İçeriğe Yönlendir

Ford Focus 2 Islık Sesi


Serhan Özipek

Recommended Posts

Serhan Özipek
(düzenlendi)

Herkese öncelikle merhaba.

Kısa bir süre önce satın aldığım ford focus 2'de tuhaf tuhaf problemler var.. bunları burda sizlerle paylaşmak ve bu konuda fikirleri olan arkadaşlardan yardım almak istedim.

öncelikle yurt dışında olduğumu (Belçika) ve burada doğru dürüst usta veya tamirhane olmadığını söylemek isterim, bu yüzden soruma tecrübeli arkadaşların olduğu bu forumda cevap aramaya çalışıyorum.

ikinci ford focusum daha önce 2003 model bir focus vardı ondada çok sıkıntılar yaşadığım için sattım ve tekrar focusla problemler dünyasına daldım :rofl:

sorun şu...

1- arabayı sıcak veya soğuk farketmez ilk çalıştırdığım andan itibaren motor sesi çok fazla dizel kamyonet gibi çalışıyor, gaza ilk bastığım andan itibaren motordan rüzgar sesi gelmeye başlıyor (ıslık ile hava arası bir ses) ve gaza daha fazla bastıkça ses artıyor.

arabada herhangi bir titreme herhangi bir duman kesinlikle yok çekişide iyi.

2- 1 depo ile neredeyse 500 kilometre zor yapıyorum.

3- tam 1800 devir ile 2000 devir arası araba inanılmaz bir şekilde hırıldıyor ve çok hafif bi şekilde titriyor 2000 deviri geçtiğinde bu yok oluyor.

4- 3000 devire yaklaştıkça araba inanılmaz bağırmaya sanki 4000 devirde çalışıyormuş gibi titreşimli bir motor sesi vermeye başlıyor.

5- arada rolantide saçma sapan takırtılar duyuluyor debriyaja bastığımda bu gidiyor.. arada geri geliyor.

bakımları bundan 7000km once yapılmasına rağmen tekrar yaptırdım.

tüm filtreler + castrol 5-40 magnatech dizel yağı + enjektor temizleyici katlı.

Sonuç aynı.

Arabanın özellikleri : 2006/01 Ford Focus 1.8 TDCI / 115 beygir / 110.000 KM

ayrıca bunların dışında aklıma gelen şu var

otoyolda giderken gaza birden basıp hızlandığımda hararet ibresi 20 30 derece kadar düşüyor.. gazdan çektiğimde bu tekrar normale dönüyor.. ama hararet hiç bir zaman tam ortada durmuyor her zaman daha düşük.. ve motorda vuruntular duyuyorum sık sık

sorularıma cevap veren ve yardımcı olmaya çalışan arkadaşlara şimdiden çok teşekkür ederim.

tarihinde Serhan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Serhan Özipek

böyle sürmek bi problem teşkil eder mi ?

bunun dışında bide otoyolda giderken gaza birden basıp hızlandığımda hararet ibresi 20 30 derece kadar düşüyor.. gazdan çektiğimde bu tekrar normale dönüyor.. ama hararet hiç bir zaman tam ortada durmuyor her zaman daha düşük.. ve motorda vuruntular duyuyorum sık sık

Yorum bağlantısı
Yaşar Demirci

araçta birden fazla arıza var sanırım. sese göre turbo ve hortumları sıkıntılı olabilir ve titreme olunca enjektörlerdede problem olabilir

Yorum bağlantısı
Serhan Özipek

peki araç neden bu kadar çok mazot yakıyor ? bir depo ile 500 kilometre normal midir ? turbo ile bunun bi ilgisi var mıdır ?

Yorum bağlantısı
Yaşar Demirci
peki araç neden bu kadar çok mazot yakıyor ? bir depo ile 500 kilometre normal midir ? turbo ile bunun bi ilgisi var mıdır ?

var tabi olmazmı

Yorum bağlantısı
Mehmet Kazancıoğlu
peki araç neden bu kadar çok mazot yakıyor ? bir depo ile 500 kilometre normal midir ? turbo ile bunun bi ilgisi var mıdır ?

kesinlikle turbo ile ilgisi var turbo eksoz çıkan gazla peervaneyi çevirir ve hava filtresinden aldığı havayı basınçlı olarak içeri gönderir içeri giren hava miktarı düşerse araç çekmez sizde gaza yüklenip devri yükseltirsiniz ve de fazla yakıt yakarsınız

Yorum bağlantısı
Serhan Özipek

5-40 magnatec motor yağı dogru mudur ?

bu gün turbo motorlarına baktırıcam.. ayrıca turbo problemli bi şekilde ne kadar sürebilirim ?

Yorum bağlantısı
Fatih Karaca
5-40 magnatec motor yağı dogru mudur ?

bu gün turbo motorlarına baktırıcam.. ayrıca turbo problemli bi şekilde ne kadar sürebilirim ?

Belçikada ne tür bir iklimde araç kullanıyorsunuz bilmiyorum ama tam sentetik olmak kaydıyla 5-40 yağ da kullanabilirsiniz.

Elbette araç yolda kalana kadar gidecektir ancak bu halde size masrafı da daha çok olur. Avrupadaki işçilik ücretlerini de düşünürsek, bu şekilde kullanmanızı tavsiye etmem.

Yorum bağlantısı
Serhan Özipek

az önce turbo borusunu son tarafından söktük ses aynı.. fakat ses turbodan değilde önden alternatörden geliyormus gibi.. resmen alternatörün orda beliriyor ses.. aceba alternatör bu tarz bi ses çıkartır mı ?

daha önce fiat 1.9 jtd arabamda klima pompası buna benzer bi ses yapıyordu.. daha sonra dağaldı.

Yorum bağlantısı
Hasan Kerik

ilk söylediğiniz sorunlar turbo problemi gibi görünüyor. turbonun kanatlarını kırmadan yaptırmanızda fayda var. Yoksa sorun ve masraf büyüyebilir.

Ne demişler alırsın ford olursun zort :i-ih:

Yorum bağlantısı
  • 8 ay sonra...
Mustafa Karaaslan

arabayı çalıştırıyorum gaza basıncca ıslık sesi gibi ses veriyor neden acaba ?

Yorum bağlantısı
Mustafa Gökmen

Turbo sesidir o .Bende clio dci var aracım henüz 50 bin km lerde ıslık sesi bazen benim araçtada oluyor.

Yorum bağlantısı
Murat Ayçiçek
(düzenlendi)

beyefendi acizane bilgilerim doğrultusunda:

Aracınızdaki turbonun pervaneleri çok çok yüksek devirlerde dönerek yanma odasına fazladan basınçlı hava verir.

hava filtresinden gelen en ufak sert bir cisim turbo pervanelerine gelmesi sonucu kırılabilir bu durumda yüksek devirde dönen turbo pervanesi hem balanslı döner hemde hava akışını düzensiz yapar-yapamaz

Hem balanslı dönen hemde havayı düzensiz motora gönderen pervane ıslık sesi çıkarır.

Saygılar.

edit:imla

tarihinde Murat Ay tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mustafa Karaaslan
beyefendi acizane bilgilerim doğrultusunda:

Aracınızdaki turbonun pervaneleri çok çok yüksek devirlerde dönerek yanma odasına fazladan basınçlı hava verir.

hava filtresinden gelen en ufak sert bir cisim turbo pervanelerine gelmesi sonucu kırılabilir bu durumda yüksek devirde dönen turbo pervanesi hem balanslı döner hemde hava akışını düzensiz yapar-yapamaz

Hem balanslı dönen hemde havayı düzensiz motora gönderen pervane ıslık sesi çıkarır.

Saygılar.

edit:imla

öncelikle yanıtlar için teşekkür ederim yanlız arabanın çekişinde vs. hiçbir sorun yok maşallah diğer bir sorum da bu ıslık sesi sorun çıkartır mı ? anladığım kadarıyla ama turboda sorun yok ama anlamış değilim hala neden bu sesi veriyor bilgisi olan varsa tekrarlıyorum bu ses sorun çıkartır mı ?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Turbo borusunda, intercooler da kaçak /çatlak olabilir. Genelde, çatlak vb. varsa, tamiri sonrasında çekişin arttığı görülünce, eskiden azalmış olduğunun da farkına varılır, zira uzun zamana yayılarak düşen performans algılanamz.

Yorum bağlantısı
Mustafa Karaaslan
Turbo borusunda, intercooler da kaçak /çatlak olabilir. Genelde, çatlak vb. varsa, tamiri sonrasında çekişin arttığı görülünce, eskiden azalmış olduğunun da farkına varılır, zira uzun zamana yayılarak düşen performans algılanamz.

intercoller nedir ? dışarıda ustada mı yaptıralım yoksa servis mi ? maliyeti yaklaşık ne kadar olur ?

Yorum bağlantısı
  • 2 yıl sonra...
Onur Söğüt

"aşk incelik ister focus

hoyrat olma

turboya toz gaçmış

kim çıkaracak

arızalardan bıktım artık

maaş hep gitti

kim verecek hesabını

tanrı sorar mı?"

 

merhabalar,

 

6 ay evvel aldığım Ford Focus 2009 Trend arabam beni ustadan ustaya koşturdu. Tamirhaneleri ezber ettim. 188 binde şu anda. Aldığımda 178 bin'deydi. Neyse şimdiye kadar arabanın motor bakımlarını ve motorun birçok arızasını yaptırdım. Trigerden tutun da kasnaktı bilmem neydi artık -çok anlamadığımdan- muhtelif parçalar değiştirdim. Sadece bunlar 1100 tl tutmuştu. Geçen akü bitti. Artık akü küflenmişti ve sökünce hayvancağız köpürdü. Ha bi' de aldığımda lastikleri de komple değiştim. Lastiğin biri patlaktı. Açıkçası kazıklandım beyler. İlk arabam bu. Tabii ki araba bu arızası da olacak vs. Ama bunlar söylenmeliydi etik olarak. Neyse uzatmayım. Bugün de ıslık sesi bana da gelmeye başladı. Ve gitgide kuvvetlendi. Sonra 60km hızın üzerine çıkamamaya başladı. Geçen köpeğe çarpmıştım ama onunla ilgili değildir çok alakasız bölgeler (köpek yaşıyor bu arada çok şükür).

 

Geleyim sadede; araba ıslık çalıyor. Usta turbo gitmiş dedi. Revizyonlu 750 orjinal 1500 dedi. Bundan sonra Ford'dan uzak duracağım o ayrı ama bu arıza için kime gideyim değerli abiler, kardeşler..

 

Hayırlı günler..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...