Serhan Özipek 9 Aralık 2010 Paylaş 9 Aralık 2010 (düzenlendi) Herkese öncelikle merhaba. Kısa bir süre önce satın aldığım ford focus 2'de tuhaf tuhaf problemler var.. bunları burda sizlerle paylaşmak ve bu konuda fikirleri olan arkadaşlardan yardım almak istedim. öncelikle yurt dışında olduğumu (Belçika) ve burada doğru dürüst usta veya tamirhane olmadığını söylemek isterim, bu yüzden soruma tecrübeli arkadaşların olduğu bu forumda cevap aramaya çalışıyorum. ikinci ford focusum daha önce 2003 model bir focus vardı ondada çok sıkıntılar yaşadığım için sattım ve tekrar focusla problemler dünyasına daldım sorun şu... 1- arabayı sıcak veya soğuk farketmez ilk çalıştırdığım andan itibaren motor sesi çok fazla dizel kamyonet gibi çalışıyor, gaza ilk bastığım andan itibaren motordan rüzgar sesi gelmeye başlıyor (ıslık ile hava arası bir ses) ve gaza daha fazla bastıkça ses artıyor. arabada herhangi bir titreme herhangi bir duman kesinlikle yok çekişide iyi. 2- 1 depo ile neredeyse 500 kilometre zor yapıyorum. 3- tam 1800 devir ile 2000 devir arası araba inanılmaz bir şekilde hırıldıyor ve çok hafif bi şekilde titriyor 2000 deviri geçtiğinde bu yok oluyor. 4- 3000 devire yaklaştıkça araba inanılmaz bağırmaya sanki 4000 devirde çalışıyormuş gibi titreşimli bir motor sesi vermeye başlıyor. 5- arada rolantide saçma sapan takırtılar duyuluyor debriyaja bastığımda bu gidiyor.. arada geri geliyor. bakımları bundan 7000km once yapılmasına rağmen tekrar yaptırdım. tüm filtreler + castrol 5-40 magnatech dizel yağı + enjektor temizleyici katlı. Sonuç aynı. Arabanın özellikleri : 2006/01 Ford Focus 1.8 TDCI / 115 beygir / 110.000 KM ayrıca bunların dışında aklıma gelen şu var otoyolda giderken gaza birden basıp hızlandığımda hararet ibresi 20 30 derece kadar düşüyor.. gazdan çektiğimde bu tekrar normale dönüyor.. ama hararet hiç bir zaman tam ortada durmuyor her zaman daha düşük.. ve motorda vuruntular duyuyorum sık sık sorularıma cevap veren ve yardımcı olmaya çalışan arkadaşlara şimdiden çok teşekkür ederim. 9 Aralık 2010 tarihinde Serhan tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mehmet Kazancıoğlu 9 Aralık 2010 Paylaş 9 Aralık 2010 Turbo +1967 kesinlikle aracınızda problemli olan turbo Yorum bağlantısı
Serhan Özipek 9 Aralık 2010 Yazar Paylaş 9 Aralık 2010 böyle sürmek bi problem teşkil eder mi ? bunun dışında bide otoyolda giderken gaza birden basıp hızlandığımda hararet ibresi 20 30 derece kadar düşüyor.. gazdan çektiğimde bu tekrar normale dönüyor.. ama hararet hiç bir zaman tam ortada durmuyor her zaman daha düşük.. ve motorda vuruntular duyuyorum sık sık Yorum bağlantısı
Yaşar Demirci 9 Aralık 2010 Paylaş 9 Aralık 2010 araçta birden fazla arıza var sanırım. sese göre turbo ve hortumları sıkıntılı olabilir ve titreme olunca enjektörlerdede problem olabilir Yorum bağlantısı
Serhan Özipek 9 Aralık 2010 Yazar Paylaş 9 Aralık 2010 peki araç neden bu kadar çok mazot yakıyor ? bir depo ile 500 kilometre normal midir ? turbo ile bunun bi ilgisi var mıdır ? Yorum bağlantısı
Yaşar Demirci 9 Aralık 2010 Paylaş 9 Aralık 2010 peki araç neden bu kadar çok mazot yakıyor ? bir depo ile 500 kilometre normal midir ? turbo ile bunun bi ilgisi var mıdır ? var tabi olmazmı Yorum bağlantısı
Mehmet Kazancıoğlu 9 Aralık 2010 Paylaş 9 Aralık 2010 peki araç neden bu kadar çok mazot yakıyor ? bir depo ile 500 kilometre normal midir ? turbo ile bunun bi ilgisi var mıdır ? kesinlikle turbo ile ilgisi var turbo eksoz çıkan gazla peervaneyi çevirir ve hava filtresinden aldığı havayı basınçlı olarak içeri gönderir içeri giren hava miktarı düşerse araç çekmez sizde gaza yüklenip devri yükseltirsiniz ve de fazla yakıt yakarsınız Yorum bağlantısı
Serhan Özipek 10 Aralık 2010 Yazar Paylaş 10 Aralık 2010 5-40 magnatec motor yağı dogru mudur ? bu gün turbo motorlarına baktırıcam.. ayrıca turbo problemli bi şekilde ne kadar sürebilirim ? Yorum bağlantısı
Fatih Karaca 10 Aralık 2010 Paylaş 10 Aralık 2010 5-40 magnatec motor yağı dogru mudur ?bu gün turbo motorlarına baktırıcam.. ayrıca turbo problemli bi şekilde ne kadar sürebilirim ? Belçikada ne tür bir iklimde araç kullanıyorsunuz bilmiyorum ama tam sentetik olmak kaydıyla 5-40 yağ da kullanabilirsiniz. Elbette araç yolda kalana kadar gidecektir ancak bu halde size masrafı da daha çok olur. Avrupadaki işçilik ücretlerini de düşünürsek, bu şekilde kullanmanızı tavsiye etmem. Yorum bağlantısı
Serhan Özipek 10 Aralık 2010 Yazar Paylaş 10 Aralık 2010 az önce turbo borusunu son tarafından söktük ses aynı.. fakat ses turbodan değilde önden alternatörden geliyormus gibi.. resmen alternatörün orda beliriyor ses.. aceba alternatör bu tarz bi ses çıkartır mı ? daha önce fiat 1.9 jtd arabamda klima pompası buna benzer bi ses yapıyordu.. daha sonra dağaldı. Yorum bağlantısı
Hasan Kerik 14 Aralık 2010 Paylaş 14 Aralık 2010 ilk söylediğiniz sorunlar turbo problemi gibi görünüyor. turbonun kanatlarını kırmadan yaptırmanızda fayda var. Yoksa sorun ve masraf büyüyebilir. Ne demişler alırsın ford olursun zort Yorum bağlantısı
Mustafa Karaaslan 30 Ağustos 2011 Paylaş 30 Ağustos 2011 arabayı çalıştırıyorum gaza basıncca ıslık sesi gibi ses veriyor neden acaba ? Yorum bağlantısı
Mustafa Gökmen 30 Ağustos 2011 Paylaş 30 Ağustos 2011 Turbo sesidir o .Bende clio dci var aracım henüz 50 bin km lerde ıslık sesi bazen benim araçtada oluyor. Yorum bağlantısı
Murat Ayçiçek 30 Ağustos 2011 Paylaş 30 Ağustos 2011 (düzenlendi) beyefendi acizane bilgilerim doğrultusunda: Aracınızdaki turbonun pervaneleri çok çok yüksek devirlerde dönerek yanma odasına fazladan basınçlı hava verir. hava filtresinden gelen en ufak sert bir cisim turbo pervanelerine gelmesi sonucu kırılabilir bu durumda yüksek devirde dönen turbo pervanesi hem balanslı döner hemde hava akışını düzensiz yapar-yapamaz Hem balanslı dönen hemde havayı düzensiz motora gönderen pervane ıslık sesi çıkarır. Saygılar. edit:imla 30 Ağustos 2011 tarihinde Murat Ay tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mustafa Karaaslan 30 Ağustos 2011 Paylaş 30 Ağustos 2011 beyefendi acizane bilgilerim doğrultusunda:Aracınızdaki turbonun pervaneleri çok çok yüksek devirlerde dönerek yanma odasına fazladan basınçlı hava verir. hava filtresinden gelen en ufak sert bir cisim turbo pervanelerine gelmesi sonucu kırılabilir bu durumda yüksek devirde dönen turbo pervanesi hem balanslı döner hemde hava akışını düzensiz yapar-yapamaz Hem balanslı dönen hemde havayı düzensiz motora gönderen pervane ıslık sesi çıkarır. Saygılar. edit:imla öncelikle yanıtlar için teşekkür ederim yanlız arabanın çekişinde vs. hiçbir sorun yok maşallah diğer bir sorum da bu ıslık sesi sorun çıkartır mı ? anladığım kadarıyla ama turboda sorun yok ama anlamış değilim hala neden bu sesi veriyor bilgisi olan varsa tekrarlıyorum bu ses sorun çıkartır mı ? Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 30 Ağustos 2011 Paylaş 30 Ağustos 2011 Turbo borusunda, intercooler da kaçak /çatlak olabilir. Genelde, çatlak vb. varsa, tamiri sonrasında çekişin arttığı görülünce, eskiden azalmış olduğunun da farkına varılır, zira uzun zamana yayılarak düşen performans algılanamz. Yorum bağlantısı
Mustafa Karaaslan 30 Ağustos 2011 Paylaş 30 Ağustos 2011 Turbo borusunda, intercooler da kaçak /çatlak olabilir. Genelde, çatlak vb. varsa, tamiri sonrasında çekişin arttığı görülünce, eskiden azalmış olduğunun da farkına varılır, zira uzun zamana yayılarak düşen performans algılanamz. intercoller nedir ? dışarıda ustada mı yaptıralım yoksa servis mi ? maliyeti yaklaşık ne kadar olur ? Yorum bağlantısı
Onur Söğüt 7 Haziran 2014 Paylaş 7 Haziran 2014 "aşk incelik ister focus hoyrat olma turboya toz gaçmış kim çıkaracak arızalardan bıktım artık maaş hep gitti kim verecek hesabını tanrı sorar mı?" merhabalar, 6 ay evvel aldığım Ford Focus 2009 Trend arabam beni ustadan ustaya koşturdu. Tamirhaneleri ezber ettim. 188 binde şu anda. Aldığımda 178 bin'deydi. Neyse şimdiye kadar arabanın motor bakımlarını ve motorun birçok arızasını yaptırdım. Trigerden tutun da kasnaktı bilmem neydi artık -çok anlamadığımdan- muhtelif parçalar değiştirdim. Sadece bunlar 1100 tl tutmuştu. Geçen akü bitti. Artık akü küflenmişti ve sökünce hayvancağız köpürdü. Ha bi' de aldığımda lastikleri de komple değiştim. Lastiğin biri patlaktı. Açıkçası kazıklandım beyler. İlk arabam bu. Tabii ki araba bu arızası da olacak vs. Ama bunlar söylenmeliydi etik olarak. Neyse uzatmayım. Bugün de ıslık sesi bana da gelmeye başladı. Ve gitgide kuvvetlendi. Sonra 60km hızın üzerine çıkamamaya başladı. Geçen köpeğe çarpmıştım ama onunla ilgili değildir çok alakasız bölgeler (köpek yaşıyor bu arada çok şükür). Geleyim sadede; araba ıslık çalıyor. Usta turbo gitmiş dedi. Revizyonlu 750 orjinal 1500 dedi. Bundan sonra Ford'dan uzak duracağım o ayrı ama bu arıza için kime gideyim değerli abiler, kardeşler.. Hayırlı günler.. 1 Yorum bağlantısı
Ali Eren 7 Haziran 2014 Paylaş 7 Haziran 2014 http://www.otoclubturkiye.com/forum/index.php?/topic/254633-Osman-Ve-Fatih-Maslakta/-No-Name-Servis NO NAME servis, Maslak'ta. Forumumız ile anlaşmalıdır. Osman ve Fatih ustalarımız yardımcı olacaklardır. Yorum bağlantısı
Onur Söğüt 7 Haziran 2014 Paylaş 7 Haziran 2014 http://www.otoclubturkiye.com/forum/index.php?/topic/254633-Osman-Ve-Fatih-Maslakta/-No-Name-Servis NO NAME servis, Maslak'ta. Forumumız ile anlaşmalıdır. Osman ve Fatih ustalarımız yardımcı olacaklardır. Yönlendirme için teşekkür ederim. Yorum bağlantısı
Recommended Posts