Arda Inan 21 Aralık 2010 Paylaş 21 Aralık 2010 2011 sezonunda motorlar 1.6lt atmosferik oluyor arkadaşlar ne diyorsunuz. Amaç da yakıt tassarufu, yakında LPG'de taktırırlar Bizim mondeolar daha büyük motora sahip olacak o biraz gurur kaynağı işte :lol: Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 21 Aralık 2010 Paylaş 21 Aralık 2010 zetec motor taksınlar mod parçası çoğalır Hondanıun vti 1.6 atmosferik devir çevirebilen motoru vardı onun gibi yüksek devir çeviren motorlar olur ama 1.6 motor şaka galiba yoksa yakında 1.6 ferrariler çıkar piyasaya. Yorum bağlantısı
Yiğitcan Coşar 21 Aralık 2010 Paylaş 21 Aralık 2010 (düzenlendi) nassı yaa formula1 dimi bu 1600cc bi yanlışlık yok demi Baktımda süper bi haber ... FIA ayrıca, daha uzun dönemli olarak mevcut 2.4 litre V8 motorlarının, 2013'den itibaren yerini, 4 silindir, 1.6 litre, doğrudan enjeksiyonlu motorlara bırakmasına da onay verdi. Motorda 12.000rpm sınırı olmasına rağmen, yakıt tasarrufunun yüzde 35 civarında olması bekleniyor. Bununla birlikte güç kaybını önlemek için, enerji geri dönüşüm sistetmlerinin, gücü bugünkü seviyelerde tutması öngörülüyor. 2013 kuralları çerçevesinde ayrıca her bir pilot için sezon başına 5 motor limiti olacak. Bu limit, daha sonraki yıl ise 4'e düşürülecek. Araç ve motorla ilgili değişikliklerin yanı sıra FIA, yarış direktörünün yarış sırasında güvenlik gerekçesiyle pit yolunu kapatabilmesine imkan veriyor. Ayrıca pilotlar da güvenlik aracını sollayabilecekleri şartlar oluştuğunda bilgilendirilecekler. Vites kutuları 4 yerine arka arkaya 5 yarışta kullanılmak zorunda olacak. Ayrıca gelecek sezon, geçiş lastiklerine izin verilecek. ... 21 Aralık 2010 tarihinde Yi?itcan Co?ar tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Rıfat Çakar 21 Aralık 2010 Paylaş 21 Aralık 2010 Formula 1'in suyu çıktığının resmidir. Dahada izlemem artık , zaten 2.4 e düştüler diye uyuz olmuştum bu cabası oldu. Yakında Dacia , chery , gelly bilmem ne bilmem ne girerler pistlere. Neydi o eskiden 21000 - 22000 d/d leri gören makinalar. Nerde Juan Pablo Montoya , ahh ahh Yorum bağlantısı
Yiğitcan Coşar 21 Aralık 2010 Paylaş 21 Aralık 2010 Yanlız bu hacimlerin bizim kullandığımız araçlara + etki edeceği şüphesiz Yorum bağlantısı
Yiğitcan Coşar 21 Aralık 2010 Paylaş 21 Aralık 2010 (düzenlendi) Aynen pistteki çalışmalar yollara da taşar Bunu ilk gösteren reno olcak büyük ihtimalle hadi gene iyisiniz haa Hoş zaten faydalanıyorlar da... 21 Aralık 2010 tarihinde Yi?itcan Co?ar tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Cem Boneval 21 Aralık 2010 Paylaş 21 Aralık 2010 Hacim küçültme 2013 sezonundan itibaren. Muhtemelen o yılda biz Türkiye'de F1 yapmıyor olacağız. Bu arada 1.6 deyip geçmeyim şu sıralarda deneme çalışmalarında Cosworth KERS ile birlikte 700 BG civarında güç elde edebileceğini iddia ediyor. Ayrıca kanatlar da küçülecek ve "downforce" yani yere basma kuvveti aracın alt tasarımındaki değişikliklerle sağlanacak. Pistte tam gaz gitme oranı da %70'dn 50'ye düşürülecek. Lastikler gene büyük kalacak. Sonuçta tur zamanlarındaki yavaşlamanın 5 saniyeyi geçmeyeceği de yapılan hesaplar arasında. Tabii ses ne olacak o meçhul... Yorum bağlantısı
Rıfat Çakar 21 Aralık 2010 Paylaş 21 Aralık 2010 Hacim küçültme 2013 sezonundan itibaren.Muhtemelen o yılda biz Türkiye'de F1 yapmıyor olacağız. Bu arada 1.6 deyip geçmeyim şu sıralarda deneme çalışmalarında Cosworth KERS ile birlikte 700 BG civarında güç elde edebileceğini iddia ediyor. Ayrıca kanatlar da küçülecek ve "downforce" yani yere basma kuvveti aracın alt tasarımındaki değişikliklerle sağlanacak. Pistte tam gaz gitme oranı da %70'dn 50'ye düşürülecek. Lastikler gene büyük kalacak. Sonuçta tur zamanlarındaki yavaşlamanın 5 saniyeyi geçmeyeceği de yapılan hesaplar arasında. Tabii ses ne olacak o meçhul... İddaa ettikleri işi yapacak teknolojiye sahip oldukları kesin. Ama orası tepe noktası olarak kalmalı , ordaki motorlar yollar için hayal olmalı. Ben yarış izlerken sadece pistte dönen sıralanmış arabaları izlemiyorum ki. Hangi sürü viraja nasıl giriyor , nerde gaz kesiyor , kaç bin devirlerde gidiyorlar , kaç metrede durabiliyorlar... Eskiden motor arızalarına çok rastlardık. O kadar kuvvetteki makinaları yarıştırmaları , rekabet etmelerini takip etmek heyecanlıydı. Yorum bağlantısı
Sami Aktaş 22 Aralık 2010 Paylaş 22 Aralık 2010 Büyük hacim bu devirde çok lüzumsuz...Önemli olan küçük hacimle, az yakıtla büyük güçler elde edebilmek...Bu işin sonunda futbol topu büyüklüğünde, içten yanmalı motor yapıp 100 Beygirden fazla güç üreten kazanır... Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 22 Aralık 2010 Paylaş 22 Aralık 2010 Büyük hacim bu devirde çok lüzumsuz...Önemli olan küçük hacimle, az yakıtla büyük güçler elde edebilmek...Bu işin sonunda futbol topu büyüklüğünde, içten yanmalı motor yapıp 100 Beygirden fazla güç üreten kazanır... Üniversiteler her sene güneş panelli araçları yarıştırıyorlar. Yakında bu işe dönecek Formula 1... Yorum bağlantısı
Cihan Beliceli 22 Aralık 2010 Paylaş 22 Aralık 2010 F1 hersene geriye gidiyor, bunuda hersene yaşlanan Bernie Ecclestone bağlamak gerek.Ölsede kurtulsak. F1' e özgürlük.Çarşı Bernie karşı. Yorum bağlantısı
Yiğitcan Coşar 22 Aralık 2010 Paylaş 22 Aralık 2010 (düzenlendi) İyi bize yaradı yani F1 egzantrikleri çıksada alsak 12.000 devir çevirsek RS'leri alıp kullanan sizsiniz tabi bize mi yarayacak 1.4 TDCI'yi sittin sene etkilemez Tabi yakında Dizel'e geçmezlerse Çarşı Bernie karşı. 22 Aralık 2010 tarihinde Yi?itcan Co?ar tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Arda Inan 23 Aralık 2010 Yazar Paylaş 23 Aralık 2010 Katılıyorum ÇARŞI Bernie'ye karşı ! Yorum bağlantısı
Recommended Posts