İçeriğe Yönlendir

Focus III - 1.0 - 1.6 Ecoboost Motorlar Hakkında / Sorunlar


Gökhan Kızılkaya

Recommended Posts

Ayhan Onaran

Bu hortumun degismesi garanti kapsaminda mı oluyor sadece 2011 1.6 ecoboost cmaximin uzatilmis garantisi mart 2015 de bitti, ben simdi hortumun değişmesini talep edemezmiyim?

 

Bence daha evvel değişmemişse edebilirsiniz. Çünkü motoru elinize almaya sebep olan bir sıkıntı..

Yorum bağlantısı
Serdar Yaman

Bu hortumun degismesi garanti kapsaminda mı oluyor sadece 2011 1.6 ecoboost cmaximin uzatilmis garantisi mart 2015 de bitti, ben simdi hortumun değişmesini talep edemezmiyim?

İlk işiniz değişmek olsun ücretli olursada değiştirin 100 tllik hortum motora neden olmasın

Yorum bağlantısı
Orhan Yanıkoğlu

Aynı şey benim başıma geldi.  Arabam ekim 2012 trafiğe çıkışlı. 2.5  aydır arabam serviste. Arabanın motor bloğu değişti. Arabayı kullanmak istemediğimi söyleyince müşteri katkısı ile sıfır araba vermeyi teklif ettiler fakat vereceğim fark henüz belli değil. Moral bozucu ve sıkıntılı bir durum maalesef. Ve ayrıca güven kırıcı. Bütün fordzedelere geçmiş olsun :). Bence bir topluluk kurmalı. İyi günler.

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
  • 1 ay sonra...
Vedat İrin

Merhabalar dün aracımın kaputunu acıp , yagını,suyunu kontrol etmek istedim.. Gevşeme kapından suyun çok büyük bir miktarda eksiltiğini gördüm. Suyla karısık antifiriz ekledim. Bugün yine kontrol ettiğimde suyun yine eksildiğini gördüm. Daha önce burada okuduğum bu konu aklıma geldi, Yukarıda bahsedilem bu borudan kaçak varmış.. Burada tanıdık bir Türk autoservisinde idareten başka bir boru takıldı, pazartesi orjinal borusu takılacak.. Burada görüpte başıma geleceğini tahmin etmemiştim, bazı şeyleri çok iyi bir şekilde ciddiye alınması gerektiğini öğrenmiş olmuş..

Teşekkürler

f3xl78.jpg

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı

bu kadar hayati olan parçaların sorunlu olduğunu test sırasında farkedemiceklerine ben inanmıyorum açıkçası .çok geçmiş olsun

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Safak Acar

Aynı sorun benim başımada gelmişti, araç uyarı vermese belkide hararet yaptıracaktık.  Ama suç bende. Ford aydoğanlar kaç ay önceden arayıp aracınızın hararet soğutucu parçası değişmesi gerekiyor diye arayip servise çağırmışlardı. 

 

Benim başıma gelen olay şu şekilde gerçeklerşti,

 

Yolda giderken araç çekişten düştü hararet yükseldi uyarı verdi, aracın içine müthiş bir sıcaklık gelmeye başladı, klima acıktı  sanki sıcak konumu açıkmış gibiydi.

Aracı emniyet şeridine çekip ,aracın ısıtmasını son derece sıcak konuma getirerek 10 dakika kadar rolantide  çalışır şekilde bekliyerek hararetin düşmesini bekledik.

Sonra stop edip  bir 20 dk kadar sonra yaklaşık 5 litre kadar bir su ekledik.  o günü öyle geçirdik,

Ertesi gün  hararet suyuna baktığımda kabın boş olduğunu gördüm. Aracı tekrar çalıştırdım baktım herhangi bir kaçak yok araç altında ıslaklık belirgin bir özellik yok , o sabahta yaklaşık bir 5 litre su ekledim. o günde kısa mesafe bir yere gitmem lazımdı,  gittiğim yerde işimi halledip döndükten sonra baktım, herhangi bi su akıtması yok, sonra aracı çalıştırdım biraz bekledim, hararet suyu ısınınca ufacık iğne ucu kadar bir delik den dışarıya su atmaya başladı ve sorunu tespit ettim, servise götürdüm, servis zaten bu parçanın garantiden değişimi için biz sizi şu tarihte aramışız dedi. Bende bakıma bırakırken o boruda aradan çıktı hal oldu. 

 

1.0 lt Ecoboost motorda klimaya giden boru, silecek su kapağının oraya sürtüne sürtüne aşınarak iğne ucu kadar delinmiş ve az daha bize ağır sonuçlara maal olucaktı. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Vedat İrin

Çok teşekkür ederim arkadaşlar

Yorum bağlantısı
Saim Ulaş Yılmaz

O7ypQZ.jpg

Bu hortumu patlaması sonucu cebimden değiştirdim 2.0 ecoboost için

Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
Murat Güler

Son durum nedir beyler. Bende mondeo 1.6 ecobost dusunuyorum. Sizler hortumu değiştirerek sorunu tamamen cozdunuz mu?

Yorum bağlantısı
Semih Usluer

Son durum nedir beyler. Bende mondeo 1.6 ecobost dusunuyorum. Sizler hortumu değiştirerek sorunu tamamen cozdunuz mu?

1.6 ecoboost mondeolarda bahsedilen hortum güncellenmiş olan.. Servis bu yönde bilgi verdi.. Focuslardaki sıkıntılı olan..
Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Yasin Çaldar

Arkadaşlar merhaba,

Siteye yeni üye oldum. Sanırım insanın başına iş gelince sıkıntısına yardımcı olabilecek her kapıyı çalıyor.

Konuyu anlatayım.

Aracım 2012 Model, Ocak 2013 trafiğe çıkışlı. 3 yıl/100.000 km garantili.

Araç 45 bin bakıma gittiği gün su kaçağı arızası tespit edildi. 2 boru/hortum değişeceği söylendi ve 4 günün sonunda sıkıntı giderilerek teslim edildi. Şimdi aracım 52 bin KM'de ve araçta titreme olmaya başladı, eksozdan beyaz duman atmaya başladı ve su kaçağı arızası yeniden tekrarladı. Servise götürdüğümde birtakım testlere tabi tuttular ama ikinci gün sorunu tespit edemedeklierini ve silindir kapağını sökmeleri gerektiğini söylediler. Şu anda araç trafiğe çıkamaz durumda ve tüketici kaynaklı bir sorun değil. Bunu servis söyledi. Ancak yazı vermedi. Önceki ve şimdiki İş emirleri elimde ikisinde de su kaçağı arızası yazıyor. Ayrıca ikinci servise gidişi çekici ile gerçekleşti. Fotoğraf ve çekici fişi de elimde.

Bende araca ihtiyacım olduğunu ve yedek araç talep ettiğimi söyledim. (Daha önceki tamirde de aynı servis yedek araç vermemişti.) Yasaya göre 10 gün serviste kalmadan yedek araç veremeyeceklerini, ancak tamir süresinin 10 günü geçmesi şartı ile yedek araç verebileceklerini söylediler. Bu sırada tamirci birkaç arkadaşla görüştüm, senin aracın sıfır daha garantisi devam ediyor kesinlikle motoru açtırma, hatta yasal hakların var bir avukatla görüş dediler. Hem servisten hemde arkadaşlardan YASA kelimesini duyunca araştırmaya başladım, birkaç avukat arkadaş ile görüştüm. Kendi tespitlerim ile birlikte yeni Tüketici Koruma kanunu, Türk Borçlar Kanunu ve Haziran 2014'de yürürlüğe giren Garanti Belgesi yönetmeliğini incelediğimde aynı arızanın ikinci kez tekrarlaması durumunda tüketici aracın değişimini yada para iadesini isteyebiliyormuş.

Tabi bu arada boş durmadım,hemen bir ihtarname hazırlatıp, faks, mail ve noter kanalı ile hem bayiye hemde İthalatçıya gönderdim. İhtarnamede yukarıdaki durumu anlatıp, yedek araç istediğimi, aracımın yenisi ile değiştirilmesini yada bu mümkün değilse paramın iade edilmesini istedim. Dün beni direkt hatlarından arayarak konu ile ilgilendiklerini ve üst yönetime bildirdiklerini 1-2 gün içinde bana dönüş yapacaklarını ancak aracımın tamir edilmesine onay verdiğim takdirde derhal yedek araç tahsis edeceklerini söylediler. Bende artık tamir hakkımı kullanmak istemediğimi, ya araç değişimi yada para iademi yapmaları gerektiğini söyledim. Bugün tekrar arayarak, taleplerimi karşılayamayacaklarını üzülerek!! bildirdiler.

Bu markaya güvenerek hata mı yaptım? Ne yapmalıyım?? Lütfen yardım.

Cem bey sonuç ne oldu?

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Furkan Kirazz

Öncelikle herkese hayırlı paylaşımlar, forumdaki ilk yazım böyle olumsuz olsun istemezdim ama; Bende hortum patlatıp şikayetleri okuyan mondeo 1.6 ecoboost mağduruyum.

Benim bu konuyu tekrar açmak istememdeki sebep bu durumun fabrikasyon olma olasılığı bu kadar yüksekken sesimi/sesimizi duyurmak istemem. Kulanıcıyla falan alakası olması mümkün olmayan bu durum için birleşip yetkili yerlere sesimizi duyurmak istemem.

Aracım otobanda seyir halindeyken hortum patlatıp, motoru bloğa kadar çatlatmıs olup son halinde bile hiçbir ikaz vermedi, motordan gelen çıtırtılara kulak verip emniyet şeridinde durmamla beraber sırasıyla yağ lambası, şarj lambası yaktı ardından kabuttan çıkan dumanı görmemle aracı stop ettim, ardından malum komple motor yapıldı..

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Öncelikle herkese hayırlı paylaşımlar, forumdaki ilk yazım böyle olumsuz olsun istemezdim ama; Bende hortum patlatıp şikayetleri okuyan mondeo 1.6 ecoboost mağduruyum.

Benim bu konuyu tekrar açmak istememdeki sebep bu durumun fabrikasyon olma olasılığı bu kadar yüksekken sesimi/sesimizi duyurmak istemem. Kulanıcıyla falan alakası olması mümkün olmayan bu durum için birleşip yetkili yerlere sesimizi duyurmak istemem.

Aracım otobanda seyir halindeyken hortum patlatıp, motoru bloğa kadar çatlatmıs olup son halinde bile hiçbir ikaz vermedi, motordan gelen çıtırtılara kulak verip emniyet şeridinde durmamla beraber sırasıyla yağ lambası, şarj lambası yaktı ardından kabuttan çıkan dumanı görmemle aracı stop ettim, ardından malum komple motor yapıldı..

Geçmiş olsun.

Konunuz birleştirilmiştir.

Yorum bağlantısı
Seçkin  Odabaş

Oncelikle yeni kayit oldum benzer konular gordum fakat benim sorunum 2013 focus 1.0 style paket tam servis zamani geldiginde gebze seyehati gerekti ve donuste bursa girisinde benzin aldim son rampaya cikarken aracim hararet yapti arabayi stop etmedim hareretin dusmesini bekledim bu arada tamirci arkadasimi aradm aractan beyaz duman attigini soyledim calisir vaziyette sogumasini soyledi hararet 90 a dusunce stop ettim sonra cekici ile bursaya cektirdim baska bir tamirciye kontrol ettirdim muhtemelen conta yanik actiktan sonra net biseu.belli.olur dedi araci.izmire yetkili servise cektirdim suan arac serviste ve inceleniyor bursadaki tamircinin soyledigi devir daim arizasindan dolayi olduguydu suan.garantisinin bitmesine 2 ay kaldi servis net bisey soylemiyor aradigimda bolum bolum ilerliyoruz diyorlar bilgisi olan varmidir garanti disi kalmasi icin bir neden varmi benimi oyaliyorlar

Yorum bağlantısı

Oncelikle yeni kayit oldum benzer konular gordum fakat benim sorunum 2013 focus 1.0 style paket tam servis zamani geldiginde gebze seyehati gerekti ve donuste bursa girisinde benzin aldim son rampaya cikarken aracim hararet yapti arabayi stop etmedim hareretin dusmesini bekledim bu arada tamirci arkadasimi aradm aractan beyaz duman attigini soyledim calisir vaziyette sogumasini soyledi hararet 90 a dusunce stop ettim sonra cekici ile bursaya cektirdim baska bir tamirciye kontrol ettirdim muhtemelen conta yanik actiktan sonra net biseu.belli.olur dedi araci.izmire yetkili servise cektirdim suan arac serviste ve inceleniyor bursadaki tamircinin soyledigi devir daim arizasindan dolayi olduguydu suan.garantisinin bitmesine 2 ay kaldi servis net bisey soylemiyor aradigimda bolum bolum ilerliyoruz diyorlar bilgisi olan varmidir garanti disi kalmasi icin bir neden varmi benimi oyaliyorlar

Geçmiş olsun. Konunuz uygun bölüme taşınmıştır.

 

Saygılarımla,

Yorum bağlantısı
Ali Gök

bunlarda kronik hortum patlama sorunu vardı akabinde gelen su kaynatma . servise direnin son noktaya kadar. en son inat ediyorlarsa sosyal medyadan heryere yazacağınızı  cumhurbaşkanına kadar şikayetinizi servis ismiyle yapacağınıızı bildirin. Genelde mümkün olmayan şeyler mümkün olur hale geliyor çok defa hakkımı bu şekilde aldım .

Yorum bağlantısı
Seçkin  Odabaş

Baska bir serviste calisan arkadasa sordum durumu kaza varmi darbe varmi diye sordu yok dedim i zamam garantiden yapilmasi.lazim dedi bugun forumda arastirdim dediginiz gibi kronik bir sorun varmis hortumla ilgili

Yorum bağlantısı
Fatih Mehmet Uslu

bunlarda kronik hortum patlama sorunu vardı akabinde gelen su kaynatma . servise direnin son noktaya kadar. en son inat ediyorlarsa sosyal medyadan heryere yazacağınızı cumhurbaşkanına kadar şikayetinizi servis ismiyle yapacağınıızı bildirin. Genelde mümkün olmayan şeyler mümkün olur hale geliyor çok defa hakkımı bu şekilde aldım .

Bu sorun o sorun değil galiba. Hortumdan kaynaklanan da su boşaldığı için hararet yapıyordu. Burada devirdaim arızası demişler.
Yorum bağlantısı
Ali Gök

Bu sorun o sorun değil galiba. Hortumdan kaynaklanan da su boşaldığı için hararet yapıyordu. Burada devirdaim arızası demişler.

yok hortum değil bu aynen 

Yorum bağlantısı
Seçkin  Odabaş

Hortumdanda kacak vardi onuda gozlemledik.yedek su deposunun altinda metale yapismis sarimsi bir sivi muhtemelen antifrizli suydu.

Yorum bağlantısı
Ekin Güney

Baska bir serviste calisan arkadasa sordum durumu kaza varmi darbe varmi diye sordu yok dedim i zamam garantiden yapilmasi.lazim dedi bugun forumda arastirdim dediginiz gibi kronik bir sorun varmis hortumla ilgili

Aracınız hangi serviste seçkin bey izmir otokoçtamı? 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...