hakan Bilgin

Arkadaşlar bu parçanın markası, satıldığı yurt dışı orjinal web sitesi felan varmı?

Çok güzel olmuş bende yaptırmak isterim.

3 lü göstergeyi nerede bulabilirim?

Teşeşkkürler.

gerçekten güzel çalışma.
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...